Stappen is echt overgewaardeerd en op een of andere manier ingebakken in onze cultuur en opgroei-periode. Het "hoort erbij" dus iedereen vind het "leuk". Dat is het een beetje. Heel veel mensen lopen achter de massa aan, zonder zelf er verder over na te denken. Die mensen noemen mensen die niet meelopen (en in dit geval dus niet van uitgaan houden) saai of desnoods achterlijk, terwijl het mi eigenlijk andersom is.
Bovenstaande stukje slaat natuurlijk vooral op de jeugd van een jaar of 16, maar helaas zie ik ook nog steeds mensen van 26 om me heen, die de hele week toeleven naar de zaterdagavond waar ze "lekker kunnen zuipen en feesten"... dat vind ik persoonlijk echt te triest voor woorden.
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo geweldig aan is, om gedrogeerd door een hard-drugs (alcohol) je nachtelijke uurtjes te slijten, tussen mensen die ook gedrogeerd zijn, met "op de achtergrond" een muziekje, terwijl je echt nul aaantrekkelijk meer bent, net als de mensen om je heen, en dat alles in een veel te kleine ruimte? Waarbij je ook nog moet uitkijken dat je niet per ongeluk tegen iemand aanloopt, want ja dan breekt gelijk de 3e wereldoorlog uit.
Nee, ik ben 25, maar heb dat uitgaan nooit zo begrepen. Dan heb ik het over discotheken, kroegen die een discotheek imiteren, van die grootst opgezette feesten in sporthallen etc. Dat je gewoon gezellig met vrienden ergens wat gaat drinken, in een kroeg/strandtent/barretje waar je elkaar wel gewoon kan vertaan, kan ik me voorstellen! Maar jezelf zo in de massa gooien, nee ik begrijp dat niet.
Maar goed: nee je bent dus niet de enige die er niet van houdt. Zoek de dingen die je wel leuk vind: misschien naar de bios, of bij vrienden thuis, of... gewoon iets dat je echt leuk vindt! Doe je eigen ding en laat je niet gek maken door je omgeving. Je bent niet raar, je hebt juist een eigen mening en toont karakter door niet te doen "wat de gemeenschap van je verlengt", met die eigenschap kun je uiteindelijk verder komen dan de rest.