Ik typte het woordje 'en'. Twee groepen, en het zou me niet verbazen als ze voor een flink deel overlappen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach gut, kan je de nuancering tussen BNW- mensen en kritiek op de regering/Brussel niet aanbrengen?
Hmm ja.. mja.. hmm..quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef Dragorius het volgende:
Hey, BNW mensen is geen "term" ....in BNW hebben we ook een melange van users die wel/niet in complotten geloven ja!
Leuke draai aan je eerdere betoog.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:21 schreef DennisMoore het volgende:
't Is een héél goed idee als er eens op Europees niveau belastingstructuren worden uitgedacht (nationaal geïmplementeerd) die het oerwoud aan verschillende nationale belastingen en heffingen eens kan vervangen (!) (dus niet als extra).
Beetje harmoniseren die boel.
Dan moet je beter lezen. Heb al eerder gezegd dat koopkracht wat mij betreft op peil moet blijven (waar de partijen in de Kamer zo driftig aan rekenen) en dat het mij gaat om verschuiven: duurzaam goedkoper maken, en vervuilend duurder maken.quote:
Ik moet bewijzen dat groen groen isquote:Toch ben ik wel benieuwd naar je bewijzen dat jouw idee van groen werkelijk wel zo groen is.
Ja lol... dat maakt dus geen reet uit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
Dan moet je beter lezen. Heb al eerder gezegd dat koopkracht wat mij betreft op peil moet blijven (waar de partijen in de Kamer zo driftig aan rekenen) en dat het mij gaat om verschuiven: duurzaam goedkoper maken, en vervuilend duurder maken.
Yup.quote:Ik moet bewijzen dat groen groen is?
Alles lijkt er op dat als je groene stroom wilt leveren dat je gewoon "GROEN" er op plakt. Simpel as that.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen. Heb al eerder gezegd dat koopkracht wat mij betreft op peil moet blijven (waar de partijen in de Kamer zo driftig aan rekenen) en dat het mij gaat om verschuiven: duurzaam goedkoper maken, en vervuilend duurder maken.
[..]
Ik moet bewijzen dat groen groen is?
Groene stroom is sowieso een dom conceptquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Alles lijkt er op dat als je groene stroom wilt leveren dat je gewoon "GROEN" er op plakt. Simpel as that.
In dat geval gaat mijn voorwaarde van behouden van koopkracht dus niet opquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:16 schreef Matteüs het volgende:
Ja lol... dat maakt dus geen reet uit.
De consument kan weinig anders doen dan vervuilende producten kopen omdat simpelweg de alternatieven te duur zijn of er gewoon niet zijn....
Elektrische auto's zijn nu nét een beetje in opkomst. En dat vooral voor bedrijfswagenparken ivm oplaadpunten. Beetje flauw om iets dat nét aan 't opkomen is als voorbeeld te grijpen. Neem dan een eerdere post hier van iemand als voorbeeld die zei dat hij anders geen hybride auto had gekocht. Of neem simpelweg het voorbeeld van een schonere (benzine-auto) vergeleken met de benzine-slurper. De een kun je stimuleren ten koste van de ander. Zo moeilijk is het niet te begrijpenquote:Neem de nieuwe elektrische auto... die kost boven 100.000 euro. Kep 35.000 te besteden en er lonkt een mooie benzine slurpende Ford Mondeo naar me vanuit de showroom. Wat moet ik doen denk je? 65.000 lenen om me groen te voelen?
Kijk naar je energierekening en kijk dan nog eens of de spaarlamp of LED-verlichtnig niet goedkoper is. En voor die enkele mooie antieke kroonluchter moet je wat mij betreft gewoon nog ouderwetsche peertjes kunnen kopen. Wat mij betreft geen verbod, nogmaals.quote:Of moet ik 6x de prijs van een gloeilamp betalen voor een "spaarlamp" die helemaal niet zo besparend blijkt te zijn en ook klote licht geeft (gelijk aan TL bakken)?
Dan passen we de wet aan. Op andere partijen stemmen dusquote:Of... ik maak zelf zonnepanelen op mijn dak. Denk je dat ik zomaar mijn thuis-electro-installatie mag aanpassen? Nee. De wet verbied me dat.
Je verbitterde cynisme is al wel duidelijk, maar blijf er vooral in zwelgenquote:Moet ik door gaan? Of blijf je naïef?
Oh puhlease, natuurlijk zijn 'mijn' elektronen niet 100% groen. 'k Neem aan dat je niet zó dom bent dat je denkt dat dat echt het geval zou zijnquote:Bewijs mij maar eens dat jouw elektronen uit je stopcontact ook groen zijn. Of dat dat ene verantwoorde product ook echt verantwoord gemaakt is.
Het haakt in op het gevoel van mensen 'groen' bezig te willen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:27 schreef Dragorius het volgende:
Groene stroom is sowieso een dom concept
Het is hetzelfde als ontwikkelingshulp...gewoon je "schuldgevoel" afkopenquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het haakt in op het gevoel van mensen 'groen' bezig te willen zijn.
Idealiter zou dat helemaal niet nodig hoeven zijn inderdaad, omdat door een juiste CO2-heffing (of duurzaamheidsheffing) de grijze stroom zich vanzelf uit de markt zou prijzen.
'k Neem aan dat het Europese idee dan ook zou zijn dat een deel van de huidige NL belastingen die in feite al neerkomen op een CO2-belasting, vervangen worden. Uiteindelijk moet je in de EU een gelijke structuur krijgen. Niet in het ene land torenhoge accijnsen op de benzine maar een lage wegenbelasting, en in een ander land precies andersom.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:34 schreef isogram het volgende:
Vreemd idee. Op brandstof zit al een torenhoge belasting en bedrijven hebben bepaalde emissierechten, waarbij je mag aannemen dat die zijn doorberekend in de kostprijs van producten. Resteert alleen nog stroom: je zou Groene Stroom dan sowieso moeten uitzonderen van heffingen.
Probleem is alleen dat al die "groene" emotionele hippies in de regeringen als Femke Halsema wel dit valse schuldgevoel dat niet iedereen kent, wel wenst op te dringen aan de gehele bevolking/EU.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als ontwikkelingshulp...gewoon je "schuldgevoel" afkopen
Ik vind inderdaad dat ik al mijn lampen dag en nacht mag laten branden omdat ik elektriciteit heb die is geproduceerd met windmolensquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:36 schreef Dragorius het volgende:
Het is hetzelfde als ontwikkelingshulp...gewoon je "schuldgevoel" afkopen
Omdat het geen váls schuldgevoel is he? Als jij vervuilt, dan mag jij betalenquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Probleem is alleen dat al die "groene" emotionele hippies in de regeringen als Femke Halsema wel dit valse schuldgevoel dat niet iedereen kent, wel wenst op te dringen aan de gehele bevolking/EU.
Als mensen zo tegen me praten en me dwingen mijn "schuldgevoel" (geloof me, die heb ik niet) aan proberen te praten en me er voor te laten betalen, dan zet me dat eerder aan om alle bomen in de achtertuin om ver te kiepen en een ouderwetse diesel generator in de tuin te pleuren voor "vuile" energie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omdat het geen váls schuldgevoel is he? Als jij vervuilt, dan mag jij betalen.
En als Nederlander sta je in de Top-5 qua CO2-uitstoot per persoon. Schaam je!
Oeh, wat een rebel! Daar zullen de 'hippies' van onder de indruk zijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als mensen zo tegen me praten en me dwingen mijn "schuldgevoel" (geloof me, die heb ik niet) aan proberen te praten en me er voor te laten betalen, dan zet me dat eerder aan om alle bomen in de achtertuin om ver te kiepen en een ouderwetse diesel generator in de tuin te pleuren voor "vuile" energie.
Emigreer dan maarquote:Ik hoef geen inmenging van mensen die me laten betalen voor iets waar ZIJ zich schuldig voor voelen.
Noem ze eens dan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
In dat geval gaat mijn voorwaarde van behouden van koopkracht dus niet op, begrijp je dat niet?
En dan zijn er nog tientallen producten te noemen waar er wél alternatieven zijn.
Die warne er al in de jaren 30, 50 en 90. Dankzij de olie "mochten" we ze niet hebben.quote:Elektrische auto's zijn nu nét een beetje in opkomst.
Klopt. Doe het dan.quote:Zo moeilijk is het niet te begrijpen.
Scheelt minimaal. Dat met de onbeschofte prijsverhouding van ons Khw/uur ben ik zelfs duurder uit.quote:Kijk naar je energierekening en kijk dan nog eens of de spaarlamp of LED-verlichtnig niet goedkoper is.
Je bent nog niet doordrongen van het feit dat in dit verhaal de grote energiebedrijven het voor het zeggen hebben ongeacht welke partij?quote:Dan passen we de wet aan. Op andere partijen stemmen dus.
Mijn cynisme... mijn kennis van feiten... ik ben even aan het kijken of dat niet gewoon voor jouw beleving hetzelfde is.quote:Je verbitterde cynisme is al wel duidelijk, maar blijf er vooral in zwelgen.
Hahahahaha!!... wat een dikke fail.quote:Oh puhlease, natuurlijk zijn 'mijn' elektronen niet 100% groen. 'k Neem aan dat je niet zó dom bent dat je denkt dat dat echt het geval zou zijn. Het is natuurlijk zo dat een deel van de door mij gekochte 'groene elektronen' ook uit het stopcontact van een grijze-stroom koper kunnen komen. Uiteindeiljk echter heb ik ervoor gezorgd dat het aantal groene elektronen is toegenomen, en dan is het niet relevant of ze uit mijn stopcontact of uit dat van m'n buurman komen. Maar dit wist je natuurlijk al
.
Rebel? Ja als het nodig is wel ja, maar ik noem me liever liberaal. Laat me lekker m'n gang gaan en ga geen "groene" rotzooi opdringen als ik er niks van wil weten/horen. Leuk en aardig dat de buurman een leuke *proest* Prius wil gaan rijden, maar als ik een vervuilende diesel voor de deur wil hebben dan is dat mijn keuze, niet die van anderen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oeh, wat een rebel! Daar zullen de 'hippies' van onder de indrukt zijn.
Je bomen kappen mag niet zomaar (dan draai je 't gevang in), en die dieselgenerator? Prima! Dan betaal je fijn belasting om te compenseren.
[..]
Daarom mag 't wat mij betreft via de portemonnee gaan. Maak grijze stroom 2x zo duur en duurzame stroom 2x zo goedkoop. Maak de PC Hooft-tractor 10k duurder en steek die 10k in duurzaam vervoer. Etc etc.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat gezegd hebbende, als er zware subsidies komen op milieuvriendelijke dingen dan maakt het me weinig uit, zolang ze me maar niet dwingen om een schuldgevoel af te kopen. Hetzelfde geld voor de derde wereld, diertjes en andere dingen waar ik niks mee van doen heb.
Wees maar niet bang, het staat op het "to do" lijstje. Daarnaast zijn het helemaal geen "zogenaamde" rechten, ik hecht waarde aan zelf beslissingen kunnen nemen als het gaat om het milieu. Het milieu is een verantwoordelijkheid voor iedereen en voor niemand, als ik er niet aan deel wens te nemen dan moet daar maar respect voor zijn, net zoveel respect als dat ik heb voor m'n buurman die in een Prius wenst te rijden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Emigreer dan maar. Waarom zouden we onder de indruk moeten zijn van een egocentrisch figuur dat recalcitrant bomen dreigt te gaan kappen als iemand aan zijn zogenaamde rechten durft te tornen?
Dat vind ik best, dan blijft het een keuze voor iedereen. Echter een KUT eco-tax die we moeten betalen over alles, is gewoon te gestoord voor woorden. Ik bepaal zelf wel wanneer ik overstap en OF ik overstap. Geef mijn milieubijdrage maar aan fikkie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Daarom mag 't wat mij betreft via de portemonnee gaan. Maak grijze stroom 2x zo duur en duurzame stroom 2x zo goedkoop. Maak de PC Hooft-tractor 10k duurder en steek die 10k in duurzaam vervoer. Etc etc.
En dan liefst door de boel aan de bron te belasten (bijvoorbeeld de brandstof), zodat er niet een ambtenaartje bezig hoeft te zijn met het bijhouden van lijsten van vieze en schone auto's.
Punt is echter dat jouw keuzes niet zonder gevolgen zijn voor je omgeving (of je die grens nou legt bij het fijnstof in je stad of desnoods bij het wereldklimaat), en daarom heeft die omgeving het recht jou te confronteren met de gevolgen van jouw keuzes en daar een prijskaartje aan te hangen. En daarna is het wat mij betreft jouw keuze om te bepalen of je die prijs wil betalen of niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wees maar niet bang, het staat op het "to do" lijstje. Daarnaast zijn het helemaal geen "zogenaamde" rechten, ik hecht waarde aan zelf beslissingen kunnen nemen als het gaat om het milieu. Het milieu is een verantwoordelijkheid voor iedereen en voor niemand, als ik er niet aan deel wens te nemen dan moet daar maar respect voor zijn, net zoveel respect als dat ik heb voor m'n buurman die in een Prius wenst te rijden.
En ja, het milieu houd me heus niet tegen om wat bomen te kappen, 't zal me werkelijk aan m'n kont roesten. Als dat egocentrisch is in jouw wereld, dan zij het zo.
Juist, maar ik denk niet dat het de bedoeling is van de EU dat je de belasting kan terugvorderen aan het eind van het jaar omdat het "je eigen keuze" is.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Punt is echter dat jouw keuzes niet zonder gevolgen zijn voor je omgeving (of je die grens nou legt bij het fijnstof in je stad of desnoods bij het wereldklimaat), en daarom heeft die omgeving het recht jou te confronteren met de gevolgen van jouw keuzes en daar een prijskaartje aan te hangen. En daarna is het wat mij betreft jouw keuze om te bepalen of je die prijs wil betalen of niet.
Dus jij als groene strijder gedoogd milieu verlakkerij zolang er maar een prijskaartje aan zit?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Punt is echter dat jouw keuzes niet zonder gevolgen zijn voor je omgeving (of je die grens nou legt bij het fijnstof in je stad of desnoods bij het wereldklimaat), en daarom heeft die omgeving het recht jou te confronteren met de gevolgen van jouw keuzes en daar een prijskaartje aan te hangen. En daarna is het wat mij betreft jouw keuze om te bepalen of je die prijs wil betalen of niet.
Jij noemt 't prietpraat, en Brussel noemt het een prijskaartje hangen aan vervuilend gedrag.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Juist, maar ik denk niet dat het de bedoeling is van de EU dat je de belasting kan terugvorderen aan het eind van het jaar omdat het "je eigen keuze" is.
Ofwel, ze dwingen weer mensen die er geen reet om geven om weer krom te moeten voor wat idealistische prietpraat in Brussel.
Tja, voor hoeveel geld verkoop je je idealen hé..quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:01 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dus jij als groene strijder gedoogd milieu verlakkerij zolang er maar een prijskaartje aan zit?
Hoe hypocriet.
Conclusies trekken is ook al niet je sterke punt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:01 schreef Matteüs het volgende:
Dus jij als groene strijder gedoogd milieu verlakkerij zolang er maar een prijskaartje aan zit?
Hoe hypocriet.
Het is ook prietpraat, of zie jij Femke Halsema en consorten rondrijden in Prius dienstwagens?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jij noemt 't prietpraat, en Brussel noemt het een prijskaartje hangen aan vervuilend gedrag.
Je hebt de keus om minder vervuilend gedrag te vertonen en daarmee goedkoper uit te zijn.
Dus ik moet Brussel afrekenen op het type auto waar Femke Halsema in rijdtquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het is ook prietpraat, of zie jij Femke Halsema en consorten rondrijden in Prius dienstwagens?
Nee, ik wens gewoon aan te geven dat het vaak hypocriete zeikerds zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus ik moet Brussel afrekenen op het type auto waar Femke Halsema in rijdt?
Misschien maakt Femke ook wel gewoon een persoonlijke keuze (wat jij ook wil) en wil ze om bepaalde redenen in een minder zuinige auto rijden, maar is ze dus bereid het bijbehorende prijskaartje te betalen.
Steeds meer overheden trouwens die inderdaad in hybride en straks in elektrieke auto's gaan rondrijden. Steeds meer overheden die nauwelijks auto-kilometers vergoeden, maar wél het OV.
Welcome to humanity.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, ik wens gewoon aan te geven dat het vaak hypocriete zeikerds zijn.
Lol. Probleem opschuiven om zelf onder het kritiek weg te kruipen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Conclusies trekken is ook al niet je sterke punt.
Sommige mensen hebben norm-besef en denken bijvoorbeeld aan de generaties die nog gaan komen. Die mensen zjin eerder geneigd om uit zichzelf duurzamer te leven, zelfs al is dat niet gesubsidieerd. Andere mensen moet je benaderen via de enige taal die ze blijkbaar verstaan: geld.
Meer geld naar onderwijs, da's gezien bovenstaande meuk ook wel nodigquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:17 schreef Matteüs het volgende:
Lol. Probleem opschuiven om zelf onder het kritiek weg te kruipen.
Ga lekker je gang. Je inhoud is net zo leeg als je argument.
Nee, want dezelfde schreeuwlelijkerds die denken dat ze mij moeten dwingen "groen" te gaan gedragen zitten zelf met hun luie reet in een BMW 7 serie het hele land door te tuffen voor "gesprekken met het volk". Reizen de hele wereld over met vliegtuigen om bezoekjes te brengen, en gaan dan thuis lekker voor de TV zitten met een bak chips, kopje koffie/biertje, en de thermostaat op 22 graden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Welcome to humanity.
Maar dat staat effe compleet los van het principe van o.a. duurzame energie.
Bronquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, want dezelfde schreeuwlelijkerds die denken dat ze mij moeten dwingen "groen" te gaan gedragen zitten zelf met hun luie reet in een BMW 7 serie het hele land door te tuffen voor "gesprekken met het volk". Reizen de hele wereld over met vliegtuigen om bezoekjes te brengen, en gaan dan thuis lekker voor de TV zitten met een bak chips, kopje koffie/biertje, en de thermostaat op 22 graden.
En die 'milieufreaks' hebben schijt aan egocentrische vervuilende hedonisten. Soquote:Maar wel zeiken op de burger als ze met een "SUV" de stad in willen, want dat mag natuurlijk niet_!
Schijthekel heb ik aan die milieufreaks, en 't ergste is nog dat ze steeds vaker wat in te brengen hebben, ik vond ze leuker vóór Al-Gore's schijtfilm, want toen kon je ze nog aan de kant schuiven als de debielen van de "eerste wereld".
Groene knul. Verdiep je eens in financiën en hoe de taart verdeelt wordt... en van wat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Meer geld naar onderwijs, da's gezien bovenstaande meuk ook wel nodig.
Als jij leert wat een voltooid deelwoord is, okayquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:23 schreef Matteüs het volgende:
Groene knul. Verdiep je eens in financiën en hoe de taart verdeelt wordt... en van wat.
Oh ja politici rijden inderdaad allemaal massaal in een Prius (dat zie je ook vaak genoeg in Den Haagquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bron? Het schetsen van karikaturen maakt je argument zeker niet sterker, integendeel.
[..]
Correctie, ze hebben schijt aan alles wat hun geliefde boompjes in de weg staat, en ze doen er alles aan om de fatsoenlijke mens lastig te vallen met hun over het paard getilde ethiek. Zij het op een fysieke manier (geen grote wagens meer in steden) of financiële manier (kut-belastingen). Om nog maar te zwijgen over de gewelddadige protesten bij bijvoorbeeld de G8.quote:En die 'milieufreaks' hebben schijt aan egocentrische vervuilende hedonisten. So?
Struisvogel....quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bron? Het schetsen van karikaturen maakt je argument zeker niet sterker, integendeel.
[..]
En die 'milieufreaks' hebben schijt aan egocentrische vervuilende hedonisten. So? Denk niet dat ze de illusie hebben dergelijke figuren te kunnen overtuigen. Daarvoor wordt dus de financiële methode gebruikt. Da's de enige taal die ze spreken blijkbaar.
Is goed. Al heeft dat niets met financiën te maken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jij leert wat een voltooid deelwoord is, okay?
Weet jij wat 'het grotere plaatje' inhoudt? Stel jij voor dat iedereen die bijvoorbeeld straks naar de conferentie in Kopenhagen gaat, er op de fiets naartoe moet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Oh ja politici rijden inderdaad allemaal massaal in een Prius (dat zie je ook vaak genoeg in Den Haag) en daarnaast vliegen ze allemaal met zweefvliegtuigen. Moet ik nou serieus een bron aandragen dat ze net zo vervuilend zijn als jij en ik?
Je karikaturen blijven vermakelijkquote:Correctie, ze hebben schijt aan alles wat hun geliefde boompjes in de weg staat, en ze doen er alles aan om de fatsoenlijke mens lastig te vallen met hun over het paard getilde ethiek. Zij het op een fysieke manier (geen grote wagens meer in steden) of financiële manier (kut-belastingen).
Ik heb voldoende economische achtergrond, en daarnaast weet ik óók nog wat een voltooid deelwoord isquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:27 schreef Matteüs het volgende:
Is goed. Al heeft dat niets met financiën te maken.
Dus ik mag aannemen dat je nu ff offline bent en druk gaat leren?![]()
Of was dit ook weer zon waardeloze uitspraak en ga je gewoon door?
Beter lezen, mijn stroom wordt opgewekt door windmolensquote:Ahum... je zou kunnen beginnen met je computer uit te zetten. Die dingen vreten aardig wat stroom.
Dus je haalt nu je eigen discussie om zeep en bent klaar met je betoog.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:29 schreef DennisMoore het volgende:
Bovendien heb jij niets te maken met de stand van de thermostaat van de minister. Als er maar het juiste prijskaartje aan hangt, dan mag iedereen (ook de minister) helemaal zélf bepalen en de keuze maken de prijs te betalen voor extra comfort.
Dus in feite maakt het jou geen reet uit wat er met het milieu gebeurt zo lang je er maar je centen voor neertelt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Weet jij wat 'het grotere plaatje' inhoudt? Stel jij voor dat iedereen die bijvoorbeeld straks naar de conferentie in Kopenhagen gaat, er op de fiets naartoe moet?
Bovendien heb jij niets te maken met de stand van de thermostaat van de minister. Als er maar het juiste prijskaartje aan hangt, dan mag iedereen (ook de minister) helemaal zélf bepalen en de keuze maken de prijs te betalen voor extra comfort. Punt is wel dat er eerst een goed prijskaartje aan moet komen te hangen, en daar is een CO2-tax een middel voor.
[..]
Zet de TV aan en je ziet het gebeuren, is geen misplaatste karikatuur.quote:Je karikaturen blijven vermakelijk . En een beetje sneu ook wel.
Mijn god, je snapt er écht geen hol van he?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:32 schreef Matteüs het volgende:
Dus je haalt nu je eigen discussie om zeep en bent klaar met je betoog.
Mooi. Doei
Mijn stroom ook, en ik betaal er niet extra voorquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Beter lezen, mijn stroom wordt opgewekt door windmolens.
En al kwam m'n stroom uit vervuilende kolencentrales, dan nog heb ik 't recht die keuze te maken. Maar dan moet ik er gewoon flink meer voor betalen.
En je wilt ons bewijzen dat je daarin niet geslaagd bent? Ik snap je punt hier niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:31 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb voldoende economische achtergrond...
Dat weet je volgens mij niet zeker en roep je zomaar.quote:Beter lezen, mijn stroom wordt opgewekt door windmolens.
Ah! Je bewijst mijn eerder punt. LOLquote:En al kwam m'n stroom uit vervuilende kolencentrales
Nah... iemand die met een grote bek anderen wijst op normen en waarden moet zelf het goede voorbeeld geven. Je bent dus een flauwe nar in deze.quote:dan nog heb ik 't recht die keuze te maken.
Grijze en groene stroom is in Nederland even duur. Knul... please...quote:Maar dan moet ik er gewoon flink meer voor betalen.
Jazeker wel. Maar ik weet dat niet iedereen te overtuigen is van milieu-belangen met 'morele argumenten'. En die egoïsten overtuig je dus middels hun heilige portemonnee. Dan betalen ze om hun vervuiling te compenseren, als ze geen zin hebben om uit zichzelf hun vervuiling wat te beperken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dus in feite maakt het jou geen reet uit wat er met het milieu gebeurt zo lang je er maar je centen voor neertelt?
Ah, de TV is je venster op de wereldquote:Zet de TV aan en je ziet het gebeuren, is geen misplaatste karikatuur.
Het zou juist minder moeten kostenquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:34 schreef Dragorius het volgende:
Mijn stroom ook, en ik betaal er niet extra voor![]()
Energie-leveranciers moeten zelf maar weten welk etiketje ze erop plakken, marketingtechnisch gesproken. Als de specs maar kloppen. Als ik een kWh windstroom koop, dan wil ik dat iemand in Nederland die kWh windstroom uit z'n stopcontact krijgt.quote:Leuk he, die farce die groene stroom heet?
Lol (alweer)quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Jazeker wel. Maar ik weet dat niet iedereen te overtuigen is van milieu-belangen met 'morele argumenten'. En die egoïsten overtuig je dus middels hun heilige portemonnee. Dan betalen ze om hun vervuiling te compenseren, als ze geen zin hebben om uit zichzelf hun vervuiling wat te beperken.
Dat was duidelijk geworden jaquote:
Bij sommigen zijn financiën nou eenmaal belangrijker dan rasta-hippies die bomen knuffelen, vreemd toch hé?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jazeker wel. Maar ik weet dat niet iedereen te overtuigen is van milieu-belangen met 'morele argumenten'. En die egoïsten overtuig je dus middels hun heilige portemonnee. Dan betalen ze om hun vervuiling te compenseren, als ze geen zin hebben om uit zichzelf hun vervuiling wat te beperken.
Laatste keer dat ik bovenstaande uitleg hoor, goed lezen nu.
[..]
Bij gebrek aan antwoord, wegduiken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat was duidelijk geworden ja.
Je beschikt niet over 't juiste denkvermogen. Laat maar verder.
Nope, daarom dus verschillende benaderingen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Bij sommigen zijn financiën nou eenmaal belangrijker dan rasta-hippies die bomen knuffelen, vreemd toch hé?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:44 schreef Matteüs het volgende:
Bij gebrek aan antwoord, wegduiken.
Ik had het al voorspeltd he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |