quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:44 schreef OldJeller het volgende:
Wat stel je voor om te doen?
Nou excuse me hoor. Maar dat hier open bloot wordt geroepen dat Fok! geen democratie is en dat we het daar maar mee moeten doen zou ik ook kunnen scharen onder vrijheidsbeperking.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:53 schreef iteejer het volgende:
Er is heel veel mogelijk. Begint echter wel met bewust worden van wat er speelt en om ons heen gebeurt. Zodat ieder voor zich een mening kan vormen hierover.
Dan kan dat wellicht een grotere discussie worden, die aanleiding kan geven tot vragen aan BUMA, of zelfs aan de politiek.
We maken ons hier - terecht, want alles wat zonder heel goede reden je vrijheid beperkt verdient een kritische benadering - al enorm druk over het sluiten van een topic of een uitspraak van een crewlid. Maar dit soort zaken speelt ook, en beperken ons allemaal in de toekomst heel veel meer.
Anonymous?quote:
Omdat de Buma samenwerkt met vergelijkbare organisaties in het buitenland. Dus ook dan kunnen ze geld eisen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:55 schreef F04 het volgende:
Waarom niet de fok servers in Zweden plaatsen?
dat is wat anders dan geld aftroggelen van beheerders van websites die gebruik maken van een mogelijkheid die youtube biedt, namelijk het embedden van video's.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou excuse me hoor. Maar dat hier open bloot wordt geroepen dat Fok! geen democratie is en dat we het daar maar mee moeten doen zou ik ook kunnen scharen onder vrijheidsbeperking.
Dus een beetje dubbel om daar bij Buma dan over te gaan klagen.
BUMA is ook geen democratie hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef S1nn3rz het volgende:
Nou excuse me hoor. Maar dat hier open bloot wordt geroepen dat Fok! geen democratie is en dat we het daar maar mee moeten doen zou ik ook kunnen scharen onder vrijheidsbeperking.
Dus een beetje dubbel om daar bij Buma dan over te gaan klagen.
quote:CDA-Kamerleden Pieter Omtzigt en Nicolien van Vroonhoven zijn verbaasd over de plannen (pdf) van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra om muziekrechten op internet anders te innen. Ze hebben hierover vragen gesteld aan staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) en minister Ernst Hisch Ballin (Justitie).
Het tweetal vindt het namelijk absurd dat blijkens de nieuwe opzet van Buma/Stemra ook muziekfragmenten op bijvoorbeeld Hyves-pagina's kunnen worden gefactureerd.
"Elke Hyves-pagina heeft tegenwoordig wel (muziek)fragmenten", schetst Omtzigt. "Leuk om met je vrienden je favoriete muziek te delen of te laten zien waar je van houdt. Tot mijn verrassing zie ik dat Buma/Stemra geld hiervoor wil vragen. Het minimumtarief is 130 euro, zie ik in het foldertje. Als ze dit echt van plan zijn, dan komen veel ouders nog voor een vervelende verrassing te staan."
elk soort website willen ze het bij gaan doen. Type en inhoud maakt niet uit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:16 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als het op weblogs niet mag dan is de stap naar fora natuurlijk ook zo gemaakt. In mijn ogen geen goede ontwikkeling.
Tim Kuijk is van Brein, dat is weer een andere organisatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:18 schreef Loveless85 het volgende:
We leggen T.K. om, of ontvoeren hem
* Loveless85 heeft pas The Baader-Meinhof Complex gekeken
Oh ja, hier moeten we Jerney hebben toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tim Kuijk is van Brein, dat is weer een andere organisatie.
Daar heb je helemaal gelijk in. Veel mensen blijven gewoon graag aan hun verdienmodel vasthouden, in plaats van op zoek te gaan naar een goed alternatief dat met z'n tijd meegaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef iteejer het volgende:
De politiek zit met internet in de maag, net zoals de gevestigde orde van de omroepen, het muziek- en filmwezen en de gedrukte media. Nieuwe technieken vragen om nieuwe modellen en denkwijzen, maar men probeert krampachtig het oude te handhaven en internet middels beprijzing buiten de deur te houden of waar dat niet kan er geld uit te slaan.
Maar internet is geen extern gebouw of bedrijf, internet zijn wij met zijn allen. Men dwingt dus de consument en ons allen andere keuzes te maken, omdat men het eigen produkt niet aanpast aan de nieuwe tijd en techniek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |