abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73341742
Vanaf 1 januari 2010 moeten websites aan BUMA betalen voor embedded video's. Velen zijn het daar niet me eens:

http://www.marketingfacts(...)kt_blogs_verder_uit/

Er zijn diverse actiesites opgericht hiertegen, bijvoorbeeld deze:

http://www.bumauitmezak.nl/

Dit zijn toch ontwikkelen die imo meer aandacht op FOK! zouden moeten krijgen. Er wordt over onze hoofden heen beslist, maar tot meer dan locale protesten komt het niet.
Zouden we op moeten komen voor een internet dat vrij en kleurrijk blijft, of laten we gewoon gebeuren dat jan en alleman er uit eigen winstoogmerk allerlei heffingen en andere beperkingen op los laat?
pi_73341769
Wat stel je voor om te doen?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:45:43 #3
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73341820
Als ze het niet via de websites kunnen innen dan gaat het uiteindelijk wel via de consument die een euro per maand meer kan gaan betalen via zijn provider.

Dus linksom of rechtsom, maar betalen moet je.
From feudal serf to spender.
pi_73341896
muziekmelkers
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:49:52 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73341934
Er zitten hier alleen mensen met grote bekken die voor de rest niks durven.
De internetheld is hier uitgevonden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73341945
wel leuk om weer een underground stroming te krijgen natuurlijk
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73342020
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:44 schreef OldJeller het volgende:
ne okuyon, bokmu var?
pi_73342056
Er is heel veel mogelijk. Begint echter wel met bewust worden van wat er speelt en om ons heen gebeurt. Zodat ieder voor zich een mening kan vormen hierover.
Dan kan dat wellicht een grotere discussie worden, die aanleiding kan geven tot vragen aan BUMA, of zelfs aan de politiek.
We maken ons hier - terecht, want alles wat zonder heel goede reden je vrijheid beperkt verdient een kritische benadering - al enorm druk over het sluiten van een topic of een uitspraak van een crewlid. Maar dit soort zaken speelt ook, en beperken ons allemaal in de toekomst heel veel meer.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:53:47 #9
165512 MASD
Music is dead.
pi_73342073
"Buma uit me zak". .
Long live music.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:54:51 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73342099
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:53 schreef iteejer het volgende:
Er is heel veel mogelijk. Begint echter wel met bewust worden van wat er speelt en om ons heen gebeurt. Zodat ieder voor zich een mening kan vormen hierover.
Dan kan dat wellicht een grotere discussie worden, die aanleiding kan geven tot vragen aan BUMA, of zelfs aan de politiek.
We maken ons hier - terecht, want alles wat zonder heel goede reden je vrijheid beperkt verdient een kritische benadering - al enorm druk over het sluiten van een topic of een uitspraak van een crewlid. Maar dit soort zaken speelt ook, en beperken ons allemaal in de toekomst heel veel meer.
Nou excuse me hoor. Maar dat hier open bloot wordt geroepen dat Fok! geen democratie is en dat we het daar maar mee moeten doen zou ik ook kunnen scharen onder vrijheidsbeperking.

Dus een beetje dubbel om daar bij Buma dan over te gaan klagen.
From feudal serf to spender.
pi_73342111
Waarom niet de fok servers in Zweden plaatsen?
pi_73342183
Smerige geldmuppets.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:59:25 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73342189
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:44 schreef OldJeller het volgende:
Anonymous?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:01:08 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73342231
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:55 schreef F04 het volgende:
Waarom niet de fok servers in Zweden plaatsen?
Omdat de Buma samenwerkt met vergelijkbare organisaties in het buitenland. Dus ook dan kunnen ze geld eisen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Boks-Chick zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:03:00 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73342274
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Nou excuse me hoor. Maar dat hier open bloot wordt geroepen dat Fok! geen democratie is en dat we het daar maar mee moeten doen zou ik ook kunnen scharen onder vrijheidsbeperking.

dat is wat anders dan geld aftroggelen van beheerders van websites die gebruik maken van een mogelijkheid die youtube biedt, namelijk het embedden van video's.

Daar komt bij: voor veel video's heeft youtube een contract met de eigenlijke eigenaar. Die is dus al dik betaald. En dan zou buma daar nog eens geld over kunnen vragen en dat zogenaamd (geloof je het zelf ) afdragen naar de artiesten. Nah.

En heel veel artiesten enz. zetten zelf filmpjes op youtube, ze weten dat youtube de mogelijkheid tot embedden biedt, dus conformeer je je als arties daar aan, en dan zou je alsnog als gewone website die daar gebruik van maakt buma nog eens moeten betalen:? Laat buma dan eerst maar eens achter youtube aan gaan

lees het artikel nog eens. Het gaat er ook om dat simpele webloggers zoals velen hier, die voor hun plezier een klein weblogje hebben met mss maar 50 bezoekers per maand ofzo als ze mazzel hebben, ook de volle mep moeten gaan dokken. Buma gaat alles met gelijke munt aftroggelen. Commercieel, semi commercieel of amateur, het maakt allemaal niets uit. Iedereen betaalt evenveel en vaak.
lolwut
pi_73342275
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef S1nn3rz het volgende:

BUMA is ook geen democratie hoor
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:14:28 #17
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73342540
Alhoewel deze cda-ers het niet helemaal bij het rechte eind hebben, komen er ook vanuit de politiek sceptische geluiden.
quote:
CDA-Kamerleden Pieter Omtzigt en Nicolien van Vroonhoven zijn verbaasd over de plannen (pdf) van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra om muziekrechten op internet anders te innen. Ze hebben hierover vragen gesteld aan staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) en minister Ernst Hisch Ballin (Justitie).

Het tweetal vindt het namelijk absurd dat blijkens de nieuwe opzet van Buma/Stemra ook muziekfragmenten op bijvoorbeeld Hyves-pagina's kunnen worden gefactureerd.

"Elke Hyves-pagina heeft tegenwoordig wel (muziek)fragmenten", schetst Omtzigt. "Leuk om met je vrienden je favoriete muziek te delen of te laten zien waar je van houdt. Tot mijn verrassing zie ik dat Buma/Stemra geld hiervoor wil vragen. Het minimumtarief is 130 euro, zie ik in het foldertje. Als ze dit echt van plan zijn, dan komen veel ouders nog voor een vervelende verrassing te staan."
DeviantArt
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:16:22 #18
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_73342589
Als het op weblogs niet mag dan is de stap naar fora natuurlijk ook zo gemaakt. In mijn ogen geen goede ontwikkeling.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_73342614
En dit noemen ze dan 'fair play'? .
  Boks-Chick zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:18:37 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73342647
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:16 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als het op weblogs niet mag dan is de stap naar fora natuurlijk ook zo gemaakt. In mijn ogen geen goede ontwikkeling.
elk soort website willen ze het bij gaan doen. Type en inhoud maakt niet uit.
lolwut
pi_73342655
We leggen T.K. om, of ontvoeren hem
* Loveless85 heeft pas The Baader-Meinhof Complex gekeken
pi_73342690
De politiek zit met internet in de maag, net zoals de gevestigde orde van de omroepen, het muziek- en filmwezen en de gedrukte media. Nieuwe technieken vragen om nieuwe modellen en denkwijzen, maar men probeert krampachtig het oude te handhaven en internet middels beprijzing buiten de deur te houden of waar dat niet kan er geld uit te slaan.

Maar internet is geen extern gebouw of bedrijf, internet zijn wij met zijn allen. Men dwingt dus de consument en ons allen andere keuzes te maken, omdat men het eigen produkt niet aanpast aan de nieuwe tijd en techniek.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:20:36 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73342697
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:18 schreef Loveless85 het volgende:
We leggen T.K. om, of ontvoeren hem
* Loveless85 heeft pas The Baader-Meinhof Complex gekeken
Tim Kuijk is van Brein, dat is weer een andere organisatie.
DeviantArt
pi_73342728
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Tim Kuijk is van Brein, dat is weer een andere organisatie.
Oh ja, hier moeten we Jerney hebben toch?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:22:04 #25
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_73342733
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:20 schreef iteejer het volgende:
De politiek zit met internet in de maag, net zoals de gevestigde orde van de omroepen, het muziek- en filmwezen en de gedrukte media. Nieuwe technieken vragen om nieuwe modellen en denkwijzen, maar men probeert krampachtig het oude te handhaven en internet middels beprijzing buiten de deur te houden of waar dat niet kan er geld uit te slaan.

Maar internet is geen extern gebouw of bedrijf, internet zijn wij met zijn allen. Men dwingt dus de consument en ons allen andere keuzes te maken, omdat men het eigen produkt niet aanpast aan de nieuwe tijd en techniek.
Daar heb je helemaal gelijk in. Veel mensen blijven gewoon graag aan hun verdienmodel vasthouden, in plaats van op zoek te gaan naar een goed alternatief dat met z'n tijd meegaat.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')