sukkel dat is natuurlijk 1598 cm3quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:00 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Er zit bijna nooit precies 1600ml in een auto.
De 1.6E heeft een motorinhoud van 1598 ml.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:34 schreef Compomotive155 het volgende:
Ik denk dat het hetzelfde is als cm3
Dat dusquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:20 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, maar zeg nu zelf. In een Hyundai Lantra wil je echt niet dood gevonden worden. Dan liever iets vaker bij de garage met je Megane.
Ik heb ooit een keer met iemand meegereden in zo'n graftakken bak. Weet je hoe fucking veel toeren die plastic rommel maakt. Je wilt toch ook veilig zitten en comfortabel?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:12 schreef PalmRoyale het volgende:
Zorg wel dat je het rubber van het dakraampje goed schoon houdt en doe er af en toe wat talkpoeder op (GEEN! vaseline). Talkpoeder is namelijk vettig en houdt het rubber in veel betere conditie dan vaseline.
Persoonlijk had ik een Hyundai Lantra gekocht met b.v. een 1.8 liter motor. Heb je 126 pk onder de kap en rijdt je gemiddeld 1:15. Lantra's zijn ook veel betrouwbaarder en beter uitgerust voor het geld.
Dat weet ik heel goed aangezien ik zelf een Lantra heb. Draait 2200 toeren bij 80km/u in z'n vijf. Bij 120 draait ie 3250 toeren. Het plastic dat voor het interieur is gebruikt is misschien niet de allerbeste kwaliteit vergeleken met b.v. een Duitser maar daar staat wel tegenover dat niks kraakt of piept (in ieder geval bij die van mij). Ach, en de zit, da's geheel persoonlijk. Ik vind het juist wel fijn om een beetje "op de bok" te zitten. Zoals met alle 2e hands auto's moet je gewoon het juiste exemplaar vindenquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer met iemand meegereden in zo'n graftakken bak. Weet je hoe fucking veel toeren die plastic rommel maakt. Je wilt toch ook veilig zitten en comfortabel?
Zoals een collega van me die iedere maand wel met z'n Megane bij de garage staat om het volgende probleem te verhelpen terwijl ik in de afgelopen 2,5jr geen kosten heb gehad afgezien van de gebruikelijke beurten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:20 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, maar zeg nu zelf. In een Hyundai Lantra wil je echt niet dood gevonden worden. Dan liever iets vaker bij de garage met je Megane.
Kom op, ik ken een Megane aardig omdat een vriend van me al jaren in verschillende Megane's rijdt. Het zijn geen hoogtepunten in kwaliteit maar het is een aardige auto die meestal tegen relatief lage kosten te repareren is. Elektronicaproblemen zijn er ook genoeg maar ook die zijn niet echt ingewikkeld. De motoren heb je relatief weinig problemen mee. En zeg nu zelf:quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:09 schreef PalmRoyale het volgende:
Zoals een collega van me die iedere maand wel met z'n Megane bij de garage staat om het volgende probleem te verhelpen terwijl ik in de afgelopen 2,5jr geen kosten heb gehad afgezien van de gebruikelijke beurten.
Dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:18 schreef FransDeens het volgende:
EinspritzungHet is een Fransman, geen Duitser.
E staat voor 'essence', wat 'benzine' betekent.
Nee, het staat voor Electronique, vanwege de electronische inspuiting.quote:
Nee. Dan had er gewoon een "i"-tje achter gestaan, voor Injection. (wat ie ongetwijfeld gewoon heeft, samen met een elektronische ontsteking).quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, het staat voor Electronique, vanwege de electronische inspuiting.
Mercedes heeft toch ook E ipv Iquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee. Dan had er gewoon een "i"-tje achter gestaan, voor Injection. (wat ie ongetwijfeld gewoon heeft, samen met een elektronische ontsteking).
Franse auto's (en dan helemaal Renault) hebben een E voor benzine. Heb zelf een Renault T35D op diesel en een T35 op benzine. Dat model heette in eerdere modeljaren T35E
Renault gebruikt de i alleen bij dieselmotoren, hoor. DTi en dCi.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee. Dan had er gewoon een "i"-tje achter gestaan, voor Injection. (wat ie ongetwijfeld gewoon heeft, samen met een elektronische ontsteking).
Franse auto's (en dan helemaal Renault) hebben een E voor benzine. Heb zelf een Renault T35D op diesel en een T35 op benzine. Dat model heette in eerdere modeljaren T35E
Da's Duitsquote:
Bij Mercedes is de E het type. Je hebt een E-klasse Mercedes...quote:
Bij de nieuwe modellen met common rail en dergelijke, ja. Maar de auto van TS is van '96.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Renault gebruikt de i alleen bij dieselmotoren, hoor. DTi en dCi.
Mijn Megane van 98 (toen) had ook een e. Volgens de dealer (want ik ben nieuwsgierig) stond die voor Electronique.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:57 schreef oshiro het volgende:
[..]
Bij de nieuwe modellen met common rail en dergelijke, ja. Maar de auto van TS is van '96.
Voor zover ik weet is het Essence, maar laten we er niet te diep op ingaanquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn Megane van 98 (toen) had ook een e. Volgens de dealer (want ik ben nieuwsgierig) stond die voor Electronique.
Tuurlijk heb ik andere auto's gehad. En we hebben nu ook nog een Ford Focus uit 2008 dus ik heb vergelijkings materiaal. De Lantra is natuurlijk niet zo strak als de Focus maar doet het toch echt heel behoorlijk voor een auto van die leeftijd en is zeker strakker dan een Megane.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:34 schreef Barcaconia het volgende:
Maar ik geloof absoluut niet dat een Lantra strak door de bocht gaat. Heb je ooit een andere auto gehad?
Mercedes 190E of 190Dquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bij Mercedes is de E het type. Je hebt een E-klasse Mercedes...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |