Nee, maar 2028 durf ik wel aan: dat wordt geen Nederland. Daar steekt Anton nog na zijn overlijden een stokje voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:34 schreef Leatherface het volgende:
Iemand die al durft te speculeren voor 2020?
Wellicht toch Chicago? Waarschijnlijk geen Europa. Dat maakt weer meer kans in 2024 en/of 2028.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:34 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb nergens gelezen dat daar serieuze plannen voor zijn, ik dacht dat Duitsland zich in eerste instantie richt op de Winterspelen van 2018 waarvoor München kandidaat is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:43 schreef Leatherface het volgende:
Berlijn,
Het is slechts een gedachte van mij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat daar serieuze plannen voor zijn, ik dacht dat Duitsland zich in eerste instantie richt op de Winterspelen van 2018 waarvoor München kandidaat is.
Dan moeten ze snel zijn, want op 15 oktober sluit de inschrijftermijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:48 schreef Leatherface het volgende:
Misschien dat de VS nog een stad (Denver wellicht?) naar voren schuift als genoegdoening.
Hmm, dat zal dan wel niet meer gebeuren. Ik hoop trouwens niks gehoord van een case study ofzo vanuit het Amerikaanse kamp.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan moeten ze snel zijn, want op 15 oktober sluit de inschrijftermijn.
Australie? Zouden die weer willen? Anders misschien Doha?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:34 schreef Leatherface het volgende:
Nee ik denk dat zelfs die gangleden dondersgoed beseffen dat ze zichzelf koest moeten houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
Holy crap.
Dat is de andere kant van de medaille.
Denk je dat bendegeweld een concrete bedreiging gaat vormen voor olympische bezoekers, ErwinRommel? Of vindt zich dat in echte afgelegen achterbuurten plaats en merkt de olympiaganger daar niks van?
Juistemquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:27 schreef Plato1980 het volgende:
Sowieso vindt twee jaar eerder het WK plaats in Brazilie, met de finale in Rio en is men ook daardoor al gedwongen om de veiligheidssituatie te verbeteren. Bovendien is het natuurlijk een prachtige testcase.
Hehe, terreur dreiging die is hier idd niet. Hier is er gewoon een algemene alertheid en common sense. Ga gewoon niet heen naar buurten die bekend staan als onveilig. En daar zal de Braziliaanse overheid goed voor waarschuwen in 2016.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:25 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat Rio ook minder terreurdreiging heeft dan Noord-Amerikaanse of Europese steden.
Je hebt uiteraard overal gekken, maar ik denk dat Zuid-Amerika toch minder een potentieel doelwit is voor een Al Qaida.
Ik denk dat het een tactische afweging was, in combinatie met toch ook wel enig anti-Amerikanisme.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:00 schreef wimderon het volgende:
Rio![]()
Samen met Chicago mijn voorkeur.
Die stemmen in de eerste ronde waren wel erg tegen Chicago zeg
Mexico-stad 1968/1970.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:40 schreef Plato1980 het volgende:
Het wordt denk ik de eerste keer dat een stad in twee jaar tijd de finale van het WK-voetbal en de Olympische Spelen mag organiseren.
Venetiëquote:Venetië en Rome willen Spelen van 2020
De Italiaanse steden Venetië en Rome gaan zich kandidaat stellen voor de organisatie van de Olympische Zomerspelen van 2020. Dat hebben de burgemeesters van beide steden, Massimo Cacciari en Gianni Alemanno, laten weten.
De kandidaturen van Venetië en Rome worden op dezelfde dag gelanceerd als de verkiezing voor de organisatie van de Zomerspelen van 2016. Die werden na een stemming op het IOC-congres in Kopenhagen aan het Braziliaanse Rio de Janeiro toegewezen.
'Het is tijd geworden voor een Italiaanse kandidatuur voor de Spelen van 2020', verklaarde Giovanni Petrucci, de voorzitter van het Italiaans Olympisch Comité (CONI).
'Er zal zich een stad kandidaat stellen, maar het is het CONI dat beslist en de kandidatuur aan het IOC voorstelt', klonk het.
Rome organiseerde de Spelen al in 1960.
Wat leuk dat jij die je nog kan herinneren en hebt meegemaakt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:26 schreef sportfreak het volgende:
Mexico-stad 1968/1970.
Munchen 1972/1974.
Als het WK van komend jaar een succes is dan is die kans inderdaad best aanwezig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:38 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Afrika 2020 wordt het ook wel eens tijd voor
Klopt, al was het daar natuurlijk andersom, eerst de Spelen en dan het WK.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:26 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Mexico-stad 1968/1970.
Munchen 1972/1974.
De opening is in het Maracana, misschien dat de atletiek in het stadion van Botafogo is? Dat stadion is ook gebruikt (of beter gezegd gebouwd) voor de Pan-Amerikaanse Spelen en kan volgens wikipedia uitgebreid worden naar 60.000 plaatsen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:01 schreef Leatherface het volgende:
Is het niet zo dat ze in Rio de opening en sluiting en atletiek in twee aparte stadions houden?
Venetie zelf is inderdaad maar klein +/- 300.000 inwoners. Maar natuurlijk is het wel internationaal bekend en een zeer toeristische stad. De hotel capaciteit zal dus verder geen probleem zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:43 schreef Leatherface het volgende:
Zomerspelen in Venetië lijkt me geweldig.
Maar is die stad niet gewoon wat te klein? En nogal problematisch qua infrastructuur?
Maar er zijn amper sportaccomdaties die geschikt zijn voor de Spelen, dat zal dus allemaal van nul af aan opgebouwd moeten worden. Daar komt bij dat Venetie ruimtegebrek heeft en het dus de vraag is waar die accomodaties gebouwd moeten worden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Venetie zelf is inderdaad maar klein +/- 300.000 inwoners. Maar natuurlijk is het wel internationaal bekend en een zeer toeristische stad. De hotel capaciteit zal dus verder geen probleem zijn.
Mestre, Padova, Treviso héquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar er zijn amper sportaccomdaties die geschikt zijn voor de Spelen, dat zal dus allemaal van nul af aan opgebouwd moeten worden. Daar komt bij dat Venetie ruimtegebrek heeft en het dus de vraag is waar die accomodaties gebouwd moeten worden.
Boston is vooral een echte sportstad, dus zou wel mooie keuze zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:26 schreef Plato1980 het volgende:
Boston zou ook leuk zijn, misschien wel de mooiste stad van de VS, heel anders dan LA en Atlanta.
Daar ben ik nooit geweest, maar het zijn in ieder geval beiden liberale bolwerken in een overwegend conservatief land.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:45 schreef Colplay het volgende:
[..]
Boston is vooral een echte sportstad, dus zou wel mooie keuze zijn.
Mooiste stad in de VS is imo trouwens San Francisco
quote:Het Internationaal Olympisch Comité heeft vrijdagmiddag in Kopenhagen bekend gemaakt dat golf en rugby terugkeren op de Olympische Spelen. Vanaf de Spelen 2016 in Rio de Janeiro staan beide sporten weer op het programma.
Tijdens de stemming kreeg golf 63 stemmen voor en 27 tegen, terwijl rugby 81 positieve stemmen ontving tegen acht tegen en een onthouding. Bij rugby zal er gespeeld worden in de zogenaamde ‘sevens’ variant. De teams bestaan in deze tak niet uit vijftien spelers, maar uit slechts zeven. (MR)
Brazilië is geen topland in golf inderdaad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:53 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Volgens golfsite.nl zal het een 'gewoon' 72-holes strokeplay toernooi worden. Lijkt me ook het beste, dat is tv-waardig en heeft z'n diensten bewezen.
Als ze in de toekomst zeker zijn van de Olympische status kunnen ze altijd nog matchplay- of landen-varianten proberen om het zo bijzonderder te maken. Het zou echt zonde zijn als ze een prutsformat bedenken die dan niet aanslaat en zo golf weer non-Olympisch wordt.
Hopelijk vinden de Brazilianen het ook een beetje interessant, er zijn daar namelijk niet echt veel goede golfers. Wat dat betreft was Londen 2012 beter geweest als proefvijvertje. Anyway, leuk dat golf Olympisch is!
Ah, leuk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:53 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Volgens golfsite.nl zal het een 'gewoon' 72-holes strokeplay toernooi worden. Lijkt me ook het beste, dat is tv-waardig en heeft z'n diensten bewezen.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Op basis van de ranking of inderdaad een maximaal aantal spelers per land?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:56 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Staat trouwens ook dat er slechts 60 golfers mee zullen doen... dat is echt heel weinig, dan mag Amerika waarschijnlijk max 3 mensen afvaardigen, wordt echt dringen dan.
Hmm, doen er waarschijnlijk toch 6 Amerikanen mee oid. Opzich wel het meest eerlijk zo lijkt me.quote:De top-15 van de wereldranglijst kwalificeert zich automatisch, onafhankelijk van de nationaliteit van de spelers in de top-15. De andere 45 spelers plaatsen zich ook op basis van de wereldranglijst, met een maximum van twee spelers per land dat nog niet twee of meer spelers in de top-15 heeft.
De Italianen gaan er voor, maar komt het eigenlijk niet te vroeg na Turijn?quote:Palermo derde Italiaanse kandidaat voor Spelen 2020
De Italiaanse stad Palermo gaat zich kandidaat stellen voor de organisatie van de Olympische Zomerspelen van 2020. Dat maakte het bestuur van Sicilië, het Italiaanse eiland waarvan Palermo de hoofdstad is.
Palermo wordt zo na Venetië en Rome al de derde Italiaanse stad die zich kandidaat stelt om het grootste sportevenement ter wereld te organiseren. In 2013 beslist het Internationaal Olympisch Comité (IOC) wie de Spelen van 2020 mag organiseren. In 2012 worden de Spelen in Londen gehouden, vier jaar later is Rio de Janeiro aan de beurt.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF13102009_051
quote:Hiroshima wil Olympische Spelen van 2020
De burgervader van Hiroshima zegt dat 70 procent van de stadsbevolking het voorstel steunt om in 2020 de Olympische Spelen te ontvangen, samen met Nagasaki. Beide Japanse steden werden in 1945 getroffen door een atoomaanval.
De twee Japanse steden die nadenken over een opmerkelijke gemeenschappelijke kandidatuur -of is het louter een statement?- zijn de twee enige plaatsen ter wereld die ooit met een atoombom werden aangevallen. De nucleaire aanvallen werden in 1945 uitgevoerd door de Verenigde Staten.
Het idee werd eerder deze maand al geopperd als reactie op de gemiste kandidatuur van Tokio voor de Spelen in 2016. Nu neemt het project steeds concretere vormen aan. ‘We gaan de kandidatuur erg nauwgezet onderzoeken om tot een conclusie te komen waarin zoveel mogelijk mensen zich kunnen vinden’, zegt Tadatoshi Akiba, de burgemeester van Hiroshima.
Volgens hem staat 70 procent van zijn bevolking achter het ambitieuze plan, al stellen tegenstanders zich vragen bij de kostprijs ervan.
Hiroshima en Nagasaki liggen op het zuidelijkste deel van Japan, het Kyushu-eiland, en worden door 300 kilometer van elkaar gescheiden. Een kernvrije wereld is de boodschap van hun olympisch project.
quote:Windsurfen (RS:X) staat niet meer op het programma van de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro.
De council van de internationale zeilbond (ISAF) heeft besloten die discipline door het kitesurfen te vervangen.
Nederland heeft tijdens de Spelen in Londen met voormalig wereldkampioen Dorian van Rijsselberghe een voorname medaillekandidaat bij het windsurfen.
De ISAF besloot verder dat in 2016 de Star-klasse plaats moet maken voor een nieuwe olympische skiff-klasse voor vrouwen. De boot waarin in Brazilië wordt gevaren, is de Mackay FX.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |