quote:
Ook niet vergeten dat Apple deze stijl van keyboard oorspronkelijk van Sony heeft overgekeken hoor

In het afgelopen anderhalf jaar is het schaamteloos stelen van Apple design flink toegenomen vind ik. Hoe veel iPhone klonen (en dan niet eens de Chinese namaak maar nieuwe modellen van grote fabrikanten) je nu al niet hebt..
Sowieso heeft de iPhone Apple weer tot een heel gewild merk gemaakt. Hoeveel macbook klonen zijn er op korte tijd bijgekomen, imac "geinspireerde" ontwerpen, etc. Ook nu met Windows 7 de kloof tussen Windows en OSX kleiner wordt gaat Apple weer met iets nieuws moeten komen, willen ze die stap voor blijven hebben. Want daar draait Apple toch een beetje op, dat "exclusieve" en high-end marktdeel domineren op computergebied.
Je zit al sinds XP niet meer slecht met WIndows. En daarmee bedoel ik dat je er tot op heden nog steeds ongeveer alles mee kunt doen wat je van een computer verwacht. Al heeft Vista wel even een dipje gemaakt in de Windows-lijn en heb ik een sterke voorkeur voor OS X, Windows werkt wel gewoon. OSX heeft op de meeste vlakken een voorsprong maar de meestvoorkomende reden om een mac te KOPEN is nog steeds de eyecandy van de hardware en het OS. Dat de workflow zo lekker is dat merk je erna pas, en dan ben je hooked

Maar nu er steeds minder verschil overblijft tussen de "mooie apple producten" en de "lelijke andere producten" moet Apple -willen ze deze positie houden- weer die kloof vergroten en de rest achterlaten. Innoveren.
HP, Dell, Acer, Sony, Nokia, Microsoft, .. al deze bedrijven dienen een markt op basis van vraag en aanbod. Wat Apple onderscheidt van deze is het feit dat Apple er al meerdere keren in geslaagd is een vraag te creeeren, een markt die ooit weinig interessant leek, aan te dikken tot iets waar nu grote namen op willen inspelen. Bijvoorbeeld: sinds de iPod is er enorme markt voor mp3spelers ontstaan (al was dat misschien onvermijdelijk, Apple had wel het product om de discman en minidisc naar huis te sturen) en gelijk met die slag beheren ze de koploper van digitale muziekverkopen.
Mensen willen iPods, iPhones, OSX ziet er leuk uit en een macbook heeft dat lichtgevende appeltje, leuk! Fabrikanten maken de kloof kleiner voor zover patenten het toestaan en Microsoft is ook niet bang wat van OSX te lenen bij elke release. Ook vrij logisch, goede dingen worden nu eenmaal overgenomen. Allemaal die copycats boeien me dan ook niet, ik ben gewoon benieuwd naar wat er zit aan te komen in de volgende jaren
Misschien spelen ze in op de nu nog erg kleine - maar veelbelovende- markt van cloud computing, thin clients, augmented reality, who knows. En niet om te zeggen dat enkel Apple kan vernieuwen, want er zijn er nog wel, maar ik hou het gewoonrustig ontopic

Wat engineers nu op de tekentafel hebben liggen zien wij pas -eventueel- over vele jaren. Het lijkt me wel wat om op die frontline te werken