abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:22:23 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73300236
quote:
De kredietcrisis raakt meer en meer mensen en een groeiend aantal gezinnen glijdt maandelijks verder in het rood. Een Dubbeltje Op Zijn Kant schiet te hulp. Niet door een zak geld op tafel te leggen, maar door gezamenlijk onder de loep te nemen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat de boosdoeners elke maand zijn en welke weg er bewandeld moet worden om weer uit het dal te komen.
Verdriet en ellende
John: “Soms vergeet ik te presenteren. Ik zit te kijken en er komt niets uit m’n mond. Je ziet wat een verdriet en ellende er door de crisis komt, dat er mensen kapot aan het gaan zijn. Ze leggen met onze hulppoging hun ziel en zaligheid in onze handen en dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten.”

Drastische maatregelen
Wekelijks wordt een gezin met deze vaak voor de buitenwereld verborgen problemen op weg geholpen. Allereerst worden de omvang en oorzaak van de financiële besognes in kaart gebracht. Samen met de hoofdrolspelers zoekt John vervolgens naar oplossingen, besparingen en een gezondere financiële basis. Daarbij worden, in goed overleg, drastische maatregelen niet geschuwd. Na een paar weken gaat John weer langs bij de familie om te zien of ze er inderdaad op vooruit zijn gegaan. En of ze inmiddels ’s nachts alweer rustig kunnen slapen.

Per aflevering wordt verder een aantal veel voorkomende financiële valkuilen in beeld gebracht. Dat kan gaan over bekende en herkenbare kostenposten zoals de dagelijkse boodschappen, maar ook mobiele telefonie, roken, hypotheeklasten of kopen op krediet.

Annemarie van Gaal
John wordt bijgestaan door Annemarie van Gaal. Deze voormalige secretaresse heeft zich via een bladenavontuur in Moskou opgewerkt tot de eigenaar van een imperium met belangen in twintig bedrijven over de hele wereld. Zij kijkt streng toe op de mentaliteit van de hoofdpersonen, want die vindt zij cruciaal om tot een succes te komen.
Vorig Topic: TV : Dubbeltje Op Z'n Kant Aaargh

elke donderdag om 20:30

Even terugkijken kan op:

http://www.rtl.nl/compone(...)kant/index_video.xml

Vooral aflevering 2 met Patatdag Debby en aflevering 6 met "Cassiere, nee ik kan echt niet de hele tijd zitten" zijn heerlijck tenenkrommend.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73300313
nou ja er zullen heus mensen zijn/meedoen die niet zo dom zijn als de gemiddelde Debby van 'een dubbeltje op zijn kant' toen toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73300330
Heerlijk? Debiel pauperwijf en slappe zak van een vent is het.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_73300342
Alleen domme mensen maken zulke schulden en steken hun kop in het zand..
Veel slimmer zul je ze niet vinden...
pi_73300379
Aflevering 2 ga ik zo wel even kijken natuurlijk.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_73300394
Entertainment!

Sommige steuntrekkers daarentegen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:29:11 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73300429
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:25 schreef Barbusse het volgende:
Heerlijk? Debiel pauperwijf en slappe zak van een vent is het.
ja, heerlijck tenenkrommend...

Hoe stom mensen kunnen zijn, mooie tv om je gewoon lekker bij te ergeren.
[..]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:29:56 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73300446
Overigens met oog op het vorige topic en de laatste aflevering. In hoeverre is een vlucht naar het buitenland wel de oplossing?
[..]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:30:36 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73300473
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73300479
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:28 schreef Rekkie het volgende:
Entertainment!

Sommige steuntrekkers daarentegen
Eigenlijk zou er voor dat soort volk een alternatieve versie moeten zijn. Hoe ze gevolgd worden terwijl ze niet uit die schulden willen komen en steeds verder afzakken totdat ze eindigen in een verhuisdoos onder een brug. That's entertainment!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:31:02 #11
152789 karr-1
pi_73300487
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:29 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens met oog op het vorige topic en de laatste aflevering. In hoeverre is een vlucht naar het buitenland wel de oplossing?
Waarschijnlijk niet. Als ze je al niet achterna komen, pakken ze je wel als je ooit het land weer in wilt komen.
pi_73300490
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Eigenlijk zou er voor dat soort volk een alternatieve versie moeten zijn. Hoe ze gevolgd worden terwijl ze niet uit die schulden willen komen en steeds verder afzakken totdat ze eindigen in een verhuisdoos onder een brug. That's entertainment!
Ik ben voor
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:32:50 #13
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73300542
*tvp
pi_73300543
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:29 schreef MikeyMo het volgende:
Niet. Binnen de EU weten ze je in ieder geval zo te vinden. Er is alleen wat uitstel omdat ze je opnieuw moeten zoeken.

Wel humor dat ze muziek gebruiken uit Oceans' 13 gebruiken. Passende big spenders film.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:40:44 #15
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73300771
Ik moet nog geld (kinderalimentatie, zo'n ¤ 30.000) krijgen van iemand in Engeland. Registratieplicht hebben ze daar niet, daarom is het voor een deurwaarder bijna onmogelijk er iemand te vinden die niet gevonden wil worden. Een betere optie dan België dus.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_73300832
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:40 schreef Kaar68 het volgende:
Ik moet nog geld (kinderalimentatie, zo'n ¤ 30.000) krijgen van iemand in Engeland. Registratieplicht hebben ze daar niet, daarom is het voor een deurwaarder bijna onmogelijk er iemand te vinden die niet gevonden wil worden. Een betere optie dan België dus.
Ooit duikt 'ie ergens op, tenzij hij echt een andere indentiteit heeft aangenomen, wat me niet logisch lijkt. En dan staan ze weer lekker bij hem op de stoep. En als hij pech heeft, draagt het incassobureau het over aan een Britse collega. En die zijn minder lief dan hier.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:49:42 #17
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73300992
LBIO (landelijk buro inning onderhoudsgelden) wilde de zaak niet eens aannemen omdat het ondoenlijk is het geld te vorderen. En het LBIO werkt normaal gesproken samen met deurwaarders in het betreffende land.
Ach, huisje huren en niet registreren en daarbij nog zwart werken. Dat wordt echt moeilijk dus ik heb het al bijna opgegeven.
pi_73300997
'Ik ga niet de hele dag daar zitten hoor'.

Tering, ik had haar gelijk een knal voor haar harses verkocht.
pi_73301056
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:49 schreef Kaar68 het volgende:
LBIO (landelijk buro inning onderhoudsgelden) wilde de zaak niet eens aannemen omdat het ondoenlijk is het geld te vorderen. En het LBIO werkt normaal gesproken samen met deurwaarders in het betreffende land.
Ach, huisje huren en niet registreren en daarbij nog zwart werken. Dat wordt echt moeilijk dus ik heb het al bijna opgegeven.
Dan heeft 'ie echt z'n best gedaan om maar niet te hoeven betalen.

Effe aflevering 2 checken nu.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:54:37 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73301101
quote:
Een dubbeltje op z’n kant

29 mei, 2009 Door: Ellen Rubriek: Geld, Opinie

Gisteravond heb ik weer gekeken naar ‘Een dubbeltje op z’n kant’ en eerlijk gezegd denk ik dat het meteen de laatste keer was. Ik heb me kapot zitten ergeren aan de kortzichtigheid en oppervlakkigheid van dit programma.

Een korte samenvatting: stel met drie kinderen heeft 44.000 euro schuld. Inkomen 3100 euro per maand, uitgaven 4100 euro per maand. Vaste lasten 3000 euro per maand (!). Allerlei aflossingen van schulden zullen daar wel bij in zitten want ze woonden in een eenvoudig rijtjeshuis. Oplossing van het programma: auto verkopen en spullen uit huis verkopen (prima idee), extra TV’s uit huis want de energierekening was zo hoog (meer dan 200 euro per maand) en moeders moet meer gaan werken dan de 24 uur die ze nu werkt. Aan het eind van het programma kwam nog een gratis scooter voor vader langs en twee jaar gratis lidmaatschappen voor sportverenigingen voor de kinderen.

Ik heb met verbazing naar het programma gekeken. Echtgenoot keek mee, ook hij vond het maar een vaag gebeuren. Exacte cijfers werden niet bekend gemaakt (hoezo 3000 euro aan vaste lasten?), kosten voor kinderopvang als moeder meer gaat werken werden niet genoemd, terwijl de kinderen nog redelijk jong waren. Andere besparingsmogelijkheden dan de auto en de energierekening heb ik niet gehoord. Deze mensen kunnen volgens de berekeningen van de programmamakers over vier jaar schuldenvrij zijn, maar ik vrees dat ze over vier jaar alleen maar dieper in de ellende zitten. Er is namelijk niets opgelost. Er zijn alleen een paar kostenposten weggedaan. Het wegdoen van TV’s op kinderkamers lijkt mij trouwens niet eens zo belangrijk, zo’n ding draait toch maar hooguit een uurtje per week en is voor een puber een fijne mogelijkheid om zich even terug te trekken. Daar kan die 200 euro niet vandaan komen lijkt me. Verwarming een graadje lager? Woning beter isoleren? Stekkers van opladers uit het stopcontact halen? Veelvuldig gebruik van wasdroger? We tasten in het duister.

Misschien had ‘besparingsdeskundige’ Kim nog wel meer te vertellen dan wat wij in de uitzending niet hebben gezien, maar daarmee slaat dit programma wel de plank mis. Ik mis Marieke Henselmans, die bij het programma ‘Geen cent te makken’ kritisch door het huis liep en overal wat bij vertelde om de mensen bewust te maken van hun uitgavenpatroon. Zij ging samen met de mensen boodschappen doen en koken, om te laten zien hoe je voordelig een lekker gerecht kunt maken. Dàt hebben de mensen nodig, praktisch advies: waar gaat je geld naartoe en hoe kun je besparen. Een overzicht van de uitgaven per categorie: wat geef je uit aan wonen, kleding, eten, vervoer en aan aflossing van je schulden. En vooral: hoe krijg je weer grip op je uitgaven. Het stel uit de uitzending had aan het einde van het programma nog steeds geen flauw idee van geld.

Mocht het stel uit de uitzending dit toevallig lezen, mijn advies is: ga niet meer werken, maar ga meer besparen. Neem je verzekeringen eens kritisch door, kijk of je niet dubbel verzekerd bent en zoek een goedkopere verzekering. Leg een moestuintje aan, ook al is het maar heel klein. Repareer je eigen schoenen, bak je eigen pizza (1,50 voor 5 personen), repareer kapotte kleding en naai nieuwe kleding van afdankertjes of kringloopkleding. Zoek gratis alternatieven als je iets nodig hebt, wees creatief met wat je al in huis hebt en houd dit alles een paar jaar vol. Met een gezamenlijk inkomen van 3100 euro moet je dan toch een heel eind komen met het aflossen van je schulden.
[..]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:56:51 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73301177
quote:
* Gepubliceerd: 05 juni 2009, 10:15
* Laatst gewijzigd:14 september 2009, 17:41

Mensen leren niets van 'Een dubbeltje op z'n kant'

Het klinkt interessant, wat de tv-gids zegt over het RTL4-programma 'Een dubbeltje op z'n kant': Wekelijks wordt een gezin met geldproblemen op weg geholpen. Na de eerste drie afleveringen is echter duidelijk dat kijkers noch deelnemers hier veel aan hebben.

Sinds kort zendt RTL4 het programma 'Een dubbeltje op z'n kant uit'. Volgens de tv-gids 'wordt wekelijks een gezin met geldproblemen op weg geholpen. 'De omvang en oorzaak van de financiële besognes worden in kaart gebracht. De opzet van het programma is dat presentator John Williams zoekt samen met Annemarie van Gaal en de deelnemers naar besparingen en een gezondere financiële basis.'

Als dit op tv te zien was, zou het interessant zijn. Maar de kijker ziet iets anders.We krijgen informatie over de deelnemende gezinnen, en zien in cijfers hun inkomen, vaste lasten en de omvang van hun schuld. De inkomens zijn over het algemeen heel redelijk te noemen, tot zo'n ¤ 3000 per maand. Overigens moeten talloze gezinnen het met veel en veel minder doen en redden het wél, maar dat terzijde.

De vaste lasten van de deelnemers zijn torenhoog, maar over hoe dat komt en over de rest van hun uitgavenpatroon kom je weinig te weten. Ook hoe de schuld ontstaan is blijft raadselachtig.
12.000 euro schuld

Presentatrice Annemarie van Gaal die als zelfstandig ondernemer veel geld verdiend heeft, heeft de taak de deelnemers de stuipen op het lijf te jagen door ze te confronteren met de hoogte van de schuld. Ze hebben een schuld van bijvoorbeeld 12.000 euro. Op een groot scherm tonen ze hoe de schuld zou oplopen als er niets aan de situatie wordt gedaan.

De cijfers rollen over het scherm: 12.000, 24.000, 50.000.....Als jullie nou niet aan de slag gaan is de schuld over 10 jaar 100.000 euro! U begrijpt het al: de deelnemende stellen barsten in tranen uit. De camera zoomt in en John Williams gaat ze troosten, maar wrijft het ze ook nog even goed in: 'dat is schrikken hè?' Dit is geen infotainment meer, ditis honderd procent drama.
Tips van Marieke

* Wie beter met z'n geld wil omgaan neemt de volgende stappen:
* Zorg voor overzicht over inkomsten en uitgaven
* Denk na over de keuzes die je wilt maken. Wat is voor jou belangrijk? Waar kun je op besparen? Of kun je ook wat meer verdienen?

Die keuzes moet je zélf maken, alleen dan kom je uit de problemen. Bij het tv-programma walsen ze een beetje over de mensen heen. In de eerste aflevering was een gezin waarvan de vrouw weinig uren werkte. De programmamakers dwongen de vrouw te solliciteren naar een baan met meer uren. Ze had piepkleine kinderen en wilde niet. Er werd forse druk op haar uitgeoefend. Waarom werd ze niet gerespecteerd in haar keuze? Waarom werd niet naar de dagelijks uitgaven gekeken?
Kwijtscheldingen

Verder biedt het programma steeds cadeaus en kwijtscheldingen aan de deelnemers. De auto gaat de deur uit, ze krijgen een scooter cadeau. Of de deelnemers nu inzicht hebben in hun gedrag, of ze dingen beter gaan aanpakken als John is vertrokken is twijfelachtig. Of ze écht geholpen zijn is zeer de vraag. Al lucht al dat doorlopende huilen vast op.
[..]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:05:35 #22
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_73301396
"40 uur achter de kassa ? Dan moet ik de hele tijd zittuh"
Tot zover de kwaliteitspost
pi_73301528
Kijk nu de laatste aflevering.... jeeeezus wat een minkukels. Naar België vluchten? 5400 euro per jaar wegroken? Hoe kansloos...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:19:30 #24
152789 karr-1
pi_73301744
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:49 schreef Scorpie het volgende:
'Ik ga niet de hele dag daar zitten hoor'.

Tering, ik had haar gelijk een knal voor haar harses verkocht.
Ik moet hem nog zien, maar met dit soort uitspraken gaat het bij nu al jeuken. Echt, ik snap niet dat dat soort mensen uberhaupt bestaat.
pi_73301800
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik moet hem nog zien, maar met dit soort uitspraken gaat het bij nu al jeuken. Echt, ik snap niet dat dat soort mensen uberhaupt bestaat.
Ter Leering ende Vermaeck voor ons natuurlijk!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:24:17 #26
152789 karr-1
pi_73301873
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ter Leering ende Vermaeck voor ons natuurlijk!
Dat dan weer wel inderdaad.....
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:26:20 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73301921
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Kijk nu de laatste aflevering.... jeeeezus wat een minkukels. Naar België vluchten? 5400 euro per jaar wegroken? Hoe kansloos...
dat laatste, ik lag echt weer helemaal dubbel

en die blikken dan ook altijd als je ze daarmee confronteert; ja ik wist niet dat het zoooo duur was
[..]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:29:02 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73301983
Te Veel Paupers
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73302127
En het ergste vind ik echt nog dat ze gewoon korting op de huur krijgen. Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt en zijn domweg dom geweest, en dat wordt beloond met korting. Mensen die zich normaal en netjes gedragen, financieel gezien, betalen de volle pond. Grrrr erg ergerlijk.
pi_73302173
5400 ¤ per jaar roken?

zo hee...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:54:07 #31
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_73302788
Wel opvallend dat het bijna altijd (ketting)rokers zijn. DDD ook al bv.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_73302953
Maar het is ook enorm stressvol, om rond te moeten komen van zo'n schrijnend laag bedrag.
pi_73303197
Zo, dan ga ik me nu ook even irriteren door de laatste aflevering te bekijken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:11:30 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73303219
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:54 schreef Dromer het volgende:
Wel opvallend dat het bijna altijd (ketting)rokers zijn. DDD ook al bv.
DDD?
[..]
pi_73303244
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Als ze je al niet achterna komen, pakken ze je wel als je ooit het land weer in wilt komen.
Tenzij het een belastingschuld is, kun je gewoon het land weer inkomen. Denk dat je nog een heel eind komt als je naar het buitenland gaat. Heel veel landen hebben niet zoals in Nederland een burgelijke stand, dus wordt het voor deurwaarders lastig opsporen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73303266
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tenzij het een belastingschuld is, kun je gewoon het land weer inkomen. Denk dat je nog een heel eind komt als je naar het buitenland gaat. Heel veel landen hebben niet zoals in Nederland een burgelijke stand, dus wordt het voor deurwaarders lastig opsporen.
Dat klopt, maar is vrijwel onmogelijk om voor altijd te verdwijnen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:14:14 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73303291
Idd, anders vindt Derek je wel

[..]
pi_73303321
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat klopt, maar is vrijwel onmogelijk om voor altijd te verdwijnen.
Zolang je er voor zorgt dat je in Nederland uitgeschreven staat i.v.m. emigratie, en er vervolgens voor zorgt dat je nergens meer ingeschreven komt te staan lijkt mij het wel te gaan lukken.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:20:40 #39
152789 karr-1
pi_73303448
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:35 schreef DarkElf het volgende:
5400 ¤ per jaar roken?

zo hee...
Als een pakje peuken 5 euro kost is dat ruim 20 pakjes per week. Dan doe je niets anders dan roken volgens mij.
pi_73303483
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zolang je er voor zorgt dat je in Nederland uitgeschreven staat i.v.m. emigratie, en er vervolgens voor zorgt dat je nergens meer ingeschreven komt te staan lijkt mij het wel te gaan lukken.
Je hebt het nu over plan waarvan de uitvoering de rest van je leven gaat duren. Denk je dat het die paupers gaat lukken dat vol te houden? Die mensen zijn bovendien afhankelijk van uitkeringen en toeslagen, want anders kunnen ze, och zulks een rampspoed, hun levensstijl niet meer handhaven. En die zijn niet alleen beduidend minder in het buitenland, je moet je er ook nog eens voor registreren.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:25:10 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_73303595
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als een pakje peuken 5 euro kost is dat ruim 20 pakjes per week. Dan doe je niets anders dan roken volgens mij.
Het was wel met 4 personen hè. De 2 zoons zaten er ook bij. De ouders rookten voor ongeveer 250 euro per maand. Is uiteraard nog steeds te veel.
pi_73303610
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je hebt het nu over plan waarvan de uitvoering de rest van je leven gaat duren.
Dat hoeft ook weer niet volgens mij. Verjaart een en ander niet ? Ik kan me voorstellen dat men oninbare vordering op een gegeven moment af gaat boeken. Als je vanaf dat moment 5 jaar wacht, zou je in theorie klaar zijn. Het punt is wel, dat je dit niet zeker weet en bovendien niet weet vanaf wanneer deze 5 jaar gaan tellen.

Ben wel met je eens, dat je beter jezelf niet meer in Nederland kan gaan vestigen. Dus pis je wel naast de uitkeringen en toeslagen pot. De vraag is of iedereen dat kan inderdaad.
pi_73303697
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat hoeft ook weer niet volgens mij. Verjaart een en ander niet ? Ik kan me voorstellen dat men oninbare vordering op een gegeven moment af gaat boeken. Als je vanaf dat moment 5 jaar wacht, zou je in theorie klaar zijn. Het punt is wel, dat je dit niet zeker weet en bovendien niet weet vanaf wanneer deze 5 jaar gaan tellen.

Ben wel met je eens, dat je beter jezelf niet meer in Nederland kan gaan vestigen. Dus pis je wel naast de uitkeringen en toeslagen pot. De vraag is of iedereen dat kan inderdaad.
Verjaring weet ik niet. Hangt denk ik van de betreffende schuldeisers af. Wel weet ik dat financiële instellingen wel eens een soort "sluimer"boekhouding hanteren. Dat zijn oninbare bedragen waar pas weer naar gekeken wordt als ze het idee hebben dat er wel geïnd kan worden. Maar hoe lang ze die handhaven, ik heb geen idee.
pi_73303712
quote:

[..]

Zou ze daarbij dan ook blijven staan ? Want ja, ze heeft geen "zit-kont" .....
pi_73303727
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Verjaring weet ik niet. Hangt denk ik van de betreffende schuldeisers af. Wel weet ik dat financiële instellingen wel eens een soort "sluimer"boekhouding hanteren. Dat zijn oninbare bedragen waar pas weer naar gekeken wordt als ze het idee hebben dat er wel geïnd kan worden. Maar hoe lang ze die handhaven, ik heb geen idee.
Hunnie kennende zorgen ze er wel voor dat ze in ieder geval niet verjaren. Je moet je dus nooit of te nimmer meer inschrijven in Nederland.
pi_73303750
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:29 schreef WebbySP het volgende:

[..]

Zou ze daarbij dan ook blijven staan ? Want ja, ze heeft geen "zit-kont" .....

Je zou toch zeggen dat ze die ondertussen wel heeft, na jaren doelloos thuis zitten?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:36:13 #47
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73303926
quote:

[..]

dat is 1,5 pakje per persoon per dag
De eerste bespaartip is dan al .. ga goedkope shag roken als je er niet vanaf kunt blijven..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:37:56 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_73303980
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:36 schreef E.T. het volgende:

[..]

dat is 1,5 pakje per persoon per dag
De eerste bespaartip is dan al .. ga goedkope shag roken als je er niet vanaf kunt blijven..
Ik zeg het nogmaals. Was met 4 personen en niet met z'n 2 personen. De ouders rookten voor 250 euro per maand
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:44:28 #49
152789 karr-1
pi_73304205
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Het was wel met 4 personen hè. De 2 zoons zaten er ook bij. De ouders rookten voor ongeveer 250 euro per maand. Is uiteraard nog steeds te veel.
Dat is nog steeds krankzinnig veel. Mijn partner rookt ook maar die haalt 50 euro per maand niet eens.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:52:17 #50
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_73304448
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

DDD?
Domme Dikke Debby. Remember?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_73304503
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zeg het nogmaals. Was met 4 personen en niet met z'n 2 personen. De ouders rookten voor 250 euro per maand
250 euro zijn zo'n 50 pakjes, 25 pakjes per persoon. Ongeveer 1 pakje per dag dan.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:13:15 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_73305112
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is nog steeds krankzinnig veel. Mijn partner rookt ook maar die haalt 50 euro per maand niet eens.
Er zijn veel mensen die een pakje per dag roken hoor. Mijn "schoonmoeder" rookte vroeger 2 pakjes per dag

Maar goed, het maakt wel een groot verschil of je voor 450 of 250 euro per maand rookt in een programma als dit
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:20:44 #53
3011 E.T.
pi_73305329
Als kinderen oud genoeg zijn om te roken, zijn ze ook oud genoeg om dat zelf te bekostigen..
+ huismerk gaan roken..
Kost het ineens geen 450 euro maar 125 per maand..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:41:39 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_73305968
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:20 schreef E.T. het volgende:
Als kinderen oud genoeg zijn om te roken, zijn ze ook oud genoeg om dat zelf te bekostigen..
+ huismerk gaan roken..
Kost het ineens geen 450 euro maar 125 per maand..
Heb je uberhaupt de uitzending gezien? Dan zou je weten dat deze opmerking nergens op slaat. De zoon betaalde 350 euro kostgeld + betaalde regelmatig daarbovenop de rekeningen/aanmaningen die binnen kwamen.

het is meer een trucje van RTL om het dramatischer te laten lijken
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:46:48 #55
3011 E.T.
pi_73306124
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt de uitzending gezien? Dan zou je weten dat deze opmerking nergens op slaat. De zoon betaalde 350 euro kostgeld + betaalde regelmatig daarbovenop de rekeningen/aanmaningen die binnen kwamen.

het is meer een trucje van RTL om het dramatischer te laten lijken
Ik heb de uitzending niet gezien nee..

Neemt niet weg dat met mijn 'bespaartip' ze zelf de aanmaning/rekeningen kunnen betalen die de zoon nu betaalt. (m.i. hoort roken in hetzelfde rijtje als uitgaan en dus niet bij het kostgeld)
pi_73307876
Het valt mij ook op dat heel veel mensen met schulden altijd maar lopen te roepen dat het niet hun eigen schuld is. Het is toch vaak een kwestie van op te grote voet leven en gewoon geen enkel benul hebben van wat er binnenkomt en uitgaat en dat heb je toch echt aan jezelf te wijten. Wat is nou 'echt' een goede reden om in de schulden te zitten?
pi_73308054
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:38 schreef Miffy1 het volgende:
Wat is nou 'echt' een goede reden om in de schulden te zitten?
Vrijwel alle redenen die niet gerelateerd zijn aan de consumptie van de personen in de problemen zelf. Eigen consumptie = eigen verantwoordelijkheid. Blijft genoeg over wat buiten de macht en verantwoordelijkheid van die personen ligt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73308293
quote:

. Wat is nou 'echt' een goede reden om in de schulden te zitten?
Volgens mij is dat niet zo zwart-wit te stellen. Vaak is het ook een combinatie van factoren. Ontslag, echtscheidingen, die hakken er vaak wel in.
pi_73310190
ja, het was weer een aflevering om je over op te winden. vluchten voor de schulden en de papieren verbranden, geen zitkont hebben, loon van de kinders meetellen als eigen inkomen en natuurlijk het bedrag aan roken. ik vind t idd wel jammer dat ze weinig echte tips geven of steeds minder lijken uit te wijden over de echte vaste lasten en schulden. zo lijkt t idd meer: kijk ons van rtl eens goed doen, een gezin dat financieel aan de grond helpen zichzelf te helpen... maar het blijft toch wel bizar om te zien hoe die mensen het voor elkaar krijgen!
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:01:47 #60
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73310748
quote:
Wat is nou 'echt' een goede reden om in de schulden te zitten?
Persoonlijk vind ik de nasleep van een zakelijk fiasco wel sneu, als iemand een eigen bedrijf had dat failliet is gegaan. En dat kan dus ook zonder eigen schuld gebeuren, zoals als de grootste afnemer niet betaalt, of als de grootste leverancier failliet gaat.
Dan is niet alleen de zaak weg, grote restschuld, inkomen weg. Vaak hebben we het dan over duizenden euro's, tonnen vaak. Zie daar tijdens je leven maar eens uit te komen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:08:44 #61
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_73310940
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:01 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de nasleep van een zakelijk fiasco wel sneu, als iemand een eigen bedrijf had dat failliet is gegaan. En dat kan dus ook zonder eigen schuld gebeuren, zoals als de grootste afnemer niet betaalt, of als de grootste leverancier failliet gaat.
Dan is niet alleen de zaak weg, grote restschuld, inkomen weg. Vaak hebben we het dan over duizenden euro's, tonnen vaak. Zie daar tijdens je leven maar eens uit te komen.
Je kan nog altijd vluchten naar België
Tot zover de kwaliteitspost
pi_73312094
Het is ook wat.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:01:06 #63
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73316211
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:08 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Je kan nog altijd vluchten naar België
Ja, of van een flat springen, ben je ook overal vanaf!
pi_73316464
mijn vriend en ik gaan der wel voor zitten,(puur leed vermaak). En ook echt die opmerking van dan moet ik heel de dag zitten echt my god zeg
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:24:15 #65
43556 miss_dynastie
pi_73317064
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:46 schreef E.T. het volgende:
(m.i. hoort roken in hetzelfde rijtje als uitgaan en dus niet bij het kostgeld)
Dat was hier ook zo, de zoon betaalde 350 euro mee aan de huur + overige kosten die naar hem toegegooid werden (wellicht zelfs sigaretten van pa en moe, who knows). Ze telden zelfs zijn inkomen bij het hunne op en waren verbolgen dat dat niet mocht Wat ik dan dus wel slecht vond was dat ze om het drama-effect te vergroten de kosten wel van allevier namen bij de sigaretten bijv. Neem dan alleen hun deel.
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:01 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Ik ook, maar die mensen zie je hier niet.
pi_73321326
dadelijk ook deze aflevering ff terugkijken, als dat werkt tenminste, loopt erg vaak vast hier.. (op meerdere pc's)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')