Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus ns.nl
Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Technische storing of menselijk handelen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef lezut het volgende:
[..]
Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.
Kleurwijzigingen voorbehouden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.lmgtfy.com/?q=Thalys
[ afbeelding ]
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Technische storing of menselijk handelen?
Zou kunnen dat het nog reparabel is, bijvoorbeeld door een schakelblok te vervangen door eentje uit een buiten dienst gestelde V.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:37 schreef lezut het volgende:
[..]
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.
Foto's staan hier
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooitquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85542quote:Arriva dient schadeclaim in bij provincie
GRONINGEN - Arriva gaat een schadeclaim indienen bij de provincie Groningen.
Arriva had met de provincie afgesproken dat vanaf begin 2010 passagierstreinen zouden rijden tussen Groningen en Veendam. Spoorbeheerder ProRail heeft echter anderhalf jaar lang onderhandeld met de goederenvervoerders, die ook gebruik maken van het spoor. Nu blijkt dat er een nieuw spoor moet worden aangelegd voor de passagierstreinen en dat moet nog een jaar inklinken.
Arriva zegt ruim tien miljoen te hebben geïnvesteerd in het project en nu gebeurt er een jaar niks. Het bedrijf wil de kosten verhalen op de provincie.
De treinen Dordrecht - Leiden en Leiden - Utrecht sluiten wel eens waar op elkaar aan, maar het zijn verschillende series. De trein Dordrecht - Leiden rijdt inderdaad niet in het weekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit
Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
Is dat niet eerder geluk dan wijsheid? De snelheid van treinen wordt gemeten door middel van een tachogenerator, die meting is dus erg afhankelijk van de omtrek van het wiel. Geen idee hoe vaak die geijkt wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:28 schreef davidov2009 het volgende:
[..]wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.
Hm, ik had volgens mij volle ontvangst het grootste deel van de tijd. Ik had ook niet het idee dat de prio's erg veel herrie maakten, wat anderen hier wel meldden. Nou ja, gewoon pech gehad.quote:Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid.
Ik betwijfel toch of dit echt heel betrouwbaar is. De afstand zou normaal wel constant zijn (volgens mij maximaal 60 meter op moderne trajecten), maar kan bijvoorbeeld bij spaninrichtingen, wisseloverlopen en bogen anders zijn. Nu zitten er niet zo veel wisseloverlopen op de HSL geloof ik, maar spaninrichtingen zeker wel. Geen idee of de paalafstand (=veldlengte) overal gelijk is. Het is wel een aardige inschatting, maar je zou eens kunnen uitrekenen wat de betrouwbaarheid van je meting is als je palen op 60m +/- 1m uit elkaar staan. v=s/t (toch?) waarbij je s dan vaststelt aan de hand van het aantal getelde palen en je t met de hand meet.quote:Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.
Ik ben best een nerd, maar zo erg nou ook weer niet.quote:Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
+1quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:17 schreef Ireyon het volgende:
Zo, weer terug uit Luik
Station Liège-Guillemins![]()
Overige Belgische stations![]()
Belgische Intercity tussen Luik en BrusselBelgische stoptrein tussen Luik en Maastricht
Pics komen morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |