abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73461100
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Aldus ns.nl

Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'.
Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken
Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:53:46 #287
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73461379
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef lezut het volgende:

[..]

Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan.
Technische storing of menselijk handelen?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:56:48 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73461461
quote:
Kleurwijzigingen voorbehouden.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:13:57 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73461914
Gaat lekker met Fyra... zag net dat hij met +20 vertrek in Amsterdam stond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:36:13 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73462465
Vanmiddag heeft ie geloof ik weer een paar keer niet gereden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73462497
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Technische storing of menselijk handelen?
Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.

Foto's staan hier
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:41:47 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73462609
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:37 schreef lezut het volgende:

[..]

Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus.

Foto's staan hier
Zou kunnen dat het nog reparabel is, bijvoorbeeld door een schakelblok te vervangen door eentje uit een buiten dienst gestelde V.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73463010
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend?
De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
pi_73463782
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.
wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.

In Fyra heb ik nog niet gereden, maar in de Thalys tussen Mariahoeve en Hoofddorp haalde hij een constante 165km/h Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid. Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.

Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
Killing as few patients as possible.
pi_73464193
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum.
Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit

Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 oktober 2009 @ 19:13:06 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73465292
quote:
Arriva dient schadeclaim in bij provincie

GRONINGEN - Arriva gaat een schadeclaim indienen bij de provincie Groningen.

Arriva had met de provincie afgesproken dat vanaf begin 2010 passagierstreinen zouden rijden tussen Groningen en Veendam. Spoorbeheerder ProRail heeft echter anderhalf jaar lang onderhandeld met de goederenvervoerders, die ook gebruik maken van het spoor. Nu blijkt dat er een nieuw spoor moet worden aangelegd voor de passagierstreinen en dat moet nog een jaar inklinken.

Arriva zegt ruim tien miljoen te hebben geïnvesteerd in het project en nu gebeurt er een jaar niks. Het bedrijf wil de kosten verhalen op de provincie.
http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85542
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73465683
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit

Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken
De treinen Dordrecht - Leiden en Leiden - Utrecht sluiten wel eens waar op elkaar aan, maar het zijn verschillende series. De trein Dordrecht - Leiden rijdt inderdaad niet in het weekend.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:52:13 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73466704
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:28 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

wat een pech, daar betaal je je dan blauw voor. In de binnenlandse treinen meet ik met m'n GPS de verschillen in ATB afstelling van de treinstellen: sommige rijden namelijk wel 146, anderen 135 (in 140 baanvak uiteraard). Meestal rijden ze echter précies 140. Zo goed afgesteld zie ik een auto-snelheidsmeter nog niet worden.
Is dat niet eerder geluk dan wijsheid? De snelheid van treinen wordt gemeten door middel van een tachogenerator, die meting is dus erg afhankelijk van de omtrek van het wiel. Geen idee hoe vaak die geijkt wordt.
quote:
Het zou kunnen dat je GPS te weinig satellietonvangst heeft (die priostammen zijn behoorlijk afgesloten), dan krijg je ook altijd een lagere snelheid.
Hm, ik had volgens mij volle ontvangst het grootste deel van de tijd. Ik had ook niet het idee dat de prio's erg veel herrie maakten, wat anderen hier wel meldden. Nou ja, gewoon pech gehad.
quote:
Een andere, zeer betrouwbare manier om te meten is te kijken hoelang het duurt voordat er 10 portaalbogen (=610m) voorbij schieten. Normaal zou dat 16 sec duren, met 160km/h duurt het 13,5 á 14 sec. Dat is dus een érg duidelijk waarneembaar verschil. Let op: op sommige NL-trajecten staan de bogen ruim 70m van elkaar; op de HSL is het ca. 61m (ook te checken met Google Earth overigens). Op iedere mobiel zit immers wel een stopwatch.
Ik betwijfel toch of dit echt heel betrouwbaar is. De afstand zou normaal wel constant zijn (volgens mij maximaal 60 meter op moderne trajecten), maar kan bijvoorbeeld bij spaninrichtingen, wisseloverlopen en bogen anders zijn. Nu zitten er niet zo veel wisseloverlopen op de HSL geloof ik, maar spaninrichtingen zeker wel. Geen idee of de paalafstand (=veldlengte) overal gelijk is. Het is wel een aardige inschatting, maar je zou eens kunnen uitrekenen wat de betrouwbaarheid van je meting is als je palen op 60m +/- 1m uit elkaar staan. v=s/t (toch?) waarbij je s dan vaststelt aan de hand van het aantal getelde palen en je t met de hand meet.
quote:
Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs
Ik ben best een nerd, maar zo erg nou ook weer niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73469834
Zo, weer terug uit Luik

Station Liège-Guillemins
Overige Belgische stations
Belgische Intercity tussen Luik en Brussel

Pics komen morgen
pi_73470101
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:17 schreef Ireyon het volgende:
Zo, weer terug uit Luik

Station Liège-Guillemins
Overige Belgische stations
Belgische Intercity tussen Luik en Brussel Belgische stoptrein tussen Luik en Maastricht

Pics komen morgen
+1

Zou je mij zo de pics willen mailen?
gr gr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')