De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.
Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als François de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.
Lekker voor je imago
Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:17 schreef James1988 het volgende:
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.
En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
Wel met de Thalysquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien 20 december, maar dan wel richting Antwerpen.
Heb je al geboekt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel met de Thalys![]()
Was namelijk voor precies dat weekend al zoiets van plan
leuk ideequote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
quote:
quote:
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoordquote:
Lijkt me te duur en te lang, mensen moeten ook nog van en naar huis kunnen komen. En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisterenquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
We kunnen er voor kiezen om op Schiphol te beginnen en dan de Thalys naar Antwerpen te nemen. Van daar uit terugreizen met de Benelux en de ICE pakken richting Arnhem. Daarna doorsteken richting Hengelo om de Pimpel op te pikken.
Maar er zullen vast wel leukere ritjes te bedenken zijn
Ik ben aan het werk, ander keertje.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoord
Nog je bus kunnen halen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisteren)
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:37 schreef Socios het volgende:
Jajajaja, laten we dit, na jaren balletjes opgooien, op korte termijn concretiseren!
Amsterdam Centraal - Arnhem (evt. v.v.) met de ICE o.i.d.
Thalysritjes ook zeker optie. Vanaf 15 oktober kan er voor reizen na 12 december geboekt worden. Indien voor een buitenlands reisje gekozen wordt.
Ja, ik moest rennen en hij reed meteen weg toen ik ingestapt wasquote:
Mjah, verschilt nogal. Nu nog niet echt te zeggen. Maar als je bijvoorbeeld vandaag besluit om morgen met Thalys van Schiphol naar Antwerpen Centraal te gaan, kost je dat 45 euro. Terwijl als je nu boekt voor begin december je al voor 19 euro met Thalys er naartoe reist.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?
Wehehe, jah, is ook zo. Dan beter ICE en/ of Pimpel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar met die reserveringsplicht heb ik er een hard hoofd in. Als je zulk soort meets organiseert heb je altijd een hoop gedonderjaag met mensen die toch weer niet kunnen, of die alsnog wel mee willen etc. Dus dat zie ik een beetje somber in voor wat betreft de Thalys.
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Peter het volgende:
Een treinrondje van max 10 uur met zoveel mogelijk verschillende soorten matrieel en zo laag mogelijk aantal kilometers?
Lijkt me wel een uitdaging
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)
DB regio, Prignitzer, NMBS, HiSpeed, we komen er wel hoorquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM?, ZLSM?
NS Internationaal, DB regio en Prignitzer Eisenbahnquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM
, ZLSM?
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.
Briljante Timing Flesquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijkquote:
Da's waar jaquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis wel een uitdaging en iets wat hier nog niet gedaan is he?![]()
Zijn er gegadigden voor een rondje RER Paris? Da moet in 2 dagen wel lukkenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijk![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Aangezien ze er overal mee aan het adverteren zijn zal het wel definitief zijn ja. Tenzij ProRail de HSL tegen 13/12 nog niet heeft vrijgegeven ivm de problemen die er nu kennelijk mee zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als
Op 13 december 2009
Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt
Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Laat maar zien danquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Wie pakt er een GPS mee om tijdens de rit over de HSL de Thalys-snelheid te meten?
Dealquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als
Op 13 december 2009
Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt
Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Ja, DenS en ik gaan naar het glazen huis, maar we weten nog niets over de dagen enzo. =]quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Herstel: het is zaterdag 19 december dat ik misschien naar Antwerpen reis, niet zondag de 20e.
[..]
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?
Bronquote:Ligt het aan de vakbond AbvaKabo FNV, dan rijdt er woensdagochtend in de spits geen openbaar vervoer in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dat heeft een woordvoerder van de bond maandagmorgen vroeg gezegd.
Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit...quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bron
Hoppa, en wie is er weer de klos? De reiziger natuurlijk.
Ik begrijp van niet, volgens mij zijn het alleen de 3 stadsvervoerders. Gelukkig maar, woensdag is mijn eerste werkdag. Staat zo lullig als je dan te laat bent. Morgen even een netkaart scoren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit...
anders moet ik op de brommert naar Amsterdam
Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;oquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee boysboys&girls, welke goederentrein rijdt er normaliter om 16:50 door Zwijndrecht in noordelijke richting? Is een vraag over in GC
Er zitten hier wel wat cargofappers die dat zo op kunnen zoekenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:53 schreef Crientj het volgende:
[..]
Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;o
Als je ff niks te doen heb, graagquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Crientj het volgende:
Oh! Heb jij die vertrekstaat/CTA ding ontwerp frutselding nog nodig?
Ik heb nu pauze ja, maar ik zal wel even wat schetsen.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:17 schreef Novus het volgende:
Heeeu en weer een Emmer-V naar de kloten.
Hoi trouwens. -komt ook weer even langswaaien-
Jullie zijn dezelfde?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:25 schreef Zyron het volgende:
Zo, gezien ik bovenstaande username kut vind en m'n 'normale' username al bezet is heb ik maar een nieuw account gemaakt, waarop ik hopelijk dan ook nog eens actief zal blijven.
waarom niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:45 schreef Yreal het volgende:
Tussen Schiphol en Amsterdam Lelylaan/Amsterdam Zuid rijden minder treinen door een wisselstoring.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Utrecht Centraal.
Dat kan heul niet
Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuidquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
waarom niet?
als de treinen naar hilversum eruit gegooid zijn om de treinen naar utrecht wel te laten rijden.
ja, maar er staat minder treinen, en niet geen treinenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuid
Ik verwacht dat de Benelux nog wel een tijdje blijft rijden, i.i.g. tot dienstregeling 2011.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:53 schreef JDude het volgende:
Of is de Benelux dan al definitief ten einde? Ik lees zoveel tegenstrijdigheden...
We zullen zienquote:Geachte klant,
Komende woensdag kunt u weer gebruik maken van FYRA, de snelste verbinding tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam.
Op last van ProRail werd de HSL afgelopen woensdag gesloten, waardoor NS Hispeed niet met FYRA kon rijden over de hogesnelheidslijn.
Wij begrijpen dat u daar als klant hinder van heeft ondervonden en betreuren de overlast die dat mogelijk heeft veroorzaakt. Inmiddels heeft ProRail technische aanpassingen doorgevoerd en is de lijn vrijgegeven voor praktijktesten. Die voeren we uit om zeker te stellen dat we u weer een betrouwbaar produkt kunnen aanbieden. Woensdag kunt u dan weer met FYRA reizen.
Indien u reeds in het bezit was van een toeslag voor de afgelopen dagen, kunt de ongebruikte toeslag omwisselen voor een waardebon bij de balie in de Tickets & Service winkels op Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal. Iedereen u een maandabonnement heeft, gekocht vóór 1 oktober, kunt u een week langer reizen op het abonnement . NS Hispeed heet u graag komende woensdag weer van harte welkom aan boord van onze FYRA treinen.
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.quote:
Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per treinquote:
Ziet er idd naar uit dat de enkeltje-toeslagreizigers een waardebon krijgen voor die 1 of 2 euro, wat was het. Want als ze dat konden omwisselen tegen een toeslag vol tarief had het er wel duidelijker bij gestaan. Oftewel: Verrek maarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per trein
Je zet het in de verkeerde volgorde:quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.
"Reist u met FYRA? dan bla bla"
Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra.
Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:55 schreef NikkelCobalt het volgende:
Overigens ben ik tot inkeer gekomen en vind ik de V250 wel mooi. De AGV mag wat mij betreft de VIRM vergezellen op een enkeltje hoogovens.
Watquote:
Absoluut. Niet dat het iemand wat kan rotten verder, maar okeequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Niet zo'n 13 in een dozijn ding die je overal ziet rondrijden. Dat is ook wel de kracht achter het Nederlandse materieel m.i.
Toeslag vragen voor 160quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom kan er niet normaal worden gedaan? Het is een trein die 160 rijdt... dat is geen toeslag waard. In België rijdt men 200 over hogesnelheidslijnen zonder toeslag te durven vragen!
crosspost van mijn websitequote:Nou, wees er maar trots op. Nederland heeft ook een 'hogesnelheidslijn'... men rijdt 160 met standaardrijtuigen, getrokken door een rode loc i.p.v. een gele. Vanaf woensdag geldt het introductietarief niet meer en mag iedereen dus de volle mep gaan betalen (toeval?).
Iets van ¤ 7,- per enkele rit bovenop de prijs voor een normaal kaartje Amsterdam - Rotterdam. Mensen die een maandkaart hadden gekocht (zoals ik) mogen 'm dan nog een weekje langer gebruiken (bron), een schrale troost.
De dagjesmens mag doodleuk een godsvermogen uitgeven om met een stammetje ICRm mee te mogen, wat met een ongelofelijke rotherrie door een stel tunnels en verdiepte bakken heentrekt à 160 km/h. In België rijdt men 200 km/h over hogesnelheidslijnen, en daar doet men tenminste gewoon normaal.
Ik heb ¤ 64,50 betaald voor een maandkaart, (¤ 64,- + ¤ 0,50 lokettoeslag voor iets wat nog niet eens in de automaat verkrijgbaar was!) wat neerkomt op de prijs van 32 toeslagen voor een enkele rit, ofwel 16 dagretourtjes.
Fyra heeft donderdag, vrijdag, maandag en dinsdag niet gereden, wat al 8 ritten minder zijn. Daarnaast viel de trein nog eens 3x uit in een week tijd, en heb ik al op de eerste dag (!) een vertraging gehad van 35 minuten, wat een hoop tijdverspilling is dus dat beschouw ik ook als verloren.
Mijn baas verwacht dat ik 8 uur per dag werk, als ik behoorlijk te laat kom op mijn werk omdat Fyra niet of heel erg vertraagd reed (+5 vertrekken in Rotterdam, +14 in Amsterdam), moet ik die tijd (natuurlijk) ook inhalen. Daardoor heb ik ook al een keer of 4 de trein terug gemist, waardoor er van de 32 toeslagen die ik betaald heb er uiteindelijk 16 overbleven.
Dit is dus uiteindelijk duurder dan het kopen van 16 losse toeslagen, wat me ¤ 32,- gekost zou hebben. Ik heb dus ¤ 32,50 weggegooid aan een trein die hartstikke onbetrouwbaar blijkt te zijn.
Hoewel ik an sich niet zo'n last heb van geluid (ik kan tenslotte ook uitstekend tegen doedelzakspelende VIRMs) is het voortdurende monotone gebrom in die ICRm-rijtuigen behoorlijk storend. Het gebrek aan GSM- en 3G-ontvangst in de tunnels is storend, evenals de tunnels zelf.
In de tunnels zie je absoluut niks, de rest van de tijd zit je de helft van de tijd tegen geluidsschermen aan te kijken. De railcatering die langskomt is veel te duur (meer dan ¤ 2,- betalen voor een bak koffie? Afzetters.) en de aansluitingen op verschillende andere treinen zijn slecht te noemen. Het personeel is dan weer wel erg vriendelijk, maar dat mag wel ook... voor die centen.
Ik ga niet meer met Fyra reizen: het is zijn geld absoluut niet waard.
Wacht maar op een bedreigende PM van jablanquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef James1988 het volgende:
Zojuist deze rant op OpeensHadIkHet gepost:
[..]
inderdaad:quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben er al heel lang weg. En als ik me niet vergis, nog altijd topposter
Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toeslag vragen voor 160![]()
IEDEREEN lacht je gewoon keihard uit. Tot en met de Hongaren aan toe.
En dan hebben we het over? dubbeltjes, bovenop een ook al bespottelijk goedkoop tarief. Dan hebben we het niet over het verdubbelen van op zich al een godsvermogen. Voor 160quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |