Ik heb op een roestig bochtje een goederenbakje staan waarin ik alle overschietende 1 en 2 eurocent muntjes opspaarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ga een modelspoorbaan in het HSL thema maken. Simpel en goedkoop, gereden wordt er namelijk toch niet
Het ontwerp is vvan Pininfarina, maar zoals altijd willen we graag een nederlandse smaakje er aan. Persoonlijk ga ik er van uit dat iemand van NS-Hispeed graag wat betrokken was bij het ontwerp.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
Ik heb er altijd meer zo'n idee van:
[ afbeelding ]
Met dan de hele voorbumper open voor een sleepoog natuurlijk
Komen ze ook lekker op tijd achter.. Ach ze hebben tenslotte maar 2 jaar kunnen testen.. en wat had er ook kunnen gebeuren, hoogstens een wisseltje verkeerd gezet en een rood sein dat even op groen staat..quote:Treinreizigers tussen Amsterdam en Rotterdam kunnen ook maandag geen gebruik maken van de hogesnelheidslijn.
Het treinverkeer op deze lijn ligt sinds woensdagavond stil, nadat ProRail had ontdekt dat het gebruik van het hsl-spoor de wissels en seinen op het daarnaast gelegen gewone spoor elektromagnetisch kan beīnvloeden.
ProRail heeft inmiddels na twee dagen onderzoek een oplossing gevonden en dat wordt de komende dagen aangelegd en getest. Als dat allemaal goed verloopt, besluiten ProRail en NS Hispeed wanneer de hogesnelheidstrein Fyra weer gaat rijden. Dat zal maandag nog niet mogelijk zijn.
Ik vermoed van nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:56 schreef Brembo het volgende:
Vraag 2, gaat het ooit nog rijden?
Zoiets:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef knars het volgende:
Best wel slecht. Wie shopt er even van het Fyra logo een mooie FAIL ?
jawel hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Duvel het volgende:
Ja maar da's niet met de oorspronkelijke letters.
Alleen op papierquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar dat zijn verschillende treinsoorten
Dan vind ik de TGV mooier.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;
[ afbeelding ]
![]()
Mwah, de TGV is meer een 1000-in-een-dozijn treintje geworden, de AGV straalt echt (terecht) brute kracht uitquote:
quote:Aanrijding-met persoon Rijssen - Deventer
Jammer, maar er is gelukkig nog wel een licht puntje al kan dat licht puntje natuurlijk zo uitgedoofd zijn..quote:Spoorlijn Breda - Utrecht pas na 2020
BREDA - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) ziet niets in de gelijktijdige aanleg van een spoorlijn Breda-Utrecht en de verbreding van de A27.
Volgens hem leidt de aanleg van een nieuw spoor tot minimaal één jaar vertraging van de aanpak van de A27, die in 2013 moet beginnen. En daar voelt Eurlings niets voor. Dat antwoordt hij op vragen van de Kamerleden Cramer (Christen- Unie) en Samson (PvdA).
Volgens verschillende vervoerspartijen kunnen de kosten voor de aanleg van een spoor tussen beide steden flink omlaag als dat in combinatie gebeurt met het werk aan de A27. Op die manier zou de lijn ruim 700 miljoen euro minder gaan kosten.
Toch wil Eurlings er niet aan. Als er al een spoorlijn komt, dan zal die niet voor 2020 worden aangemeld, stelt de minister. Temeer omdat het nu al beginnen met de voorbereidingen voor het spoor diens ministerie ten minste één miljard euro extra kost en dat geld zegt hij de eerstkomende jaren niet te hebben.
Desondanks zegt de Bredase wethouder Wilbert Willems, die zich al geruime tijd beijvert voor de spooraanleg, niet ontevreden te zijn. „Natuurlijk zien we het liefst dat die spoorlijn er zo snel mogelijk komt. Maar aanleg na 2020 zie ik ook als een belangrijke stap voorwaarts, want lang zag het er helemaal niet naar uit dat die spoorlijn er zou komen.”
Eurlings zegt de Tweede Kamer overigens wel toe dat de verbreding van de A27 op een zodanige manier wordt aangepakt dat die de eventuele aanleg van de spoorlijn niet in de weg staat.
Bron
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.
Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als Franįois de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.
Lekker voor je imago
Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:17 schreef James1988 het volgende:
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.
En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
Wel met de Thalysquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien 20 december, maar dan wel richting Antwerpen.
Heb je al geboekt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel met de Thalys![]()
Was namelijk voor precies dat weekend al zoiets van plan
leuk ideequote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
quote:
quote:
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoordquote:
Lijkt me te duur en te lang, mensen moeten ook nog van en naar huis kunnen komen. En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisterenquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
We kunnen er voor kiezen om op Schiphol te beginnen en dan de Thalys naar Antwerpen te nemen. Van daar uit terugreizen met de Benelux en de ICE pakken richting Arnhem. Daarna doorsteken richting Hengelo om de Pimpel op te pikken.
Maar er zullen vast wel leukere ritjes te bedenken zijn
Ik ben aan het werk, ander keertje.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoord
Nog je bus kunnen halen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisteren)
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:37 schreef Socios het volgende:
Jajajaja, laten we dit, na jaren balletjes opgooien, op korte termijn concretiseren!
Amsterdam Centraal - Arnhem (evt. v.v.) met de ICE o.i.d.
Thalysritjes ook zeker optie. Vanaf 15 oktober kan er voor reizen na 12 december geboekt worden. Indien voor een buitenlands reisje gekozen wordt.
Ja, ik moest rennen en hij reed meteen weg toen ik ingestapt wasquote:
Mjah, verschilt nogal. Nu nog niet echt te zeggen. Maar als je bijvoorbeeld vandaag besluit om morgen met Thalys van Schiphol naar Antwerpen Centraal te gaan, kost je dat 45 euro. Terwijl als je nu boekt voor begin december je al voor 19 euro met Thalys er naartoe reist.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek?
Wehehe, jah, is ook zo. Dan beter ICE en/ of Pimpel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar met die reserveringsplicht heb ik er een hard hoofd in. Als je zulk soort meets organiseert heb je altijd een hoop gedonderjaag met mensen die toch weer niet kunnen, of die alsnog wel mee willen etc. Dus dat zie ik een beetje somber in voor wat betreft de Thalys.
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Peter het volgende:
Een treinrondje van max 10 uur met zoveel mogelijk verschillende soorten matrieel en zo laag mogelijk aantal kilometers?
Lijkt me wel een uitdaging
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10)
DB regio, Prignitzer, NMBS, HiSpeed, we komen er wel hoorquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM?, ZLSM?
NS Internationaal, DB regio en Prignitzer Eisenbahnquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Welke allemaal? NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia, VSM
, ZLSM?
Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch.
Briljante Timing Flesquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mannen (en vrouwen)
Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje?Een keer op een zondagmiddag een leuk rondje doen met de vaste users uit dit hoekje. Iedereen aan de SOV / Kruidvatkaartjes / Netkaart van de baas, en dan een stuk Pimpel-Expres, wat ICE erbij, misschien nog wat andere leukigheid, en dan gezellig met zijn allen seinstorinkjes ontwijken
Iemand hier idee"en over, voorstellen, commentaar? Laat maar horen
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijkquote:
Da's waar jaquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis wel een uitdaging en iets wat hier nog niet gedaan is he?![]()
Zijn er gegadigden voor een rondje RER Paris? Da moet in 2 dagen wel lukkenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijk![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Aangezien ze er overal mee aan het adverteren zijn zal het wel definitief zijn ja. Tenzij ProRail de HSL tegen 13/12 nog niet heeft vrijgegeven ivm de problemen die er nu kennelijk mee zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef Ireyon het volgende:
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over..
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als
Op 13 december 2009
Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt
Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken.
Laat maar zien danquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden?
Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef James1988 het volgende:
Wie pakt er een GPS mee om tijdens de rit over de HSL de Thalys-snelheid te meten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |