abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23:07 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73437958
Vandaag zag ik zelfs een ICM-koppelstel de IC Amsterdam-Dordrecht verzorgen.
pi_73438470
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:49:57 #243
136283 knars
Teethgrinder
pi_73438994
zo, weer even bijgelezen. Mooi FAIL logo, goed plan voor een rondje met z'n allen en laten we hopen dat de 300 idd gehaald wordt. Kan nog een drukke pimpel worden dan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:01:47 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73439430
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas.

Meteen even een vraag gesteld bij de Belgen (volledige post hier) met de vraag waarom ze zeggen dat het door de Nederlandse machinisten komt dat die 11.8'jes zo zijn versleten. Ik heb een tweetal treinen erbijgepakt (ICRm Zl - Rsd en Vl - Gvc) en wat rijtijden enzo erbijgezet... en gevraagd waarom 11.8 dan al versleten is terwijl de 1700's en 1800's vrolijk door blijven werken.
pi_73439648
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zetten
pi_73439774
Even de nederlander uithangen: mijn netkaart is te klein! Veel te bang dat ik dat ding verlies in mijn portemonnee. Heb maar een plastic hoesje gehaald ter grootte van een OV studentenkaart om 'm in te stoppen. Beetje sentiment ook.
pi_73439779
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom?
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03:06 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73441979
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73442436
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvak
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:42:43 #250
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73443530
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.

Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_73443987
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.

Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
Dan noem ik het LollerATB
En ik denk dat met een snelheid van 200km/u er wel genoeg ruimte tussen de treinen zit zodat je uitkomt op gemiddeld 1 onderstation per trein. 15 minuten per trein hè?
pi_73444143
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.
pi_73445863
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
Ik denk persoonlijk dat de stukken met beton geen probleem zijn voor de wegligging. Maar de stukken zonder beton, geef het een paar jaar voor het goed ligt. Zie Bijlmer - Utrecht Centraal, pas na een paar jaar ligt het redelijk, persoonlijk vind ik het nog niet eens perfect liggen. Een goed stuk spoor kost jaren en vele treinen om in te klinken.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
Eind tijden van de lijn, de NS weet toch niet wat ze er mee aan moeten. Het wordt aanbesteed (als laatste lijn). Ik hoop voor de reizigers een vier kuur per frequentie met twee sneltreinen en twee stoptreinen. Anders verbeterde aansluiting op Marienberg....
pi_73446517
We hebben hem weer
quote:
Tussen Zutphen en Winterswijk langere reistijd door een sein- en overwegstoring.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 07:14:20 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:17:01 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73446910
quote:
'Metro vijandig tegenover ov-jaarkaart'

DEN HAAG - Mensen met een ov-jaarkaart lopen de kans in de Amsterdamse metro voor een gesloten poortje te komen staan, aldus reizigersorganisatie Rover en de Consumentenbond dinsdag.

Dat gebeurt wanneer zij eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart.

De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.

Klachten
Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen.

Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.

Gebrekkige samenwerking
De organisaties wijten de problemen aan ''gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven''.

In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.
(nu.nl)

Zucht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')