Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zettenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.quote:
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvakquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Dan noem ik het LollerATBquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:42 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.
Ik denk persoonlijk dat de stukken met beton geen probleem zijn voor de wegligging. Maar de stukken zonder beton, geef het een paar jaar voor het goed ligt. Zie Bijlmer - Utrecht Centraal, pas na een paar jaar ligt het redelijk, persoonlijk vind ik het nog niet eens perfect liggen. Een goed stuk spoor kost jaren en vele treinen om in te klinken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
Eind tijden van de lijn, de NS weet toch niet wat ze er mee aan moeten. Het wordt aanbesteed (als laatste lijn). Ik hoop voor de reizigers een vier kuur per frequentie met twee sneltreinen en twee stoptreinen. Anders verbeterde aansluiting op Marienberg....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
quote:Tussen Zutphen en Winterswijk langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
(nu.nl)quote:'Metro vijandig tegenover ov-jaarkaart'
DEN HAAG - Mensen met een ov-jaarkaart lopen de kans in de Amsterdamse metro voor een gesloten poortje te komen staan, aldus reizigersorganisatie Rover en de Consumentenbond dinsdag.
Dat gebeurt wanneer zij eerder hebben ingecheckt bij een chipkaartlezer, in Amsterdam of elders, die nog geen abonnementen herkent. Die noteert dan automatisch een negatief saldo op de kaart.
De gedupeerde moet zich vervolgens in allerlei administratieve bochten wringen om de zaak recht te zetten.
Klachten
Rover en de Consumentenbond zeggen over dit fenomeen veel klachten te hebben binnengekregen.
Ze noemen het onacceptabel dat mensen die meer dan 3800 euro neerleggen voor een ov-jaarkaart niet probleemloos kunnen reizen.
Gebrekkige samenwerking
De organisaties wijten de problemen aan ''gebrekkige samenwerking tussen de vervoersbedrijven''.
In een brandbrief vragen zij de vervoersbedrijven er zo snel mogelijk voor te zorgen dat hun chipkaartsystemen houders van een ov-jaarkaart geen strobreed meer in de weg leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |