abonnement Unibet Coolblue
pi_74533291
quote:
Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef Steeven het volgende:

[..]
ps: ik ken jou nog wel van mijn cold turkey poging, ben jij de enige FOKker die het toen gelukt is te stoppen?

Uhmm zover ik zo zie , ken ik van de januari stopper alleen nog maar OutOfThisWorld (4 januari, 2009) .
Ik dacht dat hij ook Cold Turkey ging , 1 ding is zeker ... never nooit meer cold turkey , die stemmingswisselingen die je dan krijgt zijn echt giga , daarom ben ik jaloers op de mensen die wel hulp hadden gezocht .

Gaat op het moment even kut hier , dus soms nog wel trek (alleen vanaf 2 Nov.) , maar voor de rest spoor ik jullie allemaal aan te stoppen , je weet nog maar de helft wat je mist !
Zo veel voordelen , ik hoop het sterk dat jullie het over de 6 maanden grens halen , dan voel je je mentaal ook stukken beter omdat je een half jaar hebt gehaald !

Veel sterkte ! Ik hou jullie nog wel even in de gaten hier
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_74533519
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:17 schreef MaartenHaarlem het volgende:

[..]

Uhmm zover ik zo zie , ken ik van de januari stopper alleen nog maar OutOfThisWorld (4 januari, 2009) .
Ik dacht dat hij ook Cold Turkey ging , 1 ding is zeker ... never nooit meer cold turkey , die stemmingswisselingen die je dan krijgt zijn echt giga , daarom ben ik jaloers op de mensen die wel hulp hadden gezocht .

Gaat op het moment even kut hier , dus soms nog wel trek (alleen vanaf 2 Nov.) , maar voor de rest spoor ik jullie allemaal aan te stoppen , je weet nog maar de helft wat je mist !
Zo veel voordelen , ik hoop het sterk dat jullie het over de 6 maanden grens halen , dan voel je je mentaal ook stukken beter omdat je een half jaar hebt gehaald !

Veel sterkte ! Ik hou jullie nog wel even in de gaten hier
Ja die stemmingswisselingen nekten me toen, ik zat me de hele dag op te vreten toen, trok dat niet. Met Zyban wordt dat erg onderdrukt, ik heb er verder geen bijwerkingen meer van, maar het stoppen is wel een stuk makkelijker zo. Maar motivatie blijft het allerbelangrijkste, want de neiging tot roken is niet helemaal weg...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_74536226
Ik heb het gehaald, precies 1 week niet gerookt! Eerder dit jaar heb ik het 12 dagen volgehouden, dus op naar de volgende mijlpaal!

Het lijkt er overigens op dat de moeilijke momenten nu korter duren dan eerder deze week.
pi_74536275
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:02 schreef araphor het volgende:
Ik heb het gehaald, precies 1 week niet gerookt! Eerder dit jaar heb ik het 12 dagen volgehouden, dus op naar de volgende mijlpaal!

Het lijkt er overigens op dat de moeilijke momenten nu korter duren dan eerder deze week.
Feli kerel, ik volg je snel .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_74555957
Wel raar, ik heb heel veel momenten dat ik spontaan denk: 'nu rol ik een shaggy' of 'ik mis iets, maar wat.. oh ja'. De geestelijke verslaving. Overigens is die een stuk minder dwingend dan de lichamelijke.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_74558082
Ja enorm herkenbaar! Elke keer als ik de deur uit ga heb ik het idee dat ik iets vergeet, of wanneer ik terug kom van de supermarkt. Of als ik gewoon thuis ben dat ik het gevoel heb dat ik iets moet doen. Vreemde gewaarwording.

Vanavond heb ik weer een paar heel lastige momenten gehad, nu nog steeds. Gauw m'n bed in.
pi_74558748
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:55 schreef araphor het volgende:
Ja enorm herkenbaar! Elke keer als ik de deur uit ga heb ik het idee dat ik iets vergeet, of wanneer ik terug kom van de supermarkt. Of als ik gewoon thuis ben dat ik het gevoel heb dat ik iets moet doen. Vreemde gewaarwording.

Vanavond heb ik weer een paar heel lastige momenten gehad, nu nog steeds. Gauw m'n bed in.
Erg herkenbaar!! Mijn tas is een stuk leger, en op tafel mist ook echt de asbak. Ik mis 's avonds nogsteeds mijn sigaretjes. Vooral na het eten is het erg. Ook tijdens het auto rijden mis ik het, normaal rookte ik altijd in de auto. Maar ik moet zeggen....het valt me nog niet tegen. Succes allemaal
pi_74559137
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:02 schreef araphor het volgende:


Het lijkt er overigens op dat de moeilijke momenten nu korter duren dan eerder deze week.
Neh, het zware moet nog beginnen. Nu komen de momentjes van overmoed, één trekje kan wel.
pi_74561254
Jaa...de tas die wat mist is herkenbaar...en voelde me van de week echt stoer toen iemand om een vuurtje vroeg en kon zeggen: "Nee, ik rook niet"
Na het eten mis ik hem nog steeds het meest..maar uitgaan enzo gaat me goed af...
Wat het me meest opvalt is hoe erg ik het nu ruik bij een ander als die heeft gerookt..die lucht in de kleding..dat dat normaal ook bij mij hing... bah

2 maanden en 3 dagen rookvrij inmiddels
Back in business.
pi_74568796
Wat me opvalt in dit topic is dat jullie na een lange tijd nog steeds bezig zijn met stoppen.
Maar, dan denk je er toch nog steeds heel vaak aan? Of neemt dat af na verloop van tijd?
pi_74570597
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:09 schreef Tijgertje. het volgende:
Wat me opvalt in dit topic is dat jullie na een lange tijd nog steeds bezig zijn met stoppen.
Maar, dan denk je er toch nog steeds heel vaak aan? Of neemt dat af na verloop van tijd?
Ik ben nu 6 dagen gestopt en denk er elke dag minder aan eerlijk gezegd. Ik word er alleen aan herinnerd als ik in een situatie zit waarin ik voorheen ook rookte. Maar de zin om te roken zelf, die heb ik vrijwel niet meer. Gelukkig. Weet niet of dat voor anderen net zo is.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_74570821
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:14 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik ben nu 6 dagen gestopt en denk er elke dag minder aan eerlijk gezegd. Ik word er alleen aan herinnerd als ik in een situatie zit waarin ik voorheen ook rookte. Maar de zin om te roken zelf, die heb ik vrijwel niet meer. Gelukkig. Weet niet of dat voor anderen net zo is.
Ah Oké.
Want ik ben nu 3 dagen gestopt. En heb nog steeds elke dag zin om een pakje te kopen.
Heb het lichamelijk niet moeilijk met stoppen, maar geestelijk wel. Gewoon een gewoonte die je mist.
Normaal rookte ik onderweg naar mn werk als ik moest overstappen enzo, en nu lees ik een boek. Maartoch. Ik mis het. En als ik dan hier zo lees dat mensen nog steeds bijhouden hoelang ze gestopt zijn, tot zelfs maanden en jaren, krijg ik de indruk dat je ermee bezig blijft.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:22:25 #238
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_74570839
idd in situaties van hej dit deed ik eerst anders, of, met sigaret

niet meer langs de pomp voor sigaretten, asbakken sleuren door t hele huis heen, mijn tas hoeft niet meer mee, in de supermarkt niet meer langs de counter.. heerlijk!
pi_74571035
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:55 schreef araphor het volgende:
Ja enorm herkenbaar! Elke keer als ik de deur uit ga heb ik het idee dat ik iets vergeet, of wanneer ik terug kom van de supermarkt. Of als ik gewoon thuis ben dat ik het gevoel heb dat ik iets moet doen. Vreemde gewaarwording.

Vanavond heb ik weer een paar heel lastige momenten gehad, nu nog steeds. Gauw m'n bed in.
In de super staren naar de rack sigaretten , en als de verkoopster vraagt ;'' welke wou u? ''
Dan zeg ik : '' Nee ik kijk gewoon even wat ik niet meer mis ''
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:09 schreef Tijgertje. het volgende:
Wat me opvalt in dit topic is dat jullie na een lange tijd nog steeds bezig zijn met stoppen.
Maar, dan denk je er toch nog steeds heel vaak aan? Of neemt dat af na verloop van tijd?
Toevallig deze en verleden week heel erg moeilijk gehad , door prive dingen.
En dan kom ik naar het forum om even van me af te typen , het werkt , paar vrienden roken nog dus dat werkt niet als je daar tegen aan praat.

Na 2 maanden pak je je leven op zonder roken , je denkt er niet meer aan omdat je geen drang meer hebt / uit je routine is .
Het kan eerder of later , als je over de eerste 2-3 weken heen bent wordt het steeds makkelijker , gewoon volhouden ! Schijnt de hardste periode te zijn : de aftershock , het roken uit je dagelijkse routine verbannen .
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_74571131
Het is inderdaad wel een nadeel als je rokende mensen om je heen hebt.
Zoals vandaag op mijn werk heb ik het er niet erg moeilijk mee aangezien niemand hier rookt.
Maar als ik morgen naar school moet, dan ga ik het echt heel moeilijk krijgen aangezien al mijn vrienden daar roken. En je blijft toch niet alleen binnen zitten als iedereen even naar buiten gaat.
pi_74571152
Oww en btw Ten months, five days, 14 hours, 33 minutes and 4 seconds. 4953 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.135,22. Life saved: 2 weeks, 3 days, 4 hours, 45 minutes.
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_74571194
Tijgertje ; vraag aan je vrienden of ze je willen helpen door te weigeren als je trek hebt
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_74571274
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:33 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Oww en btw Ten months, five days, 14 hours, 33 minutes and 4 seconds. 4953 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.135,22. Life saved: 2 weeks, 3 days, 4 hours, 45 minutes.
Waar kan je dat bijhouden.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:34 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Tijgertje ; vraag aan je vrienden of ze je willen helpen door te weigeren als je trek hebt
Hmm. Ik ga er even over nadenken.
pi_74571515
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_74571620
quote:
Two days, 23 hours, 50 minutes and 32 seconds.
26 cigarettes not smoked, saving ¤ 6,51.
Life saved: 2 hours, 10 minutes.

Dankjewel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 13:51:11 ]
pi_74571766
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef Tijgertje. het volgende:
En je blijft toch niet alleen binnen zitten als iedereen even naar buiten gaat.
Neem lollies mee.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:00:19 #247
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_74571918
Three weeks, two days, 11 hours, 30 minutes and 14 seconds. 516 cigarettes not smoked, saving ¤ 117,77. Life saved: 1 day, 19 hours, 0 minutes.
pi_74574928
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:21 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Ah Oké.
Want ik ben nu 3 dagen gestopt. En heb nog steeds elke dag zin om een pakje te kopen.
Heb het lichamelijk niet moeilijk met stoppen, maar geestelijk wel. Gewoon een gewoonte die je mist.
Normaal rookte ik onderweg naar mn werk als ik moest overstappen enzo, en nu lees ik een boek. Maartoch. Ik mis het. En als ik dan hier zo lees dat mensen nog steeds bijhouden hoelang ze gestopt zijn, tot zelfs maanden en jaren, krijg ik de indruk dat je ermee bezig blijft.
Hoelang heb je gerookt?
Ik heb 7 jaar gerookt en ben nu ruim een maand gestopt en denk er nog heel veel aan. De behoefte is weg, het is alleen de "gewoonte" die ik mis. Vooral bij een bak koffie valt het mij nog steeds zwaar. Die combinatie van koffie en een sigaret zit zo diep in mijn systeem, ongelofelijk . Oh ja, ik ken mensen die zijn jaren gestopt en zij hebben nog steeds momentjes dat ze de sigaret missen. Die momentjes worden zeldzamer en zeldzamer, maar blijven wel bestaan. Toch de erfenis van de verslaving. Eens een roker, altijd een roker ben ik bang .

Oh ja, ik had niet doorgegeven na mijn vorige stoppoging dat ik weer begonnen was .
Bij deze mijn nieuwe stopdatum: 4-10-2009. Dus mag ik weer in het lijstje?

One month, five days, 16 hours, 49 minutes and 56 seconds. 513 cigarettes not smoked, saving ¤ 124,27. Life saved: 1 day, 18 hours, 45 minutes.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_74576251
ik heb zo'n trek in een peuk..ik voel me namelijk behoorlijk slecht vandaag.....en dan krijg ik zo'n zin in een peuk..maar toch niet doen..en daarom blijf ik lekker binnen.
Heb ik ook geen kans om peuken/aansteker te kopen
pi_74576327
Heel goed, volhouden francis998! Je moet maar zo denken, die moeilijke momenten zijn tijdelijk. Ik heb er ook last van momenteel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')