Sorry, maar pertinente onzin. Lees het topic nog eens door en google nog eens wat zou ik zeggen....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Artiesten leven tegenwoordig van Youtube. Die grote artiesten in de wereld, kennen die bazen van de Youtube gewoon persoonlijk.
Dus als zij een deal hebben met youtube, hebben zij deal met youtube en niet met 1 of andere onbekende mini organisatie uit Nederland.
En dit is internet, niet 1 of andere 1.0 ruimte waar muziek wordt afgedraaid die zich op Nederlands grondgebied bevindt.
Voor de duidelijkheid: ik ben het met je eens dat dit absoluut niet van deze tijd is en een belachelijke regeling is. Maar dat verschil tussen aanbieden en openbaar maken waar het hierboven over ging is geen onzin.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Artiesten leven tegenwoordig van Youtube. Die grote artiesten in de wereld, kennen die bazen van de Youtube gewoon persoonlijk.
Dus als zij een deal hebben met youtube, hebben zij deal met youtube en niet met 1 of andere onbekende mini organisatie uit Nederland.
En dit is internet, niet 1 of andere 1.0 ruimte waar muziek wordt afgedraaid.
Brein mag dan wel doen alsof ze in het lijstje thuishoren, maar dat horen ze gelukkig niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:20 schreef De_Hertog het volgende:
Samen met Brein, de Thuiskopie, Reprorecht, BEM en al die andere stichtingen-met-boete-bevoegdheden.
De Buma en al die andere 1.0 organisaties zijn gewoon niet meer van deze tijd, want als iemand bijvoorbeeld een weblog in Amerika zou nemen, valt het onder Amerikaans recht en kunnen ze dus gewoon een youtube zonder gezeur embedden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik ben het met je eens dat dit absoluut niet van deze tijd is en een belachelijke regeling is. Maar dat verschil tussen aanbieden en openbaar maken waar het hierboven over ging is geen onzin.
Overigens ligt het nog veel gecompliceerder omdat het zou kunnen dat YouTube met sommige platenmaatschappijen ook afspraken gemaakt zou kunnen hebben over het embedden. Buma biedt ook totaal geen duidelijkheid over deze en tig andere vragen. Het is dan ook een belachelijke organisatie die wat mij betreft direct mag worden opgeheven en vervangen door iets wat wel doet wat het moet doen en inzicht geeft in zijn werkweze. Samen met Brein, de Thuiskopie, Reprorecht, BEM en al die andere stichtingen-met-boete-bevoegdheden.
Dat zeg ik ook de hele tijd. Maar dat neemt niet weg dat met de huidige stand van zaken buma waarschijnlijk gewoon in haar recht staat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De Buma is gewoon niet meer van deze tijd, want als iemand bijvoorbeeld een weblog in Amerika zou nemen, valt het onder Amerikaans recht en kunnen ze dus gewoon een youtube zonder gezeur embedden.
Waarom niet? Brein werkt zelfs samen met de FIOD bij het opleggen van boetes..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef Tokus het volgende:
[..]
Brein mag dan wel doen alsof ze in het lijstje thuishoren, maar dat horen ze gelukkig niet.
Net wat ik al zei: de Buma is een 1.0 organisatie die alleen hun arrogantie van de macht op Nederlands grondgebied kan uitvoeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook de hele tijd. Maar dat neemt niet weg dat met de huidige stand van zaken buma waarschijnlijk gewoon in haar recht staat.
Maar met de huidige stand van wetgeving heeft YouTube dat werk, waarschijnlijk, nog helemaal niet gedaan. Net als de radiozender, die auteursrechten betaalt voor het afspelen van muziek, nog niet de rechten van de kapper heeft betaald die muziek in zijn zaak wil draaien.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei: de Buma is een 1.0 organisatie die alleen hun arrogantie van de macht op Nederlands grondgebied kan uitvoeren.
Op het internet hebben ze helemaal niks te vertellen en al helemaal niet als zo'n ongekend grote en gerespecteerde organisatie als Youtube al hun werk al heeft gedaan.
Buma/Stemra is een door de overheid aangestelde stichting, Brein niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom niet? Brein werkt zelfs samen met de FIOD bij het opleggen van boetes..
Via GS.quote:LOL. Buma's embedden zich de tandjes op Hyves
Aangezien een beter milieu bij jezelf begint, is het misschien een idee voor Buma/Stemra om bij de jacht om embedded Joetoeb filmpjes te beginnen bij de eigen medewerkers. Een mooi vertrekpunt is de bedrijfs-Hyves. Een aantal Buma-bruinhemden is verstandig en heeft zijn Hyves op slot gezet, maar er staan er nog genoeg open. En -surprise, surprise- die staan vol met ingebedde muziekvideo's à raison van jaarlijks 130 euro voor 6 filmpjes.
Linda (spiegel) van de afdeling Digital & Crossmedia bijvoorbeeld is grootverbruiker. Die heeft ongeveer acht pagina's aan video's plus nog wat ingebedde muziek waar copyright op rust.
Automiser Eugen (spiegel) doet ook lekker mee met een pagina of vier. Collega Ruud (spiegel) gaat daar weer overheen met zeven pagina's, maar wat ons betreft krijgt hij een freebie want Ruud is duidelijk fan van George Carlin. Absolute embedkampioen is Remi (spiegel), maar wat deze amateur-deejay precies bij Buma/Stemra doet, is niet helemaal duidelijk.
Ga ook nog even langs bij Marianne (spiegel) van Commercials want die heeft -behalve twee pagina's video's- veel leuke foto's van zichzelf en haar vriendinnetjes online gezet.
Pro-tip trouwens voor bloggers die hun website willen beschermen tegen Teezir, de spider die op zoek gaat naar embedded video's: daar zijn al genoeg blockers voor beschikbaar.
Och, ze hebben wel boete-bevoegdheden, maar geen opsporingsbevoegdheden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:20 schreef De_Hertog het volgende:
en al die andere stichtingen-met-boete-bevoegdheden.
Ik weet niet of je wel eens op youtube komt, maar ik zie daar veel te veel vette filmpjes waar in ze tot in het irritante aan toe de muziek ivm de auteursrechten hebben uitgestript.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar met de huidige stand van wetgeving heeft YouTube dat werk, waarschijnlijk, nog helemaal niet gedaan. Net als de radiozender, die auteursrechten betaalt voor het afspelen van muziek, nog niet de rechten van de kapper heeft betaald die muziek in zijn zaak wil draaien.
Haha, die zijn goed de pineut, denk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Via GS.
En de GeenStijl repo van gisteren op de persconfo: http://www.geenstijl.tv/2(...)_op_persbijeenk.html
Klopt. Als iemand klaagt over inbreuk op de auteursrechten verwijdert YouTube de gewraakte video, of het geluid hieruit, meestal direct. Doen ze erg netjes.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens op youtube komt, maar ik zie daar veel te veel vette filmpjes waar in ze tot in het irritante aan toe de muziek ivm de auteursrechten hebben uitgestript.
Er is geen organisatie wat betreft auteursrechten die zo efficiënt te werk gaat in deze wereld.
Het is door Youtube goed gekeurd en als het door Youtube is goedgekeurd, is het ook door de desbetreffende muziekkant en platenmaatschappij goedgekeurd en kan het door iedereen vrij gebruikt worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt. Als iemand klaagt over inbreuk op de auteursrechten verwijdert YouTube de gewraakte video, of het geluid hieruit, meestal direct. Doen ze erg netjes.
En dat doet nog altijd niets af aan het feit dat Buma geld mag vragen voor de openbaarmaking van een auteursrechtelijk beschermd filmpje.
Nee. Net zoals de platenmaatschappij het goedkeurt dat Radio 538 het nummer uitzendt (lees: dat radio 538 ervoor betaalt dit te mogen doen), maar de kapper nog altijd moet betalen om radio 538 aan te mogen hebben staan in zijn zaak.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is door Youtube goed gekeurd en als het door Youtube is goedgekeurd, is het ook door de desbetreffende muziekkant en platenmaatschappij goedgekeurd en kan het door iedereen vrij gebruikt worden.
Nu doet youtube de laatste tijd ook flink hun best om clips van artiesten te verwijderen, althans dat merk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei: de Buma is een 1.0 organisatie die alleen hun arrogantie van de macht op Nederlands grondgebied kan uitvoeren.
Op het internet hebben ze helemaal niks te vertellen en al helemaal niet als zo'n ongekend grote en gerespecteerde organisatie als Youtube al hun werk al heeft gedaan.
Dit is ook maffiabeleid ten top.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
maar de kapper nog altijd moet betalen om radio 538 aan te mogen hebben staan in zijn zaak.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Maar het is echt pertinent onwaar te stellen dat Buma geen recht meer heeft omdat YouTube een deal met een aantal platenmaatschappijen heeft gesloten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |