abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73254141
quote:
Wilders belooft heftig verzet tegen hogere AOW

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders belooft dat hij zich met zijn partij met hand en tand zal verzetten tegen een verhoging van de AOW.

Hij vreest dat het kabinet na het mislukken van het overleg tussen de sociale partners snel zal besluiten de AOW-leeftijd naar 67 te verhogen. ,,Dat hebben de sociale partners voor een deel op hun geweten'', zegt Wilders. Hij kondigt naast verzet in de Kamer ook aan dat hij in het land campagne wil voeren tegen een verhoging van de pensioenleeftijd. ,,We zullen alle middelen zoeken voor een hard tegengeluid.'' Wilders vind het wel positief dat met het mislukken van het SER-overleg het ,,gezapige overlegmodel nu wel zijn langste tijd heeft gehad''.

VVD-leider Mark Rutte wil zo snel mogelijk een debat met het kabinet over de ontstane situatie. Rutte vindt dat het kabinet kostbare tijd verloren heeft laten gaan door na het besluit van maart de sociale partners nog een half jaar de tijd te geven voor alternatieven.
http://www.bndestem.nl/al(...)tegen-hogere-AOW.ece
Daar zullen we je aan houden GW.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73254555
Nietszeggende uitspraak dus. Je kunt hem nergens aan houden behalve 'heftige tegenstand', wat dat inhoud is niemand bekend natuurlijk.

Maar ik zie dat de SER volgens Wilders ook overbodig is, dat kan leuk worden dan want dat is toevallig wel een van de pijlers waar de welvaart in Nederland op rust.
pi_73254565
Een hogere AOW? AOW-leeftijd? AOW-uitkering? Beetje vage TT.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73254706
Ach, laat ze de AOW-leeftijd nu maar verhogen. Dan kunnen ze het weer terugdraaien tegen de tijd dat ik met pensioen ga. Werken zullen ze, die baby-boomers!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73254719
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:29 schreef teknomist het volgende:
Een hogere AOW? AOW-leeftijd? AOW-uitkering? Beetje vage TT.

Zo staat het ook op de FP.
pi_73254764
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:33 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, laat ze de AOW-leeftijd nu maar verhogen. Dan kunnen ze het weer terugdraaien tegen de tijd dat ik met pensioen ga. Werken zullen ze, die baby-boomers!
Net zoals het kwartje van Kok teruggedraaid is bedoel je?
De overheid vrijwillig inkomsten terugdraaien?
pi_73255605
Jammer dit, had dit niet van Geert verwacht.
pi_73255654
en wat is dhr. Wilders zijn alternatief?
pi_73257279
Dat vind ik dus zo jammer aan Wilders. Dat hij ook de kiezers van de SP wil hebben.
(Hij mag ze van mij hebben) maar ik had een meer constructieve bijdrage van Wilders verwacht om de staatschuld en het gat op de begroting te verminderen.
pi_73257806
Ben benieuwd wat hij voorsteld
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73258474
Wilders speelt in op de sentimenten van ontevreden arbeiders uit de babyboom-generatie. Van het type dat zelf niet of nauwelijks last zal hebben van de kabinetsplannen, maar dat niet inziet. Wilders kan er lekker kiezertjes mee scoren, domme dingen roepen. Regeringsverantwoordelijkheid kan hij toch niet aan en zal -ie ook niet krijgen.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:27:06 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73258948
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:54 schreef bijdehand het volgende:
Ben benieuwd wat hij voorsteld
Misschien gaat ie z'n haren grijs verven, als signaal?
pi_73258949
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:14 schreef isogram het volgende:
Wilders speelt in op de sentimenten van ontevreden arbeiders uit de babyboom-generatie. Van het type dat zelf niet of nauwelijks last zal hebben van de kabinetsplannen, maar dat niet inziet. Wilders kan er lekker kiezertjes mee scoren, domme dingen roepen. Regeringsverantwoordelijkheid kan hij toch niet aan en zal -ie ook niet krijgen.
Had het niet beter kunnen verwoorden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 september 2009 @ 23:00:36 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73260217
Wat Wilders doet is toch wel slim. Hij is erachter gekomen dat zijn potentiele electoraat niet grotendeels licht bij de ontevreden VVD'er, maar veel eerder bij de ontevreden PVDA'er. In eerste instantie waren zijn sociaal-economische plannen buitengewoon liberaal. Sterk bezuinigen op uitkeringen e.d.
Maar de achterban van Wilders wil dat helemaal niet (muv op uitkeringen voor allochtonen uiteraard). Dus draait hij sociaal bij. Dit verzet tegen de AOW-leeftijd past precies in dat straatje.

Zolang Wilders geen regeringsverantwoordelijkheid heeft kan hij tegen ieder impopulair regeringsstandpunt stelling nemen. Hij maakt toch nog geen beleid!
The End Times are wild
pi_73260328
Jullie kunnen nu wel op Wilders gaan zeiken, maar ik ben tot op heden nog niemand tegen gekomen die zin heeft om na zijn 65ste door te werken.

En tuurlijk heb je mensen met 1 of andere goedbetaalde luizenbaan, die het wel leuk lijkt om na hun 65ste door te gaan met koffie drinken, maar je hebt "werken" en je hebt "werken".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73260388
Wat voor oplossing heeft geert zelf dan?
friet saté
pi_73260395
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:05 schreef Anywhere het volgende:
Gewoon houden zoals het nu is en elders bezuinigen neem ik aan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73260583
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:05 schreef Anywhere het volgende:
Bijvoorbeeld de AOW niet verhogen? Ik noem maar iets.
BE YOUR DOG
pi_73260791
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:57 schreef koemleit het volgende:
en wat is dhr. Wilders zijn alternatief?
Turkije bij de EU en werkkrachten importeren
pi_73260799
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:13 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

Ja want de AOW word voor de lol verhoogd
  woensdag 30 september 2009 @ 23:21:34 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73260835
quote:

[..]

Dat is geen oplossing vrind, dat is een probleem...

Ontopic: ben het niet eens met Wilders' standpunt in deze, maar ik ben blij dat hij eindelijk eens politiek bedrijft.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73260849
quote:

[..]

Nooit van vergrijzing gehoord? Bovendien zullen door inflatie de kosten voor ouderen ook stijgen.
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gewoon houden zoals het nu is en elders bezuinigen neem ik aan.
Waarop? Nu lijkt het alsof hij maar wat roept zonder dat hij erover heeft nagedacht.
friet saté
pi_73260975
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:20 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Met alle respect, het lijkt misschien normaal wat hier gebeurt, want de normen en waarden vervagen steeds meer en dat terwijl er toch zo door die politici op wordt gehamerd.

Maar het komt er gewoon op neer dat ambtenaren en politici bergen en bergen met geld over de balk heen getrapt hebben (al dan niet door politiekehobbies en overige prestige kwesties) en nu geld te kort hebben.
In mijn wereld zou een normaal redelijk persoon dan gaan bezuinigen op zijn eigen hobbies ipv het te stelen bij een ander, zoals ze nu eigenlijk doen door ons langer te laten door werken.
pi_73261026
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:20 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ach ze zullen wel weer een hoop ontsnappingsclausules inbouwen, zodat de ministers in ieder geval niet tot hun 67 aan de slag hoeven. Bovendien kunnen ze dan wmb ook alle AOW onder de 65 stopzetten. Dus babyboomers die op hun 57e in de vut gaan aanpakken.
BE YOUR DOG
pi_73261033
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, het lijkt misschien normaal wat hier gebeurt, want de normen en waarden vervagen steeds meer en dat terwijl er toch zo door die politici op wordt gehamerd.

Maar het komt er gewoon op neer dat ambtenaren en politici bergen en bergen met geld over de balk heen getrapt hebben (al dan niet door politiekehobbies en overige prestige kwesties) en nu geld te kort hebben.
In mijn wereld zou een normaal redelijk persoon dan gaan bezuinigen op zijn eigen hobbies ipv het te stelen bij een ander, zoals ze nu eigenlijk doen door ons langer te laten door werken.
Je doelt o.a. op de zonnebril van Bos? Lijkt mij niet dat je daar veel op kan besparen
friet saté
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')