abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:55:04 #226
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_73443898
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:36 schreef trxq het volgende:
Van welk liedje is de vocal ook alweer die ze op het einde in het nummer where the beats van scooter gebruiken? Ik kan er niet opkomen grr puntje van me tong ligt ie
Onze VRIEND The Prophet ft Wildstylez - Cold Rockin

Edit:
Ja en Dov, je hebt wel gelijk in het feit dat je het als DJ nooit goed doet, altijd heb je te maken met klachten. Wel ben ik blij dat je zelf aangeeft dat je af wilt van die lange breaks tussen 2 platen in. Met wat sneller inmixen houd je ook het tempo erin, en zou je dus je aan de norm van 150 bpm kunnen houden en toch dat tempo in de set houden.

Mja verder welkom op het forum, zou chill zijn als je mee blijft lezen en posten, zodat wij ook de andere kant van het verhaal kunnen horen

[ Bericht 21% gewijzigd door T_Killer op 07-10-2009 00:05:45 ]
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_73444000
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:55 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Haha ochja! Thx, zal ie blij mee zijn met zo'n rip
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:22:00 #228
197724 NLS04
moeilijk hard
pi_73444606
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:49 schreef Sethje het volgende:
Je moet het niet zien als alles of niets, zoals ik al eerder zei, nu draaien ze 13 nieuwe nummers in een uur. Je kunt er toch ook gewoon voor kiezen om 4/5 oude nummers te draaien en nog maar 7/8 nieuwe.
x2. Dat zou voor mij ook de ideale set zijn
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:55 schreef T_Killer het volgende:

Over een plaat gesproken die ik wel weer eens op een feestje zou willen horen

En voorderest natuurlijk heel tof dat mr. Elkabas de moeite neemt om zich aan te melden hier en op onze discussie te reageren
Hard Tripping, Overclipping, Psykomatik Beatz Skipping,
Straight Jacket, Rage Package, This is how we used to have it.
pi_73444611
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:51 schreef Dov_Elkabas het volgende:
Veel dj's vinden van niet, dus wat krijg je dan? Dat de avond al vroeg hard wordt en dat iedere dj die vervolgens na die harde dj(s) nog harder moeten draaien, anders worden de latere dj's bestempeld als slecht.
Hier ga je de mist in....wie bestempeld je als 'slecht'??? Een handje vol Youtube gastjes die met de camera in de hand klaar staan om alles te filmen? De mensen waaraan je gehoor geeft en waardoor je het gevoel krijgt dat je elke week een nieuwe track moet uitbrengen?

De echte liefhebbers waarderen variatie, waarderen de klassiekers die al geruime tijd niet ten gehore zijn gebracht.... Ook al zal de BPM lager liggen. Bedoel, als dj moet je toch om kunnen gaan met het feit dat de vorige mogelijk wat harder heeft gedraaid.
quote:
Dat wil je als dj natuurlijk niet dus krijg je wat er nu gaande is.
Hoezo? Kom op, jij bent een pionier. Als jij een keer variėrend draait (lees: Ook oude klassiekers draait (2003-2007) Ben je dan bang nooit meer geboekt te worden? Bang dat Scantraxx failliet gaat? Kom op. De oude klassiekers hebben je je juist groot gemaakt!
quote:
Het enige wat ik als dj wil is dat als ik draai iedereen los gaat, wat ik ook draai, alles wat ik immers in mijn platentas heb vind ik vet, dus dat is het probleem niet.
Geloof me, herkenbaarheid in platen. Dus draai maar eens een klassieker op het tempo van nu, wedden dat genoeg mensen los gaan. Toen Dana op q-base Boy's interface draaide...heer-lijk! Toen Luna op In Qontrol "Get up" draaide Headhunterz die Scantraxx Rootz draaide in de Matrixx zaterdag
quote:
Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik xenk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.
Hoop dat bij deze het eea iets duidelijkeris geworden en laten we hopen dat we nog lang kunnen genieten van DIKKE Hardstyle!
Grtz, Dov
Misschien toch maar stiekem een beetje afkijken van de Italianen? B2BW

Tof iig dat je gereageerd hebt op dit forum
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_73444966
quote:
Hallo allemaal, kreeg net een bericht via PF over dit topic en diegene vroeg mij of ik me wilde mengen/ mijn mening te willen delen, bij deze...

Wil wel eerst even kwijt dat ik niet zo'n zin in ellenlange discussies heb, ben voor het eerst hier, mss wel voor het laatst, sfeertje is hier iig wel ok, dus ik waag maar is een poging.

Als ik waar dan ook in nederland draai dan doe ik voor velen een boel goed en voor vele anderen nooit wat goed, velen die mij aanspreken doen normaal tegen me, geven me energie om door te gaan met wat ik doe.
Vaak als ik bijv PF lees na een optreden dan valt me op dat de tendens is dat als ik hard en snel draai dat ze me goed vonden, als ik me aan de '150' norm hou, dan vonden velen op PF wat ik deed niet goed, dan is voor mij natuurlijk 1+1=2, hoe harder hoe beter..
Kijk zelf maar is naar de populaire dj's van tegenwoordig, de meesten draaien vrij hard.
Uiteraard hou ik zelf ook van hard, ben immers Hardcore dj geweest, alleen vind ik het belangrijk dat een dj zijn plaats op een feest weet; als je vroeg staat dan draai je gewoon minder hard dan als je laat staat.
Veel dj's vinden van niet, dus wat krijg je dan? Dat de avond al vroeg hard wordt en dat iedere dj die vervolgens na die harde dj(s) nog harder moeten draaien, anders worden de latere dj's bestempeld als slecht.
Het enige wat ik als dj wil is dat als ik draai iedereen los gaat, wat ik ook draai, alles wat ik immers in mijn platentas heb vind ik vet, dus dat is het probleem niet.
Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik xenk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.
Hoop dat bij deze het eea iets duidelijkeris geworden en laten we hopen dat we nog lang kunnen genieten van DIKKE Hardstyle!
En toen kwam er een olifantje met een lange snuit.....

Grtz, Dov
Tof dat je zo gauw reageert hier en uitleg wil geven op bepaalde vragen

Mijn vraag is eigenlijk alleen nog waarom dj's er bijna nooit meer een oude klapper opgooien, vaak zijn het dan promo's die aan het publiek ten gehore moeten worden gebracht.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 03:09:16 #231
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_73446240
quote:
Hallo allemaal, kreeg net een bericht via PF over dit topic en diegene vroeg mij of ik me wilde mengen/ mijn mening te willen delen, bij deze...

Wil wel eerst even kwijt dat ik niet zo'n zin in ellenlange discussies heb, ben voor het eerst hier, mss wel voor het laatst, sfeertje is hier iig wel ok, dus ik waag maar is een poging.

Als ik waar dan ook in nederland draai dan doe ik voor velen een boel goed en voor vele anderen nooit wat goed, velen die mij aanspreken doen normaal tegen me, geven me energie om door te gaan met wat ik doe.
Vaak als ik bijv PF lees na een optreden dan valt me op dat de tendens is dat als ik hard en snel draai dat ze me goed vonden, als ik me aan de '150' norm hou, dan vonden velen op PF wat ik deed niet goed, dan is voor mij natuurlijk 1+1=2, hoe harder hoe beter..
Kijk zelf maar is naar de populaire dj's van tegenwoordig, de meesten draaien vrij hard.
Uiteraard hou ik zelf ook van hard, ben immers Hardcore dj geweest, alleen vind ik het belangrijk dat een dj zijn plaats op een feest weet; als je vroeg staat dan draai je gewoon minder hard dan als je laat staat.

Grtz, Dov
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:33:37 #232
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73448254
Smaken verschillen en geld moet verdient worden... Dat zijn 2 zekerheidjes. Dus als Dj een set neerzetten die door iedereen gewaardeerd gaat worden... neuh.. dat gaat m nooit worden. Vernieuwend,verfrissend draaien kan echter wel. Verras de mensen. Vernieuwend hoeft niet alleen nieuwe platen zijn. Geef een eigen draai aan een bestaande track. Niet door er weer een zoveelste remix van uit te brengen, maar door tijdens n optreden er iets mee te doen qua inmixen, pitch, etc. Varieer meer in platen.

Nederlanders zijn inderdaad verwent door de enorme hoeveelheid aan hardstyle-feesten. Maar ik persoonlijk ging niet zo heel vaak naar een feestje, en hoorde toch geregeld dezelfde platen voorbij komen. Natuurlijk is het logisch dat als je een nieuwe plaat vet vind je die vaker draait. Doe ik zelf ook.. Maar sommige setjes lijken gewoon over 10 optredens compleet inwisselbaar, en dat is ook niet de bedoeling. Dat is retemoeilijk, dat geloof ik meteen. Maar ik denk persoonlijk dat ook de mainstream het erg kan waarderen als er wat meer een mix van oud en nieuw in de sets komt, en wat meer variatie tussen verschillende sets op diverse feesten. Noisecontrollers is een mooi voorbeeld hiervan. Dijken van platen uitgebracht. maar 3 optredens binnen een half jaar gezien, maar wel alle 3 ruwweg dezelfde set. Uiteraard wil iedereen genieten van die vette nieuwe platen. Maar hier valt vast iets aan te veranderen.

Dikke hardstyle is voor mij nog steeds een leuke pakkende opzwepende melodie met een bass die zwaar, laag en hard gaat, op een hardstyle-tempo. Rauw,ruig en rammend. Maar wel met een iets vrolijke melodie. Het moet geen verkapte hardcore zijn. Echter... als een dj die ik goed vind vroeg op de avond draait verwacht ik een zachtere set dan wanneer die dj afsluit. Lijkt mij logisch. Stel ik mij op in, en vind ik ook zeker prima. Waar ik mij dan alleen aan erger is dat t geluid dan ook altijd zachter staat, terwijl de platen wel hard beter tot hun recht komen. Zal vast weinig aan te doen zijn, maar k trek t slecht.

Zo.. Dit was mijn hersenscheet.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_73448341
quote:

Grtz, Dov
Hey! Leuk dat je in ieder geval tijd neemt om dit relatief kleine publiek te woord te staan! Dat wordt van onze kant 100% gewaardeerd .

Ik heb er echt totaal geen problemen mee als er op minder tempo gedraaid word, integenstelling zelfs. Ik heb liever 150-153 dan 158+ hoor . Dat het tempo gedurende de avond opbouwt vind ik niet gek, maar ik zou wel aan het einde van de avond met de laatste hardstyle act ook een top van tussen de 153 en 155 willen zien, niet meer. Maar dat is ook persoonlijk uiteraard..

Hoe harder hoe beter hoeft niet perse van mij eigenlijk, ik zie liever een hele toffe opbouw in de avond.. Daar kun jij natuurlijk niet altijd wat aan doen, want dat ligt ook voor een gedeelte aan de timetable. Toch denk ik dat men redelijk in kan spelen op de tijd die men draait. Een voorbeeldje zou de set van Technoboy op Knock Out! moeten zijn. Hij moest als eerste Hardstyle act, en hij draaide verassend genoeg oudere platen als Sky High remix. Misschien lag het aan het feit dat Tuneboy ook nog later die avond zou draaien, maar goed. Het is ook maar een voorbeeldje..

Wat je vooral niet moet vergeten is dat JIJ je naam mee hebt! Je hoeft je niet meer te bewijzen, dat heb je in een ver verleden al gedaan, ga maar eens na wat jij voor de hardere dance-stromingen hebt betekend gedurende de jaren. Klinkt cliché, maar mede dankzij jou is de scene wat het is! Samen met Fusion en SAIFAM heb je als label de meeste invloed.. Waarom zou je die invloed niet een beetje kunnen gebruiken? Doe lekker wat je het liefste wilt! Ik snap dat je het publiek zo goed mogelijk wil bedienen, dat wil iedereen die DJ is. Maar ik denk dat je het publiek misschien wel nog meer kan laten genieten als je, zoals meerderen zeiden, af en toe eens een oudere plaat erop gooit. Scantraxx heeft over de jaren heen genoeg mooi materiaal geleverd! Dat is zo zonde om dat te vergeten!

Ik zou het geweldig vinden als ik aankomende zaterdag op XQ weer eens Midnight, Followers, Rock Civilisation, One Blade, Her Voice (Super Bass Mix) of 1 van die andere vele toppers zou horen! Nu kun jij er zaterdag niet heel veel aan doen omdat je in Zwitserland staat, maar toch .

PS, het schijnt dat voor mijn tijd hier Scope DJ ook aanwezig was.. Stuur hem eens terug haha!
Mixes onder de naam Khadber
pi_73451842
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:36 schreef ElDani het volgende:
PS, het schijnt dat voor mijn tijd hier Scope DJ ook aanwezig was.. Stuur hem eens terug haha!
Jones was hier ook wel vaak te vinden, zit geloof ik ook nog in de PM lijst. Wat dat betreft zijn we niet zo klein hoor.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:04:23 #235
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73452468
quote:
scopedj Morning Tweets! Had a night of bad sleep, still need to wake up a bit Going to A-lusion today for some studiowork! about 1 hour ago
quote:
djheadhunterz About to start and make some beats! 25 minutes ago
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_73452708
Je loopt wel beetje achter met dat GHF forum hoor.

A-Lusion vond het maar lang duren !
quote:
djalusion @scopedj oh oh oh lazy mf. I already expected you by now! Start drinking coffee again. that'll wake you up!
En monsieur B-Front heeft zijn studio ingericht (althans nieuwe dingen gekocht)
quote:
djbfront just orderd: Powercore , Virus Ti, Cubase 5, Genelecs 80/40 i'm happy! now going 2 @djfrontliner 2 finish the tracks for xq!
Partyagenda;
Outdated....
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:14:30 #237
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_73452761
quote:

Grtz, Dov
Tof dat je zo reageert .
There is no rehab for stupidity.
pi_73454857
DBSTF Sampler 1 te koop op hardstyle.com..

Jammer van Supernova, vind die climaxdeun niet zo relaxed, terwijl het intro wel goed is.
Mixes onder de naam Khadber
pi_73461391
Technoboy doet ff zijn zeggie over het album van scooter

Hoezo sarcasme
quote:
Dear H.P. Baxxter. Yesterday was the release of your new album ‘Scooter – Under The Radar Over The Top’. What a masterpiece, amazing how you created all those hits by yourself. It’s no secret that us hardstyle producers get inspiration from existing tracks every now and then as well. Matia Bazar’s ‘Ti Sento’ for instance, an Italian track full of emotion that really meant something important to me. That’s why we dedicated a hardstyle version of this track to them (which we have been working on for weeks to make it 100% perfect and carrying the same emotion as the original) and mentioned their name on the vinyl. After listening to your album it appeared to me that I’m a sort of Matia Bazar to you as well. I’m glad I could be of inspiration and I feel so honored you used all sort of tracks we made here at Saifam to create these musical masterpieces. As well very friendly of you that you mentioned me and all the other hardstyle producers that inspired you in the credits of your cd.

I’m already looking forward to your next album and please, give us a call at Saifam when you plan to start it. We’ll be delighted to provide you our unreleased tracks so you can get inspiration from those again without people noticing. You clearly do this for the love of the music and not for the love of money. Since we made all those tracks with a huge love for hardstyle music we are really happy you respected that on your album. You really Jadore hardstyle- and core, H.P. Baxxter. Thank you and keep up the good work!

Check het commentaar.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage woensdag 7 oktober 2009 @ 17:05:05 #240
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_73461685
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:07 schreef LeonH het volgende:
We weten dat die gasten van Scooter alles jatten, maar hier een mooi overzichtje:

Fusion Records twitterde hier over, dus ben eens benieuwd of de mensen uit de scene stappen gaan ondernemen...
Er wordt sowieso super veel gesampled in de dance wereld, de meeste weten veel dingen goed te verbergen, maar dit is gewoon bijna 1 op 1 kopiėren.
En toch is het een tof album, heb 'm hier liggen
pi_73461960
Scooter
pi_73462052
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:05 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Je hebt er niet voor betaald, hoop ik?

Goed dat Saifam hier op reageert. Te sneu voor woorden.
  Redactie Frontpage woensdag 7 oktober 2009 @ 17:24:06 #243
J'adore hardcore
pi_73462157
Ben al jaren fan van Scooter, ga in maart naar een concert van ze. Dus ja, ik heb er netjes centjes voor betaald

Snap het probleem ook niet zo. Ze jatten al vanaf 1994 hun tracks bij elkaar. Nooit hoor je er iemand over, maar nu komen alle hardstyle-liefhebbers ineens moeilijk doen. Boeiend, deze keer is het hardstyle, volgende keer is het weer iets anders. Maak je niet druk, luister er niet naar als je het niks vind
pi_73462387
Stel dat jij dagen in een studio zit te zwoegen aan een track, iets gemaakt hebt dat geweldig klinkt en op geen enkel bestaand nummer lijkt. Je denkt goud in handen te hebben en krijgt gelijk. Mensen vinden je plaat te gek en elke DJ draait hem.

Moet je het dan als een kroon op je werk zien als een of andere kale mof ermee aan de haal gaat en centen verdient over jouw rug?

Kan me ook weinig voorstellen bij fan zijn van Scooter, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:04:56 #245
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_73463174
Tof dat je hier reageert mister DJ Elkabas, duidelijk verhaal! Mocht je vaker terugkomen, heb ik deze vraag aan je:
Hoe kijk jij er nu precies tegen aan dat het in de scene steeds belangrijker wordt om producties te hebben, dit op een asociale snelheid allemaal uitkomt en je de ene promo na de andere klaar hebt liggen omdat je anders nergens meer geboekt wordt? Komt de tijd nog terug, denk je, dat mensen niet meer gaan kijken naar de producties maar naar de mixkunsten?

Mooi voorbeeld is Technoboy, niks tegen hem, de releases van hem zijn plaat voor plaat belachelijk goed, maar als ik hem ergens hoor draaien, val ik gewoon in slaap omdat er weinig variatie in zit en maar een beetje intro en outro wordt gemixt. Dat houdt toch ook een vaart eruit? Misschien ook wel de reden dat alles tegenwoordig minimaal 155 bpm moet zijn zodat het wat vlugger gaat.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:08:27 #246
60704 LeonH
pi_73463266
Concert van Scooter? So vonne, Wass Ist Loss?!?! (stel je voor dat ze die binnenkort gaan coveren)
Leuk man om naar een U2 concert te gaan en dan alleen platen van Madonna te horen

(niks tegen de muziek van Madonna trouwens... Althans het oude werk)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:22:17 #247
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73463615
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:08 schreef LeonH het volgende:
Concert van Scooter? So vonne, Wass Ist Loss?!?!
QFT en omdat het een mooie vertaling is
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:03:12 #248
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_73464936
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:05 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Nee.
There is no rehab for stupidity.
  Redactie Frontpage woensdag 7 oktober 2009 @ 19:32:15 #249
J'adore hardcore
pi_73466014
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:32 schreef 16meter het volgende:
Stel dat jij dagen in een studio zit te zwoegen aan een track, iets gemaakt hebt dat geweldig klinkt en op geen enkel bestaand nummer lijkt. Je denkt goud in handen te hebben en krijgt gelijk. Mensen vinden je plaat te gek en elke DJ draait hem.

Moet je het dan als een kroon op je werk zien als een of andere kale mof ermee aan de haal gaat en centen verdient over jouw rug?

Kan me ook weinig voorstellen bij fan zijn van Scooter, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Hij is niet kaal hoor, en ze doen 't nog met z'n 4-en ook

Ik snap wel dat mensen het niet kunnen zien als een kroon op hun werk. Alleen wordt er vandaag de dag binnen de muziek zoveel gejat, 'geinspireerd' en gecovered dat ik het zo opvallend vind dat altijd Scooter er zo op aangekeken wordt.

Scooter is gewoon heerlijke verstand-op-0-herrie... Lekker meebleren!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:45:48 #250
60704 LeonH
pi_73466479
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:32 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Hij is niet kaal hoor, en ze doen 't nog met z'n 4-en ook

Ik snap wel dat mensen het niet kunnen zien als een kroon op hun werk. Alleen wordt er vandaag de dag binnen de muziek zoveel gejat, 'geinspireerd' en gecovered dat ik het zo opvallend vind dat altijd Scooter er zo op aangekeken wordt.

Scooter is gewoon heerlijke verstand-op-0-herrie... Lekker meebleren!
Een klein sampletje ergens vandaan jatten is wat anders dan 1 op 1 kopiėren. Dit gebeurt zoveel zonder dat je het doorhebt.
En inspiratie ergens vandaan halen is ook niet erg, zoals bij Ti Sento, 384.000 en zelf ben ik met iets bezig van System of a Down en Queen.
En daarbij wat die blonde Deutscher allemaal schreeuwt kan mijn neefje van 8 nog verzinnen....
Weet ook niet of er op bepaalde sounds copyright aangevraagd kan worden. Zou wel ideaal zijn voor Speedy J

Zou het wel eigenlijk moeten weten maargoed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')