Alles mag, niets moetquote:Op woensdag 30 september 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
Tsja je mag er toch wel een boterham aan verdienen lijkt mij.
Met concerten en dergelijke verdien je wel genoeg, imoquote:Op woensdag 30 september 2009 15:15 schreef Acinonyx het volgende:
Dat zou je niet zeggen als jij ook muzikant was
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Met concerten en dergelijke verdien je wel genoeg, imo
Nee, dat mag niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
Kunstquote:Op woensdag 30 september 2009 15:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet.
Echte artiesten geven alles op voor de kunst.
Dat bepaald jij?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:12 schreef Bonzai. het volgende:
Muziek maak je uit liefde voor het vak.
Ik denk dat illegaal downloaden niet het probleem is, maar eerder de slechte contracten die muzikanten met hun uitgevers afsluiten.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:27 schreef misteriks het volgende:
ik hoorde gisteren Alex Carlier van Hooverphonic op de radio. "mad about you" was 70.000 keer legaal gedownload; en hij hield er ongeveer 600¤ royalties aan over![]()
Ik denk niet dat de muzikanten maar de uitgevers de graaiers zijn in deze branche !
Als je poen wil scheppen moet je maar haargroeimiddelen gaan maken, een zichzelf respecterend artiest doet het uit liefde voor de muziek.quote:
Een boterham prima.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
Inderdaad, vooral in Nederland zijn de CD's overpriced.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:33 schreef BasEnAad het volgende:
Cd's zijn gewoon veel te duur. Een fatsoenlijke muziekcollectie is onbetaalbaar, mocht je alles eerlijk kopen. Of het moet echt je hobbie zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google is your friend, abuse your friends
Het zijn idd ook vaak de platenbazen die met de verkoop het meeste verdienen ipv de artiesten. Er zijn meerdere onderzoeken geweest van het effect van downlouden. Mensen die downloaden zijn eerder geneigt om de cd te kopen dan mensen die niet downloaden. Dus een artiest is wel de laatste die moet gaan zeiken. Vergeet niet dat de meeste artiesten naamsbekendheid door de snelle verspreidng via internet.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:18 schreef DoctorB het volgende:
artiesten die zeiken over illegaal download worden gehosseld door de platenbazen.
Ga maar weer ouderwets optreden voor jullie geld, vuige inhalige troubadours!
Het 1 is verbonden aan het ander. Als er genoeg verdiend wordt aan cd verkopen dan kan de band zich een reis naar bijvoorbeeld Europa veroorloven. Leuk als je dan in Europa bent, maar er moeten ook optredens geregeld worden, en al heb je 1000 fans in Nederland, als de zaal de naam niet kent zal deze niet geboekt worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:34 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Allemaal huilie huilies die artisten. Ga optreden! Het is toch veel mooier om voor publiek te staan dan voor een paar centen verdienen aan je cd
quote:Op woensdag 30 september 2009 16:20 schreef CasB het volgende:
[..]
Het 1 is verbonden aan het ander. Als er genoeg verdiend wordt aan cd verkopen dan kan de band zich een reis naar bijvoorbeeld Europa veroorloven. Leuk als je dan in Europa bent, maar er moeten ook optredens geregeld worden, en al heb je 1000 fans in Nederland, als de zaal de naam niet kent zal deze niet geboekt worden.
Ik ben het er wel mee eens dat het belachelijk is hoe weinig artiesten aan een cd verkoop overhouden. Dat je de kosten van het opnemen/afmixen/masteren/drukken/persen/verspreiden eruit wil hebben is logisch, maar er gaat alsnog te veel naar platenmaatschappijen.
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:59 schreef Metalfrost het volgende:
Ze zouden hiervoor ook wel de Balkenendenorm mogen gebruiken.¤ 133.823,15SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql0vygEr is leven na de lach.
quote:Op woensdag 30 september 2009 16:14 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Boh, echt erg inderdaad hee! Weird al yankovic heeft er zelfs een lied over gemaakt.
Dat dit kan in nederland!
Wie ben jij om te bepalen of iemand genoeg verdiend, wie ben jij om te bepalen wat een artiest mag vragen voor een cd, wie ben jij om te bepalen of ze blij moeten zijn met gratis verspreiding?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:18 schreef onearmedman het volgende:
Lilly allen had toch ook zo'n liedje gemaakt oid?
Sowieso verdienen artiesten MEER dan genoeg, zijn hun cd's overpriced, en genieten ze gratis verspreiding van muziek. Ze hebben imo meer voordelen van nadelen. Artiesten denk namelijk dat als hun nummer op youtube 1000000 keer bezocht is, zij anders indien youtube niet had bestaan 1000000 cd's verkocht zouden hebben, die vergelijking gaat echter niet op.
quote:Op woensdag 30 september 2009 17:54 schreef Dagonet het volgende:
Muzikanten maken een luxe-product en daar rekenen ze een prijs voor, bevalt die prijs je niet dan laat je het gewoon links liggen of luister je alleen naar de radio of hun myspace-pagina's.
Of vind je dat je de Nachtwacht ook onder een kopieerapparaat mag leggen?
Die vergelijkingen ook altijd. Iets met tangen en varkensquote:Op woensdag 30 september 2009 17:54 schreef Dagonet het volgende:
Muzikanten maken een luxe-product en daar rekenen ze een prijs voor, bevalt die prijs je niet dan laat je het gewoon links liggen of luister je alleen naar de radio of hun myspace-pagina's.
Of vind je dat je de Nachtwacht ook onder een kopieerapparaat mag leggen?
Dus daarom mag je wel van ze stelenquote:Op woensdag 30 september 2009 15:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Met concerten en dergelijke verdien je wel genoeg, imo
Jaquote:Op woensdag 30 september 2009 18:56 schreef Roi het volgende:
[..]
Dus daarom mag je wel van ze stelen?
Of je het nu op (internet) radio hoort of ze zelf als mp3'tje hebt, maakt dat een flikker uit? Of op TMF kijkt?Of op youtube kijkt? Of 500 andere sites waar je gratis liedjes kunt streamen?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:56 schreef Roi het volgende:
[..]
Dus daarom mag je wel van ze stelen?
voor streams en radio-uitzendingen krijgen ze wel betaaldquote:Op woensdag 30 september 2009 18:59 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Of je het nu op (internet) radio hoort of ze zelf als mp3'tje hebt, maakt dat een flikker uit? Of op TMF kijkt?Of op youtube kijkt? Of 500 andere sites waar je gratis liedjes kunt streamen?
De artietsen, ja. Maar ik vraag of het als consument een flikker uitmaakt of je ze als mp3 download, of luistert via vele andere (voor consumenten gratis) kanalen. Ik betwijfel trouwens of alle artiesten op een site als deze betaald krijgen:quote:Op woensdag 30 september 2009 19:00 schreef Drinky het volgende:
[..]
voor streams en radio-uitzendingen krijgen ze wel betaald
Jawel, ik vind radio-uitzendingen en streams te brak van kwaliteit, Mp3 trouwens ook, maar die is in 320kbits nog wel te hardenquote:Op woensdag 30 september 2009 19:02 schreef Aestivate het volgende:
[..]
De artietsen, ja. Maar ik vraag of het als consument een flikker uitmaakt of je ze als mp3 download, of luistert via vele andere (voor consumenten gratis) kanalen. Ik betwijfel trouwens of alle artiesten op een site als deze betaald krijgen:
http://www.deezer.com/en/nl/
Ben ik met je eens, maar dat betekend nog niet dat je het mag stelen. (En voor de CD/casette bestond liepen concerten natuurlijk ook heel goed..)quote:Op woensdag 30 september 2009 18:58 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ik die cd's niet had "gestolen", dan zou ik ook niet naar hun concert gaan, waardoor zij meer inkomsten kwijtraken dan wanneer ik zo'n cd niet zou kopen en niet zou downloaden
Mee eensch is.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:18 schreef DoctorB het volgende:
artiesten die zeiken over illegaal download worden gehosseld door de platenbazen.
Ga maar weer ouderwets optreden voor jullie geld, vuige inhalige troubadours!
quote:
quote:Op woensdag 30 september 2009 19:26 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
Mee eensch is.
edit: you wouldn't download a car![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |