Okeeeee, daar komt het vakantieverslag dan

De vrijdagavond voor m'n vertrek kreeg ik een mailtje met daarin alleen een digitaal treinticket naar Leiden. Dus ik de volgende dag naar Leiden, waar ik werd opgewacht door iemand van het reisbureau. Die gaf me een envelop en wees me verder naar de NS-bus richting Schiphol. In de bus mocht ik de envelop pas openmaken. Spannend!

In de envelop bleek een ticket te zitten naar... Turkije! Maar verder wist ik nog steeds niet wat me te wachten stond, want de volgende envelop mocht pas open in het vliegtuig.
Ik heb m'n nieuwsgierigheid netjes in bedwang gehouden tot in het vliegtuig (ja echt!) en daar pas de envelop opengemaakt. Daar stond alleen nog maar in dat ik iets zou gaan doen in Lycië, een gebied aan de zuidkust van Turkije. Ik zou van het vliegveld opgehaald worden en daarna mocht de volgende envelop pas open.
Uiteindelijk bleek dat de eerste week van m'n vakantie een landrovertocht zou zijn. Supergaaf! Met nog drie anderen van mijn leeftijd onder leiding van een enorm toffe reisleider door het berglandschap crossen, over allemaal enge weggetjes langs diepe afgronden. Elke nacht ergens anders overnachten, elke dag hele leuke actviteiten. Ik heb geslapen in een tentje, in een blokhut, in een hotel, zelfs in een boomhut! En overdag gingen we hiken, canyonen, kanoën, paragliden, naar de hamam... Echt enorm geweldig superleuk allemaal

Wat ik in week twee zou doen was toen nog geheim, maar dat bleek uiteindelijk een cruise met zo'n Turks zeilschip te zijn. Ook hartstikke leuk, maar de eerste week was zo geweldig dat daar eigenlijk niets tegenop kon. Waar de eerste week nog superactief was, was de tweede week vooral bedoeld om te relaxen. Ik heb dus niet veel meer gedaan dan zonnen en boekjes lezen en dutjes doen op het dek

Dit was ook met ander gezelschap, oudere mensen, maar op zich prima om een weekje mee door te komen. En toen had ik nog een laatste envelop met m'n ticket terug, maar die heb ik pas helemaal op het einde opengemaakt natuurlijk

Uiteindelijk werd ik op Schiphol weer opgewacht door iemand voor het reisbureau, die me zelfs helemaal heeft thuisgebracht! Supergoede service dus. Ik denk dat ik volgend jaar misschien wel weer zo'n verrassingreis ga doen, want het was echt heel leuk georganiseerd. En ik denk ook echt dat ik nog eens terugga naar dit gebied in Turkije, want het is zoooooo mooi!
Nou goed, dit is de zo veel mogelijk beknopte versie van het verhaal, ik kan er nog veel meer over vertellen maar dat wordt te veel leeswerk

Conclusie: het was geweldig!! En wie nieuwsgierig is naar foto's mag PM'en
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis