Ga jij maar eens naar een dorp als Surhuisterveen en koop wat bij de Bakker Bart of Hema. Ze zullen stug Fries blijven praten.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En waar ben ik nu dan mee bezig.
Ik praat prima Engels, thank joe very mutsjquote:Op woensdag 30 september 2009 13:32 schreef S1nn3rz het volgende:
Of, laten we het omdraaien. Het enige wat ik vervelend vind is dat de rest van nederland het gewoon weigert om hun 2e taal een beetje eigen te maken.
Spreken................quote:Op woensdag 30 september 2009 13:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het enige wat ik kut vind aan Friezen is dat ze niet Nederlands willen praten. Ik kan Fries best verstaan, maar soms heb ik daar gewoon geen zin in.
Nou dat valt best mee hoor. Aan de andere kant mag men natuurlijk gewoon verwachten dat jij de 2e taal in dit land machtig bent.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ga jij maar eens naar een dorp als Surhuisterveen en koop wat bij de Bakker Bart of Hema. Ze zullen stug Fries blijven praten.
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En waar ben ik nu dan mee bezig.
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Jawol, mar hie makket er gjin dakje fan. Ot ik em bruke wol krei ik dit: ^
Rekkie, waar is het misgegaan met je.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik praat prima Engels, thank joe very mutsj
Ik spreek prima Engels.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:32 schreef S1nn3rz het volgende:
Of, laten we het omdraaien. Het enige wat ik vervelend vind is dat de rest van nederland het gewoon weigert om hun 2e taal een beetje eigen te maken.
Ik kan het best verstaan, spreken echter niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou dat valt best mee hoor. Aan de andere kant mag men natuurlijk gewoon verwachten dat jij de 2e taal in dit land machtig bent.
Alsjeblieft hee dat zijn een stel trieste wannabee friezen, Friesland wil ze niet en de randstad wil ze nietquote:
Dan wordt het daar de hoogste tijd voor.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik kan het best verstaan, spreken echter niet.
Ja jong ik weiger gewoon Limburgs te praten (de 2e taal van Nederland op basis van aantallen)quote:Op woensdag 30 september 2009 13:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Rekkie, waar is het misgegaan met je.
En ze zuipen zich dood.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:34 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Alsjeblieft hee dat zijn een stel trieste wannabee friezen, Friesland wil ze niet en de randstad wil ze niet
Neen!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dan wordt het daar de hoogste tijd voor.
Ik woon in een vrijstaande woning met welgeteld één allochtoon in mijn straat (al scoort de buurt in zijn geheel wat hoger) en niet in de randstadquote:Op woensdag 30 september 2009 13:09 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Anders ga je lekker weer 3 hoog zitten in die kansenwijk smerige randstedeling.
OMG.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja jong ik weiger gewoon Limburgs te praten (de 2e taal van Nederland op basis van aantallen)
Bist heulemoal gek word'nquote:Op woensdag 30 september 2009 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dan wordt het daar de hoogste tijd voor.
Pics or it didnt happen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:35 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik woon in een vrijstaande woning met welgeteld één allochtoon in mijn straat (al scoort de buurt in zijn geheel wat hoger) en niet in de randstad
Ja ik ben het met je eens, waarom wil de wereldbevolking die ca. 7000 andere officieel gesproken talen niet leren. Je bent tenslotte een wereldburger of je bent het niet en dan heb ik het nog niet eens over die rare dialecten van die ca. 7000 officieel gesproken talen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:32 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik ben aan het werk.... multitasking heet dat.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
OMG.
Trouwens ga jij eens aan het werk. Beetje 300 euro per uur als consultant zitten te verlullen op een forum waar je geen gelijk krijgt en hebt.
En nu op zn Fries graag.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:37 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Kwaliteitsinjectie:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk.... multitasking heet dat.
Over 20 jaar zullen jullie in Friesland daar ook wel mee te maken krijgen_!
Ah mien jong, proat is gain jenever.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Doe most deurbroesn noar dutsland ennait soezn
OMG> En waar staat jouw bedje danquote:Op woensdag 30 september 2009 13:39 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Friesland![]()
Butterbrei en griene sjieze wei dat net sezze ken is ken ubrjochte frysk
(ik kan et wel uitspreken maar niet typenOok al ben ik maar een import fries
)
Maar is dat in Limburg en Brabant niet ook een beetje zo. Die spreken ook hun eigen dialect, en vaak ook gewoon tegen vreemdelingen. Feit is wel dat het misschien iets dichter tegen het Nederlands aan ligt, waardoor we het gemiddeld genomen wat beter begrijpen.quote:
Ook daar heb ik er een tering hekel aanquote:Op woensdag 30 september 2009 13:39 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Maar is dat in Limburg en Brabant niet ook een beetje zo. Die spreken ook hun eigen dialect, en vaak ook gewoon tegen vreemdelingen. Feit is wel dat het misschien iets dichter tegen het Nederlands aan ligt, waardoor we het gemiddeld genomen wat beter begrijpen.
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:37 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Kwaliteitsinjectie:
[ afbeelding ]
Het is niet voor niets dat alleen Friezen die taal spreken. En dat Friesland zo'n kutprovincie is heeft ook zo zijn redenen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou dat valt best mee hoor. Aan de andere kant mag men natuurlijk gewoon verwachten dat jij de 2e taal in dit land machtig bent.
Gelukkig woon ik dan ver weg van hier.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:33 schreef wikwakka2 het volgende:
De enige echte taal is straattaal, jwtz. Wacht maar, over 10 jaar spreekt heel Nederland zo.
Oh, ik dacht dat jij de puberteit al gepasseerd was... maar niet dus...quote:Op woensdag 30 september 2009 13:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ook daar heb ik er een tering hekel aan
Als ze nou nog een paar leuke heuvels hadden. Maar ook van het landschap moeten ze het niet hebben daarquote:Op woensdag 30 september 2009 13:39 schreef HostiMeister het volgende:
Nou als er dan toch een hillbilly provincie moet zijn, is het toch wel friesland pur sang
Zei de kleuter....quote:Op woensdag 30 september 2009 13:42 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat jij de puberteit al gepasseerd was... maar niet dus...
Ergens in de buurt van Heerenveenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
OMG> En waar staat jouw bedje dan
Nee ind de waddenzee is zo lelijkquote:Op woensdag 30 september 2009 13:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als ze nou nog een paar leuke heuvels hadden. Maar ook van het landschap moeten ze het niet hebben daar
Nou, die waddenzee, dat is onder andere bij Friesland, en die is onlangs op de wereld erfgoed lijst gekomen, zo lelijk is die inderdaad. De rest klinkt meer als de randstad/rest van Nederland.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Nee ind de waddenzee is zo lelijk![]()
Je hebt ook nergens nog gewoon bossen ofzo![]()
Alleen maar huizen huizen huizen elke vierkante meter vol met beton
Of wacht.. haal ik nu de randstad en friesland door elkaar
Ja, de Waddenzee staat vol met huizenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Nee ind de waddenzee is zo lelijk![]()
Je hebt ook nergens nog gewoon bossen ofzo![]()
Alleen maar huizen huizen huizen elke vierkante meter vol met beton
Of wacht.. haal ik nu de randstad en friesland door elkaar
Ik ook.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ergens in de buurt van Heerenveen![]()
Jij dan?
Oh my God... Jubbega derde sluis?quote:
De toeristen houden ervan, want zo'n vlak land zien ze niet vaak.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als ze nou nog een paar leuke heuvels hadden. Maar ook van het landschap moeten ze het niet hebben daar
De waddenzee staat wel op de lijst van Unesco Werelderfgoed.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, de Waddenzee staat vol met huizen_! Wat een logica.
Ik rij er elke dag doorheen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Oh my God... Jubbega derde sluis?
quote:
Als die fiets er de volgende dag nog staat, dan is er reden om je druk te maken, dan is er namelijk een wonder gebeurd.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
De waddenzee staat wel op de lijst van Unesco Werelderfgoed.
Dat soort dingen hebben ze in de randstad niet._!
Daar maken ze zich druk om hun fiets, of die er de volgende dag nog wel staat.
Toeristen staan ook niet altijd even bekend om hun goede smaakquote:Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De toeristen houden ervan, want zo'n vlak land zien ze niet vaak.
En hoe kan je hier niet van houden?
[ afbeelding ]
Uitzicht uit mijn kamer
Nee, andere kant op. Meer richting Wolvega.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:48 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]![]()
Oke nu komt ie:
Tjalleberd, luinjeberd, oranjewoud, de knipe, oudehaske, haskerhorne
Daar ergens?
? Dat is de hele noord west tot noord oost kant van Heerenveen?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:48 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]![]()
Oke nu komt ie:
Tjalleberd, luinjeberd, oranjewoud, de knipe, oudehaske, haskerhorne
Daar ergens?
Het is plat...quote:Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De toeristen houden ervan, want zo'n vlak land zien ze niet vaak.
En hoe kan je hier niet van houden?
[ afbeelding ]
Uitzicht uit mijn kamer
Gasten die zich te goed voelen om gewoon Nederlands te pratenquote:Op woensdag 30 september 2009 12:59 schreef S1nn3rz het volgende:
Zo erg he, mensen die nog altijd spreken over het Friese dialect.![]()
Nog niet eens de feitjes kennen, en toch al de Friezen willen afbranden.
Friezen zijn hardwerkende mensen, zeuren niet, klagen niet maar dragen, houden zich aan de regels, hebben respect voor elkaar en een ander, passen zich aan, zijn uitermate sociaal, zijn vrindelijk, zijn altijd in voor een praatje, hebben het beste voor met het land, verwelkomen alle toeristen met een gulle lach, discrimineren niet en laten iedereen in zijn waarde.
En dan hebben we daar nog de kansenjongeren die 6 hoog in een 2 kamerflat wonen met pappa en mamma en denken de waarheid in pacht te hebben.
En maar stoer vanachter hun Athlon (waarschijnlijk gekocht door een oud pc prive projecje van papa die bij de groenvoorziening werkt) pc-tje lopen te brallen dat Friezen en hun mooie Fryslan niets voorstellen.![]()
Mensen die tegen Friezen en hun mooie Fryslan zijn.
Eh, in Limburg wonen allemaal mongolen met een spraakgebrek? Easy vergelijking dus.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is plat...
Vergelijk dat eens met Zuid-Limburg.
Mm richting wolvega zou ik et zo 123 niet weten.. Delfstrahuizen ligt daar toch ook ergens ofniet ?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, andere kant op. Meer richting Wolvega.
Ja dusquote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
? Dat is de hele noord west tot noord oost kan van Heerenveen?
Gasten die drie hoog in de randstad wonen en zich te goed voelen om hun 2e taal even te leren.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:50 schreef Griebus het volgende:
[..]
Gasten die zich te goed voelen om gewoon Nederlands te praten
Heb je hem weer met zijn 3 hoogquote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Gasten die drie hoog in de randstad wonen en zich te goed voelen om hun 2e taal even te leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |