quote:Friese schoolkinderen presteren minder
Geplaatst: 29 september 2009 10:58
ANP
GRONINGEN - Friese kinderen presteren minder op school dan leerlingen in de rest van het land. Friese kinderen zijn echter niet dommer, maar zij, hun ouders en hun leerkrachten hebben opvallend lagere verwachtingen van wat er te bereiken valt.
1 reactie
2 waarderingen
Omdat het algemene opleidingsniveau in Friesland ook laag is, missen de kinderen ook nog eens een rolmodel. Dat concludeert onderwijskundige Hester de Boer, die aan de Rijskuniversiteit Groningen (RuG) promoveert op een onderzoek naar het schoolsucces van Friese kinderen in het voortgezet onderwijs.
De Boer vergeleek daarvoor de gegevens van 20.000 schoolkinderen, van wie er elfhonderd uit Friesland kwamen. Alle kinderen begonnen in 1999 aan het voortgezet onderwijs.
De Friezen, mogen we wel zeggen, zijn de grondleggers van alles waar mensen nu zulkse gemakken van hebben.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:02 schreef Zith het volgende:
De friezen waren de grondleggers voor de engelse taal, dus meesterlijke mensen!
Inderdaad, de meeste Friezen zijn eenvoudige mensen die snel tevreden zijn.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:03 schreef Hetiszover het volgende:
Armoede Friezen ligt aan Friese cultuur
Lol, typ je username eens in.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Niet volgens: http://www.vertaalkompjotter.nl/![]()
Anders ga je lekker weer 3 hoog zitten in die kansenwijk smerige randstedeling.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:09 schreef pisnicht het volgende:
Anders preek je ff voor eigen parochie arrogante kutfries
Daat zit denk ik wel een kern van waarheid in. Maar is de hebberigheid, individualiteit en asociaalheid in de Randstad het nou waard om wel rijk te (willen) zijn? Bovendien betekent rijkdom voor een ieder iets anders.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:03 schreef Hetiszover het volgende:
Armoede Friezen ligt aan Friese cultuur
sit er net boppe de seis?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:09 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik kan geen dakje doen op dit toetsenbord.
G11
De A7 waar ze nu al maanden bezig zijn? En ook nog eens op het stuk naar Fryslan toe?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef Sabbelmaster het volgende:
ijk hjeb gjeen ijdee mjaar hjet ejnigej gjøede ijn fjriesland ijs dje wjeg njaar gjrøningjen
Jawol, mar hie makket er gjin dakje fan. Ot ik em bruke wol krei ik dit: ^quote:
Hier ben ik maar gestopt met lezen, dit stukje hoort niet in klaagbaak thuis, maar in een nog mogelijk op te richten "hemelse uitspraken" subgroepquote:Op woensdag 30 september 2009 12:59 schreef S1nn3rz het volgende:
Zo erg he, mensen die nog altijd spreken over het Friese dialect.![]()
Dude, woon jij niet in dat achterstandsdorp Emmen? Waar per saldo meer negers wonen dan in een flat in de Bijlmer?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef Rekkie het volgende:
Maar friesland is gewoon kut natuurlijk..... dat staat buiten kijf.
ik zei toch we weg richting groningen niet richting friesland kut wegquote:Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
De A7 waar ze nu al maanden bezig zijn? En ook nog eens op het stuk naar Fryslan toe?
Oh en Emmen>Drenthequote:Op woensdag 30 september 2009 13:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dude, woon jij niet in dat achterstandsdorp Emmen? Waar per saldo meer negers wonen dan in een flat in de Bijlmer?
Het is dezelfde weg stugge groninger.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:14 schreef Sabbelmaster het volgende:
[..]
ik zei toch we weg richting groningen niet richting friesland kut weg
Nee, wat betreft die negers.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dude, woon jij niet in dat achterstandsdorp Emmen? Waar per saldo meer negers wonen dan in een flat in de Bijlmer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Nou, laten we ze kansenjongeren noemen dan. Dat komt al dichter in de buurt.quote:
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:16 schreef jpg97 het volgende:
En dat Friese dialect ookINDERDAADSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MENSEN DIE DAT ONTKENNEN
From feudal serf to spender.
Maar friesland blijft kut..... dat staat buiten kijf.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:16 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou, laten we ze kansenjongeren noemen dan. Dat komt al dichter in de buurt.
Wat een held. Woont op het randje van Friesland maar zich wel als een ware Fries voordoen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Oh en Emmen>Drenthe
Ik kan helaas vanuit mijn huis Drenthe zien liggen.Gordijnen dicht dus.
Groningen was ook de eerste plaats buiten Friesland waar een Friesland bank zat. Ondertussen is Groningen zo goed als geannexeerd.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Zie je de bron? Rijksuniversiteit Groningen.
Mjah, heb je wel gelijk in. Beetje vergelijkbaar met jou, dat Friesland.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar friesland blijft kut..... dat staat buiten kijf.
Ik zou niet weten wat er kut aan is. Lege vlaktes, ruimte, rust, geen gezeik om een parkeerplek, geen gezeik als je je hoop bladeren wilt verbranden, gewoon een dakkapel kunnen plaatsen zonder een aanvraag te doen,uitkijken over landerijen, de echte bonte koeien nog zien lopen, vogels horen fluiten, konijntjes door de wei zien rennen, hazen zien dansen, het gras maaien op je zitmaaier met een biertje in je hand (waar je in de gemiddelde randstad woning aan een schaar genoeg hebtquote:Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar friesland blijft kut..... dat staat buiten kijf.
quote:Op woensdag 30 september 2009 13:19 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Groningen was ook de eerste plaats buiten Friesland waar een Friesland bank zat. Ondertussen is Groningen zo goed als geannexeerd.
niet als ze aan een kant bezig zijn. dan is de richting friesland kutter dan richting groningen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:15 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het is dezelfde weg stugge groninger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |