abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73239107
quote:
HILVERSUM - De raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) adviseert minister Ronald Plasterk om twee nieuwe omroepen tot het omroepbestel toe te laten. Het gaat om WNL (voorheen Wakker Nederland, initiatief van dagblad De Telegraaf) en PowNed (initiatief van website GeenStijl). Dat heeft omroepbaas Henk Hagoort woensdag bekendgemaakt.

Zijn organisatie liet ook zijn licht schijnen over de bestaande omroepen Llink en Max. Deze zendgemachtigden hebben nu een aspirant-status. De NPO adviseert de bewindsman om Max een definitieve erkenning te verlenen, maar voor Llink ziet de omroepkoepel geen verdere toekomst in het bestel.

Plasterk ontvangt woensdag adviezen van NPO, Raad voor Cultuur en het Commissiariaat voor de Media (CvdM). Op basis van die drie adviezen zal de minister aan het eind van het jaar een knoop doorhakken over welke omroepen wel of niet in het bestel thuishoren.

In het NPO-advies staat dat Llink in de afgelopen periode onvoldoende heeft bewezen in het bestel thuis te horen. „Het media-aanbod van Llink voldoet onvoldoende aan de eisen die gesteld moeten worden aan een nieuwe toetreder.” Wat betreft aspirantomroep Max oordeelt de NPO veel positiever. „Max heeft aansluiting gevonden bij de tone of voice van oudere kijkers en luisteraars.”

Wat Powned betreft plaatst de omroepkoepel wel wat vraagtekens, maar adviseert de organisatie toch positief. „De publieke omroep is er van en voor iedereen, maar bereikt jongere leeftijdsgroepen nog steeds in onvoldoende mate. Powned biedt, in ieder geval op papier, de mogelijkheid om deze jongere leeftijdsgroep (18-40 jaar) beter te bereiken, zij het dat er nog twijfels zijn over de werkelijke omvang van de potentiële doelgroep van Powned.”

Hetzelfde geldt voor WNL, inmiddels geleid door tv-coryfee Fons van Westerloo (ex-SBS en ex-RTL). Hij wil een echt liberaal geluid laten horen in het bestel. „De publieke omroep heeft in de afgelopen jaren het verwijt gekregen in onvoldoende mate een herkenbaar 'rechts' geluid in zijn opiniërend aanbod te laten zien en horen. WNL heeft aangegeven dat geluid vanuit een conservatief-liberaal gedachtegoed te willen vertegenwoordigen en daarmee een stem te geven aan burgers die zich onvoldoende vertegenwoordigd voelen in het bestel.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4957909/___Wakker_Nederland_in_bestel___.html?p=1,1

Kortom, TMG kan de champagne ontkurken...
Ben erg benieuwd wat beide omroepen ervan bakken, vind WNL dan nog minder onderscheidend dan PowNed, volgens mij word WNL echt een soort Tros2
  woensdag 30 september 2009 @ 12:52:08 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73239163
Hell yeah! PowNed!
pi_73239168
Ik vind eigenlijk dat ze die hele staatsomroep moeten afschaffen, maar tot die tijd vind ik het wel goed dat Powned en WNL daar even de boel gaan domineren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 30 september 2009 @ 12:52:38 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73239179
Jammer dat Llink dan blijkbaar toch zal verdwijnen. Vond het wel een aardige omroep.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:53:01 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_73239190
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:52 schreef Armageddon het volgende:
Hell yeah! PowNed!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_73239196
Oh en LLink eruit
Leuk initiatief hoor, maar het bleek te zijn wat ze eigenlijk altijd zo verachten, een corrupte geldverslindende boevenbende
pi_73239228
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
Jammer dat Llink dan blijkbaar toch zal verdwijnen. Vond het wel een aardige omroep.
De Global Warming omroep die zelf wel de hele wereld overvliegt in grote vliegtuigen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73239261
Ik vind dat ze llink zeker nog een kans moeten geven. Ze hebben toch die 150k leden gehaald. Blijkbaar willen 150k Nederlanders llink in het bestel. Dus een kans zouden ze zeker nog moeten krijgen.
Dat zowel powned als WNL erin mogen begrijp ik niet. Ze hebben praktisch dezelfde idealen. Rechts Nederland laten horen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_73239340
Nu moeten ze het nog waarmaken... Kortom, er wordt veel van ze verwacht.
pi_73239396
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:55 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind dat ze llink zeker nog een kans moeten geven. Ze hebben toch die 150k leden gehaald. Blijkbaar willen 150k Nederlanders llink in het bestel. Dus een kans zouden ze zeker nog moeten krijgen.
Dat zowel powned als WNL erin mogen begrijp ik niet. Ze hebben praktisch dezelfde idealen. Rechts Nederland laten horen
Ze hebben ook aangetoond dat ze in no-time de subsidie er doorheen kunnen jagen en het nu nog steeds niet duidelijk is waar het eigenlijk aan besteed is

Maar ben benieuwd hoe het gaat, vind het ook wel verwonderlijk dat ze voor 2 'rechtse' omroepen kiezen... Had niet verwacht dat het én PowNed én WNL zou worden. Eerder één van die twee.

Maar het is nog niet definitief uiteraard
pi_73239487
Leuk voor PowNed. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.

Hopelijk dat Llink daadwerkelijk gaat verdwijnen. Naïeve wereldverbeteraars maar niet in staat om de eigen broek omhoog te houden. Hoe tragisch is dat .
  woensdag 30 september 2009 @ 13:05:05 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73239529
Van powned verwacht ik niets, onzin ook om die in het publieke bestel toe te laten met hun Veronica-bagger.

WNL zou nog wat kunnen worden, maar als ik Van Westerloo hoor op de TV heb ik nou ook niet meteen het idee dat die een heldere visie voor hun omroep hebben. Gevraagd naar de identiteit van de nieuwe zender kwam hij niet verder dan 'niet links'
pi_73239551
Wat wordt dan het onderscheidend vermogen van die 2 nieuwe omroepen. Of hoeven die daar niet aan te voldoen en llink wel?
  woensdag 30 september 2009 @ 13:05:51 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73239558
Ben benieuwd hoe lang de bijpassende politieke partij op zich laat wachten...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:06:48 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73239594
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:05 schreef Basp1 het volgende:
Wat wordt dan het onderscheidend vermogen van die 2 nieuwe omroepen. Of hoeven die daar niet aan te voldoen en llink wel?
Llink heeft al de kans gehad om zichzelf te bewijzen.
pi_73239726
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:05 schreef kingmob het volgende:
Die is er al.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:53:52 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73241087
NOG meer slechte TV.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 september 2009 @ 13:54:38 #18
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73241111
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die is er al.
Het was een slechte poging tot ironie
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_73241311
Ik ben tegen het hele omroepbestel omdat het een spiegeling is van een maatschappij die niet meer bestaat, maar op zich is powned wel een aardige toevoeging. Ik ben dan ook uit pure rancune lid geworden.
pi_73241919
De keuzes zijn redelijk te volgen, de argumentatie is flinterdun en dubieus:
quote:
Hetzelfde geldt voor WNL, inmiddels geleid door tv-coryfee Fons van Westerloo (ex-SBS en ex-RTL). Hij wil een echt liberaal geluid laten horen in het bestel. „De publieke omroep heeft in de afgelopen jaren het verwijt gekregen in onvoldoende mate een herkenbaar 'rechts' geluid in zijn opiniërend aanbod te laten zien en horen. WNL heeft aangegeven dat geluid vanuit een conservatief-liberaal gedachtegoed te willen vertegenwoordigen en daarmee een stem te geven aan burgers die zich onvoldoende vertegenwoordigd voelen in het bestel.”
Een twijfelachtig verwijt (onderzoek wijst uit dat links en rechts ongeveer even veel aandacht krijgen bij de Publieke Omroep) wordt tot een soort waarheid verheven. Het is merkwaardig dat er kennelijk geen argumenten zijn om WNL toe te laten, behalve de voornemens die WNL zelf heeft uitgesproken.

Ik vind dat elektronische popmuziek te weinig aandacht krijgt op de Publieke Omroep. De argumentatie vertaal ik nu als volgt: "„De publieke omroep heeft in de afgelopen jaren het verwijt gekregen in onvoldoende mate elektronische popmuziek in zijn aanbod te laten zien en horen. Omroep Isogram heeft aangegeven dat geluid te willen vertegenwoordigen en daarmee een stem te geven aan burgers die zich onvoldoende vertegenwoordigd voelen in het bestel.”

Krijg ik nu ook een zendvergunning?

Verder: terecht dat ze Llink uit het bestel trappen. Voegt niks toe en de organisatie is een zooitje. Ook terecht dat MAX mag blijven. En vreemd dat de TROS op de vingers wordt getikt, maar dat een omroep die nauw gelieerd is aan de Telegraaf wordt toegelaten tot het bestel.
pi_73241991
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:05 schreef kingmob het volgende:
Op welke planeet leef je? De Telegraaf is zo ongeveer het VVD-partijblad man....
  woensdag 30 september 2009 @ 14:27:52 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73242319
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De Global Warming omroep die zelf wel de hele wereld overvliegt in grote vliegtuigen
Mjah, want anders vliegen die vliegtuigen natuurlijk niet (!)

Ze laten de mensen juist het belang van een gezonde natuur zien. Zou jij iets om een bergaapje geven als je er nog nooit 1 gezien zou hebben!? Of zou jij iets geven om een zootje dolfijnen in netten of in een olievlek, als er geen beelden van waren om dat leed in beeld te brengen!? Zou jij iets geven om het regenwoud als je niet ziet wat voor prachtige beesten daar hun leventjes hebben!?

Veel mensen namelijk niet.

Llink kan moeilijk op de fiets alle plekken bezoeken.
pi_73242333
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
. Ik ben dan ook uit pure rancune lid geworden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73242715
quote:
Het probleem is dat er geen vraag is naar het rechtse geluid. De mensen die zeuren om een rechts geluid, willen vooral dat anderen dat horen. Zij zelf weten het al, en opinierende programma's zijn te ingewikkeld. Buitenhof heeft bijvoorbeeld aldoor gasten met een rechts geluid en columnisten die behoorlijk rechts zijn. Alleen naar een rechts geluid smachtend Nederland is daar op zondag nog niet wakker genoeg voor. Ze hebben zelfs Livestro gevraagd als columnist, alleen kwam die niet uit zijn woorden en zijn lagere schoolniveau paste niet bij het publiek.

De omroep voor wakker Nederland bestaat al. Alleen bij gebrek aan behoefte bij de doelgroep om daadwerkelijk zelf een uberhaupt politiek of maatschappelijk geluid te horen, zendt die op volle toeren, de palingsoap en ter land ter zee en in de lucht uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73242942
POWNED
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')