Echt, ROT OP met je minderheden.quote:De Sint heeft dit jaar een vol tv-programma. Zijn komst wordt op drie verschillende zenders gevierd met eigen kinderdramaseries en er zijn verschillende feesten in het land georganiseerd. Maar de Sinterklaasuittocht, dat is nog nooit vertoond. Als het aan ouders van autisten ligt, begint de publieke omroep daar dit jaar eens mee. Zij merken dat hun kinderen vanaf het moment dat de eerste pepernoot in de supermarkt ligt, erg onrustig worden. Dat houdt aan tot ver na Sinterklaasavond.
“Vrijwel niemand besteedt aandacht aan zijn vertrek, terwijl de inkomst prominent op tv is. Veel autistische kinderen geloven daardoor niet dat Sinterklaas echt weg is”, zegt Jolanda van der Meijden in NRC Handelsblad. Ze is auteur van een boek over Sinterklaas en autisme. Ze wil op 6 december een extra Sinterklaasjournaal waarin de uittocht van de goedheiligman wordt vertoond.
Van der Meijden in de krant: “Ze bouwen de spanning rond Sinterklaas wekenlang op dan is het toch een kleine moeite om ook even aandacht aan zijn vertrek te besteden?” De NPS kan binnenkort een brief met het verzoek ontvangen, ondertekend door verschillende ouders van autistische kinderen.
“Een officiële uittocht is misschien te duur. Maar een uitzending waarin Sinterklaas bijvoorbeeld wordt gebeld vanuit Spanje en vervolgens door een zijdeur verdwijnt, zou al heel mooi zijn.”
De NPS laat in NRC Handelsblad vooralsnog weinig te voelen voor de extra uitzending. Volgens de omroep behoort het niet tot de Nederlandse traditie om de Sinterklaasuittocht onder de aandacht te brengen.
quote:Op woensdag 30 september 2009 12:14 schreef Chai het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat jij geen minderheid bent en dus hier in NL nergens subsidie oid voor krijgt.
dat ze effe lekker zelf een baard gaan opplakken en voor de webcam gaan staan!quote:Op woensdag 30 september 2009 12:14 schreef Klonk het volgende:
nah, dit is een kleine moeite toch, gewoon filmpje maken, hoeft niet veel te kosten en het zou zeker helpen
conclusie: onterechte klacht
knoop in je zakdoekquote:Op woensdag 30 september 2009 12:17 schreef wakajawaka het volgende:
Rot op, nu moet er dus verplicht een extra programma komen voor zwakzinnige kids?
quote:Ze is auteur van een boek over Sinterklaas en autisme.
kan heel lastig zijn, geloof mequote:Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Copycat het volgende:
Ik weet niet hoor... maar ik zou zo denken dat die ouders toch zelf aan hun autistisch kind uit kunnen leggen dat Sinterklaas weer naar Spanje is? Of zeg ik nu iets heel stoms?
dat denk jij!quote:Op woensdag 30 september 2009 12:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Helaas krijg je daar geen geld voor.
ts geilt op sintquote:Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Copycat het volgende:
Ik weet niet hoor... maar ik zou zo denken dat die ouders toch zelf aan hun autistisch kind uit kunnen leggen dat Sinterklaas weer naar Spanje is? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Oh dat zal best, maar heeft een programma waarin de Sint door een zijdeur vertrekt dan wel direct een goed effect?quote:
Nou voor de intocht is er heel veel aandacht en de ouders kunnen ook wel veel aandacht schenken aan de uittocht, maar op tv, op school is daar helemaal geen aandacht voor.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Copycat het volgende:
voor een grote groep zou dat zeker werken, ze zien de sint aankomen op televisie en als ie dan ook weer weggaat op televisie dan klopt alles weer, hoeft geen uren te kosten, gewoon itempje bij het jeugdjournaal ofzo, paar minuutjes.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh dat zal best, maar heeft een programma waarin de Sint door een zijdeur vertrekt dan wel direct een goed effect?
En een derde kerstdag ter afsluiting. Oud en nieuw is al autiistisch ingesteld.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Misschien moet er op 2 april ook aandacht komen voor 't feit dat 1 april voorbij is.
Precies, zoveel moeite is dat niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
voor een grote groep zou dat zeker werken, ze zien de sint aankomen op televisie en als ie dan ook weer weggaat op televisie dan klopt alles weer, hoeft geen uren te kosten, gewoon itempje bij het jeugdjournaal ofzo, paar minuutjes.
Dat zei ik ook al op de FP, maar toen werd ik weggehoond...quote:Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Copycat het volgende:
Want je zou je kinderen toch proberen op te voeden of zo. Ipv de mediaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al op de FP, maar toen werd ik weggehoond...
Actie voor 'vertrekkende Sinterklaas'
..Waar is dat überhaupt aan de orde gekomen? Net zoals de OP, waar hébben jullie het over?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:36 schreef koffiegast het volgende:
Kan me er wel in vinden, als het daarmee blijft en niet vervolgens ook albino piet komt, adhd piet, pdd-nos piet, kankerpiet, geamputeerde piet, oorlogsveteraan piet, moslim piet, joodse piet, gipsy piet, etcetera.
Omdat men verwacht dat als men het voor een kleine groep doet die een handicap heeft/etnischie minderheid is/speciale groep/mensen met aandoeningen heeft dat vervolgens de andere mensen die daar ook onder vallen vervolgens eisen gaan stellen. Tiijdje geleden zeikte men nog dat het feest racistisch af...om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:43 schreef Nosh het volgende:
[..]
..Waar is dat überhaupt aan de orde gekomen? Net zoals de OP, waar hébben jullie het over?
Friezen.quote:
Als Friesland dat zou doen, zou ik ook inmiddelijk naar Friesland emigrerenquote:Op woensdag 30 september 2009 12:52 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Friezen.
Friezen die net doen alsof ze deel uitmaken van een apart land.
Als jullie nou met z'n allen eens lekker Friesland van de rest van Nederland afduwen.![]()
Opgeruimd staat netjes met dat baggertaaltje van jullie.
Inderdaad, een taal. Dat gebrabbel wat jij laat horen uit die flat 3 hoog in die kansenwijk is niet meer dan een zelfverzonnen dialectje.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:52 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Friezen.
Friezen die net doen alsof ze deel uitmaken van een apart land.
Als jullie nou met z'n allen eens lekker Friesland van de rest van Nederland afduwen.![]()
Opgeruimd staat netjes met dat baggertaaltje van jullie.
Er word genoeg verdiend aan het hele sinterklaas gebeuren.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Want je zou je kinderen toch proberen op te voeden of zo. Ipv de media
Als we dat doen, gaan de borderliners weer zeuren omdat ze niet rustig een relatie met de Sint op kunnen bouwen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Er word genoeg verdiend aan het hele sinterklaas gebeuren.
Als ouders de suggestie doen om als afsluiter van het sinterklaas journaal of de club van sinterklaas een shot van een wegvarende boot uit te zenden lijkt me dat niet gek toch?
Vind het een goed idee, dat maakt het gewoon voor alle kinderen veel duidelijker.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:01 schreef senesta het volgende:
Als ouders de suggestie doen om als afsluiter van het sinterklaas journaal of de club van sinterklaas een shot van een wegvarende boot uit te zenden lijkt me dat niet gek toch?
Tegenwoordig zijn alle kinderenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:04 schreef AlphaOmega het volgende:
Het valt me sowieso op dat er opeens wel heel veel aandacht is voor autisme, en vooral voor het begrip ervoor. En opeens zijn er ook allemaal mensen die licht autistisch schijnen te zijn. Is Autisme de opvolger van ADHD?
Door de commercie ja. Maar kom zeg, moeten we straks voor elke groep speciale mensen wat gaan verzinnen? Van mij mogen ze zo'n vertrek wel in scene zetten hoor, maar waar stopt dit? Straks wil een groep wel zien dat hij in huizen komt door de schoorsteen?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Er word genoeg verdiend aan het hele sinterklaas gebeuren.
Precies! En als je dan die personen opzoekt als we 10 jaar verder zijn, dan zijn het gemiddeld de grootste losers met een ongekende arrogantie.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn alle kinderen
of dyslectisch
of autistisch
of ze hebben ADHD
of ze zijn hoogbegaafd.
Maar geloven nog wel in Sinterklaas.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:15 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Precies! En als je dan die personen opzoekt als we 10 jaar verder zijn, dan zijn het gemiddeld de grootste losers met een ongekende arrogantie.
Maar als het een dergelijke kleine suggestie betreft die voor andere kinderen ook nog eens een leuke toevoeging zou zijn...wat is dan het probleem? Dat we allemaal zo rigide en op onszelf gericht zijn geworden dat elke tegemoetkoming aan een groep kinderen of mensen al bij voorbaat afgeschoten moet worden?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Door de commercie ja. Maar kom zeg, moeten we straks voor elke groep speciale mensen wat gaan verzinnen? Van mij mogen ze zo'n vertrek wel in scene zetten hoor, maar waar stopt dit? Straks wil een groep wel zien dat hij in huizen komt door de schoorsteen?
Nog een keer de vraag: wanneer stoppen de tegemoetkomingen? In dit specifieke geval zal het me aan mijn anus oxideren. Ik dacht eigenlijk altijd al dat er genoeg aandacht voor zijn vertrek was (hoe duidelijk wil je het hebben op het jeugdjournaal). Maar er komen steeds meer groepjes die wat "eisen". Ik denk dat daar vooral veel irritatie vandaan komt. Iets wat ik me prima voor kan stellen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar als het een dergelijke kleine suggestie betreft die voor andere kinderen ook nog eens een leuke toevoeging zou zijn...wat is dan het probleem? Dat we allemaal zo rigide en op onszelf gericht zijn geworden dat elke tegemoetkoming aan een groep kinderen of mensen al bij voorbaat afgeschoten moet worden?
Gewoon een vriendelijk verzoek. Het is een goed idee waar veel kleine kinderen plezier van kunnen hebben.quote:Van der Meijden in de krant: “Ze bouwen de spanning rond Sinterklaas wekenlang op dan is het toch een kleine moeite om ook even aandacht aan zijn vertrek te besteden?” De NPS kan binnenkort een brief met het verzoek ontvangen, ondertekend door verschillende ouders van autistische kinderen.
Eens.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar als het een dergelijke kleine suggestie betreft die voor andere kinderen ook nog eens een leuke toevoeging zou zijn...wat is dan het probleem? Dat we allemaal zo rigide en op onszelf gericht zijn geworden dat elke tegemoetkoming aan een groep kinderen of mensen al bij voorbaat afgeschoten moet worden?
Eensch. Ik snap niet dat dit een raar idee zou zijn.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk trouwens dat het voor gewone kinderen ook wel prettig kan zijn.
Het is een misvatting dat het iets met opvoeding te maken heeft. Ze weten het wel, maar het is meer dat het lastig te verwerken is op de huidige manier waardoor ze erg onrustig kunnen worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:44 schreef szalony het volgende:
Dit behoort niet tot de nederlandse traditie het uitzwaaien van de Sint. Als je goed bent opgevoed dan weet je (door alle verhalen) dat wanneer jij je kado's heb gekregen de Sint daarna weer teruggaat naar Spanje! En je weet toch ook dat je ook zomaar in die zak kan verdwijnen als je niet lief bent geweest en dergelijk, dus je mag elk jaar weer van geluk spreken dat je niet ontvoerd ben door een oudere heer met baard...
en trouwens zijn uittocht kan (nog) niet commercieel worden uitgebuit, dus niemand heeft daar oren naar
quote:Op woensdag 30 september 2009 14:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk trouwens dat het voor gewone kinderen ook wel prettig kan zijn.
Wat sla je de spijker weer op z'n kop.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat het iets met opvoeding te maken heeft. Ze weten het wel, maar het is meer dat het lastig te verwerken is op de huidige manier waardoor ze erg onrustig kunnen worden.
De huidige manier? Volgens mij is hier iedereen kind geweest, wat is er dan zo anders aan de huidige manier dan vroeger?quote:Op woensdag 30 september 2009 14:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat het iets met opvoeding te maken heeft. Ze weten het wel, maar het is meer dat het lastig te verwerken is op de huidige manier waardoor ze erg onrustig kunnen worden.
Niets. Ik bedoel huidig in de zin van; geen beelden van een uittocht op tv.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
De huidige manier? Volgens mij is hier iedereen kind geweest, wat is er dan zo anders aan de huidige manier dan vroeger?
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Niets. Ik bedoel huidig in de zin van; geen beelden van een uittocht op tv.
En de kinderen van vroeger waren slimmer, of namen meer voor waar aan, of hoe zit dat?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Niets. Ik bedoel huidig in de zin van; geen beelden van een uittocht op tv.
Vroeger waren er ook heus wel kinderen die er onrustig van werden, maar toen kon het onrustige gedrag niet echt worden verklaard. Het kind was gewoon vervelend, werd misschien in zijn kamer opgesloten en met de buitenwereld werd daar natuurlijk niet over gesproken.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
En de kinderen van vroeger waren slimmer, of namen meer voor waar aan, of hoe zit dat?
En tegenwoordig moet de buitenwereld het dan maar op gaan lossen voor de ouders?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook heus wel kinderen die er onrustig van werden, maar toen kon het onrustige gedrag niet echt worden verklaard. Het kind was gewoon vervelend, werd misschien in zijn kamer opgesloten en met de buitenwereld werd daar natuurlijk niet over gesproken.
Nee.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:03 schreef szalony het volgende:
[..]
dus ze moeten het eerst zien willen ze het geloven???
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En tegenwoordig moet de buitenwereld het dan maar op gaan lossen voor de ouders?
Nee dat hoeft niet, het is alleen een verzoek omdat waarschijnlijk veel kinderen het toch moeilijk vinden. Bovendien denk ik dat 'normale' kinderen het ook prettig kunnen vinden om een paar beelden van een vertrekkende sint te zien om de sinterklaasperiode echt af te kunnen sluiten.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En tegenwoordig moet de buitenwereld het dan maar op gaan lossen voor de ouders?
OMG. Het lijken wel moslims!!quote:Op woensdag 30 september 2009 15:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
OMG. Ik ben autistisch pas alles even voor mij aan aub![]()
quote:Op woensdag 30 september 2009 12:14 schreef iFries het volgende:
TS kan zich niet inleven in anderen
TS is autist
Precies, en dat komt dus bij het jeugdjournaal als item.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:02 schreef Miracle_Drug het volgende:
In Hoek van Holland gaat de Sint al jaren ook weer weg met de boot
Nee, neem dan een voorbeeld aan de breed georienteerde en voor alles openstaande Fokker!quote:Op woensdag 30 september 2009 16:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
En voor de onduidelijkheid dit gezeur reken ik de autisten zelf niet aan
Het zijn de ouders van tegenwoordig die eisen dat de hele wereld om hun kind draait.
Anthony was een visionair. En autist waarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, neem dan een voorbeeld aan de breed georienteerde en voor alles openstaande Fokker!.
Ik spreek uit ervaring buiten Fok! om.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, neem dan een voorbeeld aan de breed georienteerde en voor alles openstaande Fokker!.
Alsof jij wel eens buiten komt.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring buiten Fok! om.
Ooh jij diste iemand op Fok! Hoe sociaal van je.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alsof jij wel eens buiten komt..
Er wordt een topic gestart over iets wat ons niet bevalt en pas na 3 uur enquote:Op woensdag 30 september 2009 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
OMG. Het lijken wel moslims!!![]()
Maar even serieus. Een neefje van mij is ook autistisch en niet zo weinig ook en die heeft er nog nooit moeite mee gehad. Als mama zegt dat Sinterklaas weer terug is naar Spanje, dan is daarmee de kous af.
Daarbij vinden de meeste kinderen het belangrijker dat ie komt, dan dat ie gaat.
Verder komt het vertrek ook altijd even aan bod bij het jeugdjournaal. Dus, i.p.v. pokémon allemaal naar het jeugdjournaal kijken!!
Oh, dat heb ik nooit gezien, dus ze kunnen ook gewoon naar het jeugdjournaal kijken?quote:Op woensdag 30 september 2009 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, en dat komt dus bij het jeugdjournaal als item.
Zegt een leek.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:32 schreef Hetiszover het volgende:
Autisme is het nieuwe ADHD en dyslexie.
quote:Op woensdag 30 september 2009 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, en dat komt dus bij het jeugdjournaal als item.
quote:Op woensdag 30 september 2009 12:59 schreef just me het volgende:
http://sinterklaas.startp(...)nterklaas-6-december
even naar hoek van holland om te zwaaien
Jij snapt ook niet als iets als grapje bedoeld is. Oh ja, dat mag niet hè?quote:Op woensdag 30 september 2009 16:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er wordt een topic gestart over iets wat ons niet bevalt en pas na 3 uur en
48 minuten valt het woord moslims.
Als er een topic wordt geopend over het slechte weer en de hondepoep eis
ik dat er meteen moslims wordt geroepen.
WORD TOCH WAKKER!!
![]()
Moslims![]()
![]()
![]()
De bron van alle kwaad!
Ja. Heb ik al verschillende keren gezien. Toevallig. Hier staat rond die tijd altijd journaal aan.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik nooit gezien, dus ze kunnen ook gewoon naar het jeugdjournaal kijken?
Nou, dat valt wel mee. Autisme is echt duidelijk te diagnostiseren. ADHD wordt nogal gauw gezegd van een beetje druk kind.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:32 schreef Hetiszover het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid, het gaat mij idd niet om autisten an sich, hoewel ik daar ook niks mee heb. Het gaat om het gezeur van minderheidsgroepen en ook het toegenomen autisme. Autisme is het nieuwe ADHD en dyslexie.
Je krijgt ook echt niet zomaar het etiketje ADHD hoor.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee. Autisme is echt duidelijk te diagnostiseren. ADHD wordt nogal gauw gezegd van een beetje druk kind.
Toch denk ik ook wel dat deze zaken tegenwoordig inderdaad ook vaker voorkomen. Wat de oorzaak is, is niet echt duidelijk. Mogelijk heeft het 'kinderen krijgen op latere leeftijd' er iets mee te maken.
Of gewoon dat ouders eerder denken dat hun kind iets mankeert, terwijl men vroeger dat wellicht helemaal niet wilde weten.
Mm, weet die vereniging dat dan niet of zo?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja. Heb ik al verschillende keren gezien. Toevallig. Hier staat rond die tijd altijd journaal aan.
Een van de redenen dat er nu "meer" autisten zouden zijn is omdat het nu een stuk beter naar voren komt.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
En de kinderen van vroeger waren slimmer, of namen meer voor waar aan, of hoe zit dat?
"Met ons belastinggeld zeker!"quote:Op woensdag 30 september 2009 19:30 schreef Snuf. het volgende:
TS is een downer. Gewoon effe een filmpje maken voor die koters en alle problemen zijn opgelost.
psst,quote:Op woensdag 30 september 2009 13:19 schreef Penisbaard het volgende:
Toch is het raar dat we wel een intocht hebben maar geen uittocht, WAAR BLIJFT DIE SINT NICOLAAS DAN OPEENS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |