Lijkt me dat je dat met een stukje vermogens-electronica wel kunt ondervangen. Alleen mis je dan in dat geval wel goeddeels het voordeel van een hybride ja. Nou, die paar keer per jaar dat er een caravan aan hangt, poeh. Bovendien is een trekhaak ook nog best handig om een fietsenrek op te monterenquote:Op woensdag 30 september 2009 12:00 schreef Pheno het volgende:
Een Prius rijdt normaal weg op electro, lijkt me niet verstandig dat met een caravan erachter te doenDan trek je het of helemaal leeg, of kapot. Die motor is niet gemaakt met trekkracht in het achterhoofd
Zoals gezegd: automaat met een blijkbaar te ingewikkeld systeem om te bepalen of er iets aan hangt of zo?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dat met een stukje vermogens-electronica wel kunt ondervangen. Alleen mis je dan in dat geval wel goeddeels het voordeel van een hybride ja. Nou, die paar keer per jaar dat er een caravan aan hangt, poeh. Bovendien is een trekhaak ook nog best handig om een fietsenrek op te monteren
Vergaderen jullie nooit over hybrides dan?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:07 schreef MaleDuck het volgende:
ah, een discussie over een prius dat verklaart waarom het zo snel vol was...
O, dat vind ik prima hoor...quote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat jij geplaagd wordt met je Opel, als je Prius-rijders plaagt.
quote:[..]
Whehe. Mailtje naar OAdin is onderweg. Mét CC aan schoonOA.
Whehehehehehehehehehehehehehehehehe, je bent gePheno'ed.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:11 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
godverde R@#%$@#$Q!%RT @#R%$@#!Q^T%65465436546 $@#$@#$@#%$#@^%$@&^%$@#&^#
ok ik ben pissed .....
zit ik de gehele ochtend te wachten op een paketje van ups ....
denk komt niet meer ...
kom ik de douche uit lopen rijd die auto weg
ffs !!!!!!!
Wat is dat nou weer voor onzin. "of er iets aan hangt"quote:Op woensdag 30 september 2009 12:08 schreef Pheno het volgende:
Zoals gezegd: automaat met een blijkbaar te ingewikkeld systeem om te bepalen of er iets aan hangt of zo?
He, bel Toyota op. Die gaan er waarschijnlijk van uit dat ik een zooi bakstenen achter de auto ga vervoeren.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. "of er iets aan hangt"De vermogens-electronica kijkt gewoon hoeveel vermogen er gevraagd wordt en beslist op basis daarvan of hij benzine of elektra gaat aanleveren. Elektra waar het kan, benzine waar het moet. Met 3 kinderen op de achterbank en een dikke schoonmoeder naast je tegen een berg op kost net zo veel vermogen als met een aanhangertje rijden op het vlak. Waarschijnlijk nog wel meer.
Dat dusquote:Op woensdag 30 september 2009 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dat met een stukje vermogens-electronica wel kunt ondervangen. Alleen mis je dan in dat geval wel goeddeels het voordeel van een hybride ja. Nou, die paar keer per jaar dat er een caravan aan hangt, poeh. Bovendien is een trekhaak ook nog best handig om een fietsenrek op te monteren
Nee, daar durven we geen woord aan vuil te maken...quote:Op woensdag 30 september 2009 12:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vergaderen jullie nooit over hybrides dan?
Ik denk dat het om het zuinigheids label gaat. Als het een caravan trekker word dan gaat ie veel benzine verbruiken en weg A-labelquote:Op woensdag 30 september 2009 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. "of er iets aan hangt"De vermogens-electronica kijkt gewoon hoeveel vermogen er gevraagd wordt en beslist op basis daarvan of hij benzine of elektra gaat aanleveren. Elektra waar het kan, benzine waar het moet. Met 3 kinderen op de achterbank en een dikke schoonmoeder naast je tegen een berg op kost net zo veel vermogen als met een aanhangertje rijden op het vlak. Waarschijnlijk nog wel meer.
Ik heb er een beetje mijn twijfels over of een opel kadett een alfa is, maar ik kan het mis hebben natuurlijkquote:Op woensdag 30 september 2009 12:16 schreef john-frusciante het volgende:
Maar jaren later half 90 roesten de alfa's niet meer. Behalve opel kadett,
Nieuwe tuutjes kosten alleen maar geld. Er gaat niets boven een 5 jaar oud netjes ingereden model. Helft van de prijs, helft van de zorgen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah, daar ligt mijn twijfel een beetje. Ik zou ook door kunnen sparen tot mei-juni, dan een nieuw tuutje met een aanvullende lening.
maar hik een beetje tegen twee dingen: een paar jaar vast zitten (weer) aan een lening, en ik wil graag iets wat meer in zijn mars heeft dan 1.1 en nog geen 100 koppel. Ik hoef zeker geen snelheidsduivel, maar een tuutje die wat over heeft op de snelweg als het nodig is en zulks, is wel prettig.
Heb zelf zitten kijken naar bijv. een aygo en vergelijkbaar, maar hoewel ik het een hele leuke tuut vind, istie wat te slapjes voor me
Onzin. Zuinigheidslabels worden niet uitgegeven op basis van een caravanscenario. Dat gebeurt bij andere auto's ook niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:18 schreef john-frusciante het volgende:
Ik denk dat het om het zuinigheids label gaat. Als het een caravan trekker word dan gaat ie veel benzine verbruiken en weg A-label
Ze wil graag een nijntje hebben en ik heb er vast een uitgezochtquote:Op woensdag 30 september 2009 12:18 schreef schoonOA het volgende:
OA,
Ik kreeg net een vreemd e-mailbericht. Ik kon er geen touw aan vast knopen. Het had te maken met jou en mijn dochter, en iets met een konijn, maar dat laatste snap ik niet. Leg eens uit wat hier aan de hand is, s.v.p.
Groeten,
schoonOA
quote:even googelen -> bij Auto & Motor Techniek:
" Antwoord: Navraag bij Toyota leerde dat het gekozen hybridesysteem hier de oorzaak van is. Bij lage snelheden zorgt vooral de elektromotor voor de aandrijving en bij hoge snelheden juist de 1.5 liter benzinemotor. Het trekken van een caravan vereist hogere snelheden/toerentallen, waarbij dus vooral de benzinemotor wordt aangesproken. Deze relatief klein gedimensioneerde motor levert onvoldoende trekkracht om een aanhanger/caravan te trekken welke in het D-segment gebruikelijk is. Overigens is montage van een fietsdrager wél mogelijk.
Het is dus niet zo dat hybride-auto’s per definitie ongeschikt zijn voor het trekken van een caravan. De zojuist geīntroduceerde Lexus RX met hybride aandrijving kan bijvoorbeeld wél een caravan of flinke aanhanger trekken." .
De alfa's roesten niet meer tegenover opelquote:Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er een beetje mijn twijfels over of een opel kadett een alfa is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Wat een geluk!quote:Op woensdag 30 september 2009 12:11 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
godverde R@#%$@#$Q!%RT @#R%$@#!Q^T%65465436546 $@#$@#$@#%$#@^%$@&^%$@#&^#
ok ik ben pissed .....
zit ik de gehele ochtend te wachten op een paketje van ups ....
denk komt niet meer ...
kom ik de douche uit lopen rijd die auto weg
ffs !!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |