True - laten we dan wel zorgen dat de NS medewerkers, bevoorrading etc. die gebruik maken van die tunnel daarvoor moeten gaan betalen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:47 schreef Pieter-utd het volgende:
Loop 50 meter naar links en je kan door de tunnel![]()
Wel belachelijk idee trouwens
en betalen om in de metro te mogen zittenquote:Op woensdag 30 september 2009 11:47 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Straks moet ook nog betalen om gecontroleerd te worden.![]()
Overigens: Leidenquote:Op woensdag 30 september 2009 11:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
True - laten we dan wel zorgen dat de NS medewerkers, bevoorrading etc. die gebruik maken van die tunnel daarvoor moeten gaan betalen.
quote:[b]
Klacht2: Je kan je familie, vrienden, zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen, tenzij je er dus voor gaat betalen.
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:49 schreef Beauregard het volgende:
Wat een volslagen achterlijk idee.
Bij de GVB is het zo dat als je incheckt en binnen 20 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station/halte, je niks betaalt. Als je meer dan 20 minuten later uitcheckt op hetzelfde station/halte, betaal je het instaptarief.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef Yi-Long het volgende:
Belachelijk. Als je op hetzelfde station zowel in- als uitlogged, hoor je niets te betalen. Of ze moeten gewoon zorgen voor een doorgang waarbij je dus kostenloos er doorheen kunt lopen, zonder dat je bij de perrons kunt komen. En dan nog is het natuurlijk belachelijk dat je niemand meer naar het perron kunt brengen.
Op schiphol kan ik toch ook niet iemand bij de gate afzetten?quote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef Yi-Long het volgende:
En dan nog is het natuurlijk belachelijk dat je niemand meer naar het perron kunt brengen.
betalen!! nu!! hier met die pegels!!!quote:Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef swarmahoer het volgende:
en als je nu in n vreemde stad bent en aan de verkeerde kant het station uitloopt
Het lijkt wel een Kans-kaart die de NS trekt bij Monoploy:quote:Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef zoalshetis het volgende:
betalen!! nu!! hier met die pegels!!!
mag je op de terugweg wéér betalenquote:Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef swarmahoer het volgende:
en als je nu in n vreemde stad bent en aan de verkeerde kant het station uitloopt
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Op schiphol kan ik toch ook niet iemand bij de gate afzetten?
Waarom zou dat dan wel bij de NS moeten kunnen?
.... en de aantallen 'uitzwaaiers' zullen ook vast vergelijkbaar zijn(!)quote:Op woensdag 30 september 2009 12:05 schreef Asgard het volgende:
[..]
Want de controles op NS-station zijn ook echt hetzelfde als op Schiphol.
Zoiets was ook het plan, zou te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij de GVB is het zo dat als je incheckt en binnen 20 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station/halte, je niks betaalt. Als je meer dan 20 minuten later uitcheckt op hetzelfde station/halte, betaal je het instaptarief.
Zoiets kunnen ze bij de NS ook doen.
Het gaat er om dat het platform waar reizigers op schiphol qua functie niets verschilt van een perron voor een trein. Beide dienen als wachtplaats voor het voertuig en is gewoon alleen voor reizigers.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:05 schreef Asgard het volgende:
[..]
Want de controles op NS-station zijn ook echt hetzelfde als op Schiphol.
Ze wilden in Nederland met alle geweld het wiel opnieuw uitvinden, daar hadden ze vast een reden voor.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... en de aantallen 'uitzwaaiers' zullen ook vast vergelijkbaar zijn(!)
... gewoon een butt-excuus om dit soort bullshit goed te praten. In andere landen met een OV chipknip is dit allemaal wel gewoon mogelijk of opgelost, maar hier in NL zouden we weer moeten gaan betalen of is het onmogelijk(!)Te triest voor woorden.
Ik wil altijd nog even geil wil tongzoenen bij de deur van de trein.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Tja, ik roep al jaren dat het schandalig is hoe ze dat hier hebben aangepakt.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze wilden in Nederland met alle geweld het wiel opnieuw uitvinden, daar hadden ze vast een reden voor.
Ik denk wel meer mensen niet. Dit gaat dus weer wat extra agressie in het OV en op de stations opleveren. En terecht.quote:
Dat heeft natuurlijk nogal weinig met de metro/tram te maken, maar met het feit dat je op een gegeven moment met je OV-chipkaart ook in de trein moet betalen.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:46 schreef koffiegast het volgende:
op Amsterdam Sloterdijk kom je bijvoorbeeld aan met de trein op het vrij recente stuk nieuw spoor (ligt 80 meter van de rest van de sporen) en daar hadden ze ook allemaal OV poortjes terwijl er volgensmij geen enkele metro noch tram daar komt... gelukkig staan ze allemaal open maar het is wel beetje verwonderlijk...
... aan de andere kant, op de grote stations kan het mogelijk wel een preventiemiddel tegen zwervers en winkeldieven zijn...quote:Op woensdag 30 september 2009 12:10 schreef 8108139dpths het volgende:
Belachelijk... het viel me van het weekend al op, ik was voor het eerst sinds maanden weer eens in amsterdam, ik verbaasde me toen al over het feit dat er voor de ingang van de AH-to-go ook poortjes stonden.![]()
Zal ik je een stukje inside info verklappen. Het systeem dat door NS wordt gebruikt is dat octopus systeem uit Hong Kongquote:Op woensdag 30 september 2009 12:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In Hong Kong heb ik veel ervaring met het systeem (octopus), en werkt het PERFECT!!! (dat kan niet dik en onderstreept genoeg zijn), maar hier in NL...Wat een faalhazen
Goh, voordat je bij de gate bent moet je eerst door de douane. Heb je die ooit gezien op een NS Station? Wat een gare vergelijkingquote:Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Keiichi het volgende:
[..]
De originele naarm van het project (voordat het OVCP heette) was ook ET/BTS (Electronic Tickitig / Beheerste Toegang Stations)quote:Op woensdag 30 september 2009 13:20 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
... aan de andere kant, op de grote stations kan het mogelijk wel een preventiemiddel tegen zwervers en winkeldieven zijn...
Ook gewoon: als je op hetzelfde station inchecked en uitchecked, gaat er niets van je tegoed af. Volgens mij zit er in HK zelfs geen tijdlimiet op wat betreft trein/metro, maar is heel goed mogelijk dat ik dat mis heb. Ik hoorde wel dat soms mensen even 'gratis reizen' een paar stations om even snel iets af te geven aan iemand op het station (dus even over de hekjes iets afgeven dus zonder uit te checken), en dan weer terug te reizen en op het begin station weer (gratis) uit te checken, maar misschien is die limiet op 1 uur ofzo ingesteld.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef Zjummie het volgende:
Kan ik nog wel door het station lopen als er poortjes staan?
Antwoord
Ja, alleen heeft u dan een OV-chipkaart nodig om toegang te krijgen tot het OV-chipkaartgebied. Als u binnen een bepaalde tijd weer uitcheckt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt het 'passagerecht' genoemd. U laadt een passagerecht bij een verkoop- en oplaadautomaat op uw OV-chipkaart. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf.
Blijft natuurlijk een butt-systeem![]()
Hoe is dat in HongKong geregeld dan ?
Dan zoek ik wel een rolstoel.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:45 schreef Moozzie het volgende:
dat is nog niks. wacht maar tot het voetgangers belasting is aangeschaft
Dat weet ik, maar zoals je al aangeeft: ze hebben het idee/systeem overgenomen, maar niet 1-op-1, maar met allerlei waardeloze aanpassingen en extra eisen etc etc. Belachelijk en geldverslindend.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:21 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zal ik je een stukje inside info verklappen. Het systeem dat door NS wordt gebruikt is dat octopus systeem uit Hong Kong(de software in elk geval, hardware weet ik niet zeker). Ze hebben het daar gezien en gekocht, maar ja toen moest het worden vertaald naar de Nederlandse situatie en toen begon de ellende
Probleem was geloof ik ook dat dat HK systeem maar 5 kaartsoorten kende en het moest worden aangepast voor de iets van 20 verschillende soorten hier in nederland en dat maakte het niet makkelijkerquote:Op woensdag 30 september 2009 13:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar zoals je al aangeeft: ze hebben het idee/systeem overgenomen, maar niet 1-op-1, maar met allerlei waardeloze aanpassingen en extra eisen etc etc. Belachelijk en geldverslindend.
Geen idee. In HK kun je die kaart gewoon overal voor gebruiken, en op de een of andere manier is dat hier in NL weer 'onmogelijk' om dat voor elkaar te krijgen. Tja(!)quote:Op woensdag 30 september 2009 13:28 schreef Karstman het volgende:
[..]
Probleem was geloof ik ook dat dat HK systeem maar 5 kaartsoorten kende en het moest worden aangepast voor de iets van 20 verschillende soorten hier in nederland en dat maakte het niet makkelijker
Leg dan es uit waarom op elk ander treinspoor er geen poortjes zijn? Lijkt me beetje gelduitgeven voor niks?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk nogal weinig met de metro/tram te maken, maar met het feit dat je op een gegeven moment met je OV-chipkaart ook in de trein moet betalen.
Zoals het hoortquote:Op woensdag 30 september 2009 13:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ook gewoon: als je op hetzelfde station inchecked en uitchecked, gaat er niets van je tegoed af. Volgens mij zit er in HK zelfs geen tijdlimiet op wat betreft trein/metro, maar is heel goed mogelijk dat ik dat mis heb. Ik hoorde wel dat soms mensen even 'gratis reizen' een paar stations om even snel iets af te geven aan iemand op het station (dus even over de hekjes iets afgeven dus zonder uit te checken), en dan weer terug te reizen en op het begin station weer (gratis) uit te checken, maar misschien is die limiet op 1 uur ofzo ingesteld.
In HK is het gewoon een heerlijk systeem: het is spotgoedkoop (en de prijzen dalen ook), je kunt overal je kaart opladen of er mee betalen (7-11, McDonalds, etc), en je kunt hem gewoon in je portemonee laten zitten en die even snel langs de scanner laten glijden. Ow, en er staan geen persoonlijke gegevens op.
Dat hebben ze dan misschien nog niet gedaan. Op veel andere treinstations staan die dingen ook.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Leg dan es uit waarom op elk ander treinspoor er geen poortjes zijn? Lijkt me beetje gelduitgeven voor niks?
Oh er was weer geld nodig?quote:Op woensdag 30 september 2009 11:44 schreef JeMoeder het volgende:
Vanwege de in te voeren OV-chipkaart wil de NS voor stations waardoor van de ene naar de andere kant van een stad kan worden gelopen, een passantentarief invoeren
WTF?
Daar kunnen en mogen ze toch niet mee wegkomen????
Klacht: Ik woon in Leiden, moet in 2010 ineens gaan betalen om onder het station door te lopen (door de hal) en niet eens op het perron hoef te komen
Klacht2: Je kan je familie, vrienden, zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen, tenzij je er dus voor gaat betalen.
Ik moest eens met de nachtbus in Amsterdam. Voorheen wist ik dat mijn strippenkaart dan niet geldig zou zijn, dus ik denk: OV-chipkaart opladenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef Zjummie het volgende:
Kan ik nog wel door het station lopen als er poortjes staan?
Antwoord
Ja, alleen heeft u dan een OV-chipkaart nodig om toegang te krijgen tot het OV-chipkaartgebied. Als u binnen een bepaalde tijd weer uitcheckt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt het 'passagerecht' genoemd. U laadt een passagerecht bij een verkoop- en oplaadautomaat op uw OV-chipkaart. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf.
Blijft natuurlijk een butt-systeem![]()
Hoe is dat in HongKong geregeld dan ?
Je mag er natuurlijk ook meer op zetten.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:47 schreef CyclingGirl het volgende:
En hoe zit het dan met die 20 euro die je erop moet hebben staan. Stel ik heb er 20 euro op. Ik neem een enkele reis naar Rotterdam (retourtjes werden afgeschaft?) dat kost mij bijvoorbeeld 4 euro. Heb ik nog 16 euro op die kaart staan, dat houdt dus in dat ik niet terug naar Dordt kan omdat er geen 20 euro op mijn chipcard staat? Dan blijf je laden of zie ik dat verkeerd?
Echt geweldig is het allemaal niet inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat snap ik wel maar wat als 20 euro voldoende is, niet iedereen pakt elke dag de trein.
En dan nog het is nu al zo omslachtig om bij de RET je maandabo erop te laten zetten, als het straks met de NS ook zo is dan wordt het nog eens lachen mag je elke maand in de rij gaan staan bij het loket, zoals ik nu bij de RET ook moet doen.
Begrijp ik goed dat je minimaal 20 euro op de kaart moet zetten, alvorens je deze kan gebruiken? Is 10 euro niet voldoende?quote:Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat snap ik wel maar wat als 20 euro voldoende is, niet iedereen pakt elke dag de trein.
En dan nog het is nu al zo omslachtig om bij de RET je maandabo erop te laten zetten, als het straks met de NS ook zo is dan wordt het nog eens lachen mag je elke maand in de rij gaan staan bij het loket, zoals ik nu bij de RET ook moet doen.
Sowieso: nachttarievenquote:Op woensdag 30 september 2009 14:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik moest eens met de nachtbus in Amsterdam. Voorheen wist ik dat mijn strippenkaart dan niet geldig zou zijn, dus ik denk: OV-chipkaart opladenscheelt weer zo'n duur kaartje.. Dus ik laad dat ding op. Stap de bus in, wil mijn kaart scannen. BIEEEEEP *foutmelding*. Schijnt daar ook weer zo'n hele procedure voor te zijn.. het speciale nacht-tarief. Volgens meneer de buschauffeur had ik die dus niet geactiveerd..
![]()
Heb er nog niet goed naar gekeken, maar ik moet dus verschillende keren opladen onder verschillende tarieven?of kwam dat omdat ik er 'maar' 10 euro op had staan?
De manier waarop ze het hier in willen voeren, is idd belachelijk slecht, op verschillende vlakken. Eigenlijk schandalig, maar helaas al niet eens meer verrassend.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:21 schreef koffiegast het volgende:
Ze willen er gewoon voor zorgen dat men het ov niet meer pakt zou je dan haast denken. Over zoveel aspecten is zo niet over nagedacht
Ik moest lachenquote:Op woensdag 30 september 2009 12:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het lijkt wel een Kans-kaart die de NS trekt bij Monoploy:
"De klant heeft een fout gemaakt in uw voordeel. U ontvangt 20 euro."
Wat voor zakenrelaties heb jij dat ze de trein nemen?quote:Op woensdag 30 september 2009 11:44 schreef JeMoeder het volgende:
Klacht2: Je zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen
Daar hoort dan gewoon een 'sluis' te komen door dat station heen waar iedereen doorheen kan lopen, zonder te hoeven chippen.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:29 schreef bluuf het volgende:
Op Amsterdam Centraal heb je aan de ene kant van het station de pont naar Noord en aan de andere kant van het station de trams, bussen en metros : straks ben je dus verplicht om een kaart te hebben om van de pont naar de tram, metro of het Damrak te komen (of je kan echt flink omlopen).
En de winkels in de stationshal dan?quote:Op woensdag 30 september 2009 20:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Daar hoort dan gewoon een 'sluis' te komen door dat station heen waar iedereen doorheen kan lopen, zonder te hoeven chippen.
Die klagen snel genoeg over dalende omzet. Amsterdam Centraal wordt dan ook een stuk stiller denk ik, is nu ook gewoon ontmoetingsplaats. (om over de restauratie boven maar te zwijgen, zit zelfs een grand cafe inquote:Op woensdag 30 september 2009 21:36 schreef MWP het volgende:
[..]
En de winkels in de stationshal dan?
Wat zijn dat toch altijd voor trieste anti-OV reacties?quote:Op woensdag 30 september 2009 18:53 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Wat voor zakenrelaties heb jij dat ze de trein nemen?![]()
Dat dus. Belang van de burger is eerste prioroteit, en vervolgens gaat de middenstand daar wel klagen, en fixen ze het op een andere manier.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die klagen snel genoeg over dalende omzet. Amsterdam Centraal wordt dan ook een stuk stiller denk ik, is nu ook gewoon ontmoetingsplaats. (om over de restauratie boven maar te zwijgen, zit zelfs een grand cafe in)
Yepquote:Op woensdag 30 september 2009 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Minimaal 20 euro op zo'n kaart?
Dan hebben ze bij een miljoen kaartbezitters dus alweer 20.000.000 extra om rente over te vangen...
Slim bedacht...
Retourtjes gaan eruit, dus je komt wel aan op je bestemming alleen niet meer terugquote:Op woensdag 30 september 2009 21:58 schreef electronique het volgende:
en retourtjes dan?
en als ik vanuit hier naar een bestemming ga die meer dan 20 euro kost?
gemene manier om ons nog meer te laten betalen voor de treinquote:Op woensdag 30 september 2009 22:09 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Retourtjes gaan eruit, dus je komt wel aan op je bestemming alleen niet meer terug![]()
De Nederlandse Staat is nog steeds de enige aandeelhouder van de NS.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:12 schreef Brainfish het volgende:
Ik zie een station als een openbaar terrein, ook al is het niet van de staat.
Daarom vind ik dit idee van de pot gerukt.
Ik vind dat ik het recht heb om gratis op het station te mogen staan, zelfs al heb ik geen vervoersbewijs.
Jaquote:Op woensdag 30 september 2009 21:44 schreef Litso het volgende:
[..]
Wat zijn dat toch altijd voor trieste anti-OV reacties?
Er zijn zat mensen die gewoon de trein nemen, ook zakenmensen. Is dat nou zo vreemd?
Op de radio zeiden ze vanmiddag nog dat ze om die reden de enkeltjes goedkoper aan het maken waren..quote:Op woensdag 30 september 2009 22:12 schreef electronique het volgende:
[..]
gemene manier om ons nog meer te laten betalen voor de trein
heen en terug naar amsterdam word nu dus zo'n 6 euro duurder voor mij
dat hadden ze toch al gedaan?quote:Op woensdag 30 september 2009 22:43 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Op de radio zeiden ze vanmiddag nog dat ze om die reden de enkeltjes goedkoper aan het maken waren..
En wat heb je nodig om met de tram/bus/metro te reizen? juist een OV chipkaart...quote:Op woensdag 30 september 2009 20:29 schreef bluuf het volgende:
Op Amsterdam Centraal heb je aan de ene kant van het station de pont naar Noord en aan de andere kant van het station de trams, bussen en metros : straks ben je dus verplicht om een kaart te hebben om van de pont naar de tram, metro of het Damrak te komen (of je kan echt flink omlopen).
Dat doet er niet aan af dat je moet BETALEN om door het station te lopen, of je nou een OV chipkaart hebt of niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:57 schreef Karstman het volgende:
[..]
En wat heb je nodig om met de tram/bus/metro te reizen? juist een OV chipkaart...
Op mijn werk doen we voor de overheid, dat houd in dat er veel gebruik wordt gemaakt van het OV, omdat er anders geen opdracht verleend wordt. (iets met groen ondernemen?)quote:Op woensdag 30 september 2009 18:53 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Wat voor zakenrelaties heb jij dat ze de trein nemen?![]()
Wie zegt dat je moet betalen, ik heb alleen nog maar gelezen dat je een OV chipkaart moet hebben om er door te kunnen, niet dat daar kosten aan verbonden zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat doet er niet aan af dat je moet BETALEN om door het station te lopen, of je nou een OV chipkaart hebt of niet.
erfpacht?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:07 schreef zovty het volgende:
Door een tunneltje lopen, valt dat niet erfpacht ofzo?
Een OV chipkaart kopen kost 7 euro 50.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:51 schreef Karstman het volgende:
Wie zegt dat je moet betalen, ik heb alleen nog maar gelezen dat je een OV chipkaart moet hebben om er door te kunnen, niet dat daar kosten aan verbonden zijn.
En je moet daarmee passagekosten betalen met een zgn. passantenkaartje, wordt gewoon van je chipkaart afgetrokken lijkt me (zie bericht).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:51 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wie zegt dat je moet betalen, ik heb alleen nog maar gelezen dat je een OV chipkaart moet hebben om er door te kunnen, niet dat daar kosten aan verbonden zijn.
Ik dacht dat dat borg was. Maar ook al is dat het niet dan had je dat ding al nodig om met bus/tram/metro te reizen (metro al enige tijd verplicht en ik ken geen amsterdammer die nooit met de metro gaat) Dus die kosten maak je niet voor door het station lopen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een OV chipkaart kopen kost 7 euro 50.
Ik weet niet hoe jullie hierbij komen? Ik reis in de metro met de OVchip en het is supersimpel, en er hoeft heul geen minimaal 20 euro op te staan? Ook deze kan, net als de HongKong versie, vier euro in de min, die je dan bij de volgende keer laden weer aanvult. (Als je een anonieme kaart koopt, betaal je ook die vier euro als kosten/borg, zodat niet iedereen zijn min-kaarten wegpleurt en een nieuwe haalt.) Mijn OVchip zit op mijn voordeelurenkaart, en het werkt prima.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Minimaal 20 euro op zo'n kaart?
Dan hebben ze bij een miljoen kaartbezitters dus alweer 20.000.000 extra om rente over te vangen...
Slim bedacht...
Volgens mij bedoelde hij recht van overpad, een beperkend recht op een erf (ook wel erfdienstbaarheid). Dat houdt in dat als jij een erf hebt, en je buren moeten over jouw erf lopen om bij hun huis te komen, jij ze dat recht niet mag ontnemen als het altijd al zo gegaan is. Geen idee of dat in zo'n situatie geldt trouwens.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
erfpacht?
er is niemand dood hoor
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En je moet daarmee passagekosten betalen met een zgn. passantenkaartje, wordt gewoon van je chipkaart afgetrokken lijkt me (zie bericht).
Ik zie het bericht en zie dat er geen kosten zijn, hoe dat met dat opladen van dat recht zit geen idee, maar dat lijkt me een eenmalige actie die ook niks kost.quote:Kan ik nog wel door het station lopen als er poortjes staan?
Antwoord
Staat dat er niet automatisch al op?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef Zjummie het volgende:
U laadt een passagerecht bij een verkoop- en oplaadautomaat op uw OV-chipkaart.
Zou logisch zijn, vind het ook wat raar in dat antwoord staan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:27 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Staat dat er niet automatisch al op?
Tot je je kaart kwijtraakt of de chip beschadigd raakt. Dan ben je dat geld kwijt en moet je ook nog eens een nieuwe kaart kopen. Waarschijnlijk komt daar nog eens bij dat je aangifte moet doen als je kaart kapot is, nog een extra ¤40,- of zo.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:24 schreef Karstman het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het bericht en zie dat er geen kosten zijn, hoe dat met dat opladen van dat recht zit geen idee, maar dat lijkt me een eenmalige actie die ook niks kost.
Die 20 euro regeling geldt alleen bij de trein volgens mij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:21 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jullie hierbij komen? Ik reis in de metro met de OVchip en het is supersimpel, en er hoeft heul geen minimaal 20 euro op te staan? Ook deze kan, net als de HongKong versie, vier euro in de min, die je dan bij de volgende keer laden weer aanvult. (Als je een anonieme kaart koopt, betaal je ook die vier euro als kosten/borg, zodat niet iedereen zijn min-kaarten wegpleurt en een nieuwe haalt.) Mijn OVchip zit op mijn voordeelurenkaart, en het werkt prima.
En die poortjes op Amsterdam CS staan volgens mij voor de AH to go omdat er anders geen plek was, die trap zit meteen daar om de hoek. Beetje pech voor de AH, maar zoals je op de NS site kunt lezen, kost dat je dus helemaal geen doorlooptarief, je hebt dat recht gewoon. Je moet alleen even zo'n chipkaart hebben, maar als het goed is heeft straks iedereen die. (En hopelijk kun je er dan ook bij de Appie mee betalen, da's vast een optie voor de toekomst)
Als je nu je treinkaartje of je OV ofzo kwijtraakt maak je toch ook kosten? En hoezo kost het doen van aangifte 40 euro?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Tot je je kaart kwijtraakt of de chip beschadigd raakt. Dan ben je dat geld kwijt en moet je ook nog eens een nieuwe kaart kopen. Waarschijnlijk komt daar nog eens bij dat je aangifte moet doen als je kaart kapot is, nog een extra ¤40,- of zo.
Ooooooooooooooooooooooooooooquote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:23 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij recht van overpad, een beperkend recht op een erf (ook wel erfdienstbaarheid). Dat houdt in dat als jij een erf hebt, en je buren moeten over jouw erf lopen om bij hun huis te komen, jij ze dat recht niet mag ontnemen als het altijd al zo gegaan is. Geen idee of dat in zo'n situatie geldt trouwens.
Oh, was het een slechte grap? Dude.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oooooooooooooooooooooooooooo
haphaphap
P'cies, zie het gros van de reacties uit dit topicquote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:37 schreef patatmetfriet het volgende:
Weet je waarom alles in NL niet werkt en in Hong Kong en Japan wel? Omdat Nederlanders van die verdomde zeikerds zijn, van die autisten die het echt niet trekken als er iets VERANDERT! NEE OMG!
In Hong Kong zeiken ze ook hoor. Alleen wordt er dan ook naar geluisterd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:37 schreef patatmetfriet het volgende:
Die 40 euro is ook gewoon uit de lucht gegrepen.
Weet je waarom alles in NL niet werkt en in Hong Kong en Japan wel? Omdat Nederlanders van die verdomde zeikerds zijn, van die autisten die het echt niet trekken als er iets VERANDERT! NEE OMG!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:22 schreef Karstman het volgende:
[..]
P'cies, zie het gros van de reacties uit dit topicVerandering is best moeilijk, misschien moeten we gaan staken ofzo
![]()
Voor straf koop ik morgen gewoon een ouderwets papieren treinkaartje, dat zal ze leren
40 Euro is close. Ben mijn OV-Jaarkaart een aantal jaren kwijtgeraakt en de aangifte kostte ergens rond de 30 euro, ik nam aan dat zoals bij alle overheidsinstanties, de bedragen in de jaren wel zijn toegenomen in een recht evenredig verband met het afnemen van de service.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:37 schreef patatmetfriet het volgende:
Die 40 euro is ook gewoon uit de lucht gegrepen.
Voor de aangifte zelf moet je idd ook betalen. Ik dacht dat dat tussen de 20/30 euro was en voor de nieuwe chipkaart betaal je dan 7,50.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:45 schreef Karstman het volgende:
Tja als je je OV jaarkaart gaat lopen verliezen vind ik het niet heel raar dat je een euro of 40 moet betalen om hem te vervangen. Ik was alleen even bang dat je dacht dat je voor het doen van aangifte moest betalen.
Jawel, want nog niet zo heel lang geleden was een'perronkaartje' heel gewoon en geaccepteerd....quote:Op woensdag 30 september 2009 11:44 schreef JeMoeder het volgende:
Vanwege de in te voeren OV-chipkaart wil de NS voor stations waardoor van de ene naar de andere kant van een stad kan worden gelopen, een passantentarief invoeren
WTF?
Daar kunnen en mogen ze toch niet mee wegkomen????
Klacht: Ik woon in Leiden, moet in 2010 ineens gaan betalen om onder het station door te lopen (door de hal) en niet eens op het perron hoef te komen
Onzin, als je in Amsterdam Noord woont ga je echt niet helemaal 2 km omlopen om de pont te halenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:08 schreef Suzanne84 het volgende:
Goede manier om de stationzwervers en de slissende medelander weg te houden.
De stationhal of dat stukje is van NS en je hebt er alleen wat te zoeken als je gebruik maakt van de diensten van NS. Niet omdat de luie mensch niet wil omlopen.
Zucht, als iedereen nou even leest; voor de NS moet er 20 euro op staan, voor andere vervoerders minder, zoals met de bus of de metro.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:59 schreef Devvie het volgende:
Dat minimaal 20euro op die ov-kaart hebben is onzin. Ik heb zoeen ding gekocht voor 17.50 (10eu aanschafkosten ( wtf) + 7.5eu tegoed) en kan gewoon die metro in
Ook belachelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zucht, als iedereen nou even leest; voor de NS moet er 20 euro op staan, voor andere vervoerders minder, zoals met de bus of de metro.
lelijke graf tunnelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat is wel vervelend dan, in Rotterdam hebben ze zo'n hendig sjieke tunnel waardoor je binnen 2 minuten van Noord naar het centrum kan lopen.
Boeiend, ik ga toch niet 's ochtends vroeg naar de stad, en zelfs in de spits kun je er wel doorkomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:22 schreef x69 het volgende:
[..]
lelijke graf tunnelvan 3 bij 3 leuk in de spits
Maar het nieuwe krijgt ook nogsteeds geen vorm. Metro wel zag ik.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Boeiend, ik ga toch niet 's ochtends vroeg naar de stad, en zelfs in de spits kun je er wel doorkomen.
Of zoals bij Amstel als je van ene kant wil naar andere, zelfde geld voor spaklerweg, en nog een heleboel stations.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:49 schreef Andiamo het volgende:
Amsterdam hetzelfde verhaal volgens mij.. Wil je naar de AH-to-go, moet je eerst door de poortjes..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |