abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 30 september 2009 @ 11:44:11 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_73237124
Vanwege de in te voeren OV-chipkaart wil de NS voor stations waardoor van de ene naar de andere kant van een stad kan worden gelopen, een passantentarief invoeren

WTF?

Daar kunnen en mogen ze toch niet mee wegkomen????


Klacht: Ik woon in Leiden, moet in 2010 ineens gaan betalen om onder het station door te lopen (door de hal) en niet eens op het perron hoef te komen
Klacht2: Je kan je familie, vrienden, zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen, tenzij je er dus voor gaat betalen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_73237164
Gewoon moonwalken, en dan geld opeisen ipv betalen.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_73237180
dat is nog niks. wacht maar tot het voetgangers belasting is aangeschaft
pi_73237240
Loop 50 meter naar links en je kan door de tunnel

Wel belachelijk idee trouwens
  woensdag 30 september 2009 @ 11:47:51 #5
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_73237249
Straks moet ook nog betalen om gecontroleerd te worden.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:48:18 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_73237260
Lang leve de privatisering
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage woensdag 30 september 2009 @ 11:48:31 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_73237265
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:47 schreef Pieter-utd het volgende:
Loop 50 meter naar links en je kan door de tunnel

Wel belachelijk idee trouwens
True - laten we dan wel zorgen dat de NS medewerkers, bevoorrading etc. die gebruik maken van die tunnel daarvoor moeten gaan betalen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 30 september 2009 @ 11:48:54 #8
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_73237278
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:47 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Straks moet ook nog betalen om gecontroleerd te worden.
en betalen om in de metro te mogen zitten
pi_73237290
Wat een volslagen achterlijk idee.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:49:22 #10
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_73237296
Amsterdam hetzelfde verhaal volgens mij.. Wil je naar de AH-to-go, moet je eerst door de poortjes..
pi_73237314
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

True - laten we dan wel zorgen dat de NS medewerkers, bevoorrading etc. die gebruik maken van die tunnel daarvoor moeten gaan betalen.
Overigens: Leiden
  woensdag 30 september 2009 @ 11:50:24 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73237337
Als mensen er maar graag genoeg doorheen willen lopen kunnen ze dat prima maken ja. Kapitalisme ftw.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_73237419
quote:
[b]
Klacht2: Je kan je familie, vrienden, zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen, tenzij je er dus voor gaat betalen.

Oude tijden herleven; tot in de zestiger jaren van de vorige eeuw moest je ook een perronkaartje kopen.
pi_73237441
Wat een oooonzin
Baby darling doll face honey
  woensdag 30 september 2009 @ 11:55:11 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73237532
Belachelijk. Als je op hetzelfde station zowel in- als uitlogged, hoor je niets te betalen. Of ze moeten gewoon zorgen voor een doorgang waarbij je dus kostenloos er doorheen kunt lopen, zonder dat je bij de perrons kunt komen. En dan nog is het natuurlijk belachelijk dat je niemand meer naar het perron kunt brengen.
pi_73237609
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:49 schreef Beauregard het volgende:
Wat een volslagen achterlijk idee.
pi_73237614
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef Yi-Long het volgende:
Belachelijk. Als je op hetzelfde station zowel in- als uitlogged, hoor je niets te betalen. Of ze moeten gewoon zorgen voor een doorgang waarbij je dus kostenloos er doorheen kunt lopen, zonder dat je bij de perrons kunt komen. En dan nog is het natuurlijk belachelijk dat je niemand meer naar het perron kunt brengen.
Bij de GVB is het zo dat als je incheckt en binnen 20 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station/halte, je niks betaalt. Als je meer dan 20 minuten later uitcheckt op hetzelfde station/halte, betaal je het instaptarief.

Zoiets kunnen ze bij de NS ook doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73237648
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef Yi-Long het volgende:
En dan nog is het natuurlijk belachelijk dat je niemand meer naar het perron kunt brengen.
Op schiphol kan ik toch ook niet iemand bij de gate afzetten?

Waarom zou dat dan wel bij de NS moeten kunnen?
pi_73237671
en alles wat het oplevert, kost het direct weer aan controleurs.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73237803
en als je nu in n vreemde stad bent en aan de verkeerde kant het station uitloopt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73237816
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef swarmahoer het volgende:
en als je nu in n vreemde stad bent en aan de verkeerde kant het station uitloopt
betalen!! nu!! hier met die pegels!!!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73237864
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef zoalshetis het volgende:
betalen!! nu!! hier met die pegels!!!
Het lijkt wel een Kans-kaart die de NS trekt bij Monoploy:

"De klant heeft een fout gemaakt in uw voordeel. U ontvangt 20 euro."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:05:30 #23
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_73237874
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef swarmahoer het volgende:
en als je nu in n vreemde stad bent en aan de verkeerde kant het station uitloopt
mag je op de terugweg wéér betalen
pi_73237884
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Op schiphol kan ik toch ook niet iemand bij de gate afzetten?

Waarom zou dat dan wel bij de NS moeten kunnen?

Want de controles op NS-station zijn ook echt hetzelfde als op Schiphol.
pi_73237926
Door een tunneltje lopen, valt dat niet erfpacht ofzo?
pi_73237963
Dit gaat toch nergens meer over?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 30 september 2009 @ 12:09:09 #27
271378 Suikerwafel
Niet uit Luik maar wel lekker.
pi_73237968
Welkom in privatiserend Nederlandd...
  woensdag 30 september 2009 @ 12:09:56 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73237985
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:05 schreef Asgard het volgende:

[..]


Want de controles op NS-station zijn ook echt hetzelfde als op Schiphol.
.... en de aantallen 'uitzwaaiers' zullen ook vast vergelijkbaar zijn(!)

... gewoon een butt-excuus om dit soort bullshit goed te praten. In andere landen met een OV chipknip is dit allemaal wel gewoon mogelijk of opgelost, maar hier in NL zouden we weer moeten gaan betalen of is het onmogelijk(!) Te triest voor woorden.
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 12:10:50 #29
264940 8108139dpths
pi_73238008
Belachelijk... het viel me van het weekend al op, ik was voor het eerst sinds maanden weer eens in amsterdam, ik verbaasde me toen al over het feit dat er voor de ingang van de AH-to-go ook poortjes stonden.
pi_73238045
Dat dit kan in Nederland!
pi_73238087
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij de GVB is het zo dat als je incheckt en binnen 20 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station/halte, je niks betaalt. Als je meer dan 20 minuten later uitcheckt op hetzelfde station/halte, betaal je het instaptarief.

Zoiets kunnen ze bij de NS ook doen.
Zoiets was ook het plan, zou te gek voor woorden zijn als dat niet zou kunnen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73238152
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:05 schreef Asgard het volgende:

[..]


Want de controles op NS-station zijn ook echt hetzelfde als op Schiphol.
Het gaat er om dat het platform waar reizigers op schiphol qua functie niets verschilt van een perron voor een trein. Beide dienen als wachtplaats voor het voertuig en is gewoon alleen voor reizigers.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:16:19 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73238155
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... en de aantallen 'uitzwaaiers' zullen ook vast vergelijkbaar zijn(!)

... gewoon een butt-excuus om dit soort bullshit goed te praten. In andere landen met een OV chipknip is dit allemaal wel gewoon mogelijk of opgelost, maar hier in NL zouden we weer moeten gaan betalen of is het onmogelijk(!) Te triest voor woorden.
Ze wilden in Nederland met alle geweld het wiel opnieuw uitvinden, daar hadden ze vast een reden voor.
pi_73238442
In het buitenland zetten ze gewoon poortjes neer zodat je niet bij de perrons kunt komen, lijkt me een veel betere oplossing!
  woensdag 30 september 2009 @ 12:30:03 #35
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_73238530
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Op schiphol kan ik toch ook niet iemand bij de gate afzetten?

Waarom zou dat dan wel bij de NS moeten kunnen?
Ik wil altijd nog even geil wil tongzoenen bij de deur van de trein.

Kan nie meer

Verder idd een kut idee. Ik kom vaak in die studentenhuizen aan de andere kant van het station en loop regelmatig door die stationshal.

echt kut gewoon.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:32:19 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73238589
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ze wilden in Nederland met alle geweld het wiel opnieuw uitvinden, daar hadden ze vast een reden voor.
Tja, ik roep al jaren dat het schandalig is hoe ze dat hier hebben aangepakt.

In Hong Kong heb ik veel ervaring met het systeem (octopus), en werkt het PERFECT!!! (dat kan niet dik en onderstreept genoeg zijn), maar hier in NL... Wat een faalhazen
  woensdag 30 september 2009 @ 12:34:54 #37
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_73238661
Laten we met zen allen, die chipkaart scanners opblazen krijgen kunnen ze dit kloteproject een jaar of 2 uitstellen.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:39:13 #38
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_73238807
koop een auto!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_73238827
Maar je mag nu toch ook alleen op het perron zijn met een geldig vervoersbewijs?
pi_73238994
Hier doe ik niet aan mee.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73239009
op Amsterdam Sloterdijk kom je bijvoorbeeld aan met de trein op het vrij recente stuk nieuw spoor (ligt 80 meter van de rest van de sporen) en daar hadden ze ook allemaal OV poortjes terwijl er volgensmij geen enkele metro noch tram daar komt... gelukkig staan ze allemaal open maar het is wel beetje verwonderlijk...
  woensdag 30 september 2009 @ 12:46:37 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73239016
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:45 schreef Sjaakmat het volgende:
Hier doe ik niet aan mee.
Ik denk wel meer mensen niet. Dit gaat dus weer wat extra agressie in het OV en op de stations opleveren. En terecht.
pi_73239213
Redelijk vergelijkbaar met een metro zoals in London/Parijs/NY m.i. en daar kun je ook gewoon onder de straat doorlopen, pas als je het perron op wil moet je door een poortje en betaal je dus.

Ongehoord dat je voor het gebruik van de tunnel tol zou moeten betalen. Want daar komt het dus op neer.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73239801
Kan ik nog wel door het station lopen als er poortjes staan?

Antwoord
Ja, alleen heeft u dan een OV-chipkaart nodig om toegang te krijgen tot het OV-chipkaartgebied. Als u binnen een bepaalde tijd weer uitcheckt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt het 'passagerecht' genoemd. U laadt een passagerecht bij een verkoop- en oplaadautomaat op uw OV-chipkaart. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf.


Blijft natuurlijk een butt-systeem

Hoe is dat in HongKong geregeld dan ?
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 13:16:40 #45
230491 Zith
pls tip
pi_73239928
Alle winkels op de NS stations zijn in bezit van de NS (ja, ook de AH-to-go of burger king of star bucks) dus je moet nu de NS betalen als je van plan bent iets te gaan kopen in een NS winkel?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73239977
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:46 schreef koffiegast het volgende:
op Amsterdam Sloterdijk kom je bijvoorbeeld aan met de trein op het vrij recente stuk nieuw spoor (ligt 80 meter van de rest van de sporen) en daar hadden ze ook allemaal OV poortjes terwijl er volgensmij geen enkele metro noch tram daar komt... gelukkig staan ze allemaal open maar het is wel beetje verwonderlijk...
Dat heeft natuurlijk nogal weinig met de metro/tram te maken, maar met het feit dat je op een gegeven moment met je OV-chipkaart ook in de trein moet betalen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 13:20:44 #47
264940 8108139dpths
pi_73240065
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:10 schreef 8108139dpths het volgende:
Belachelijk... het viel me van het weekend al op, ik was voor het eerst sinds maanden weer eens in amsterdam, ik verbaasde me toen al over het feit dat er voor de ingang van de AH-to-go ook poortjes stonden.
... aan de andere kant, op de grote stations kan het mogelijk wel een preventiemiddel tegen zwervers en winkeldieven zijn...
pi_73240072
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:32 schreef Yi-Long het volgende:

[..]
In Hong Kong heb ik veel ervaring met het systeem (octopus), en werkt het PERFECT!!! (dat kan niet dik en onderstreept genoeg zijn), maar hier in NL... Wat een faalhazen
Zal ik je een stukje inside info verklappen. Het systeem dat door NS wordt gebruikt is dat octopus systeem uit Hong Kong (de software in elk geval, hardware weet ik niet zeker). Ze hebben het daar gezien en gekocht, maar ja toen moest het worden vertaald naar de Nederlandse situatie en toen begon de ellende
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73240114
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Op schiphol kan ik toch ook niet iemand bij de gate afzetten?

Waarom zou dat dan wel bij de NS moeten kunnen?
Goh, voordat je bij de gate bent moet je eerst door de douane. Heb je die ooit gezien op een NS Station? Wat een gare vergelijking .

En je hebt ook nog winkels op het station. Wat als je nou naar de AH To Go wil, omdat de supermarkten al dicht zijn. Of even wat eten bij de Burger King. Dan moet je dus een speciaal kaartje kopen .
pi_73240133
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:20 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

... aan de andere kant, op de grote stations kan het mogelijk wel een preventiemiddel tegen zwervers en winkeldieven zijn...
De originele naarm van het project (voordat het OVCP heette) was ook ET/BTS (Electronic Tickitig / Beheerste Toegang Stations)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 30 september 2009 @ 13:23:06 #51
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73240137
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef Zjummie het volgende:
Kan ik nog wel door het station lopen als er poortjes staan?

Antwoord
Ja, alleen heeft u dan een OV-chipkaart nodig om toegang te krijgen tot het OV-chipkaartgebied. Als u binnen een bepaalde tijd weer uitcheckt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt het 'passagerecht' genoemd. U laadt een passagerecht bij een verkoop- en oplaadautomaat op uw OV-chipkaart. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf.


Blijft natuurlijk een butt-systeem

Hoe is dat in HongKong geregeld dan ?
Ook gewoon: als je op hetzelfde station inchecked en uitchecked, gaat er niets van je tegoed af. Volgens mij zit er in HK zelfs geen tijdlimiet op wat betreft trein/metro, maar is heel goed mogelijk dat ik dat mis heb. Ik hoorde wel dat soms mensen even 'gratis reizen' een paar stations om even snel iets af te geven aan iemand op het station (dus even over de hekjes iets afgeven dus zonder uit te checken), en dan weer terug te reizen en op het begin station weer (gratis) uit te checken, maar misschien is die limiet op 1 uur ofzo ingesteld.

In HK is het gewoon een heerlijk systeem: het is spotgoedkoop (en de prijzen dalen ook), je kunt overal je kaart opladen of er mee betalen (7-11, McDonalds, etc), en je kunt hem gewoon in je portemonee laten zitten en die even snel langs de scanner laten glijden. Ow, en er staan geen persoonlijke gegevens op.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:23:41 #52
232982 henkdevlieg
Niet dood slaan.
pi_73240150
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:45 schreef Moozzie het volgende:
dat is nog niks. wacht maar tot het voetgangers belasting is aangeschaft
Dan zoek ik wel een rolstoel.
pi_73240176
Als de NS de toegang tot het hele station gaat ontzeggen snijden ze zichzelf, in sommige steden komt een grote groep alleen door of langs het station voor de winkels. De toegang tot de perrons mogen ze wel voor reizigers alleen houden, in andere landen is dat al heel gebruikelijk en zo weer je ook mensen die er niks te zoeken hebben.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:24:35 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73240177
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:21 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zal ik je een stukje inside info verklappen. Het systeem dat door NS wordt gebruikt is dat octopus systeem uit Hong Kong (de software in elk geval, hardware weet ik niet zeker). Ze hebben het daar gezien en gekocht, maar ja toen moest het worden vertaald naar de Nederlandse situatie en toen begon de ellende
Dat weet ik, maar zoals je al aangeeft: ze hebben het idee/systeem overgenomen, maar niet 1-op-1, maar met allerlei waardeloze aanpassingen en extra eisen etc etc. Belachelijk en geldverslindend.
pi_73240285
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:24 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar zoals je al aangeeft: ze hebben het idee/systeem overgenomen, maar niet 1-op-1, maar met allerlei waardeloze aanpassingen en extra eisen etc etc. Belachelijk en geldverslindend.
Probleem was geloof ik ook dat dat HK systeem maar 5 kaartsoorten kende en het moest worden aangepast voor de iets van 20 verschillende soorten hier in nederland en dat maakte het niet makkelijker
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73240834
Klinkt als een gek die weer wat verzonnen heeft.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  woensdag 30 september 2009 @ 13:48:15 #57
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73240882
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:28 schreef Karstman het volgende:

[..]

Probleem was geloof ik ook dat dat HK systeem maar 5 kaartsoorten kende en het moest worden aangepast voor de iets van 20 verschillende soorten hier in nederland en dat maakte het niet makkelijker
Geen idee. In HK kun je die kaart gewoon overal voor gebruiken, en op de een of andere manier is dat hier in NL weer 'onmogelijk' om dat voor elkaar te krijgen. Tja(!)

Geeft ook wel de zwakte van deze overheid aan.
pi_73241000
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk nogal weinig met de metro/tram te maken, maar met het feit dat je op een gegeven moment met je OV-chipkaart ook in de trein moet betalen.
Leg dan es uit waarom op elk ander treinspoor er geen poortjes zijn? Lijkt me beetje gelduitgeven voor niks?
pi_73241049
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ook gewoon: als je op hetzelfde station inchecked en uitchecked, gaat er niets van je tegoed af. Volgens mij zit er in HK zelfs geen tijdlimiet op wat betreft trein/metro, maar is heel goed mogelijk dat ik dat mis heb. Ik hoorde wel dat soms mensen even 'gratis reizen' een paar stations om even snel iets af te geven aan iemand op het station (dus even over de hekjes iets afgeven dus zonder uit te checken), en dan weer terug te reizen en op het begin station weer (gratis) uit te checken, maar misschien is die limiet op 1 uur ofzo ingesteld.

In HK is het gewoon een heerlijk systeem: het is spotgoedkoop (en de prijzen dalen ook), je kunt overal je kaart opladen of er mee betalen (7-11, McDonalds, etc), en je kunt hem gewoon in je portemonee laten zitten en die even snel langs de scanner laten glijden. Ow, en er staan geen persoonlijke gegevens op.
Zoals het hoort
pi_73241126
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Leg dan es uit waarom op elk ander treinspoor er geen poortjes zijn? Lijkt me beetje gelduitgeven voor niks?
Dat hebben ze dan misschien nog niet gedaan. Op veel andere treinstations staan die dingen ook.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73241148
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:44 schreef JeMoeder het volgende:
Vanwege de in te voeren OV-chipkaart wil de NS voor stations waardoor van de ene naar de andere kant van een stad kan worden gelopen, een passantentarief invoeren

WTF?

Daar kunnen en mogen ze toch niet mee wegkomen????


Klacht: Ik woon in Leiden, moet in 2010 ineens gaan betalen om onder het station door te lopen (door de hal) en niet eens op het perron hoef te komen
Klacht2: Je kan je familie, vrienden, zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen, tenzij je er dus voor gaat betalen.
Oh er was weer geld nodig?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:10:45 #62
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73241654
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:12 schreef Zjummie het volgende:
Kan ik nog wel door het station lopen als er poortjes staan?

Antwoord
Ja, alleen heeft u dan een OV-chipkaart nodig om toegang te krijgen tot het OV-chipkaartgebied. Als u binnen een bepaalde tijd weer uitcheckt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt het 'passagerecht' genoemd. U laadt een passagerecht bij een verkoop- en oplaadautomaat op uw OV-chipkaart. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf.


Blijft natuurlijk een butt-systeem

Hoe is dat in HongKong geregeld dan ?
Ik moest eens met de nachtbus in Amsterdam. Voorheen wist ik dat mijn strippenkaart dan niet geldig zou zijn, dus ik denk: OV-chipkaart opladen scheelt weer zo'n duur kaartje.. Dus ik laad dat ding op. Stap de bus in, wil mijn kaart scannen. BIEEEEEP *foutmelding*. Schijnt daar ook weer zo'n hele procedure voor te zijn.. het speciale nacht-tarief. Volgens meneer de buschauffeur had ik die dus niet geactiveerd..

Heb er nog niet goed naar gekeken, maar ik moet dus verschillende keren opladen onder verschillende tarieven? of kwam dat omdat ik er 'maar' 10 euro op had staan?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_73242934
Het hele systeem is gewoon omslachtig. Voor elk ding moet je apart gaan opladen. En die oplaadpunten zijn ook te verwaarlozen want hier in Capelle staat er maar 1 per spoor. Dus als ik m hier wil opladen mag ik naar de andere kant van het metrospoor.

In Dordrecht (waar ik woon) kan ik m nog helemaal niet opladen. Word er zo moe van. Eerst had ik een maandabbo van de NS gecombineerd met 2 zones metro. Toen werden het ineens 2 verschillende kaarten. 1 voor NS en een OV chipcard voor de metro. Nu mag ik dan wel met mijn OV chipcard met de trein maar ik kan deze nergens in Dordt opladen.
Haters gonna hate.
pi_73242982
En hoe zit het dan met die 20 euro die je erop moet hebben staan. Stel ik heb er 20 euro op. Ik neem een enkele reis naar Rotterdam (retourtjes werden afgeschaft?) dat kost mij bijvoorbeeld 4 euro. Heb ik nog 16 euro op die kaart staan, dat houdt dus in dat ik niet terug naar Dordt kan omdat er geen 20 euro op mijn chipcard staat? Dan blijf je laden of zie ik dat verkeerd?
Haters gonna hate.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:48:57 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73243037
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:47 schreef CyclingGirl het volgende:
En hoe zit het dan met die 20 euro die je erop moet hebben staan. Stel ik heb er 20 euro op. Ik neem een enkele reis naar Rotterdam (retourtjes werden afgeschaft?) dat kost mij bijvoorbeeld 4 euro. Heb ik nog 16 euro op die kaart staan, dat houdt dus in dat ik niet terug naar Dordt kan omdat er geen 20 euro op mijn chipcard staat? Dan blijf je laden of zie ik dat verkeerd?
Je mag er natuurlijk ook meer op zetten.
pi_73243087
Ja dat snap ik wel maar wat als 20 euro voldoende is, niet iedereen pakt elke dag de trein.

En dan nog het is nu al zo omslachtig om bij de RET je maandabo erop te laten zetten, als het straks met de NS ook zo is dan wordt het nog eens lachen mag je elke maand in de rij gaan staan bij het loket, zoals ik nu bij de RET ook moet doen.
Haters gonna hate.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:52:51 #67
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73243154
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat snap ik wel maar wat als 20 euro voldoende is, niet iedereen pakt elke dag de trein.

En dan nog het is nu al zo omslachtig om bij de RET je maandabo erop te laten zetten, als het straks met de NS ook zo is dan wordt het nog eens lachen mag je elke maand in de rij gaan staan bij het loket, zoals ik nu bij de RET ook moet doen.
Echt geweldig is het allemaal niet inderdaad.
  Redactie Games woensdag 30 september 2009 @ 15:02:12 #68
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73243483
Wat een KK-bedoeling is dat geworden zeg...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 30 september 2009 @ 15:51:22 #69
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_73245158
Grappig is dat ik Augustus 2007 in Tokyo zo'n Suica RFID toeristenkaartje gebruikt heb en dat was fokking makkelijk om te gebruiken en op te laden.
Gewoon met je pas over een detector vegen, poortje open, naar binnen, werkt net zo met naar buiten gaan, alleen dan wordt pas van je tegoed afgehaald.
Opladen kon met contant geld via speciale machines die bij elke trein- en metrostation aanwezig waren.
Zou kunnen dat het vergelijkbaar is met het Octupus systeem te Hong Kong.

Had op een gegeven moment verkeerd gelopen en het personeel aldaar hielp me en ik kreeg het geld terug.
Geweldig systeem, omdat het zo eenvoudig is en geen gedoe met onbereikbare tunneltjes.
Alle toegang tot perrons is netjes afgesloten en omdat het systeem met afstandstarieven werkt, zijn perrons van hetzelfde station onderling verbonden, zodat je pas daar betaalt waar je uitstapt.

Snap niet waarom ze het hier te NL zo knudde moeten maken.
Simpele oplossing: Doorgang toestaan en alleen voor toegang tot het perron om RFID kaart vragen.
En voor geheel NL dezelfde RFID kaart gebruiken, die dan ook nog eens anonieme uitvoering naast persoonsgebonden uitvoering heeft.
Maakt het wat makkelijker voor de verschillende bedrijven om samen te werken.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_73245728
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat snap ik wel maar wat als 20 euro voldoende is, niet iedereen pakt elke dag de trein.

En dan nog het is nu al zo omslachtig om bij de RET je maandabo erop te laten zetten, als het straks met de NS ook zo is dan wordt het nog eens lachen mag je elke maand in de rij gaan staan bij het loket, zoals ik nu bij de RET ook moet doen.
Begrijp ik goed dat je minimaal 20 euro op de kaart moet zetten, alvorens je deze kan gebruiken? Is 10 euro niet voldoende?
  woensdag 30 september 2009 @ 16:16:32 #71
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_73246141
Minimaal 20 euro op een kaart?
WTF?
Als ze nou eens bij elk station op centrale punten, zowel buiten als binnen het perron meerdere van zulke oplaadmachines neerzetten en deze eis weglieten, dan merken mensen vanzelf wel dat ze op bestemming pas naar buiten kunnnen als ze eenmaal genoeg op hun RFID pas hebben.
Heb het nooit te Tokyo geprobeerd, maar het lijkt me logisch dat je pas eruit kunt als je genoeg saldo op je pas hebt.

Het lijkt me dat de invoerders van dit systeem de consument betuttelen en bemoederen en zo mensen willen behoeden voor het vergeten van genoeg saldo op hun pas.
Wat een onzin.
Als je niet genoeg op je pas hebt moet je maar gaan opladen op lokatie, simpel zat.
Daarnaast kun je mensen die het systeem willen aftroeven toch met beboeting aanpakken.
Wat een idiote regeling dat van die 20,- minstens op je pas, echt zo'n faalhaas regeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barachem op 30-09-2009 16:27:48 ]
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_73246155
Ja zoiets had ik gelezen in het AD.
Haters gonna hate.
  woensdag 30 september 2009 @ 17:06:33 #73
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_73247897
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik moest eens met de nachtbus in Amsterdam. Voorheen wist ik dat mijn strippenkaart dan niet geldig zou zijn, dus ik denk: OV-chipkaart opladen scheelt weer zo'n duur kaartje.. Dus ik laad dat ding op. Stap de bus in, wil mijn kaart scannen. BIEEEEEP *foutmelding*. Schijnt daar ook weer zo'n hele procedure voor te zijn.. het speciale nacht-tarief. Volgens meneer de buschauffeur had ik die dus niet geactiveerd..

Heb er nog niet goed naar gekeken, maar ik moet dus verschillende keren opladen onder verschillende tarieven? of kwam dat omdat ik er 'maar' 10 euro op had staan?
Sowieso: nachttarieven

4,50 om naar huis te komen waar het normaal nog geen 80 cent zou kosten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_73248086
Haha, ik maak nog gebruik van het OV zolang ik studeer. Daarna pak ik gewoon altijd de auto, en velen met mij denk ik.
pi_73248315
Ze willen er gewoon voor zorgen dat men het ov niet meer pakt zou je dan haast denken. Over zoveel aspecten is zo niet over nagedacht
  woensdag 30 september 2009 @ 17:25:08 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73248438
In HK mag je 1 rit 'rood staan' op je kaart. Dan komt er gewoon een min-bedrag op je kaart, en wanneer je de volgende keer weer geld erop gooit, dan verrekent ie dat.

Dus ik ben ergens, en heb 3 euro op mijn kaart staan, en maak een reis van 15 euro, dan sta ik -12 op mijn kaart, en kan ik pas weer reizen zodra ik mijn kaart heb bijgevuld. Heel logisch. Heel normaal.
  woensdag 30 september 2009 @ 17:26:04 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73248456
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:21 schreef koffiegast het volgende:
Ze willen er gewoon voor zorgen dat men het ov niet meer pakt zou je dan haast denken. Over zoveel aspecten is zo niet over nagedacht
De manier waarop ze het hier in willen voeren, is idd belachelijk slecht, op verschillende vlakken. Eigenlijk schandalig, maar helaas al niet eens meer verrassend.
pi_73248597
Dan kan ik niet meer naar de burger king in Leiden.

Maar, bagger systeem! De opzet is wel ok, maar de uitvoering niet.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  Redactie Sport woensdag 30 september 2009 @ 18:50:38 #79
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_73251056
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het lijkt wel een Kans-kaart die de NS trekt bij Monoploy:

"De klant heeft een fout gemaakt in uw voordeel. U ontvangt 20 euro."

Ik moest lachen
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 30 september 2009 @ 18:53:20 #80
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73251147
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:44 schreef JeMoeder het volgende:
Klacht2: Je zakenrelaties niet meer op de trein zetten of ze ophalen
Wat voor zakenrelaties heb jij dat ze de trein nemen?
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  woensdag 30 september 2009 @ 18:55:46 #81
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_73251222
OV, geweldig iets. Je betaalt voor een klein ritje al gigantisch veel meer dan als je zelf met de auto, of motor gaat(met dat laatste kom je niet eens in files vast te zitten), en dan moet je ook nog eens bij een stel paupers gaan zitten, met kans op vertraging. En nu moet je zelfs geld betalen om aan dit klote circus mee te mogen doen. Geweldig dat OV, zouden meer mensen moeten doen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 30 september 2009 @ 20:29:19 #82
76108 bluuf
Powershell fan
pi_73254546
Op Amsterdam Centraal heb je aan de ene kant van het station de pont naar Noord en aan de andere kant van het station de trams, bussen en metros : straks ben je dus verplicht om een kaart te hebben om van de pont naar de tram, metro of het Damrak te komen (of je kan echt flink omlopen).
  woensdag 30 september 2009 @ 20:37:51 #83
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73254869
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:29 schreef bluuf het volgende:
Op Amsterdam Centraal heb je aan de ene kant van het station de pont naar Noord en aan de andere kant van het station de trams, bussen en metros : straks ben je dus verplicht om een kaart te hebben om van de pont naar de tram, metro of het Damrak te komen (of je kan echt flink omlopen).
Daar hoort dan gewoon een 'sluis' te komen door dat station heen waar iedereen doorheen kan lopen, zonder te hoeven chippen.
pi_73257120
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:37 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daar hoort dan gewoon een 'sluis' te komen door dat station heen waar iedereen doorheen kan lopen, zonder te hoeven chippen.
En de winkels in de stationshal dan?
  woensdag 30 september 2009 @ 21:40:11 #85
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_73257243
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:36 schreef MWP het volgende:

[..]

En de winkels in de stationshal dan?
Die klagen snel genoeg over dalende omzet. Amsterdam Centraal wordt dan ook een stuk stiller denk ik, is nu ook gewoon ontmoetingsplaats. (om over de restauratie boven maar te zwijgen, zit zelfs een grand cafe in )
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 30 september 2009 @ 21:44:40 #86
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73257425
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:53 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Wat voor zakenrelaties heb jij dat ze de trein nemen?
Wat zijn dat toch altijd voor trieste anti-OV reacties?
Er zijn zat mensen die gewoon de trein nemen, ook zakenmensen. Is dat nou zo vreemd?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 30 september 2009 @ 21:45:30 #87
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73257465
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Die klagen snel genoeg over dalende omzet. Amsterdam Centraal wordt dan ook een stuk stiller denk ik, is nu ook gewoon ontmoetingsplaats. (om over de restauratie boven maar te zwijgen, zit zelfs een grand cafe in )
Dat dus. Belang van de burger is eerste prioroteit, en vervolgens gaat de middenstand daar wel klagen, en fixen ze het op een andere manier.
pi_73257501
Minimaal 20 euro op zo'n kaart?
Dan hebben ze bij een miljoen kaartbezitters dus alweer 20.000.000 extra om rente over te vangen...
Slim bedacht...
  woensdag 30 september 2009 @ 21:47:28 #89
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_73257523
kut NS
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 21:48:19 #90
230491 Zith
pls tip
pi_73257550
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
Minimaal 20 euro op zo'n kaart?
Dan hebben ze bij een miljoen kaartbezitters dus alweer 20.000.000 extra om rente over te vangen...
Slim bedacht...
Yep
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73257948
en retourtjes dan?
en als ik vanuit hier naar een bestemming ga die meer dan 20 euro kost?
pi_73258319
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:58 schreef electronique het volgende:
en retourtjes dan?
en als ik vanuit hier naar een bestemming ga die meer dan 20 euro kost?
Retourtjes gaan eruit, dus je komt wel aan op je bestemming alleen niet meer terug
pi_73258401
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:09 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Retourtjes gaan eruit, dus je komt wel aan op je bestemming alleen niet meer terug
gemene manier om ons nog meer te laten betalen voor de trein

heen en terug naar amsterdam word nu dus zo'n 6 euro duurder voor mij
  woensdag 30 september 2009 @ 22:12:41 #94
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73258411
Ik zie een station als een openbaar terrein, ook al is het niet van de staat.
Daarom vind ik dit idee van de pot gerukt.

Ik vind dat ik het recht heb om gratis op het station te mogen staan, zelfs al heb ik geen vervoersbewijs.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73258570
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:12 schreef Brainfish het volgende:
Ik zie een station als een openbaar terrein, ook al is het niet van de staat.
Daarom vind ik dit idee van de pot gerukt.

Ik vind dat ik het recht heb om gratis op het station te mogen staan, zelfs al heb ik geen vervoersbewijs.
De Nederlandse Staat is nog steeds de enige aandeelhouder van de NS.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:20:50 #96
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_73258719
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:44 schreef Litso het volgende:

[..]

Wat zijn dat toch altijd voor trieste anti-OV reacties?
Er zijn zat mensen die gewoon de trein nemen, ook zakenmensen. Is dat nou zo vreemd?
Ja
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_73259582
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:12 schreef electronique het volgende:

[..]

gemene manier om ons nog meer te laten betalen voor de trein

heen en terug naar amsterdam word nu dus zo'n 6 euro duurder voor mij
Op de radio zeiden ze vanmiddag nog dat ze om die reden de enkeltjes goedkoper aan het maken waren..
pi_73259603
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:43 schreef tijntjethf het volgende:

[..]

Op de radio zeiden ze vanmiddag nog dat ze om die reden de enkeltjes goedkoper aan het maken waren..
dat hadden ze toch al gedaan?
pi_73259704
Whehe de chipkaart hebben ze nog niet hier in Den Bosch. Als we hier moeten betalen om over het station te lopen, gaan we gewoon over het spoor heen.

Ja zeetie
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_73259707
Hier hebben ze dat gelukkig niet, hoewel die apparaten al meer als een jaar in de bus zitten?
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')