quote:Pup in de zak
Mevrouw Ida Dokter wil dolgraag een Golden Retriever pup met een stamboom. Via Marktplaats komt ze terecht bij een fokker in het plaatsje Oranje. De fokker heeft het hondje Layka in de aanbieding. Maar als Ida de pup daar na zes weken ophaalt, gaat het mis. Layka spuugt wormen en heeft last van diarree. Eerst probeert Ida het hondje zelf nog op te lappen, maar niets lijkt te helpen. Als ze Layka op een dag bewusteloos in haar hok aantreft, is voor Ida de maat vol. Boos en verdrietig brengt ze Layka terug naar de fokker. Na een week krijgt Ida een telefoontje van de fokker. Layka is weer helemaal gezond en kan weer worden opgehaald. Een bezoek aan de dokter was niet eens nodig! Maar Ida wil niet meer. Ze heeft te veel ellende met het hondje meegemaakt en eist haar geld terug. Maar dat weigert de fokker. Mr. Visser springt midden in het gevecht en komt erachter dat blaffende honden soms wel degelijk kunnen bijten!
Vanuit het consumentenrecht heeft de eiser niks toch? De leverancier moet een degelijk 'product' leveren, en als dat niet zo blijkt te zijn mag hij het 'repareren' op redelijke termijn. Wat hier dus gedaan isquote:
Dat is natuurlijk een moeilijk dilemma.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen idee of het verschil maakt als het product een puppy is
Was er een met een oude wijf dat recht van overpad had bij de buren. Maar de evil buurvrouw waagde het een tuinhekje te willen plaatsen in haar eigen tuin (om haar hond in haar tuin te houden) daar waar zij langs moest lopen. Ze kon gewoon het hek opendoen, mocht er ook nog steeds langs en had er verder ook geen noemenswaardige last van, maar als de buurvrouw toch een hekje zou plaatsen ging dan toch echt liever dood (als dat hekje er komt "memme ze me drek wegstoppen onder de grond"), dat zou natuurlijk ook onmenselijk leed zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Welke aflevering over het tuinhekje bedoelen jullie? Daar gaan er toch meerdere over...?
Ik vind de tingeltangel ook wel erg geniaal...
Er gaat ergens ver weg een belletje rinkelen ja.... heb ze allemaal gezien maarja, er zijn vele legendarische afleveringen. Maar weer eens een marathon houdenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:15 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Was er een met een oude wijf dat recht van overpad had bij de buren. Maar de evil buurvrouw waagde het een tuinhekje te willen plaatsen in haar eigen tuin (om haar hond in haar tuin te houden) daar waar zij langs moest lopen. Ze kon gewoon het hek opendoen, mocht er ook nog steeds langs en had er verder ook geen noemenswaardige last van, maar als de buurvrouw toch een hekje zou plaatsen ging dan toch echt liever dood (als dat hekje er komt "memme ze me drek wegstoppen onder de grond"), dat zou natuurlijk ook onmenselijk leed zijn.
En dan had ze tot overmaat van ramp kinderen die niet even zeiden dat ze wel erg onredelijk bezig was, nee, die gingen meehuilen hoe erg het toch allemaal niet voor haar was.. Legendarisch..
Ik ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Laat me eens niet zo schrikken, dacht dat het al begon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |