Ken je Third Day al?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:14 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Weet iemand waar je goed moderne worship muziek kan vinden? KD?
Op het Roskilde festival hadden ze de dranghekken (uitstekende Nederlandse vinding!) tussen het publiek verkeerd om gezet. Eddie Vedder riep het publiek op om naar het podium te komen en dat deden ze: 9 doden. Ik denk dat Eddy toen van z'n geloof gevallen is ("to the universe I don't mean a thing/there's just one word that I still believe/that's love")quote:Op zondag 24 januari 2010 13:23 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kun je daar iets bij uitleggen?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:08 schreef heartz het volgende:
Lukas 19:38 - 20:14, vers 42
Indien gij, ja gij, op deze dag de dingen hadt onderscheiden die met vrede te maken hebben - maar nu zijn ze voor uw ogen verborgen. 43 Want er zullen dagen over u komen waarin uw vijanden een versterking rondom u zullen bouwen met puntige palen en u zullen omsingelen en u van alle kanten zullen benauwen 44 en zullen u en uw kinderen in u tegen de grond verpletteren, en zij zullen in u geen steen op de andere laten, omdat gij de tijd waarin gij werdt geïnspecteerd niet hebt onderscheiden.
en zij zullen in u geen steen op de andere laten? enlighten please?
Dit bedoel je vast anders dan je het kan opvatten?quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:45 schreef heartz het volgende:
Zijn er hier ook mensen of gelovigen die de Killuminati van Tupac met de Bijbel in verband brengen?
Idd, ik ben zelf namelijk ook aardig aan het bekeren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:52 schreef Modus het volgende:
[..]
Dit bedoel je vast anders dan je het kan opvatten?.
Dit wordt over de stad Jeruzalem gezegd. Niet over mensen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:37 schreef heartz het volgende:
Deze vraag, uit dit ( Michael Jackson: the plot thickens.. ) topic past hier misschien beter
[..]
Mijn vraag blijft staan maak niet uit in welke context.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:22 schreef Farizeeer het volgende:
[..]
Dit wordt over de stad Jeruzalem gezegd. Niet over mensen.
Het is trouwens Lukas 21: 5-38.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:37 schreef heartz het volgende:
Deze vraag, uit dit ( Michael Jackson: the plot thickens.. ) topic past hier misschien beter
[..]
Je kunt het beter lezen in de Nieuwe Bijbelvertaling:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Mijn vraag blijft staan maak niet uit in welke context.
Hoe kan je het 'vertalen'? (al krijg ik verschillende vertalingen)
Dit is een vrij letterlijke interpretatie, volgens mij?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:56 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Je kunt het beter lezen in de Nieuwe Bijbelvertaling:
Lucas 19
41 Toen hij Jeruzalem voor zich zag liggen, begon hij te huilen over het lot van de stad. 42 Hij zei: ‘Had ook jij op deze dag maar geweten wat vrede kan brengen! Maar dat blijft voor je verborgen, ook nu. 43 Want er zal een tijd komen dat je vijanden belegeringswerken tegen je oprichten, je omsingelen en je van alle kanten insluiten. 44 Ze zullen je met de grond gelijkmaken en je kinderen verdelgen, en ze zullen geen steen op de andere laten, omdat je de tijd van Gods ontferming niet hebt herkend.’
Jezus voorziet hier de vernietiging van de tempel en Jeruzalem, in 70 na Chr., na de Joodse opstand, door de Romeinse veldheer Titus.
Dit was het begin van de verstrooiing van de Joden over de wereld.
Jezus schrijft dit toe aan het feit dat ze Hem hebben afgewezen, en daarmee Gods ontferming.
Ja, veel letterlijker kan nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef heartz het volgende:
[..]
Dit is een vrij letterlijke interpretatie, volgens mij?
quote:Twee gebeurtenissen uit de triomftocht zijn op de grote reliëfvlakken in de doorgang van de boog afgebeeld. De zuidzijde toont het begin van de triomftocht.
Hier voeren Romeinse legioensoldaten de kostbaarste stukken van de buit met zich mee, waaronder de Tafel met de Toonbroden, de menora (zevenarmige kandelaar) en de zilveren Hazozratrompetten uit de Tempel van Jeruzalem, die worden weggedragen door de triomfboog.
Op de andere zijde staat het hoogtepunt van de triomftocht: Titus, begeleid door zijn bewakers, de lictoren, staat midden in de door de stadsgodin Roma aangevoerde quadriga, een tweewielige wagen met een vierspan ervoor, en wordt door de overwinningsgodin Victoria gelauwerd. Representaties van Senaat en Volk van Rome completeren het geheel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boog_van_Titus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |