Doe eens een linkje dan? Ik heb het vaker zien roepen in F&F maar ik heb er nooit een bewijs van gezienquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:58 schreef -SG- het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het ook verboden op katten buiten de laten lopen. Dus als TS goed had gehandeld kon de kat ook nooit geslagen worden.
Jah, binnenhouden. Of maak er een ren voor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus alle katten maar binnenhouden dan?
Dat gejammer.
Edit: Is niet het doel van dit topic, sorry.
Vind het toch wel heel apart dat je er zoveel last van hebt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Jah, binnenhouden. Of maak er een ren voor.![]()
Maar niet in mijn tuin aub.
Zeg ik dat? Ik erken enkel dat kattenstront ook irritant is. Ik zie het zo, als jij er voor kiest om je kat buiten te laten lopen heb je ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kat niet voor teveel overlast zorgt. En dat zou kunnen betekenen dat je eens in de week/maand eens de zandbakken doorspit op zoek naat stront en die opruimt. Om niks te doen en het af te wimpelen van.. tja, zo zijn katten is mij te simpel.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus alle katten maar binnenhouden dan?
Dat gejammer.
Edit: Is niet het doel van dit topic, sorry.
Mja ik vind ganzenstront ook vervelend en ik vind vogelpoep op mijn raam ook irritant. Dat is nog geen reden om dieren te slaan. Spreek dan de eigenaar aan en kijk of je er samen uit kunt komen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik erken enkel dat kattenstront ook irritant is. Ik zie het zo, als jij er voor kiest om je kat buiten te laten lopen heb je ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kat niet voor teveel overlast zorgt. En dat zou kunnen betekenen dat je eens in de week/maand eens de zandbakken doorspit op zoek naat stront en die opruimt. Om niks te doen en het af te wimpelen van.. tja, zo zijn katten is mij te simpel.
Mind you, I have cats.
Ik denk dat je overlast door loslopende katten als verzorger nooit kunt voorkomen. Misschien deels, maar dingen als op de auto's klimmen en dergelijke natuurlijk niet. Het is trouwens ook bijzonder moeilijk om een kat binnen te houden, hoor ik vaak. Heb zelf nu geen katten meer, maar ik vind ze wel.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik erken enkel dat kattenstront ook irritant is. Ik zie het zo, als jij er voor kiest om je kat buiten te laten lopen heb je ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kat niet voor teveel overlast zorgt. En dat zou kunnen betekenen dat je eens in de week/maand eens de zandbakken doorspit op zoek naat stront en die opruimt. Om niks te doen en het af te wimpelen van.. tja, zo zijn katten is mij te simpel.
Mind you, I have cats.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:13 schreef senesta het volgende:
[..]
Mja ik vind ganzenstront ook vervelend en ik vind vogelpoep op mijn raam ook irritant. Dat is nog geen reden om dieren te slaan. Spreek dan de eigenaar aan en kijk of je er samen uit kunt komen.
Dus dan mag ik mijn hond ook in jullie tuin uitlaten?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind het toch wel heel apart dat je er zoveel last van hebt.Verder kan die kat er dan zelf niets aan doen, dus om het nou op zo'n beest af te reageren is ook nogal cru en slaat nergens op.
Dat is toch iets heel anders, katteneigenaren kiezen er toch niet bewust voor dat hun kat in andermans tuin poept? De meeste zie ik het trouwens bij bomen doen, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
Dus dan mag ik mijn hond ook in jullie tuin uitlaten?
Gast.. maak je punt even lekker in je eigen anti-katten topic please. Vlgs mij zie ik steeds dezelfde mensen steeds dezelfde herhalende posten maken tov katten en katteneigenaren, zelfs zo erg dat het naast dat het al voorspelbaar is ook echt helemaal uitgekauwd is, en niemand wil het weten!quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
Dus als je je hond gewoon naar buiten gooit en er verder niet meer op let en hij gaat dan in je tuin schijten en begraaft de zooi (dat kunnen honden zo mooi, de hele straat ligt dan onderquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch iets heel anders, katteneigenaren kiezen er toch niet bewust voor dat hun kat in andermans tuin poept? De meeste zie ik het trouwens bij bomen doen, maar dat kan aan mij liggen.
Bovendien heb ik dan nog altijd liever een kat, die begraaft alles netjes.En voor die zeldzame keer dat een kat een drol achterlaat in je tuin die met de regen zo weer weg is/verteert snap ik de overlast ook niet helemaal. Maar als kattenlover zie ik het misschien verkeerd.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
Als ik jouw hond in mijn tuin zou zien schijten dan zou ik je daar op aanspreken, en een tweede keer waarschijnlijk ook nog. Daarna zou ik wellicht andere maatregelen overwegen maar het schoppen of slaan van een dier die zich van geen kwaad bewust is zou daar in geen geval onder vallenquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
laatste reactie dan,quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:39 schreef senesta het volgende:
[..]
[..]
Als ik jouw hond in mijn tuin zou zien schijten dan zou ik je daar op aanspreken, en een tweede keer waarschijnlijk ook nog. Daarna zou ik wellicht andere maatregelen overwegen maar het schoppen of slaan van een dier die zich van geen kwaad bewust is zou daar in geen geval onder vallen![]()
Maar zullen we de wel of niet katten buiten laten discussie nu afkappen hier? Mocht je daar wel over door willen gaan dan staat het je vrij om daar zelf een ander topic over te openen.
Nee, ik denk dat TS de hand in eigen boezem moet steken. Het slaan van de kat is een gevolg. Het probleem ligt bij de oorzaak.quote:De vraag van TS is of hij bijvoorbeeld aangifte zou kunnen doen of andere stappen tegen de buurman kan nemen wegens het slaan van zijn kat. Zou je hier minimaal melding van kunnen maken bijvoorbeeld?
Een dier slaan omdat ie op een auto ligt (en met liggen veroorzaakt zo'n beest geen schade) is wellicht een gevolg van het liggen op de auto, maar het is wel verwerpelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat TS de hand in eigen boezem moet steken. Het slaan van de kat is een gevolg. Het probleem ligt bij de oorzaak.
Mooi,. Jij vind het blijkbaar heel normaal om andermans dieren (of al niet meer) te pijnigen omdat ze toevallig op je pad komen.. bedankt voor de reactie, not helpfull at all evengoed bedankt, doei.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef BroesWillems het volgende:
Nee, ik denk dat TS de hand in eigen boezem moet steken. Het slaan van de kat is een gevolg. Het probleem ligt bij de oorzaak.
Dan kan deze beter verplaatst worden naar WGR.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef senesta het volgende:
De discussie over katten wel of niet buiten is nu echt klaar en die verwijder ik ook hierna, uiteraard mag daar een topic voor geopend worden maar de vraag in dit topic is of je juridische stappen kunt ondernemen tegen iemand die je kat slaat.
Okee, juridisch dan. Nee, dat kan niet. een kat is volgens de wet een eigendom, net als een fiets bijvoorbeeld. Als ik jouw fiets sla en er ontstaat geen schade aan de fiets kan je ook geen aangifte doen. Dus als er geen schade is aan de kat kan je ook geen aangifte doen. Plus als dat er wel is, je aangifte niet zo sterk staat omdat je je eigendommen niet zomaar overal op straat rond mag laten slingeren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef senesta het volgende:
De discussie over katten wel of niet buiten is nu echt klaar en die verwijder ik ook hierna, uiteraard mag daar een topic voor geopend worden maar de vraag in dit topic is of je juridische stappen kunt ondernemen tegen iemand die je kat slaat.
Welke schade??quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
Ok ontopic,
De vraag is dus of er stappen ondernomen kunnen worden tegen de buurman. Tja, je zou aangifte kunnen doen, maar je kun dan dus ook een tegenreactie van je buurman verwachten met betrekking tot schade aan zijn auto.
Het is heel goed mogelijk dat een kat met zijn nagels krassen in de lak van de auto kan maken.quote:
Maar rond dieren is de wetgeving niet helemaal hetzelfde natuurlijk als bij bezittingen. Als ik mijn fiets in elkaar schop dan is er geen haan die daar naar kraait, als ik mijn hond of kat in elkaar schop dan kan ik (terecht natuurlijk) aangeklaagd worden voor dierenmishandeling. Maar wanneer is daar sprake van. Ik denk dat slaan daar ook wel onder valt maar dat je zonder letsel gewoon niet erg sterk staat?quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee, juridisch dan. Nee, dat kan niet. een kat is volgens de wet een eigendom, net als een fiets bijvoorbeeld. Als ik jouw fiets sla en er ontstaat geen schade aan de fiets kan je ook geen aangifte doen. Dus als er geen schade is aan de kat kan je ook geen aangifte doen. Plus als dat er wel is, je aangifte niet zo sterk staat omdat je je eigendommen niet zomaar overal op straat rond mag laten slingeren.
Maar het is helemaal nergens aangetoond dat dat de reden van de buurman was om de kat te slaan, die conclusie hebben mensen hier in het topic getrokken maar dat staat helemaal nergensquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het is heel goed mogelijk dat een kat met zijn nagels krassen in de lak van de auto kan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |