abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 14:04:08 #101
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73209447
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:58 schreef -SG- het volgende:

[..]

Bij mijn weten is het ook verboden op katten buiten de laten lopen.
Dus als TS goed had gehandeld kon de kat ook nooit geslagen worden.
Doe eens een linkje dan? Ik heb het vaker zien roepen in F&F maar ik heb er nooit een bewijs van gezien
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_73209464
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus alle katten maar binnenhouden dan?
Dat gejammer.

Edit: Is niet het doel van dit topic, sorry.
Jah, binnenhouden. Of maak er een ren voor.
Maar niet in mijn tuin aub.
pi_73209598
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:05 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Jah, binnenhouden. Of maak er een ren voor.
Maar niet in mijn tuin aub.
Vind het toch wel heel apart dat je er zoveel last van hebt. Verder kan die kat er dan zelf niets aan doen, dus om het nou op zo'n beest af te reageren is ook nogal cru en slaat nergens op.

Verder denk ik niet dat dit onder dierenmishandeling valt TS. Tenzij hij het vaker doet valt er juridisch natuurlijk weinig mee te doen (ook geen bewijs). Het beste is het er met hem persoonlijk over hebben en maak hem dan duidelijk dat zijn agressie mogelijk juist voor meer krassen heeft gezorgd.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:10:15 #104
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_73209623
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus alle katten maar binnenhouden dan?
Dat gejammer.

Edit: Is niet het doel van dit topic, sorry.
Zeg ik dat? Ik erken enkel dat kattenstront ook irritant is. Ik zie het zo, als jij er voor kiest om je kat buiten te laten lopen heb je ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kat niet voor teveel overlast zorgt. En dat zou kunnen betekenen dat je eens in de week/maand eens de zandbakken doorspit op zoek naat stront en die opruimt. Om niks te doen en het af te wimpelen van.. tja, zo zijn katten is mij te simpel.

Mind you, I have cats.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_73209654
quote:
[b]
Mind you, I have cats.
En die mogen lekker achter het raam zitten op 6 hoog?
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 14:13:32 #106
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73209711
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik erken enkel dat kattenstront ook irritant is. Ik zie het zo, als jij er voor kiest om je kat buiten te laten lopen heb je ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kat niet voor teveel overlast zorgt. En dat zou kunnen betekenen dat je eens in de week/maand eens de zandbakken doorspit op zoek naat stront en die opruimt. Om niks te doen en het af te wimpelen van.. tja, zo zijn katten is mij te simpel.

Mind you, I have cats.
Mja ik vind ganzenstront ook vervelend en ik vind vogelpoep op mijn raam ook irritant. Dat is nog geen reden om dieren te slaan. Spreek dan de eigenaar aan en kijk of je er samen uit kunt komen.
pi_73209718
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Mind you, I have cats.
Ik denk dat je overlast door loslopende katten als verzorger nooit kunt voorkomen. Misschien deels, maar dingen als op de auto's klimmen en dergelijke natuurlijk niet. Het is trouwens ook bijzonder moeilijk om een kat binnen te houden, hoor ik vaak. Heb zelf nu geen katten meer, maar ik vind ze wel. En juist het mooie van katten is dat ze meer vrijheid kunnen hebben dan andere dieren, omdat ze (bijna) nooit weglopen.
pi_73209772
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:13 schreef senesta het volgende:

[..]

Mja ik vind ganzenstront ook vervelend en ik vind vogelpoep op mijn raam ook irritant. Dat is nog geen reden om dieren te slaan. Spreek dan de eigenaar aan en kijk of je er samen uit kunt komen.
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vind het toch wel heel apart dat je er zoveel last van hebt. Verder kan die kat er dan zelf niets aan doen, dus om het nou op zo'n beest af te reageren is ook nogal cru en slaat nergens op.
Dus dan mag ik mijn hond ook in jullie tuin uitlaten?
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:18:28 #109
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_73209874
Oke, oke, ik heb het misschien wat ongelukkig verwoord. Maar lees artikel 179 van burgelijk wetboek boek 6 maar.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_73209882
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[..]

Dat is toch iets heel anders, katteneigenaren kiezen er toch niet bewust voor dat hun kat in andermans tuin poept? De meeste zie ik het trouwens bij bomen doen, maar dat kan aan mij liggen.
Bovendien heb ik dan nog altijd liever een kat, die begraaft alles netjes. En voor die zeldzame keer dat een kat een drol achterlaat in je tuin die met de regen zo weer weg is/verteert snap ik de overlast ook niet helemaal. Maar als kattenlover zie ik het misschien verkeerd.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:20:38 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73209935
quote:

[..]

[..]

Gast.. maak je punt even lekker in je eigen anti-katten topic please. Vlgs mij zie ik steeds dezelfde mensen steeds dezelfde herhalende posten maken tov katten en katteneigenaren, zelfs zo erg dat het naast dat het al voorspelbaar is ook echt helemaal uitgekauwd is, en niemand wil het weten!
Dus please, sluit het topic en ga verder met je leven opdat er ook een katten-topic kan bestaan zonder je ongewilde reactie.
Dit geldt voor jouw en een ieder die zich erin herkent.
The truth was in here.
pi_73210372
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch iets heel anders, katteneigenaren kiezen er toch niet bewust voor dat hun kat in andermans tuin poept? De meeste zie ik het trouwens bij bomen doen, maar dat kan aan mij liggen.
Bovendien heb ik dan nog altijd liever een kat, die begraaft alles netjes. En voor die zeldzame keer dat een kat een drol achterlaat in je tuin die met de regen zo weer weg is/verteert snap ik de overlast ook niet helemaal. Maar als kattenlover zie ik het misschien verkeerd.
Dus als je je hond gewoon naar buiten gooit en er verder niet meer op let en hij gaat dan in je tuin schijten en begraaft de zooi (dat kunnen honden zo mooi, de hele straat ligt dan onder ), vind je dat geen enkel probleem?

Ik zou in geval van TS eens een gesprek aanknopen met de buurman en als hij echt kwade bedoelingen heeft gehad, voorlopig geen risico nemen met mijn kat en deze binnen houden tot er een oplossing is. Om te voorkomen dat deze kat nog meer klappen of misschien zelfs erger gaat krijgen.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 14:39:13 #113
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73210537
quote:

[..]

[..]

quote:

[..]

[..]

Als ik jouw hond in mijn tuin zou zien schijten dan zou ik je daar op aanspreken, en een tweede keer waarschijnlijk ook nog. Daarna zou ik wellicht andere maatregelen overwegen maar het schoppen of slaan van een dier die zich van geen kwaad bewust is zou daar in geen geval onder vallen

Maar zullen we de wel of niet katten buiten laten discussie nu afkappen hier? Mocht je daar wel over door willen gaan dan staat het je vrij om daar zelf een ander topic over te openen.

De vraag van TS is of hij bijvoorbeeld aangifte zou kunnen doen of andere stappen tegen de buurman kan nemen wegens het slaan van zijn kat. Zou je hier minimaal melding van kunnen maken bijvoorbeeld?
pi_73210653
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:39 schreef senesta het volgende:

[..]

[..]

Als ik jouw hond in mijn tuin zou zien schijten dan zou ik je daar op aanspreken, en een tweede keer waarschijnlijk ook nog. Daarna zou ik wellicht andere maatregelen overwegen maar het schoppen of slaan van een dier die zich van geen kwaad bewust is zou daar in geen geval onder vallen

Maar zullen we de wel of niet katten buiten laten discussie nu afkappen hier? Mocht je daar wel over door willen gaan dan staat het je vrij om daar zelf een ander topic over te openen.
laatste reactie dan,

een eigenaar van een hond kun je er op aanspreken. Van een kat gaat dat al weer moeilijker worden, van wie die is? geen idee.
Maar door een beest te laten schrikken kun je hem misschien wel afleren om in je tuin te komen. Wat eigenlijk van de zotte is, want dat hoor de eigenaar te doen.
quote:
De vraag van TS is of hij bijvoorbeeld aangifte zou kunnen doen of andere stappen tegen de buurman kan nemen wegens het slaan van zijn kat. Zou je hier minimaal melding van kunnen maken bijvoorbeeld?
Nee, ik denk dat TS de hand in eigen boezem moet steken. Het slaan van de kat is een gevolg. Het probleem ligt bij de oorzaak.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 14:43:58 ]
pi_73210719
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat TS de hand in eigen boezem moet steken. Het slaan van de kat is een gevolg. Het probleem ligt bij de oorzaak.
Een dier slaan omdat ie op een auto ligt (en met liggen veroorzaakt zo'n beest geen schade) is wellicht een gevolg van het liggen op de auto, maar het is wel verwerpelijk.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:45:02 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73210729
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef BroesWillems het volgende:

Mooi,. Jij vind het blijkbaar heel normaal om andermans dieren (of al niet meer) te pijnigen omdat ze toevallig op je pad komen.. bedankt voor de reactie, not helpfull at all evengoed bedankt, doei.
The truth was in here.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 14:57:50 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73211137
De discussie over katten wel of niet buiten is nu echt klaar en die verwijder ik ook hierna, uiteraard mag daar een topic voor geopend worden maar de vraag in dit topic is of je juridische stappen kunt ondernemen tegen iemand die je kat slaat.
pi_73211202
Ok ontopic,

De vraag is dus of er stappen ondernomen kunnen worden tegen de buurman. Tja, je zou aangifte kunnen doen, maar je kun dan dus ook een tegenreactie van je buurman verwachten met betrekking tot schade aan zijn auto.
pi_73211266
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef senesta het volgende:
De discussie over katten wel of niet buiten is nu echt klaar en die verwijder ik ook hierna, uiteraard mag daar een topic voor geopend worden maar de vraag in dit topic is of je juridische stappen kunt ondernemen tegen iemand die je kat slaat.
Dan kan deze beter verplaatst worden naar WGR.
pi_73211281
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef senesta het volgende:
Okee, juridisch dan. Nee, dat kan niet. een kat is volgens de wet een eigendom, net als een fiets bijvoorbeeld. Als ik jouw fiets sla en er ontstaat geen schade aan de fiets kan je ook geen aangifte doen. Dus als er geen schade is aan de kat kan je ook geen aangifte doen. Plus als dat er wel is, je aangifte niet zo sterk staat omdat je je eigendommen niet zomaar overal op straat rond mag laten slingeren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 september 2009 @ 15:02:30 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73211284
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
Ok ontopic,

De vraag is dus of er stappen ondernomen kunnen worden tegen de buurman. Tja, je zou aangifte kunnen doen, maar je kun dan dus ook een tegenreactie van je buurman verwachten met betrekking tot schade aan zijn auto.
Welke schade??
pi_73211354
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke schade??
Het is heel goed mogelijk dat een kat met zijn nagels krassen in de lak van de auto kan maken.
pi_73211362
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke schade??
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 15:06:14 #124
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73211401
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Okee, juridisch dan. Nee, dat kan niet. een kat is volgens de wet een eigendom, net als een fiets bijvoorbeeld. Als ik jouw fiets sla en er ontstaat geen schade aan de fiets kan je ook geen aangifte doen. Dus als er geen schade is aan de kat kan je ook geen aangifte doen. Plus als dat er wel is, je aangifte niet zo sterk staat omdat je je eigendommen niet zomaar overal op straat rond mag laten slingeren.
Maar rond dieren is de wetgeving niet helemaal hetzelfde natuurlijk als bij bezittingen. Als ik mijn fiets in elkaar schop dan is er geen haan die daar naar kraait, als ik mijn hond of kat in elkaar schop dan kan ik (terecht natuurlijk) aangeklaagd worden voor dierenmishandeling. Maar wanneer is daar sprake van. Ik denk dat slaan daar ook wel onder valt maar dat je zonder letsel gewoon niet erg sterk staat?
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 15:07:17 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73211439
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Het is heel goed mogelijk dat een kat met zijn nagels krassen in de lak van de auto kan maken.
Maar het is helemaal nergens aangetoond dat dat de reden van de buurman was om de kat te slaan, die conclusie hebben mensen hier in het topic getrokken maar dat staat helemaal nergens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')