Zij was even perplex, liet net de kinderen in huis.. toen ze dacht.. dit klopt toch niet, reed de buurman net van huis weg.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Heeft je vrouw op dat moment ook wel ingegrepen?
Mja, de meeste katten laten zich echt niet slaan, dat TS nou zo'n Rode Homo-kater heeft die zich zomaar laat meppen...quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:30 schreef Dragorius het volgende:
Ja dat zal natuurlijk wel zo zijn (onze katten komen nooit buiten) maar dan hoeft zo'n man die kat niet te slaan. Duwen/wegjagen prima, maar slaan?
Door zo ADHD te doen schrikt het beest en zet z'n nagels in je lak.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:32 schreef PierreTT het volgende:
Tja, als er een kat op mijn auto zit dan verjaag ik hem even door met mijn handen te wapperen en kssst te roepenslaan gaat ook wel weer een beetje ver, tenzij dat beest echt de complete lak naar de tering heeft geholpen, dan zou ik ook wel boos worden...
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, de meeste katten laten zich echt niet slaan, dat TS nou zo'n Rode Homo-kater heeft die zich zomaar laat meppen...
Jij bent er ook zo een die vindt dat vogels in bomen hun bek moeten houden omdat jij anders je boekje niet kunt lezen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Val andere mensen niet lastig met jouw huisdieren.
Het is ook niet echt ADHD met je handen wapperen en ksst roepenquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Door zo ADHD te doen schrikt het beest en zet z'n nagels in je lak.
Als je gewoon "hee poessie" doet en hem even achter z'n oren krabbelt en 'm met zachte dwang van die auto duwt staan er hooguit vieze pootjes op je lak.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je gewoon "hee poessie" doet en hem even achter z'n oren krabbelt en 'm met zachte dwang van die auto duwt staan er hooguit vieze pootjes op je lak.
Nou daar moet ik inderdaad niet aan denken, maar hij zou wel de eerste zijn die er dan van verdenk. En je hebt gelijk dan heb ik het maast vast een keer gemeld!quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:37 schreef Ra-z het volgende:
Wordt weer een topic vol kattenhaters![]()
Kzou een melding doen bij de dierenbescherming en proberen of je online aangifte kan doen oid, als je kat dan op een dag spons te eten heeft gekregen of ergens opgehangen wordt door je buurman heb je iig iets waar je wat mee kan.
Dat ie je kat eraf jaagt is terecht maar eraf meppen is gewoon dierenmishandeling
ik stap altijd gewoon in, start de auto en rijd weg, als ie er nog op zit gaat ie gezellig meequote:Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja kan je doen. Maar aangezien weinig mensen een .22 hebben liggen thuis kom je niet verder dan je puddingbuks.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:39 schreef rulerofdeath het volgende:
OT: die kat moet je gewoon bij je houden.
En laten mensen dan voortaan hun kutkinderen ook even binnen? Die tegenwoordig schreeuwen, vernielen, rommel maken en een grote bek hebben?quote:
Welja joh, ga ff lekker de politie lastig vallenquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou daar moet ik inderdaad niet aan denken, maar hij zou wel de eerste zijn die er dan van verdenk. En je hebt gelijk dan heb ik het maast vast een keer gemeld!
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:26 schreef BroesWillems het volgende:
Als een kat op mijn auto liep, had ik hem er ook afgeslagen... Hou dat beest in je eigen tuin/huis!
voor de rest is je buurman natuurlijk wel een zeikerd.
Sterker nog, de schade die kinderen aanbrengen vs. huisdieren.... kinderen hebben toch een negatief saldo op dat punt en het enige dat ooit door een kat in mijn tuin is vernield is 1 plantje..quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
Voor diegene die vinden dat katten thuis horen, ik neem aan dat jullie er dan ook voor zorgen dat jullie kinderen niet buiten komen?
Ook die kunnen dingen slopen van anderen mensen.
En die kunnen veel meer takkeherrie maken dan een kat of poes.
Dus een kind zou ik dus ook mogen doodslaan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:49 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik weet niet of het wettelijk mag, grote kans niet, maar t zou wel moeten mogen.
Ieder huisdier dat overlast veroorzaakt voor iemand anders terwijl het dier niet op het terrein van de verantwoordelijk eigenaar is, zou je in principe moeten mogen behandelen als ieder ander dier dat je overlast veroorzaakt. Van slaan tot doden, afhankelijk van de overlast.
Een eigenaar die zijn kat niet bij zich houdt moet niet zeiken als de kat een klap krijgt wanneer ie andermans goederen beschadigd.
Daarbij is het eigenlijk niet eens de kat die er van langs zou moeten krijgen maar de eigenaar die er verantwoordelijkheid over heeft. Die kat is gewoon een kat maar de eigenaar behoort beter te weten.
Vooral katten eigenaars zijn onder de illusie dat hun kat heilig is en hun er niet op aangesproken kunnen worden als ie overlast geeft.
In principe is het hetzelfde als met kinderen, jij neemt ze dus draag jij de verantwoordelijkheid voor hun daden. Misdraagt je kind/huisdier zich? Dan behoor jij de klappen te vangen als die vallen.
Jajoh, anders ga je ff katten met kinderen vergelijkenquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
Voor diegene die vinden dat katten thuis horen, ik neem aan dat jullie er dan ook voor zorgen dat jullie kinderen niet buiten komen?
Ook die kunnen dingen slopen van anderen mensen.
En die kunnen veel meer takkeherrie maken dan een kat of poes.
Lekker makkelijk tochquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:52 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Jajoh, anders ga je ff katten met kinderen vergelijken
Idd, katten geven over het algemeen toch een stuk minder overlast.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:52 schreef ShevaJB het volgende:
Ja, want een kind staat gelijk aan een huisdier.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus een kind zou ik dus ook mogen doodslaan?
Nou ik al aantal keer netjes getracht een gesprek aan te knopen met hem over zijn algehele gedrag maar dat heeft weinig succes.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:49 schreef Armageddon het volgende:
Bij ons in Den Haag hebben we daar een hele effectieve maatregel voor.
Aanbellen en even op z'n hart drukken dat als ie dat nog een keer flikt dat dan zijn auto in de brand staat.
Een kat kan lak slopen een kind ook.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:52 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht he.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een kat kan lak slopen een kind ook.
Ik zie het wezenlijke verschil niet.
Je lak is dan nog steeds aan gort en beide hebben een persoon die daar voor aansprekelijk is.
Goed lezen aub. Het "van slaan tot doden" deel slaat op een huisdier.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus een kind zou ik dus ook mogen doodslaan?
Want?quote:
Ach het is een forum vol mannetjes die stoere praat hebben, ik had niet anders verwacht en was verbaasd geweest als ze er niet waren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:47 schreef Bootje84 het volgende:
Let maar niet op sommige reacties TS.
Dat dus. Zonder welke vorm van bewijs dan ook, ben jij "net zo'n zeikende buurman" als hij. Je zal er dus iets aan moeten doen om het verschil te maken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:51 schreef Cat22 het volgende:
Je buurman klinkt niet als de ideale buur.
Maar je kat is jouw verantwoordelijkheid dus hij heeft op zich wel een punt dat hij niet graag heeft dat je kat op zijn auto zit. Maar dat wil niet zeggen dat hij hem eraf mag SLAAN. Da's dierenmishandeling.
Toch ben ik bang dat je daar weinig tegen kunt doen, of je moet dag en nacht bij zijn auto posten en de daad vastleggen. Zonder bewijs komt de dierenbeschermng echt niet kijken.
Wellicht kun je zijn fout geparkeerde auto een aantal keren fotograferen en daarna een gezellig babbeltje maken met buurman over jouw behoefte om hiermee naar de wijkagent te gaan als hij zijn auto niet anders neerzet én je kat met rust laat?
Zou je niet even de bezem door dit topic halen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:57 schreef ElisaB het volgende:
Ik geloof niet dat het wettelijk is toegestaan om dieren te slaan, maar of je ergens voet aan de grond krijgt, betwijfel ik
het is ook niet wettelijk toegestaan om je eigendom buiten rond te laten slingeren (en ja, volgens de wet is een kat gewoon een eigendom). Alle 2 zitten ze fout. Ophouden met janken dus.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:57 schreef ElisaB het volgende:
Ik geloof niet dat het wettelijk is toegestaan om dieren te slaan, maar of je ergens voet aan de grond krijgt, betwijfel ik
Wat is het probleem, behalve een aantal weinig genuanceerde maar op zich niet policyoverschrijdende posts?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou je niet even de bezem door dit topic halen?
Tering wat een domme reactie.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:47 schreef Bootje84 het volgende:
Let maar niet op sommige reacties TS. Volgens mij kan je best mensen overtuigen van het feit dat je je kat niet kan controleren. Goed, je kan wel zorgen dat hij niet dingen kapot maakt, maar dat beest mag lopen waar die wil.
Nee man, laat mensen zichzelf lekker voor lul zetten als ze dat willenquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou je niet even de bezem door dit topic halen?
Je vind de promotie van het doodslaan van huisdieren dan wel kinderen niet policy overschrijdend??quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat is het probleem, behalve een aantal weinig genuanceerde maar op zich niet policyoverschrijdende posts?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |