abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:20:59 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73206829
Het lijkt me best spannend om te doen.
Maar zou het zelf wel in een klein groepje willen doen, 2-3 man. Vooral om te voorkomen dat er een grappenmaker bij zit die met zijn handen zelf aan het glas gaat zitten duwen.
Aan de andere kant hoor je wel eens verhalen van mensen die na een dergelijke sessie al vrij snel overleden. Ik zou natuurlijk nog wel wat langer op fok willen zitten met mijn kwaliteitsposts

Wat waren de ervaringen van mensen die het hebben gedaan? Leuk om te doen? Wat gebeurde er? Ben je anders in het leven gaan staan? Dingen echt anders gaan bekijken?
Hoorde je iets toen je het deed? Wat kun je allemaal vragen en wat niet?
Hoe lang duurt een sessie? Maakt een geest zich ook bekend?
From feudal serf to spender.
pi_73206860
Wij hebben het een keer bij een vriendin op zolder gedaan.
Toen de gordijnen begonnen te wapperen terwijl de ramen dicht waren en er een spiegel spontaan van de muur af viel zijn we er maar mee gestopt.

Van die vriendin hebben we sindsdien nooit meer iets vernomen...
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:22:52 #3
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73206863
Gedaan? Check!
Wat gebeurde er? Helemaal niks
Frysk bloed tsjoch op!
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:23:49 #4
265768 NBT
Bigger is better.
pi_73206889
gedaan.... Nee
ooitdoen... Nee ook niet, ik vind het bullshit.. geloof er niet in!
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_73206906
Niet doen. Ik heb het zelf gedaan en er met andere mensen die het ook hebben gedaan gesproken en de conclusie is: doe het niet.

Ik zou het zelf ook nooit meer doen.
Vraag zeker nooit wanneer iemand dood gaat...

Ben net wakker, dus kan er nog niet veel over kwijt.
pi_73206914
Waarmee zijn jullie in godsnaam bezig? Stoppen ermee dit is geen flauwekul. Ik weet waarover ik praat en hiermee moet je geen grappen mee maken.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:24:56 #7
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73206923
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:22 schreef Biancavia het volgende:
Wij hebben het een keer bij een vriendin op zolder gedaan.
Toen de gordijnen begonnen te wapperen terwijl de ramen dicht waren en er een spiegel spontaan van de muur af viel zijn we er maar mee gestopt.

Van die vriendin hebben we sindsdien nooit meer iets vernomen...
Dat lijkt me dus echt spannend om mee te maken! Ik ben dan ook wel benieuwd of er iets vreemds blijft in zo'n kamer als je er later weer eens komt.
Maar je hebt verder geen vreemde dingen meer meegemaakt?
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:22 schreef iFries het volgende:
Gedaan? Check!
Wat gebeurde er? Helemaal niks
Dus je ging zitten en dat was het ook direct? Geen geest of niks gezien?
pi_73206933
Nooit gedaan, niet van plan ook.

Zolang er geen feiten zijn over dit soort dingen, blijf ik er liever zo ver mogelijk vandaan!
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:26:28 #9
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73206959
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:24 schreef Suzu het volgende:
Niet doen. Ik heb het zelf gedaan en er met andere mensen die het ook hebben gedaan gesproken en de conclusie is: doe het niet.

Ik zou het zelf ook nooit meer doen.
Vraag zeker nooit wanneer iemand dood gaat...

Ben net wakker, dus kan er nog niet veel over kwijt.
En waarom niet doen? Als je normale vragen stelt is er toch niet zoveel aan de hand?
Wat waren de gevolgen dan voor die mensen dat ze zo stellig zijn en het vooral afwijzen als anderen het willen?
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:26:54 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73206970
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:24 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Waarmee zijn jullie in godsnaam bezig? Stoppen ermee dit is geen flauwekul. Ik weet waarover ik praat en hiermee moet je geen grappen mee maken.
Vertel dan eens wat er zo traumatisch was dat je het niet meer wilt doen?
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:29:07 #11
180648 iFries
pi_73207016
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:24 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus echt spannend om mee te maken! Ik ben dan ook wel benieuwd of er iets vreemds blijft in zo'n kamer als je er later weer eens komt.
Maar je hebt verder geen vreemde dingen meer meegemaakt?
[..]

Dus je ging zitten en dat was het ook direct? Geen geest of niks gezien?
Nouja, we hadden mooi een bord aangeschaft enzo, met z'n 4en, in een caravan.. alles een beetje op sfeer gebracht met kaarsjes enzo, gordijnen dicht .. geest proberen op te roepen .. maar die had waarschijnlijk weekend ofzo
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73207046
Gedaan en doe het nooit meer. Knipper met mijn ogen en mn bier was op
Maar serieus niks heftigs meegemaakt. Tikkende geluiden en daar hield het mee op
pi_73207048
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:26 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Vertel dan eens wat er zo traumatisch was dat je het niet meer wilt doen?
Er rust een vloek op het oproepen van geesten. Als jullie de poorten openen naar andere dimensie raakt de omgeving in disbalans en vibreert je tussen de dimensie en dan neem je ongeloofelijke dingen waar. Maar je kracht wordt negatief beinvloed waardoor je allerlei ongelukken kan krijgen. Verders stuur ik je wel een pm want ik heb nietzo veel zin om hierop in te gaan met publiek erbjij.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:30:37 #14
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73207052
Als je goedgelovig/naïef of heel beïnvloedbaar bent, raad ik sowieso niet aan om het te doen. Windvlaagjes e.d. worden in zo een setting automatisch aangezien voor geesten, terwijl als het normaal gebeurde , zonder een Ouija sessie erbij, er niet naar wordt omgekeken.

Voor mezelf gesproken: Ik heb een paar Ouija borden, ook al paar keer gedaan (inclusief het testje), meestal gebeurde er niks. een keer bewoog het planchette. Als ik niet geweten had wat een ideomotor response was, zou ik misschien overtuigd geweest zijn.

Nogmaals, ben je heel goedgelovig en beïnvloedbaar, dan raad ik het sowieso af.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_73207103
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:30 schreef Michielos het volgende:
Als je goedgelovig/naïef of heel beïnvloedbaar bent, raad ik sowieso niet aan om het te doen. Windvlaagjes e.d. worden in zo een setting automatisch aangezien voor geesten, terwijl als het normaal gebeurde , zonder een Ouija sessie erbij, er niet naar wordt omgekeken.

Voor mezelf gesproken: Ik heb een paar Ouija borden, ook al paar keer gedaan (inclusief het testje), meestal gebeurde er niks. een keer bewoog het planchette. Als ik niet geweten had wat een ideomotor response was, zou ik misschien overtuigd geweest zijn.

Ik raad het af voor iedereen ook die er niet in geloven.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:57 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73207116
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:32 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Ik raad het af voor iedereen ook die er niet in geloven.
want?
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:34:28 #17
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73207157
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:30 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Er rust een vloek op het oproepen van geesten. Als jullie de poorten openen naar andere dimensie raakt de omgeving in disbalans en vibreert je tussen de dimensie en dan neem je ongeloofelijke dingen waar. Maar je kracht wordt negatief beinvloed waardoor je allerlei ongelukken kan krijgen. Verders stuur ik je wel een pm want ik heb nietzo veel zin om hierop in te gaan met publiek erbjij.
En waarom rust daar dan direct een vloek op? Waarom kan het geen gezonde interesse zijn?
uiteindelijk gaan we toch allemaal naar een andere dimensie? (tenminste als we de dood zo zouden bekijken)
En als een geest al antwoord zou geven, dan begeeft die zich toch ook in een andere dimensie? Waarom zou dat dan wel straffeloos kunnen?
pi_73207178
Iedereen "kent" wel iemand die er een slechte ervaring mee heeft gehad..
pi_73207207
quote:
[b]
Goedgelovig en beinvloedbaar?

Ik vind dat in zulke dingen gelijk staan aan "open" staan.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:37:50 #20
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73207239
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:24 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Absoluut wel !
Je moet het eens proberen, het is lachen gieren brullen, en er kan helemaal niks gebeuren

Geesten oproepen FTW !
zzz
pi_73207245
Als je sterk in je schoenen staat en niet elke scheet toeschrijft aan het "paranormale" dan is er geen enkel probleem om het te doen. Meerdere malen gedaan, maar nog nooit iets meegemaakt.. Wel dat ik de eerste paar keer ook echt meer gespitst was op geluiden e.d. en dus ook meer hoor dan "normaal". Maar een tikkend raam is meer het gevolg van de wind dan een te dikke geest die niet door de kier kon...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73207246
Heb het in het verleden wel gedaan. Maar ik zou aanraden het niet te doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:38:25 #23
180648 iFries
pi_73207261
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:36 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Goedgelovig en beinvloedbaar?

Ik vind dat in zulke dingen gelijk staan aan "open" staan.
Nee hoor ...

Ik sta heel erg open voor nieuwe dingen en ideeën... Maar ben absoluut niet goedgelovig en beïnvloedbaar..
Frysk bloed tsjoch op!
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:39:08 #24
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73207275
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heb het in het verleden wel gedaan. Maar ik zou aanraden het niet te doen.
En waarom dan? Welke gevolgen merk je nu dan nog van het glaasje draaien in het verleden?
Immers, als er verder geen gevolgen zijn wat is dan de reden om het niet te doen?
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:39:43 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73207290
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef DJKoster het volgende:
Iedereen "kent" wel iemand die er een slechte ervaring mee heeft gehad..
Ja, meestal via via verhaaltjes, die door de tand des tijds en visserslatijn nogal zijn aangedikt.
En als ze het zelf doen, wordt elk vlaagje wind gezien als een bewijs van geesten, een getik (waarom zouden de geesten tikken, morsecode ofzo )MOET wel per direct een geest zijn (openminded zijn wordt overboord gegooid wanneer het om geesten gaat) en ideomotor responsen (wat elk mens heeft) zorgen ervoor dat het planchette beweegt (dubbelblind proeven bevestigen dit).
En daarna worden die verhalen ook nog eens aangedikt (je hebt zojuist iets "schokkends" meegemaakt, eigenlijk logisch). En als je daarna afspreekt om samen Ouija te doen, werkt het paranormale opeens niet meer
Ofcourse enkel mijn mening, dus ben je het er niet mee eens, luister dan voornamelijk naar de schokkende verhalen, die zeker nog komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')