mijn ultieme waarheid: post niet als je niet eens weet wanneer "die" en wanneer "dat" te gebruiken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:46 schreef Triggershot het volgende:
Beschrijf in 5 regels hier jouw ultieme waarheid. Hoe kijk jij naar het leven, hoe denk je dat 'het zijn' buiten ons universum eruitziet. Kortom beschrijf hier jouw ultieme waarheid in het kort wat je nooit te veranderen voor ogen houdt.
TS begint :
Het leven is een geschenk en dient ook ten alle tijden gewaardeerd te worden, of het nu je eigen leven is of die van een ander. Er zijn een aantal intrinsieke vrijheden die gerespecteerd moeten worden zoals vrijheid van ieders eigen lichaam en leven. Het is fout om je eigen interpretaties als universeel norm te zien. Natuur en onze omgeving blijft alleen voor ons zorgen als wij voor hen zorgen. Verlopen tijd komt niet meer terug, immateriële dingen zoals liefde en vriendschap zijn belangrijker dan materiële.Stilstaan bij wat je hebt en het waarderen er van maakt je rijk.
Ik besta WEL!quote:
Mwahquote:heilige boeken zijn mooie sprookjes
Hoe weet jij dat!?quote:er is maar 1 dimensie
Vandaar de 'we'. Duh(!)quote:we zijn niet alleen
Nee, het is gewoon een jaartal.quote:2012 is niets meer dan een sterrenkundig fenomeen
Ik hou me aan de 5 regels :quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:11 schreef wendytje het volgende:
[..]
mijn ultieme waarheid: post niet als je niet eens weet wanneer "die" en wanneer "dat" te gebruiken.
En als je dan een limiet van 5 regels stelt, hou je er dan zelf ook aan. Of bedoelde je 5 ZINNEN?
Bedankt voor je correctie, maar als je zelf niet kunt tellen of begrijpend lezen doe dan eerst wat daar aan voor je andere dingen gaat opmerken.quote:re·gel de; m -s, -en 1 lijn waarop geschreven wordt 2 de woorden op deze lijn: tussen de ~s (door)
- hoe weet je dat God bestaat niet?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:01 schreef stoeroemang het volgende:
god bestaat niet
heilige boeken zijn mooie sprookjes
er is maar 1 dimensie
we zijn niet alleen
2012 is niets meer dan een sterrenkundig fenomeen
ok dat is je waarheid, of ja niet zozeer waarheid maar je waarneming van de realiteit. Alleen je hebt geen bewijs dat dat zo is. Je kiest ervoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:07 schreef stoeroemang het volgende:
@ loni55 aka reli-tuig:
even topic lezen aub, dit is niet de bedoeling.
en FYI: ik denk het niet, het IS zo.
Hoe verzin je het? Als er slechts chaos zou zijn, dan zou wetenschap bijvoorbeeld niet mogelijk zijn. Ontken je dat wetenschap uberhaupt mogelijk is?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:10 schreef ZureMelk het volgende:
Alles wat er is in het universum en in ons bestaan is in slechts 1 woord te beschrijven:
CHAOS!
Als je het zo bekijkt is de hele geschiedenis nep. Meestal is het ook wel zo of gewoon heel erg aangepast aan de wensen van de toenmalige winnaars. Gebeurt nog steeds helaas.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:37 schreef stoeroemang het volgende:
@loni55 - en bewijs is nodig omdat?
er is ook geen bewijs voor het bestaan van god, geen bewijs dat de voorvallen in de heilige boeken echt gebeurd zijn (op een paar uitzonderingen na is er zelfs meer bewijs voor het tegendeel).
Er is geen bewijs dat we alleen zijn in het universum.
Er zijn meer logische beredeneringen en calculaties die mijn waarheid insinueren dan welke andere waarheid dan ook.
Mensen die vinden dat de bijbel (of welk ander heilig boek dan ook) bewijs is, missen mijn inziens een groot stuk logisch denkvermogen.
neenee, er is een verschil tussen geschiedkundige aspecten en dingen die losjes op waarheid gebaseerd zijn. De bijbel is losjes op waarheid gebaseerd, maar opgeleukt om het spannender te maken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:47 schreef loni55 het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is de hele geschiedenis nep. Meestal is het ook wel zo of gewoon heel erg aangepast aan de wensen van de toenmalige winnaars. Gebeurt nog steeds helaas.
Maar hoe weet je eigenlijk wat God is? Misschien is God gewoon een gevoel die elk persoon heeft als hij/zij het moeilijk heeft en trost nodig heeft of is misschien God hoop ?
Dat weet je niet en ik ook niet. Zolang dat niet helder is weten we ook niet of God bestaat of niet.
Dat 1+1=0 ook kan is toch niet zo lastig te bedenken. De manier waarop we tegen zaken aan kijken is vaak cultureel bepaald. Dat er een iets of niets moet zijn hoeft helemaal niet. Dat is slechts een aanname.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef Nooduitgang het volgende:
Dit zijn vragen waar je eigenlijk niet over na moet denken omdat je jezelf gek kan maken. Bijv. de vraag "Waarom is er uberhaupt iets?". Het is toch veel logischer als er gewoon niets zou zijn? Mijn antwoord hierop is dat er ook sprake is van "niets" maar ook van "iets", of "alles".
Het universum heeft een begin en een einde maar bij het einde begint het weer bij het begin (big rip ofzo heet dat toch?). Een oneindige cyclus dus. Of er meerdere universums zijn doet er verder niet toe. Er zijn wel een oneindig aantal dimensies en elk universum is oneindig in elke dimensie. Dit is de manifestatie van "iets" of "alles". Het universum ís er. De dimensies zíjn er. Het is niet "niets".
Buiten dit universum, of beter gezegd los van dit universum is er sprake van "niets" in de puurste zin van het woord. Geen ruimte, geen tijd, geen kleur, niets. Ontoegankelijk vanuit het "alles" en andersom geldt hetzelfde. Logisch, want je kan niet naar "niets" gaan want er is niets waar je naartoe kan gaan.
Wat is dan de reden dat er sprake is van allebei? Het houdt elkaar in stand. Zonder "niets" heeft "iets" geen betekenis, en andersom. Positief en negatief. Er zou niet alleen "niets" kunnen zijn want dan zou het geheel niet in evenwicht zijn.
Denk daar maar eens over na.
Zijn de antwoorden in dit topic niet per definitie een aanname?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat 1+1=0 ook kan is toch niet zo lastig te bedenken. De manier waarop we tegen zaken aan kijken is vaak cultureel bepaald. Dat er een iets of niets moet zijn hoeft helemaal niet. Dat is slechts een aanname.
Da's een multiplicatieregel uit de groep Z2.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat 1+1=0 ook kan is toch niet zo lastig te bedenken.
Een beetje het verhaal van het glas is half vol of half leeg.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef Nooduitgang het volgende:
Dit zijn vragen waar je eigenlijk niet over na moet denken omdat je jezelf gek kan maken. Bijv. de vraag "Waarom is er uberhaupt iets?". Het is toch veel logischer als er gewoon niets zou zijn? Mijn antwoord hierop is dat er ook sprake is van "niets" maar ook van "iets", of "alles".
Neen, het lijkt maar zo alsof de expansie steeds sneller gaat. Heeft te maken met special relativity.quote:Het universum heeft een begin en een einde maar bij het einde begint het weer bij het begin (big rip ofzo heet dat toch?). Een oneindige cyclus dus.
Voor ons zijn de andere universums en de andere mogelijke toekomsten dan degene waar we nu naar toe aan het bewegen zijn onbereikbaar. We kunnen niet op de hogere dimensies een shortcut naar een andere toekomst of een ander universum maken maar ze zijn er wel.quote:Of er meerdere universums zijn doet er verder niet toe. Er zijn wel een oneindig aantal dimensies en elk universum is oneindig in elke dimensie. Dit is de manifestatie van "iets" of "alles". Het universum ís er. De dimensies zíjn er. Het is niet "niets".
Buiten dit universum, of beter gezegd los van dit universum is er sprake van "niets" in de puurste zin van het woord. Geen ruimte, geen tijd, geen kleur, niets. Ontoegankelijk vanuit het "alles" en andersom geldt hetzelfde. Logisch, want je kan niet naar "niets" gaan want er is niets waar je naartoe kan gaan.
Zie bovenstaande uitleg. Er is geen sprake van een positief en negatief of Yin en Yang.quote:Wat is dan de reden dat er sprake is van allebei? Het houdt elkaar in stand. Zonder "niets" heeft "iets" geen betekenis, en andersom. Positief en negatief. Er zou niet alleen "niets" kunnen zijn want dan zou het geheel niet in evenwicht zijn.
Denk daar maar eens over na.
zweverig? nou ik vroeg je iets maar blijkbaar heb je geen verklaring voor je geloof. Dus het zijn eigenlijk gewoon aannames van je.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:44 schreef stoeroemang het volgende:
[..]
neenee, er is een verschil tussen geschiedkundige aspecten en dingen die losjes op waarheid gebaseerd zijn. De bijbel is losjes op waarheid gebaseerd, maar opgeleukt om het spannender te maken.
Ik weet niet wat god is, maar ik weet wel wat god niet is. Als jij het nodig vind om god troost en hoop te noemen so be it, maar dat is niet de klassieke betekenis van het woord "god", niet de discussie verleggen naar iets anders, niemand heeft je gevraagd zweverig om mijn punt heen te lullen, dus doe dat ook gewoon niet.
't Is zo eigenlijk de ultieme therapie, maar dan gratis. Op de zakat na dan.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:07 schreef Meki het volgende:
Als dit de werkelijke leven was in deze wereldse leven, waar we leven in angst en rampspoed en haat jegens elkaar en dat de dood letterlijk om de hoek kijkt.. waar we geen zeggenschap hebben over de dood wanneer hij mag komen.. Zegt genoeg dat er na deze leven een volgende fase is gekomen. en bij alle geloven langs geweest bevestigt de Islam enkel de toekomst wat er hierna zal gaan gebeuren. Hoe kan je niet bidden en dankbaar zijn jegens de god en erkennen dat hij bestaat inpsraak maken over de eeuwige leven in de paradijs. Het eerste indruk dat je krijgt is een sprookje verhaal.. Maar hoe dieper je in de geloof gaat kom je erachter dat de licht naar je toekomt. en als de dood nadert staat je niks in de weg dan de eeuwige leven in de paradijs. Daarom geloof ik in de Islam
Sorry lees het nu pas, ik kom er morgen op terug als je het niet erg vindt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:13 schreef servus_universitas het volgende:
Overigens, Triggershot, in je OP geef je aan dat jij het leven ziet als een geschenk. Ik hoor mensen dat wel vaker zeggen. Ik zelf moet eerlijk bekennen hard geprobeerd te hebben om het leven als een geschenk te zien, maar het lukt mij niet. Zou je kunnen en willen uitleggen hoe jij tot die visie komt?
Zo zie ik het ook. Ik zou alleen geen variant van 'je ding doen' gebruiken om het te omschrijvenquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:55 schreef AquaMaryn het volgende:
De ultieme waarheid bestaat niet. Alles in het leven en het universum is relatief, zelfs het geloof dat alles relatief is. Alles binnen onze realiteit wordt gekleurd en veranderd doordat ons bewustzijn het waarneemt. Dus maak je niet te druk en doe gewoon je eigen ding, en als er leven na de dood is kom je er ooit vanzelf wel achter.
Dat is een herkenbare vraag, en wat mij betreft de meest basale vraag van alle vragen. Mijn antwoord is dat hij irrelevant, of eigenlijk absurd is. De tegenstelling iets-niets, of anders gezegd wel-bestaan-niet-bestaan, is puur kunstmatig, alleen aanwezig in ons hoofd en in onze taal.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef Nooduitgang het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |