abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73200625
Ik woon al vier jaar in een huis, waar ik een kamer huur. Inmiddels heb ik iets beters gevonden, en begin daar aankomende maand met betalen. Hiervoor heb ik contact opgenomen met mijn huidige huisbaas om te kijken of we een regeling kunnen treffen mbt het opzeggen van de kamer en de maand opzegtermijn ( een dubbele huur betalen is niet erg leuk natuurlijk). Contact met hem heb ik gehad op 10 september, dus er was nog lang te gaan. ( ik hoopte dus dat een maand min tien dagen, wel voldoende was als opzegtermijn)
Hij zei na wat aandringen dat we 'waarschijnlijk' hier een regeling in konden treffen als ik mij ook zou inzetten voor het vinden van een nieuw persoon.
Vandaag is deze gevonden: hij kan per 1 oktober huren en de andere bewoners van het huis zijn het er volkomen mee eens. De ruimte is in nette staat achtergelaten.
Plotseling begint mijn huurbaas toch op het contract te wijzen en wil dat ik tot 1 november betaal. Erg vervelend: na al de moeite die ik erin gestopt heb, dus ik voel me toch wel genaaid.

Contract is contract dus ik heb geen poot om op te staan? toch? Of hebben jullie nog suggesties.

Vervelende bijkomstigheid dat ik wel kan stoppen met betalen, maar dan ook kan fluiten naar mijn borg.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 01:07:29 ]
pi_73200644
Kan die gozer jou niet gewoon die maand huur overmaken en die maand er al gaan wonen?
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_73200666
Ja, dat ga ik morgen overleggen. Maar het zijn lastige mensen, dus als ze erg moeilijk willen gaan doen zeggen ze gewoon 'nee'. Maar het is idd het proberen waard!

Daarnaast is het een ontzettende streek door mij eerst moeite te laten doen en iemand te vinden en vervolgens op het moment DAT er iemand is, plotseling te komen met: "Ja, je moet toch nog even doorbetalen"...
pi_73200671
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:07 schreef Market_Garden het volgende:
Kan die gozer jou niet gewoon die maand huur overmaken en die maand er al gaan wonen?
lijkt me ook de gemakkelijkste oplossing
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73200681
Als ze nee zeggen staat die kamer dus een maand leeg, en zal de nieuwe huurder die je gevonden hebt ergens anders heen gaan. Lijkt me niet zo slim van ze...
pi_73200685
heeft de ander al een contract?

Dan kun je de huisbaas ook dreigen te naaien.. ( als ik nog een maand betaal krijg jij ook een maand de sleutels niet en pleeg jij contractbreuk met de nieuwe..+ schadevergoeding voor de nieuwe)
dag
pi_73200695
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:12 schreef Boswachter het volgende:
Als ze nee zeggen staat die kamer dus een maand leeg, en zal de nieuwe huurder die je gevonden hebt ergens anders heen gaan. Lijkt me niet zo slim van ze...
Dat klopt. Nadeel voor mij weer is dat er natuurlijk veel te weinig kamers zijn en er zijn volop mensen op zoek. Na een advertentie had ik al bijna 150 reacties. Ongelofelijk. Dus als ze een nieuw iemand willen, dan lukt dat zeker.
pi_73200698
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:07 schreef Market_Garden het volgende:
Dit zou een optie zijn
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:05 schreef visje84 het volgende:

Vervelende bijkomstigheid dat ik wel kan stoppen met betalen, maar dan ook kan fluiten naar mijn borg.
En van deze acties krijg je dit soort topics.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_73200704
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:13 schreef Peter het volgende:
heeft de ander al een contract?

Dan kun je de huisbaas ook dreigen te naaien.. ( als ik nog een maand betaal krijg jij ook een maand de sleutels niet en pleeg jij contractbreuk met de nieuwe..+ schadevergoeding voor de nieuwe)
De ander heeft nog geen contract. Jammergenoeg.
pi_73200708
Wat een aso huisbaas. Of hij dat geld nou van jou krijgt of van de nieuwe huurder maakt toch geen flikker uit
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73200718
Borg mag wettelijk gezien niet verrekend worden met huur
dag
pi_73200720
Dus ik begrijp dat de nieuwe huurder al per 1 oktober gaat betalen en jij tot 1 november moet betalen...leuk voor de huisbaas twee keer huur vangen voor die maand...of lees ik het nou verkeerd, dan heb ik niets gezegd
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73200726
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:15 schreef MoneyTalks het volgende:
Wat een aso huisbaas. Of hij dat geld nou van jou krijgt of van de nieuwe huurder maakt toch geen flikker uit
Maakt idd niets uit maar als die ander nog niet getekend heeft speelt de huisbaas op safe!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_73200743
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:16 schreef trovey het volgende:
Dus ik begrijp dat de nieuwe huurder al per 1 oktober gaat betalen en jij tot 1 november moet betalen...leuk voor de huisbaas twee keer huur vangen voor die maand...of lees ik het nou verkeerd, dan heb ik niets gezegd
Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar natuurlijk ben ik niet zo dom om mijn sleutels al in te gaan leveren als ik nog een maand extra moet betalen. Dan blijft de plek ook van mij.
pi_73200756
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:20 schreef visje84 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar natuurlijk ben ik niet zo dom om mijn sleutels al in te gaan leveren als ik nog een maand extra moet betalen. Dan blijft de plek ook van mij.
Dat zeker doen...wellicht ook nog even contact opnemen met die nieuwe huurder wat de huisbaas met hem heeft afgesproken, wellicht kunnen staan jullie samen sterker.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73200768
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:17 schreef botterfly het volgende:

[..]

Maakt idd niets uit maar als die ander nog niet getekend heeft speelt de huisbaas op safe!
Ja, klopt maar toen ik daar ging wonen kreeg ik pas na 3 weken daar te wonen een contract. Toen speelden ze niet op safe.

Probleem is dat ik al een aantal keer een 'aanvaring' met hun heb gehad mbt de huur. En waar ik vervolgens ook gelijk in heb gekregen. Dit voelt als een payback time.
pi_73200775
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:24 schreef visje84 het volgende:

[..]

Ja, klopt maar toen ik daar ging wonen kreeg ik pas na 3 weken daar te wonen een contract. Toen speelden ze niet op safe.

Probleem is dat ik al een aantal keer een 'aanvaring' met hun heb gehad mbt de huur. En waar ik vervolgens ook gelijk in heb gekregen van de huurcommissie. Dit voelt als een payback time.
pi_73200875
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:20 schreef visje84 het volgende:

[..]

zou wel heel raar zijn idd als die t dubbel verhuurt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')