hahahaquote:Op maandag 9 november 2009 21:36 schreef LXIV het volgende:
Ik ben pas naar de efteling geweest met het gezin. Daar kon je voor 40 cent () Ezeltje-Strek-Je een gouden munt laten uitpoepen. Mijn 3-jarige dochter mocht hem vangen. Nu denkt ze dat ze enorm rijk is en dat ze alles kan kopen van dat geld. Op weg naar huis wilde ze in de friettent al met haar gouden munt voor ons betalen. Maar de frietboerin zei "van zoveel heb ik niet terug"
Andere verschillen zijn dat het een volkomen eigendom is (geen claim op een eigendom, zoals bij aandelen) en dat het geen tegenpartij heeft (zoals geld, obligaties e.d.); jouw bezit is niet andermans schuld.quote:Op maandag 9 november 2009 20:47 schreef LXIV het volgende:
Geld kan onbeperkt bijgemaakt worden. Goud niet. Dat is een essentieel verschil.
En van die 59 miljard moet 1/4 worden afgeschreven vroeg of laat, wie weet in toekomst zelfs nog meer. INGquote:
Volgens Hans de Geus moeten ze eigenlijk 25% afboeken, maar omdat er GEEN handel is, staat het vrolijk voor de volle bak in de boeken. Maar een simpel rekensommetje leert:quote:
Ik zie dat voorlopig ook alleen maar verder toenemen (in US$ termen). Zolang China etc een handelsoverschot met de USA hebben zullen ze dollars blijven opnemen. Alleen zal het wat minder hard gaan dan vroeger nu de Amerikanen minder geld hebben te besteden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:04 schreef dvr het volgende:
Twee contraire nieuwtjes:
2) De internationale dollarreserves nemen nog helemaal niet af! Dat het aandeel dollars in de reserves daalt, komt alleen doordat ze minder waard geworden zijn. Zero Hedge has the news..
In het stadje waar ik woon merk ik het wel. Er loopt geen hond in het centrum, de winkels zien er verlopen uit en veel panden staan leeg. Dit was nog niet zo heel lang geleden wel anders.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:06 schreef LXIV het volgende:
Als ik in de winkelstraat loop dan merk ik helemaal niks van een crisis.
Mjah ja en nee...quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef LXIV het volgende:
Maar dat winkels leegkomen heeft denk ik meer te maken met de opkomst van marktplaats en webwinkels. Die echte detailhandel, kopen van de fabrikant en met 100% winst verkopen heeft zijn hoogtijdagen al gehad denk ik.
Ik ben nog even neutraal tot einde van het jaar ofzo. Mogelijk zit er nog meer in (S&P naar 1225 ofzo). Lange termijn blijft uiterst bearish.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:
@pberends
Wanneer verwacht je eigenlijk het einde van de bearmarketreally? Aangezien je bij de aankondiging er ook slechts een paar daagjes naast zat.
Ik deel dezelfde mening. Ben ook van plan langlopende puts te kopen bij zulke standen. Neem je zelf ook nog posities in momenteel of tegen die tijd of beide?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben nog even neutraal tot einde van het jaar ofzo. Mogelijk zit er nog meer in (S&P naar 1225 ofzo). Lange termijn blijft uiterst bearish.
Ik zit nu 80% cash, stap soms nog wel in een ondergewaarde grondstof of speculatief een valuta-positie. Mocht de markt nog verder naar boven overdrijven dan koop ik verschillende short-trackers voor de langere termijn, en mogelijk nog wat langlopende putopties (december 2010).quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:17 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik deel dezelfde mening. Ben ook van plan langlopende puts te kopen bij zulke standen. Neem je zelf ook nog posities in momenteel of tegen die tijd of beide?
correctie Dirk Brounen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens Hans de Geus moeten ze eigenlijk 25% afboeken, maar omdat er GEEN handel is, staat het vrolijk voor de volle bak in de boeken. Maar een simpel rekensommetje leert:
0,25x 59 miljard = 14,75 miljard afschrijvingen.
Hop, weg eigen vermogen van ING.
Die username van jouquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:38 schreef bouillabaisse het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |