De uitzending kan je hier vindenquote:De DSB Bank is de afgelopen maanden meerdere keren negatief in het nieuws geweest. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) legde de bank tot twee keer toe een boete op omdat de bank niets zou doen tegen overkreditering en niet genoeg informatie zou hebben ingewonnen over de wensen en financiële draagkracht van de klant.
Rug tegen de muur
De Stichting Hypotheekleed en DSB Ramp bekommeren zich om de gedupeerde klanten van DSB. Klanten zeggen met hun rug tegen de muur te staan: door de stijgende rente kunnen ze naar eigen zeggen hun maandlasten niet of nauwelijks meer opbrengen.
Ervaringen
In NOVA vanavond een reportage over de handelwijze van de DSB Bank. Voor het eerst vertellen drie oud-medewerkers over hun ervaringen bij de bank van Dirk Scheringa. Hun verhalen bevestigen de negatieve geluiden rondom de bank. Volgens de oud-medewerkers probeert DSB, in ieder geval tot voor kort, systematisch zoveel en zo hoog mogelijke koopsompolissen te verkopen, zonder rekening te houden met de financiële draagkracht van de klant. Lage rentes en - maandlasten verleiden de klant tot het afsluiten van een polis.
Een oud-medewerker over één van de verkoopslogans binnen de bank: “Liegen mag, bedriegen niet”.
Geen koopsom - oftewel een nutteloze maar dure verzekering-, geen lening. Ze spelen flink op de man als de 'klant' bij 6 andere banken geweigerd werd. 80% van die koopsommen verdwijnt rechtstreeks in de zak van meneer Scheringa.quote:
Was toch al bekend ?quote:Op maandag 28 september 2009 22:45 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Geen koopsom - oftewel een nutteloze maar dure verzekering-, geen lening. Ze spelen flink op de man als de 'klant' bij 6 andere banken geweigerd werd. 80% van die koopsommen verdwijnt rechtstreeks in de zak van meneer Scheringa.
Voor de smerige detailtrucjes moet ik helaas verwijzen naar uitzending gemist.
Bij sommigen wel ja, maar ik hoop dat dit ook de desparate mensen nu ook door gaan krijgen dat ze alleen maar getild worden, en dat zo de DSB hun klanten gaat verliezen.quote:
quote:
Grappig, dat heb ik nou net met jou posts!quote:Op maandag 28 september 2009 23:04 schreef ouderejongere het volgende:
Nova
Als ik niet kan slapen ga ik dat wel eens kijken, dan kan ik alsnog slapen.
Internetquote:Op maandag 28 september 2009 23:16 schreef Knuck-les het volgende:
Wat een held die dirk schieringa![]()
Geld aftroggelen van mensen die nog te dom zijn om te schijten en er nog grotendeels mee weg komen ook
er staat toch DSB.quote:
Dat is alleen een klacht als je zo stom bent om erin te trappenquote:Op dinsdag 29 september 2009 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
er staat toch DSB.
Moet genoeg klacht zijn.
En dan gecompenseerd worden van MIJN belastingcenten. Dank je de koekoek.quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:09 schreef Neroje het volgende:
[..]
Dat is alleen een klacht als je zo stom bent om erin te trappen
Dan nog. Je hebt als bank je klanten niet moedwillig te belazeren.quote:
Mensen die te dom zijn om te poepen zouden dan ook geen bankrekening moeten hebben. Als je dom genoeg bent om een lening bij de DSB aan te gaan dan verdien je alles wat over je heen komt.quote:Op maandag 28 september 2009 23:16 schreef Knuck-les het volgende:
Wat een held die dirk schieringa![]()
Geld aftroggelen van mensen die nog te dom zijn om te schijten en er nog grotendeels mee weg komen ook
dan haal je je geld toch niet weg, doe ik ook nietquote:Op maandag 28 september 2009 23:48 schreef Muzz_ het volgende:
Ik moet mijn spaargeld daar zo snel mogelijk weghalen
Kut bankWel hoge rente
Gewoon geen zaken meer doen met de DSB bank.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan haal je je geld toch niet weg, doe ik ook niet
Met een hoofdkantoor in Delft.quote:
Was jij niet laatst in een ander topic overstag gegaan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen die te dom zijn om te poepen zouden dan ook geen bankrekening moeten hebben. Als je dom genoeg bent om een lening bij de DSB aan te gaan dan verdien je alles wat over je heen komt.
quote:"Dirk Scheringa sloeg DSB-medewerkers"
Tamelijk succesvol clusterbommetje in Nova gisteravond. Vier anonieme ex-medewerkers van DSB Bank mochten in een keer de volledige strontkar over Dirk Scheringa c.s. uitsmeren. Bekijk hier de aflevering. Samenvatting: Alle smerige praktijken van de leenboer uit Wognum waarvan iedereen met drie hersencellen wist dat ze bestonden blijken waarheid te zijn. Zo kregen klantentokkies overbodige en peperdure koopsompolissen en verzekeringen in de maag gespitst en bleek het bedrijfsmotto te zijn: "Liegen mag, bedriegen niet". Werknemers die de meeste rotzooi wisten te verkopen ontvingen een t-shirt met daarop "KoopSomKanjer" en wie deze flessentrekkerij emotioneel niet trok, werd verzocht op te rotten. Zie in dit kader ook het *kuch* volledig vrijwillige vertrek van Frank de Grave onlangs. En hiermee is de neergang van het imperium Scheringa definitief ingezet. AZ verliest vanavond in de Champions league. Marianne Vos & Timmer vallen overal op hun smoel en de ippons vliegen Henk Grol vanaf nu om de oren. Oh ja. Leuke quote hieromtrent van onze zo gewaardeerde minister-president Balkenende: "Je bent een voorbeeld voor ons allemaal. Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn TROTS op je!" Toe maar. De gristendemocratie weet wel welke financiële wonderdokters goed voor u zijn.
Iemand die oneerlijk is qua karakter daar moet je gewoon geen zaken mee doen, ook al lijkt het een eerlijk deal. Dan blijf je onzeker of je er toch niet alsnog ingeluisd wordt en daar pas later achter komt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of de DSB nu op de normale manier zaken gaat doen of dat ze wel weer een andere manier vinden om hun klanten geld af te troggelen.
En als er weer een nieuwe manier is bedacht door de DSB om mensen hun geld af te troggelen hadden die mensen zeker ook weer uit zichzelf moeten vermoeden dat ze bedonderd worden?
Vergeet niet de advocaten, want die kunnen gratis procederenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:19 schreef the_undertaker het volgende:
Volgens de bronnen ide NOVA aanhaalde, was topman Dirk Scheringa (foto) af en toe tegen de verkoop van de koopsompolissen als het risico van openbaarheid te groot was. Zo werden de polissen uitdrukkelijk niet verkocht aan journalisten. Ook verbood hij de verkoop aan een rechter.
Heerlijk die Dirk, onze polder Berlusconi
quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Was jij niet laatst in een ander topic overstag gegaan?
Hoezoquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:30 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Gewoon geen zaken meer doen met de DSB bank.
same herequote:
same here, laatst nog een tonnetje op een deposito. hoger ga ik niet ivm de DGSquote:
Omdat CL-sponsor UniCredit een concurrent zou zijn van DSB en dus die naam niet wil hebben.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:15 schreef sandesh het volgende:
Waarom heet dat tyfus stadio van AZ nu DS Stadion?
Let's hope so. Meevallertje voor Bos.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:36 schreef Ascendancy het volgende:
Dit gaat DSB toch klauwen met geld kosten vanwege de zorgplicht?
Daar zullen ze op een of andere manier wel weer onderuit kunnen komen. Of denk je nu echt dat Bos niet vuistdiep in de zak van de banken zit? Waarom denk je dat ING zo gemakkelijk aan 20 miljard kon komen?quote:Op woensdag 30 september 2009 21:36 schreef Ascendancy het volgende:
Dit gaat DSB toch klauwen met geld kosten vanwege de zorgplicht?
quote:Mensen die te dom zijn om te poepen zouden dan ook geen bankrekening moeten hebben. Als je dom genoeg bent om een lening bij de DSB aan te gaan dan verdien je alles wat over je heen komt.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk bewust zijn gedaan door dsb zelfquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:16 schreef the_undertaker het volgende:
"Gedupeerden willen DSB om zeep helpen "
AMSTERDAM - Spaarders bij DSB Bank moeten hun geld zo snel mogelijk van hun rekening afhalen om de bank om zeep te helpen. Die oproep deed voorzitter van Stichting Hypotheekleed Pieter Lakeman donderdagochtend in het televisieprogramma Goedemorgen Nederland.
Het failliet van de bank is volgens hem de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te zien. Door een failliet is een bedrijf verplicht zoveel mogelijk schulden af te betalen.
http://www.nu.nl/economie(...)dsb-zeep-helpen.html
Slimme uitspraak of niet?
Feit is nu wel dat de hele ochtend internetbankieren bij de DSB overbelast is. Mensen zijn hun spaarcenten al aan het terugboeken?
Wel heel klantvriendelijk dan. Nu kun je dus geen geld overboeken, helemaal nietsquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:45 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Dat zal hoogstwaarschijnlijk bewust zijn gedaan door dsb zelf
Zelfde verhaal met icesave toen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:08 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Wel heel klantvriendelijk dan. Nu kun je dus geen geld overboeken, helemaal niets
edit:
WOGNUM (AFN) - Klanten van DSB Bank kunnen donderdag rond het middaguur geen geld overboeken via de website omdat die overbelast is geraakt. Dat zei een medewerkster van de bank desgevraagd.
Volgens haar had dit te maken met een oproep op televisie donderdagochtend aan klanten van DSB om massaal hun geld weg te halen bij de bank. De oproep werd gedaan door de voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, Pieter Lakeman. ,,Een heleboel mensen proberen nu hun geld weg te halen'', zei de DSB-medewerkster.
Met reet. Stelletje kut oplichtertjes.quote:Volgens de bank van Dirk Scheringa zou het komen door een aanval van hackers.
Amen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:20 schreef Salatrel het volgende:
dus omdat zij bij DSB een lening/hyptheek afgesloten hebben en daar nu spijt van hebben moet ik mijn spaarrekening maar opzeggen? laat ze hun hypotheekleed lekker steken waar de zon niet schijnt...
http://www.rtl.nl/(/actue(...)n_DSB_onmogelijk.xmlquote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:35 schreef Goofisch het volgende:
Na die omroep vanmorgen of iedereen het geld van de rekening bij DSB wil halen doet de site het ineens niet,
[..]
Met reet. Stelletje kut oplichtertjes.
Brein-achtig zelf dichtgooien van de website jaquote:
Precies. En het is tot 100.000 euro gedektquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:05 schreef deepart het volgende:
Ik heb daar ook nog wat geld staanWel lekkere rente dus waarom ook niet
Hoi Dirk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:21 schreef alexis_ het volgende:
Die Nova uitzending was echt waardeloos. Het hing van suggestiviteit aan elkaar.
Ik sta er echt van te kijken dat hier zo'n ophef over is. Waar zijn de harde bewijzen??
Iedereen in rep en roer. Ik weet niet wat hier achter zit... net of de rest van de banken zulke lieverdjes zijn.
Een andere bank kan de hypotheek overnemen. Dat doen zij tegen de kostprijs (het geleende bedrag), waarmee de spaartegoeden van klanten en andere schulden worden afgerekend. De nieuwe bank staat dan vrij om de rente op de hypotheek aan te passen of bijkomende kosten te rekenen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:34 schreef Schenkstroop het volgende:
Shit ik had dus een veels te dure lening kunnen aangaan, mezelf cosmetisch laten verbouwen, en dan zeggen van een kale kip kan je niet plukken? Met nadruk op had, Tyfus-tering zooi
Die Lakeman is niet goed snik..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
Is er al een fanclub voor Pieter Lakeman?
gatverdamme, misselijkmakende gastquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
Postbankquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:32 schreef Hoofdrubbel het volgende:
DSB is nummero een. Wie volg nu???????? Gaat de postbank oof failiet?![]()
![]()
ja! Vraag maar aan de gedupeerden van legioleasequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
Die moeten ze aan de hoogste boom opknopen. En nee, ik ben geen klant bij DSB. Sterker nog, ik ben werkzaam bij een concurrerende bank. Maar een kerel die zegt de belangen van een bepaalde groep te behartigen, maar belangen van een veel grotere groep mensen daardoor ernstig schaadt (personeel, klanten) moet gewoon dood.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
Nummer 1 zeg je? De laatste 2 jaar het nieuws niet gevolgd?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:32 schreef Hoofdrubbel het volgende:
DSB is nummero een. Wie volg nu???????? Gaat de postbank oof failiet?![]()
![]()
Je vergeet erbij te zeggen dat hij scheringa crimineel noemt, maar wel zelf mensen op heeft gelicht dmv legioleasequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:28 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Die moeten ze aan de hoogste boom opknopen. En nee, ik ben geen klant bij DSB. Sterker nog, ik ben werkzaam bij een concurrerende bank. Maar een kerel die zegt de belangen van een bepaalde groep te behartigen, maar belangen van een veel grotere groep mensen daardoor ernstig schaadt (personeel, klanten) moet gewoon dood.
Dat heb ik niet gevolgd, maar die sneue DSB-'gedupeerden' geven sowieso altijd anderen de schuld, dus die Lakeman zal zichzelf ook wel onschuldig pleiten. Of ben ik abuis?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te zeggen dat hij scheringa crimineel noemt, maar wel zelf mensen op heeft gelicht dmv legiolease
Wat doe jij voor werk als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik vind dat ze de medewerkers van de DSB bank ook moeten aanpakken. Zij hebben immers terwijl ze bij hun volle verstand waren klanten bedrogen. Ze hebben zelf de keuze gemaakt er in mee te gaan terwijl ze ook ontslag hadden kunnen nemen of het openbaar hadden kunnen maken. Dat ze dit niet deden geeft aan dat ze er geen ekele moeite mee hadden om mensen geld afhandig te maken. Ze kunnen wel leuk zeggen dat ze zich zo schuldig voelden maar als dat echt zo was hadden ze wel iets gedaan om het te stoppen. Een mens heeft immers nog altijd een vrije wil ook al werkte de persoon bij de DSB bank.
Zal wel een politicus zijn want die praten pas als alles al gedaan is of te laat is met zijn of haar beslissing.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:35 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk als ik vragen mag?
In ELK beroep is namelijk een voorbeeld te verzinnen waarin de medewerker iets doet waar zijn werkgever om vraagt, maar niet direct ethisch verantwoord is.
Ik ben scheepstimmerman en ben een keer ontslagen omdat een voormalig werkgever me vroeg iets te doen wat tegen mijn principes inging en dus weigerde te doen. Heb toen de FNV ingeschakeld die een rechtzaak zijn begonnen. Werkgever verloor die en moest dokkenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:35 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk als ik vragen mag?
In ELK beroep is namelijk een voorbeeld te verzinnen waarin de medewerker iets doet waar zijn werkgever om vraagt, maar niet direct ethisch verantwoord is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |