Ik heb het net geprobeerd en er gebeurt helaas niet echt veel. Het lijkt er ook op dat je die optie kunt gebruiken om bij te houden wie welke gegevens heeft aangepast in Excel en dat is niet wat ik zoek. Toch bedankt voor het meedenkenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:37 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
In excel 2007 staat bij het lint controleren de optie "wijzigingen bijhouden". Ik heb het nog nooit gebruikt, maar misschien is het wat?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:14 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je hier wat aan hebt:
http://helpdeskgeek.com/o(...)down-lists-in-excel/
Met behulp van een voorbeeld, heb ik onderstaande macro opgesteldquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:27 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik hoop dat iemand me even kan helpen met een administratie-dingetje.
[ afbeelding ]
F3 is het bedrag inc. BTW (is normaal excl. BTW inderdaad, maar ik heb kleine ondernemers-aftrek), en alle L-vakken hebben de inkoopprijzen van de verkochte producten.
Met wat voor formule kan ik tellen hoe vaak bijv. vak L26 wordt gebruikt in de lijst 'winst' / de rij H?
Dit om zo zicht te krijgen op hoe vaak een bepaald product is verkocht, bijv. L26 = 12 keer verkocht, L20 is 7 keer verkocht.
1 2 3 | MsgBox "Aantal verwijzingen naar cel: " & ActiveCell.Dependents.Count End Sub |
Bedanktquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:29 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Met behulp van een voorbeeld, heb ik onderstaande macro opgesteld
[ code verwijderd ]
Wanneer je op een cel gaat staan en de macro uitvoert, wordt geteld hoeveel verwijzingen er naar de actieve cel zijn. Dit is dan wel over het hele werkblad in plaats van alleen kolom H.
Misschien kunnen mensen met wat meer VBA kennis deze macro naar jouw wensen aanpassen.
Succes ermee in ieder geval!
Gaat het om veel regels? Anders zou ik een kolom toevoegen en het aantal daarin vermelden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:37 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Bedankt. Ik heb echter soms ook (2*L12) staan, en dat wordt dan als 1 geteld. Toch bedankt
.
In andere programmeeromgevingen wil ik dat wel gebruiken, maar in Excel zou ik niet weten hoe ik het moet aanpakken. Ik heb nu gewoon een beetje een omslachtige methode gebruikt door data naar een excelsheet te schrijven en deze weer te laten ophalen in userform 2.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:44 schreef DaFan het volgende:
Ja met global variables (oid). Ik gebruik het amper, maar je moet deze declareren buiten je subs.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Private Sub CommandButton1_Click() test = "Blaat" End Sub Private Sub CommandButton2_Click() MsgBox test End Sub |
1 2 3 4 5 | Application.WindowState = xlMaximized End Sub |
Als je een eenvoudig excel-programma’tje wil maken, waar de mutaties helder blijven en de maandinkomsten en uitgaven worden getotaliseerd is het volgende programma geschikt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:23 schreef SarahD. het volgende:
Hoe kun je in excel mutaties bijhouden? Ik heb namelijk een spreadsheet gemaakt om mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven bij te houden, dit staat allemaal in 1 werkblad. Het probleem is alleen dat ik vaak bij de variabele kosten zoals kleding en boodschappen etc., niet zie waar het geld heen gaat, omdat dit nergens wordt bijgehouden. Ik zie alleen welk bedrag ik die maand nog mag uitgeven aan de desbetreffende kostenpost en dat is niet echt overzichtelijk.
Het liefst zou ik in een extra werkblad de mutaties willen bijhouden met de bijhorende bedragen. Verder wil ik dit zo in elkaar zetten dat de mutaties in werkblad 2 worden verrekend met de variabele kostenpost in werkblad 1.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
En gelukt, thanksquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:17 schreef DaFan het volgende:
Hierzo voor global (Public) variables:
[ code verwijderd ]
ik had ook al zoiets gelezen op internet. Maar ik zie de groupsnaam niet staan. Kan het dat ik de verkeerde radiobutton component gebruik? Ik gebruik de radiobutton in het forms werkblad.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:27 schreef DaFan het volgende:
In de Eigenschappen van de radio-buttons zit een eigenschap 'Groepnaam'
Deze moet je aanpassen, nu behoren ze tot 1 groep en kan je er maar 1 aanklikken.
Ik heb nu ook dit keuzerondje gepakt maar ik kan hier niet op klikken. Zie de groupname wel staan. Weet je ook waarom hierop niet kan worden geklikt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:15 schreef DaFan het volgende:
Bij mij heet het Groupname. Ik gebruik de standaard 'Keuzerondje' () uit de Werkset Besturingselementen.
Ook via een Userform heb ik bij de Eigenschappen Groupname staan (hij is wel leeg hier itt als je m rechtstreeks op je werkblad neerzet).
Dank je welquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als je een eenvoudig excel-programma’tje wil maken, waar de mutaties helder blijven en de maandinkomsten en uitgaven worden getotaliseerd is het volgende programma geschikt.
Werk altijd via de mutaties van het banksaldo.
Open een werkblad: Banksaldo
Dan zet je in kolom A de datum
Kolom B komt bv: Albert Heijn
Kolom C het bedrag
Kolom D cumuleert het banksaldo (checken met je dagafschrift of via internet)
Kolom F geef je de rubriek (in dit geval “boodschappen”)
Kolom G: de code
=+JAAR(A2)*100+MAAND(A2)Dan krijg je b.v.: 200910 als code voor de maand.Kolom H: de formule:=+F2&"/"&g2
Dat wordt dan bv: boodschappen/200910
De totalen van allen uitgaven kun je in Blad1 neerzetten:
Zet bv in A3: boodschappen
Zet in C1: Oktober
Zet in C3:
=SOM.ALS(Banksaldo!$h:$h;"Boodschappen/200910";Banksaldo!$c:$c)
En dat doe je met alle maanden in combinatie met alle posten.
Zo kun je in het blad “Banksaldo” de mutaties bijhouden en de standen in blad 1.
Geen hoogdravende Excel-formules.
Maar 't bulkt van de de degelijkheid
![]()
Enabled stond op true. maar ik was niet uit de design modusquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:43 schreef DaFan het volgende:
Heb je m op Enabled = False staan?
En je moet zeker weten uit Design mode gaan.
Kan wel maar de mensen die het formulier moeten gaan gebruiken op de andere afdeling kunnen dat vast nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:11 schreef sanger het volgende:
Kun je niet het beste deze rijen even verbergen? Rijen selecteren, rechtsklik en verbergen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |