abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73203275
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
Generaal pardon was al geregeld, milieumaatregelen waren een technische aangelegenheid omdat je anders boetes van Brussel krijgt (schande trouwens dat Nederland op dit punt enkel aan de minimumvoorwaarden wil voldoen! Dit zogenaamd linkse land).

Je praat poep nikk
Yeah right. Het was de PvdA die het generaal pardon erdoorheen heeft gedrukt. Het generaal pardon is pas geregeld tijdens de coalitiebesprekingen. Daarvoor is alleen een motie aangenomen om tot aan de coalitiebesprekingen geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uit te zetten. En de verpakkingsbelasting, vliegtax, CO2 tax op nieuwe auto's, etc komen niet van de EU.
pi_73203359
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, een groot gedeelte van de bevolking zit te wachten op een onbetaalbare ziektekostenverzekering natuurlijk.
Op wat voor manier is de ziektekostenverzekering betaalbaarder geworden dan? Vroeger kreeg ik aan het eind van het jaar 255 euro no-claim terug, en betaalde ik dus 25% minder voor m'n verzekering. Nu mis ik die korting en moet ik ook nog eens voor elk wissewasje zelf gaan dokken, vanwege dat verplichte eigen-risico. Dubbel genaaid dus, PvdA bedankt!

En wat die andere punten betreft: dat men werkelijk dacht dat het generaal pardon veel mensen in de eigen achterban aan zou spreken, getuigt van een grenzeloze wereldvreemdheid van de PvdA. Dit spreekt voornamelijk de wezenloze achterban van GL en wellicht ook D66 aan, maar daarmee houdt het echt op. Niemand aan de onderkant van de samenleving zit te wachten op de komst van nog meer onaangepaste multicriminelen, zelfs de multicriminelen zelf niet!
pi_73203379
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:51 schreef nikk het volgende:
verpakkingsbelasting, vliegtax, CO2 tax op nieuwe auto's
Ohja, nog meer van die populaire maatregelen waar de PvdA de eigen achterban heel erg blij mee heeft gemaakt. NOT!!!
pi_73203487
Je kunt je bij de PvdA beter afvragen waar het niet fout ging. Nog een voorbeeldje: een Marokkaans-Amsterdamse burgemeester voor een stad als Rotterdam, hoe verzin je het in in godsnaam!

Nogal wiedes dat Marco Pastors hier zogenaamd onder protest mee instemde: op deze manier wordt het LR wel erg makkelijk gemaakt alle autochtone stemmen binnen te halen.
pi_73203729
Dat irritante mannetje Martijn van Dam van de PvdA is met zijn niet aflatende stroom kritiek op Israel al net zo'n misselijkmakend figuur als Dries van Agt. Met zulk islamitsch clientelisme wint de PvdA de strijd (gelukkig) niet.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_73204750
Nikk loopt weer te liegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73204867
Het lijkt trouwens een Europese trend te zijn:
quote:
Nog maar 24 procent van de Britse
kiezers steunt de Labour-partij van
premier Brown.Dat is de laagste score
voor Labour in 27 jaar.Labour is nu de
derde partij van Groot-Brittannië,na de
conservatieven met 36 procent en de
liberaal-democraten met 25 procent.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:12:56 #83
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73205006
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:07 schreef badwurm het volgende:
[..]
De trend is, denk ik, dat linkse partijen regeren terwijl ze in de oppositie zouden moeten zitten. In Nederland, Duitsland en Engeland zou ik de situatie zo in ieder geval wel willen omschrijven. In al die 3 landen waren ze al "damaged goods" op het moment dat ze aan hun laatste regeerperiode begonnen.
pi_73205656
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef waarzegger101 het volgende:
Je kunt je bij de PvdA beter afvragen waar het niet fout ging. Nog een voorbeeldje: een Marokkaans-Amsterdamse burgemeester voor een stad als Rotterdam, hoe verzin je het in in godsnaam!

Nogal wiedes dat Marco Pastors hier zogenaamd onder protest mee instemde: op deze manier wordt het LR wel erg makkelijk gemaakt alle autochtone stemmen binnen te halen.
Pastors zat toch in de commisie die Aboutaleb aanwees als nieuwe burgemeester?
pi_73205939
Ik denk dat er uiteenlopende redenen zijn voor het verval van de PvdA. Een deel daarvan heeft de PvdA aan zichzelf te wijten en gedeeltelijk zijn ze ook slachtoffer van de omstandigheden en van een onredelijk oordeel van kiezers.

Wat de PvdA bijvoorbeeld aan zichzelf heeft te wijten, is het falen van types als Vogelaar. De PvdA is veel te krampachtig bezig met kandidatenlijsten voor verkiezingen en ministersposten. Ze zetten om en om mannen en vrouwen op die posten en dat zou NIET moeten. Je moet gewoon de beste mensen neerzetten op de beste plekken.

Wat de PvdA ook heeft nagelaten, is een interne schoonmaak. Bepaalde dubieuze figuren met vreemde uitspraken zijn niet geroyeerd of gedwongen hun zetel op te geven. Verder schiet de PvdA hopeloos tekort in de eigen marketing. Ze hebben geen weerwoord op de beeldvorming die anderen van de PvdA neerzetten, schandalen blijven niet binnenskamers (wat het CDA wél lukt) en de PvdA laat na om anderen aan te vallen.

Verder word je doorgaans sowieso niet populair van regeren. CDA en PvdA waren na de laatste verkiezingen tot elkaar veroordeeld. Er was geen enkele realistische coalitie mogelijk zonder deelname van zowel CDA als PvdA. Dit "grijze" kabinet komt niet goed uit de verf. Het verwijt is dat er niet wordt geregeerd, maar het is jammer dat kiezers de oorzaken daarvan niet blootleggen. De PvdA was al voor de verkiezingen zo eerlijk om bepaalde maatregelen bij de naam te noemen, maar in mijn optiek blokkeert het CDA elke vorm van verandering. Pas nu de crisis het water tot aan de lippen heeft doen stijgen, worden zaken als hypotheekrenteaftrek en AOW-aanpak ineens bespreekbaar.

Tot slot is er nog een populistische teneur in Nederland, met een toenemende groep mensen die een grote bek hebben over politiek maar zich er totaal niet in verdiepen. Ze lullen volop mee met de waan van de dag, die op dit moment Wilders heet. Steeds meer van zulke mensen hebben via internet een gratis platform.
pi_73206026
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:07 schreef badwurm het volgende:
[..]
En toch heb ik ergens wel sympathie voor Brown en zijn voorganger Blair. Zij hebben goede zaken gedaan om London te 'boosten' als financieel centrum. Die trend was natuurlijk al eerder ingezet in de jaren 80, maar door enkele maatregelen en lossere teugels in de jaren 90 hebben ze dat verder versterkt.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_73206122
Waardoor nu een flinke crisis is ontstaan en de zwakkeren de rekening betalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73206153
Wat voor maatregelen hebben Blair en Brown dan genomen? Het was toch Thatcher met de Big Bang?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73206156
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef waarzegger101 het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen dan? In Rotterdam wonen erg veel allochtonen, dus een burgemeester die zelf allochtone roots heeft, kan dienen als een rolmodel. Dat is Aboutaleb ook, aangezien hij een voorbeeld is van iemand die uitstekend in geïntegreerd in Nederland. Als alle allochtonen in Nederland zich zo gedroegen als deze man, was integratie anno 2009 niet eens een issue.

Ik kan met hetzelfde gemak zeggen: Ivo Opstelten; een dikke VVD'er in een arbeidersstad als Rotterdam; hoe verzin je het in godsnaam? Of een CDA'er als Deetman in een stad als Den Haag, waar het CDA al meer dan 35 jaar niet de grootste partij is. De verontwaardiging over dit soort zaken is vaak nogal selectief en hypocriet.
pi_73206420
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Waardoor nu een flinke crisis is ontstaan en de zwakkeren de rekening betalen.
Met als verschil dat die oorzaak niet in The City lag.

En je andere vraag, Brown was in de jaren 90 als chancellor exchequer verantwoordelijk voor enkele ingrepen die als doel hadden om dat centrum te worden, net als zijn voorganger Clarke.

Ik ben overigens geen voorstander van overheids-bemoeienis zoals je weet, maar in dit geval pakte het goed uit voor hun. Het was dan ook een 'quick pump' zoals wel eens aangegeven werd.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_73206472
axis, ik vroeg naar welke ingrepen....
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73206896
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
axis, ik vroeg naar welke ingrepen....
BOE vrijgeven met de daaraan gelieerde rente-standen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:07:55 #93
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73207976
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je vrijzinnigheid met pragmatisme.

Vrijzinnigheid is juist dat je staat voor een zo groot mogelijke vrijheid van het individu en zo min mogelijk overheidsbemoeienis met het persoonlijk leven van mensen. Dat lijkt me vrij duidelijk.
Volgens mij verwar jij vrijzinnigheid met libertarisme... Van Dale definieert het als 'niet-dogmatisch', wat ook overeenkomt met de uitleg op wiki. Dus ik weet niet waar jij jouw interpretatie vandaan haalt.
pi_73208034
gewoon diederik samson als the main man en je bent zo terug.
pi_73208582
samson de milieuridder?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73208925
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:55 schreef isogram het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen dan? In Rotterdam wonen erg veel allochtonen, dus een burgemeester die zelf allochtone roots heeft, kan dienen als een rolmodel. Dat is Aboutaleb ook, aangezien hij een voorbeeld is van iemand die uitstekend in geïntegreerd in Nederland. Als alle allochtonen in Nederland zich zo gedroegen als deze man, was integratie anno 2009 niet eens een issue.
Kijk, en daar gaat het dus mis. Bij de mensen binnen de PvdA die dergelijk soft gelul daadwerkelijk geloven en die dat ook nog eens keer op keer door weten te drukken.

En kijk ees wat het ons op heeft geleverd, al dat softe gedoe: niks anders dan ellende.
pi_73208977
De PvdA heeft gewoon veel te veel ingezet op allochtoontjeknuffelen.
pi_73209035
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:10 schreef ASroma het volgende:
gewoon diederik samson als the main man en je bent zo terug.
Volgens mij ligt het probleem van de PvdA niet aan de "main man", al is het imago van Bos wel met succes beschadigd. Ik wil nog wel eventjes anderhalf jaar geduld hebben om te kijken hoe er tegen die tijd over het ministerschap van Bos wordt gedacht.

Samsom (niet Samson) is trouwens nog aan de jonge kant om nu al partijleider te worden. Hij is van 1971, terwijl Martijn van Dam (ook wel eens genoemd) van 1978 is. Tussen Bos (1961) en Samsom (1971) in qua leeftijd, zit nog een bijzonder getalenteerde politicus die veel zinnige dingen zegt: Jeroen Dijsselbloem (1966). Die zou ik graag als PvdA-leider zien.
pi_73209070
Hans Wiegel werd lijsttrekker op zijn 30ste. De grootste ramp vóór Pim Fortuyn
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73209208
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:47 schreef Scorpie het volgende:
De PvdA heeft gewoon veel te veel ingezet op allochtoontjeknuffelen.
Precies. Allochtoontjeknuffelen en allochtoontjenadoen.

Op zich geen probleem als het gaat om een groot deel van de allochtonen in Nederland. Maar de PvdA is zo stom geweest om hun knuffelallochtonen vooral in die hoek te kiezen die autochtonen gemiddeld genomen het minst bevalt, namelijk in de hoek van de moslims. Een kapitale fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')