Yeah right. Het was de PvdA die het generaal pardon erdoorheen heeft gedrukt. Het generaal pardon is pas geregeld tijdens de coalitiebesprekingen. Daarvoor is alleen een motie aangenomen om tot aan de coalitiebesprekingen geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uit te zetten. En de verpakkingsbelasting, vliegtax, CO2 tax op nieuwe auto's, etc komen niet van de EU.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
Generaal pardon was al geregeld, milieumaatregelen waren een technische aangelegenheid omdat je anders boetes van Brussel krijgt (schande trouwens dat Nederland op dit punt enkel aan de minimumvoorwaarden wil voldoen! Dit zogenaamd linkse land).
Je praat poep nikk
Op wat voor manier is de ziektekostenverzekering betaalbaarder geworden dan? Vroeger kreeg ik aan het eind van het jaar 255 euro no-claim terug, en betaalde ik dus 25% minder voor m'n verzekering. Nu mis ik die korting en moet ik ook nog eens voor elk wissewasje zelf gaan dokken, vanwege dat verplichte eigen-risico. Dubbel genaaid dus, PvdA bedankt!quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, een groot gedeelte van de bevolking zit te wachten op een onbetaalbare ziektekostenverzekering natuurlijk.
Ohja, nog meer van die populaire maatregelen waar de PvdA de eigen achterban heel erg blij mee heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:51 schreef nikk het volgende:
verpakkingsbelasting, vliegtax, CO2 tax op nieuwe auto's
quote:Nog maar 24 procent van de Britse
kiezers steunt de Labour-partij van
premier Brown.Dat is de laagste score
voor Labour in 27 jaar.Labour is nu de
derde partij van Groot-Brittannië,na de
conservatieven met 36 procent en de
liberaal-democraten met 25 procent.
De trend is, denk ik, dat linkse partijen regeren terwijl ze in de oppositie zouden moeten zitten. In Nederland, Duitsland en Engeland zou ik de situatie zo in ieder geval wel willen omschrijven. In al die 3 landen waren ze al "damaged goods" op het moment dat ze aan hun laatste regeerperiode begonnen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:07 schreef badwurm het volgende:
Het lijkt trouwens een Europese trend te zijn:
[..]
Pastors zat toch in de commisie die Aboutaleb aanwees als nieuwe burgemeester?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef waarzegger101 het volgende:
Je kunt je bij de PvdA beter afvragen waar het niet fout ging. Nog een voorbeeldje: een Marokkaans-Amsterdamse burgemeester voor een stad als Rotterdam, hoe verzin je het in in godsnaam!
Nogal wiedes dat Marco Pastors hier zogenaamd onder protest mee instemde: op deze manier wordt het LR wel erg makkelijk gemaakt alle autochtone stemmen binnen te halen.
En toch heb ik ergens wel sympathie voor Brown en zijn voorganger Blair. Zij hebben goede zaken gedaan om London te 'boosten' als financieel centrum. Die trend was natuurlijk al eerder ingezet in de jaren 80, maar door enkele maatregelen en lossere teugels in de jaren 90 hebben ze dat verder versterkt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:07 schreef badwurm het volgende:
Het lijkt trouwens een Europese trend te zijn:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen dan? In Rotterdam wonen erg veel allochtonen, dus een burgemeester die zelf allochtone roots heeft, kan dienen als een rolmodel. Dat is Aboutaleb ook, aangezien hij een voorbeeld is van iemand die uitstekend in geïntegreerd in Nederland. Als alle allochtonen in Nederland zich zo gedroegen als deze man, was integratie anno 2009 niet eens een issue.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef waarzegger101 het volgende:
Je kunt je bij de PvdA beter afvragen waar het niet fout ging. Nog een voorbeeldje: een Marokkaans-Amsterdamse burgemeester voor een stad als Rotterdam, hoe verzin je het in in godsnaam!
Met als verschil dat die oorzaak niet in The City lag.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Waardoor nu een flinke crisis is ontstaan en de zwakkeren de rekening betalen.
BOE vrijgeven met de daaraan gelieerde rente-standen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
axis, ik vroeg naar welke ingrepen....
Volgens mij verwar jij vrijzinnigheid met libertarisme... Van Dale definieert het als 'niet-dogmatisch', wat ook overeenkomt met de uitleg op wiki. Dus ik weet niet waar jij jouw interpretatie vandaan haalt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je vrijzinnigheid met pragmatisme.
Vrijzinnigheid is juist dat je staat voor een zo groot mogelijke vrijheid van het individu en zo min mogelijk overheidsbemoeienis met het persoonlijk leven van mensen. Dat lijkt me vrij duidelijk.
Kijk, en daar gaat het dus mis. Bij de mensen binnen de PvdA die dergelijk soft gelul daadwerkelijk geloven en die dat ook nog eens keer op keer door weten te drukken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:55 schreef isogram het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen dan? In Rotterdam wonen erg veel allochtonen, dus een burgemeester die zelf allochtone roots heeft, kan dienen als een rolmodel. Dat is Aboutaleb ook, aangezien hij een voorbeeld is van iemand die uitstekend in geïntegreerd in Nederland. Als alle allochtonen in Nederland zich zo gedroegen als deze man, was integratie anno 2009 niet eens een issue.
Volgens mij ligt het probleem van de PvdA niet aan de "main man", al is het imago van Bos wel met succes beschadigd. Ik wil nog wel eventjes anderhalf jaar geduld hebben om te kijken hoe er tegen die tijd over het ministerschap van Bos wordt gedacht.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:10 schreef ASroma het volgende:
gewoon diederik samson als the main man en je bent zo terug.
Precies. Allochtoontjeknuffelen en allochtoontjenadoen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:47 schreef Scorpie het volgende:
De PvdA heeft gewoon veel te veel ingezet op allochtoontjeknuffelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |