quote:
Tom (26) en Suzanne (26) hadden het onderwerp kinderen wel eens besproken, maar dat Suzanne een aantal maanden na hun eerste ontmoeting al zwanger zou zijn, hadden ze nooit verwacht. De twee hebben elkaar ontmoet tussen de vrachtwagens. Hij is namelijk vrachtwagenchauffeur, maar ook Suzanne heeft net als haar moeder een vrachtwagenrijbewijs. Tom heeft net een nieuwe baan, waarvoor hij maximaal drie nachten per week van huis is. Meer wil hij ook niet, want hij wil geen ‘vader zijn die alleen op zondag het vlees snijdt’. Tom en Suzanne hebben plannen om een huis met een grote tuin te kopen, waar hun dochtertje in de toekomst vrijuit kan spelen.
quote:
Desiré (33) wilde eigenlijk nog geen vaste relatie met haar collega, Michael (29). Na een relatie van zes jaar wilde ze eerst alleen dingen doen. Maar toen ze net een rondreis door Thailand had gepland, bleek ze zwanger van hem. Tot dertien weken wilde Desiré niet geloven dat ze in verwachting was, bang dat het toch nog mis zou gaan. Michael heeft er daarentegen altijd in geloofd. De twee zijn dus nog niet zo lang samen en nog volop aan het klussen in hun huis. Desiré en Michael hebben nog wel wat meningsverschillen over de opvoeding van hun kindje. Zo wil zij bijvoorbeeld per se gastouderopvang, maar zweert hij bij kinderopvang.
quote:
De blind date die voor Alexander (33) en Nathalie (37) geregeld werd, was een groot succes. Vier maanden na het afspraakje vroeg Alexander zijn vriendin ten huwelijk. Inmiddels zijn ze getrouwd en is Nathalie zwanger. De twee zijn erg ambitieus en werken hard: Alexander heeft een eigen zaak en Nathalie is hoofd personeelszaken. Hun grote droom is om ooit samen een eigen zaak te beginnen. Nu er een dochter op komst is, gaan ze allebei vier dagen werken. Alexander en Nathalie willen in eerste instantie echtgenoten zijn en in tweede instantie vader en moeder. Zo hopen ze een stabiele basis te creëren voor hun dochter.
quote:
Ze dacht dat ze een blindedarmontsteking had, maar in het ziekenhuis bleek Dijana (18) in verwachting te zijn. Dat was even schrikken! Zij en haar vriend Charrel (19) moesten wel erg wennen aan het idee, maar zien erg uit naar de komst van hun dochter. Wel verwachten ze dat het zwaar zal zijn om voor hun kindje te zorgen, omdat ze allebei nog op school zitten. Gelukkig springt hun familie bij. De eerste tijd zal Charrels moeder regelmatig op hun dochtertje passen. Wel zo makkelijk, want het jonge stel woont bij hen in. Als ze meer geld gaan verdienen, hopen ze een eigen huisje te vinden.
quote:
Arjen (34) en Sharon (28) zijn heel verschillend: hij is een wetenschapper, zij holistisch masseur, hij houdt van voetbal en motorrijden, zij van poëzie en filosofie. Toch hebben ze ook overeenkomstige interesses: de natuur en… kinderen. Sharon is zwanger van hun eerste, een jongetje, en wil graag thuis in een speciaal bad bevallen. De twee hebben veel zin in het ouderschap. Ze denken dat het zien opgroeien van een nieuw mensje veel geluk, voldoening en verdieping zal brengen in hun relatie en leven. Sharon verwacht dat ze een heel vrolijke moeder zal zijn. Naar eigen zeggen kan ze wel streng zijn, maar wil ze vooral samen met haar zoon het leven ontdekken, in plaats van altijd maar vertellen hoe het moet.
quote:Uniek tv-programma zoekt een gezin waar in januari 2010 een kindje wordt geboren…
In de eerste de maand van het tweede decennium van 2000, januari 2010, zal de NCRV beginnen met een serie unieke televisiedocumentaires. Deze documentaires, GENERATIE 2010, zullen de zwangerschap, geboorte en het leven van een aantal kinderen laten zien die onderdeel uit gaan maken van DE nieuwe generatie.
GENERATIE 2010 zal ieder jaar de jeugd van deze kinderen volgen en in een aantal afleveringen uitzenden. Op integere wijze zal het opgroeien van hen in beeld worden gebracht. Hiermee ontstaat niet alleen een prachtig persoonlijk overzicht, maar zal ook een tijdsbeeld worden neergezet. Hoe wordt de nieuwe generatie groot in Nederland, in de wereld?
Ik heb wel eens van onderwaterbevalligen gehoord, maar nog nooit van een soup bevalling.quote:Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef Buschetta het volgende:
Ik zou jullie echt vervloeken en mijn ouders als ik in een real live soup was geboren.
Deze was Real Life Zeepquote:Op maandag 28 september 2009 20:49 schreef easy-going het volgende:
Ik heb wel eens van onderwaterbevalligen gehoord, maar nog nooit van een soup bevalling.
Totaal mee eens.quote:Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef Buschetta het volgende:
waar zijn jullie in hemels naam mee bezig ? Dat kind heeft niet de keuze om op televisie te komen. Denk nou toch eens na en laat die dingen met rust. Ik zou jullie echt vervloeken en mijn ouders als ik in een real live soup was geboren.
echt te lage televisie
Inderdaad!quote:Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef Buschetta het volgende:
waar zijn jullie in hemels naam mee bezig ? Dat kind heeft niet de keuze om op televisie te komen. Denk nou toch eens na en laat die dingen met rust. Ik zou jullie echt vervloeken en mijn ouders als ik in een real live soup was geboren.
echt te lage televisie
wat een rare taal zeg: 'ik zou jullie echt vervloeken en mijn ouders ook', alsof dit het allerergst is wat je iemand kunt aan doen. Mensen die zo'n keus maken denken er heus over na. Ik zou het zelf niet doen maar zie er geen probleem in.quote:Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef Buschetta het volgende:
echt te lage televisie
Nee, op zich ook niet zo heel raar, maar dat moord en brand schreeuwen meteen alsof je je kind het grootste onrecht aandoet...quote:Op maandag 28 september 2009 22:03 schreef poemojn het volgende:
niet zo raar toch? Hier gaan ouders minder schrijven over hun kinderen als die ouder worden, of pseudoniemen gebruiken, vanwege dat recht op privacy van hun kind. Je kind op tv laten volgen is wel een stapje de andere kant op.
Dit is Fok!quote:Op maandag 28 september 2009 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, op zich ook niet zo heel raar, maar dat moord en brand schreeuwen meteen alsof je je kind het grootste onrecht aandoet...
Maar dat zijn mensen die er zelf voor kunnen kiezen. Een kind zal misschien als hij straks 18 jaar is terugkijken en zich ervoor schamen of iets dergelijks (je zal maar met je ondergescheten luier landelijk getoond worden).quote:Op maandag 28 september 2009 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Doe toch niet zo spastisch allemaal zeg!
De BBC maakt al jaren en jarenlang van dit soort documentaires waar ze (groepen) mensen volgen, sommigen met een aandoening, ik dacht dat er ook iets met tweelingen was.
Niks bizars, niks engs, niks geks, gewoon een registratie.
't zal eerder zijn dat hij zich op zijn 28e zal schamen voor zijn dronken lal-partijen op zijn 16e lijkt me.quote:Op maandag 28 september 2009 22:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar dat zijn mensen die er zelf voor kunnen kiezen. Een kind zal misschien als hij straks 18 jaar is terugkijken en zich ervoor schamen of iets dergelijks (je zal maar met je ondergescheten luier landelijk getoond worden).
Maar dan is het nog altijd je eigen keuze en je eigen 'fout' geweest.. Weldegelijk een verschil.quote:Op maandag 28 september 2009 22:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
't zal eerder zijn dat hij zich op zijn 28e zal schamen voor zijn dronken lal-partijen op zijn 16e lijkt me.
Filemon toch? Wat een moment ook. Die kon haast niet geloven dat er zo'n klein mensje levend op de wereld gekomen was. Bevallingen zijn geen mediahype, dat is een mooi proces. En dat proberen ze in kaart te brengen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:15 schreef svann het volgende:
[..]
Deze was Real Life Zeep
[ afbeelding ]
Dat vond ik ook moreel verwerpelijk..quote:Op maandag 28 september 2009 22:58 schreef Tazz het volgende:
De NCRV had paar jaar terug toch ook zo'n serie. Met Anita Witzier?Carolien Tensen. Dat ze 100 stellen volgenden om zwanger te worden... Da's dan niet raar? Want de baby komt hierna ook op TV?
Programma heet Babyboom..
nou kan het even. Ik gok dat je geen kinderen hebt of er mee bezig bent. Zo ja let dan op hoe je het zegt. Zo nee opbokken ga lekker in onz zitten trollenquote:Op maandag 28 september 2009 23:05 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Dat vond ik ook moreel verwerpelijk..
Tegen een stel zeugen met pittig kapsel aankijken. Manlief ernaast die over zwakke zaadjes beschikt.. Ik werd er zelf haast onvruchtbaar van..
Jaquote:Op maandag 28 september 2009 23:41 schreef Kabolter het volgende:
Er was toch een documentaire, of iets soortgelijks van BBC?
7 years ofzo heet dat. Om de 7 jaar wordt het 1 en ander gefilmd.
"Blue eyes, brown eyes." wekte bij mij ook niet echt haatgevoelens op.quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:10 schreef svann het volgende:
Het was best mooi verfilmd -voor de toeschouwer.
Seven Up: Wiki engels, Wiki nederlands.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel jaar men de kinderen wil volgen en welke periode daar telkens tussen zit.
Tot zes jaar, twaalf jaar, achtien jaar?
Hoe jonger ze zijn hoe minder last ze hebben van die belangstelling, lijkt me.
Ach, kwak-kwak-kwaak.quote:Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef Buschetta het volgende:
echt te lage televisie
Ik maak me zorgen om het feit dat universele integriteit en zefbeschikking en privacy van een kind wordt weggewuift alsof het geen rechten heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2009 02:12 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ach, kwak-kwak-kwaak.
Maak je niet zo druk, en leg anderen niet jouw normpjes op.
Maak er niet zo'n drama van joh.. er zijn veel ergere dingen die een kind aangedaan kunnen worden, dan met het hoofd op televisie verschijnen. Datzelfde hoofd dat binnen een half jaar tijd niet eens meer te vergelijken valt met het pasgeboren babyhoofdje.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen om het feit dat universele integriteit en zefbeschikking en privacy van een kind wordt weggewuift alsof het geen rechten heeft.
En dan worden er vergelijkingen gemaakt hierboven met "als tie later dronken is schaamt hij zich veel meer"
quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
WTF? Ik heb medelijden met de kinderen die jullie overduidelijk niet zouden mogen hebben.
Niet altijd hoor. Op BBC was vorig jaar nog zo'n documentaire te zien. Die mensen waren nu een jaar of 30 maar die zijn ook gevolgd vanaf hun geboorte.quote:Op maandag 28 september 2009 22:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar dat zijn mensen die er zelf voor kunnen kiezen. Een kind zal misschien als hij straks 18 jaar is terugkijken en zich ervoor schamen of iets dergelijks (je zal maar met je ondergescheten luier landelijk getoond worden).
Ja, indrukwekkend om te zien.quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:01 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ja![]()
Opvallend dat al die lui die gevolgd werden uiteindelijk niet echt gelukkig waren. Daarnaast vonden ze de opnames vaak heel confronterend en moeilijk.
Echt apart maar wel bereinteressant om te zien.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:27 schreef Shark.Bait het volgende:
tweede decennium van 2000 ?2000 duurt 1/10e van een decennium, dus dat zal moeilijk gaan
Dat niet alleen. Ook zijn sommige programma's informatief. Ik kijk graag naar The Nanny. Je ziet handige opvoedtips en hoe je bepaalde situaties het beste kunt aanpakken. Je ziet niet alleen maar hoe het niet moet maar hoe je iets op een andere manier beter kunt aanpakken. Of wat voor een soort reactie en wat voor gedrag resulteert. ( Uiteraard werkt niet elke aanpak voor elk kind )quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat het meeste gedram hier afkomt van mensen die zelf geen kinderen hebben. Niet dat zij geen mening mogen hebben maar ik denk dat je blik naar zo'n programma milder wordt als je ze wel hebt omdat het absoluut boeiend is hoe een kind zich elders, in een ander huis ontwikkeld.
Whehehe, kijken naar sitcoms voor opvoedtipsquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Ook zijn sommige programma's informatief. Ik kijk graag naar The Nanny. Je ziet handige opvoedtips en hoe je bepaalde situaties het beste kunt aanpakken. Je ziet niet alleen maar hoe het niet moet maar hoe je iets op een andere manier beter kunt aanpakken. Of wat voor een soort reactie en wat voor gedrag resulteert. ( Uiteraard werkt niet elke aanpak voor elk kind )
Wehehehe, domme reactiesquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:16 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Whehehe, kijken naar sitcoms voor opvoedtips
Als ouders wat meer in het belang van hun kinderen denken, ipv naar sitcoms en popiejopie emotv kijken voor 'tips', hebben we misschien wat meer opgevoedde kinderen in NL.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Wehehehe, domme reacties.
( als er eens wat meer mensen zouden kijken, ipv alleen aan de asowijf hebbende moeder vragen, hebben we misschien wat meer opgevoedde kinderen in NL )
quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:47 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Als ouders wat meer in het belang van hun kinderen denken, ipv naar sitcoms en popiejopie emotv kijken voor 'tips', hebben we misschien wat meer opgevoedde kinderen in NL.
En inderdaad, wat NatteBever zegt, waarom moet Fok! voor Eyeworks reclame maken in de vorm van een sticky.. wat een onzin.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:53 schreef poemojn het volgende:Dat vind ik nu echt een drogreden.
* poemojn is moeder van 2.
Okay, ik accepteer het feit dat je de tv kan gebruiken als medium om erachter te komen hoe je het vooral niet moet doen..quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Als je in het belang van je kinderen handelt, haal je je informatie en advies op meerdere plaatsen. Bijvoorbeeld het consultatiebureau, postbus 51 je buren, familie, vrienden en ja ook de TV kan een handig medium zijn.
Dat vooral jaquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Okay, ik accepteer het feit dat je de tv kan gebruiken als medium om erachter te komen hoe je het vooral niet moet doen..
Ik wou net zeggen: die serie van Michael Apted pleit veeleer tegen het meedoen aan zulke documentaires. De serie is prachtig, ongelooflijk waardevol en ook integer, maar verscheidene kinderen/volwassenen die meededen/meedoen gingen/gaan wel onder het gevolgd worden gebukt. Elke 7 jaar weer voel(d)en ze zich beoordeeld (en veroordeeld).quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:01 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ja![]()
Opvallend dat al die lui die gevolgd werden uiteindelijk niet echt gelukkig waren. Daarnaast vonden ze de opnames vaak heel confronterend en moeilijk.
Echt apart maar wel bereinteressant om te zien.
Ja, maar iedereen doet nèt alsof het kind de dupe is. Wat zou het mij nu uitmaken als mijn moeder rond haar zwangerschap (in verwachting van mij dus) gevolgd werd door een cameraploeg? Zoals het in je extra info staat, zijn de ouders zelf de dupe, omdat ze niet kunnen omgaan met het herkend worden op straat nadat de serie populair geworden was. Die maken nu dus de keuze om mee te doen aan het programma of niet. Dat heeft verder niks met het kind te maken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen: die serie van Michael Apted pleit veeleer tegen het meedoen aan zulke documentaires. De serie is prachtig, ongelooflijk waardevol en ook integer, maar verscheidene kinderen/volwassenen die meededen/meedoen gingen/gaan wel onder het gevolgd worden gebukt. Elke 7 jaar weer voel(d)en ze zich beoordeeld (en veroordeeld).
Over the course of the project the programme has in varying degrees had a direct effect on the lives of its participants. The series became popular enough that the participants often speak of being recognised in public. Their opinions of being involved in the series are often mentioned, and vary greatly among the participants. John refers to the programme as a poison pill that he is subjected to every seven years, while Paul's wife credits the series for keeping their marriage together. In 49 Up, Jackie confronts Apted on his questions, his assumptions about her life and his choice of editing. (Bron)
Zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:38 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar iedereen doet nèt alsof het kind de dupe is. Wat zou het mij nu uitmaken als mijn moeder rond haar zwangerschap (in verwachting van mij dus) gevolgd werd door een cameraploeg? Zoals het in je extra info staat, zijn de ouders zelf de dupe, omdat ze niet kunnen omgaan met het herkend worden op straat nadat de serie populair geworden was. Die maken nu dus de keuze om mee te doen aan het programma of niet. Dat heeft verder niks met het kind te maken.
Gaan mensen in video-archieven zoeken naar materiaal over je? En als ze die dan hebben, willen ze mij jaren later daar mee confronteren? -> 'haha, kijk je staat naakt op video nadat je uit je moeder rolde!', nou, daar raak je me echt mee.
Ik denk niet dat mensen mij zo belangrijk vinden dat zoiets gebeuren zal.Dus nee, rechten van het kind afnemen, kun je dat kind niet aandoen, dat vind ik allemaal klinkklare onzin. Wat je inderdaad wel hebt, is onvoorziene situaties als ouders zelf. Er zijn altijd positieve en negatieve reacties van mensen en daar moet je mee om kunnen gaan. Maar zo'n storm zal het ook niet eens lopen heb ik het idee. Dus ertegen heb ik er ook niets, je moet het alleen als ouders zélf leuk vinden. En als iemand dat leuk lijkt, prima, zelf zou ik er alleen geen behoefte aan hebben.
Het gaat in de extra informatie wel over de kinderen zelf, alleen zijn ze nu natuurlijk volwassen, De impact van zo'n documentaire moet je niet onderschatten. De mensen die toen als kind en nu als volwassene meededen of meedoen zijn publiek bezit geworden. De halve natie (en niet alleen de natie...) volgt ze en heeft een mening over ze. (Truman Show, anyone?) Ook als de deelnemers besluiten zich terug te trekken dan nog blijft het beeldmteriaal bestaan en uitgezonden worden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:38 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen doet nèt alsof het kind de dupe is. Wat zou het mij nu uitmaken als mijn moeder rond haar zwangerschap (in verwachting van mij dus) gevolgd werd door een cameraploeg? Zoals het in je extra info staat, zijn de ouders zelf de dupe, omdat ze niet kunnen omgaan met het herkend worden op straat nadat de serie populair geworden was. Die maken nu dus de keuze om mee te doen aan het programma of niet. Dat heeft verder niks met het kind te maken.
Aj, dat is toch wel jammer.. Minder kans op 'goeie' emotv..quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ze zullen nooit onaangekondigd langskomen of iets dergelijks.
Alsof mensen lekker naturel zijn met een camera op hun snuffertquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Volgens de redactie van het programma wordt het echt geen reallife-soap. Er wordt niets in scene gezet en met de inbreuk op de privacy valt het ook wel mee. Waarschijnlijk zal er maar 6 of 7 dagen per jaar een cameraploeg bij het gezin aanwezig zijn om opnames te maken, dit alles in goed overleg met de gezinnen zelf, ze zullen nooit onaangekondigd langskomen of iets dergelijks.
Hoeft ook niet naturel te zijn lijkt mij? niemand is naturel voor de camera. Het is ook geen reallife dus dan kan dat prima toch?quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:16 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Alsof mensen lekker naturel zijn met een camera op hun snuffert
Och, sommige kinderen worden op school gefotografeerd door de school-fotograaf.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen om het feit dat universele integriteit en zefbeschikking en privacy van een kind wordt weggewuift alsof het geen rechten heeft.
ik kwam een keer een foto van mijn kind tegen in een krantje van het leger des heilsquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:25 schreef mgerben het volgende:
[..]
Och, sommige kinderen worden op school gefotografeerd door de school-fotograaf.
Of misschien staat je kind in een park ineens op het kiekje van een ander.
Moet je kind dan maar leren dat je volledig over je toeren reageert op elke camera, alsof je Tom Cruise himself bent?
Het ene kind groeit op in een vinex-wijk, het andere op een boerderij en het derde wordt een paar keer gefilmd.
Als je maar ver genoeg inzoomt kun je elke situatie zien als een onverantwoordelijke opvoeding met traumagarantie.
En uiteindelijk komen de meeste kindjes toch prima terecht, en blijkt dat ontzettend weinig te maken te hebben met de dingen waar iedereen zich zo druk over heeft gemaakt.
Dar durf ik niet te kijken omdat ik nog neit wil weten wie er uit de mol isquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:12 schreef Brighteyes het volgende:
We zitten in de SC erover te bitchen.![]()
![]()
Ik vind het een behoorlijke verplichting hoor, 18 jaar lang!quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:55 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb ook gekeken, best wel interessant concept. Ik weet niet of ik mee zou hebben gedaan... ik denk het niet.
Ja, dat is ook een behoorlijke verplichting. Daarom zou ik zelf ook niet meedoenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het een behoorlijke verplichting hoor, 18 jaar lang!
Zo oud is dat ene stel nog niet eens!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |