Ryanair houdt de vliegtijden nogal ruim aan, en het heeft niet heel veel zin om exact optijd vanaf Eindhoven te vertrekken omdat bij aankomst op de eindbestemming er dan nog geen plek is om de passagiers uit te stappen. (Of ze mogen nog niet landen voor de geplande aankomsttijd).quote:Op maandag 9 november 2009 19:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Misschien hebben ze wel een clausule in het contract dat ze korting krijgen op de tarieven van EIN indien de groundhandling ze niet binnen xx minuten weer de lucht in krijgt. In dat geval zullen ze wel blij zijn met 10-30 minuutjes vertraging, die zoals gezegd makkelijk ingelopen worden
Denk eens goed na. Wat zijn de werkzaamheden van de duane?quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:17 schreef emiel01 het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar 'k ga vliegen vanaf Einhoven en ik mag maar 1 stuks handbagage meenemen.
Kan ik nog wel spullen (drank) meenemen die ik na de douane koop, of wordt m'n bagage pas gecheckt bij de gate of zo?
Drank in de tax-free shops kan gewoon mee aan bood.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:17 schreef emiel01 het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar 'k ga vliegen vanaf Einhoven en ik mag maar 1 stuks handbagage meenemen.
Kan ik nog wel spullen (drank) meenemen die ik na de douane koop, of wordt m'n bagage pas gecheckt bij de gate of zo?
Hij vraagt echter of een zak met drank ook als een stuk handbagage geteld wordt en hij dus uiteindelijk met twee stuks handbagage het vliegtuig instapt, iets wat dus blijkbaar niet mag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Drank in de tax-free shops kan gewoon mee aan bood.
Die zak wordt idd zeker als 2e stuk handbagage aangerekend.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hij vraagt echter of een zak met drank ook als een stuk handbagage geteld wordt en hij dus uiteindelijk met twee stuks handbagage het vliegtuig instapt, iets wat dus blijkbaar niet mag.
En als je pech hebt, wordt de zak met drank inderdaad als 1 stuk gerekend en moet je die dus kwijt zien te raken in je "normale" handbagage. Echter kun je ook mazzel hebben, ligt een beetje aan de persoon in kwestie...
Tijd zat. En Eindhoven is klein, daar kan je niet verdwalen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:57 schreef bastiaan90 het volgende:
Ik over twee weken ook vliegen met Ryanair (alleen handbaggage en heb al online in gechecked). De gate gaat dicht om 15.10, ben ik nog op tijd als ik om 14.10 aankom op Eindhoven Airport? Ik wil ook nog graag snel lang de tax-free shop om wat sigaretten te halen. 'K heb namelijk nog nooit gevlogen :/
En is alles een beetje makkelijk te vinden op Eindhoven airport? Ben bang dat 'k nogal moet gaan zoeken en dus niet op tijd ben.
Dat is meeer dan tijd zat. Maar als je met Ryanair vliegt blijf je binnen de EU neem ik aan, dus dan heb je weinig aan de tax-free shop.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:57 schreef bastiaan90 het volgende:
Ik over twee weken ook vliegen met Ryanair (alleen handbaggage en heb al online in gechecked). De gate gaat dicht om 15.10, ben ik nog op tijd als ik om 14.10 aankom op Eindhoven Airport? Ik wil ook nog graag snel lang de tax-free shop om wat sigaretten te halen. 'K heb namelijk nog nooit gevlogen :/
En is alles een beetje makkelijk te vinden op Eindhoven airport? Ben bang dat 'k nogal moet gaan zoeken en dus niet op tijd ben.
Ik vlieg over een week of 2 om 9.25 uur. Ik heb gepland om rond een uur of half 9 op het vliegveld te arriveren, tijd zat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:57 schreef bastiaan90 het volgende:
http://www.bitterwallet.c(...)crease-to-e100/21045quote:“You really must now check in before you get to the airport. If you don’t, the fine is ¤40; and if that doesn’t get rid of them all within a very short order, we double that fine to ¤100. We don’t want people showing up without the pre-printed boarding card.”
Zojuist geboekt voor 12,- euro. Met 2 personen retour naar Berlijn, niets van te zeggen toch.....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:30 schreef Rupkeii het volgende:
Als ik begin februarie een weekend naar Berlijn wil. Is het dan verstandig om nu al te boeken 70euro retour voor 2 personen.
Of is het verstandig om te wachten tot er eventueel aanbiedingen komen. Heb namelijk geen idee wanneer er acties komen en hoe snel het vol zit.
je kunt tot 4u vantevoren inchecken. uitprinten kan tot 45 min. vantevoren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:09 schreef noekk het volgende:
Beetje raar maar een boardingpass kan tot 4 uur voor vertrek worden geprint. Ik neem aan dat weinig mensen 4 uur van te voren komen op dagen bij een ryanair vlucht. Zeker de mensen die het vergeten zijn vaak de laatkomers. Of zit ik verkeerd?
Je kunt moet thuis vanuit je luie stoel inchecken. Maar dan moet je wel je boarding pas printen. Ik ken me voorstellen dat mensen op een middagvlucht 's morgens nog snel even inchecken en die pas uitprinten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:09 schreef noekk het volgende:
Beetje raar maar een boardingpass kan tot 4 uur voor vertrek worden geprint. Ik neem aan dat weinig mensen 4 uur van te voren komen op dagen bij een ryanair vlucht. Zeker de mensen die het vergeten zijn vaak de laatkomers. Of zit ik verkeerd?
Stockholm is idd prachtig. Ook qua stad/gebouwenquote:Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef littlefrankie het volgende:
Dit weekend in Stockholm geweest. Ticket voor 2 euro!
Heb genoten! Wat een stad (lees: vrouwen)!
2 euro klinkt goed maar hoe zit het met... belastingen, toeslagen, bagage? Transport naar vliegveld in NL?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:38 schreef littlefrankie het volgende:
Dit weekend in Stockholm geweest. Ticket voor 2 euro!
Heb genoten! Wat een stad (lees: vrouwen)!
Eindhoven = Eindhoven hoor. 10 minuten met de bus en je staat op het centraal station.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
2 euro klinkt goed maar hoe zit het met... belastingen, toeslagen, bagage? Transport naar vliegveld in NL?
Bovendien, Ryanair landt ergens 100km buiten Stockholm, hoeveel tijd en kosten heb je om echt naar Stockholm te komen?
Het is bizar dat ze het uberhaupt adverteren als Stockholm. Als we dat naar Nederland vertalen dan is Eindhoven, Breda, Hellevoetssluis, Zwolle en Texel ook Amsterdam!![]()
Dat ligt er dus maar helemaal aan waar je woontquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eindhoven = Eindhoven hoor. 10 minuten met de bus en je staat op het centraal station.
Je houdt altijd de kosten van vervoer van en naar de luchthaven. Maar een gemiddeld ticket bij een reguleire maatschappij kost al gauw 100 euro. En dat bedrag hoef je zeker niet te betalen voor vervoer naar je stad van keuze vanaf het vliegveld.
Daarnaast is het ook een kwestie van goed inlezen en je vooraf informeren over ligging en prijzen.
2 euro is goed mogelijk. Zo vlieg ik voor 6 euro retour naar Berlijn, incl belastingen en toeslagen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
2 euro klinkt goed maar hoe zit het met... belastingen, toeslagen, bagage? Transport naar vliegveld in NL?
Bovendien, Ryanair landt ergens 100km buiten Stockholm, hoeveel tijd en kosten heb je om echt naar Stockholm te komen?
Het is bizar dat ze het uberhaupt adverteren als Stockholm. Als we dat naar Nederland vertalen dan is Eindhoven, Breda, Hellevoetssluis, Zwolle en Texel ook Amsterdam!![]()
De ticket was echt 2 euro. Heb betaal via europay (zoals vermeld staat in de OP) en had alleen handbagage mee. De vliegreis duurde ongeveer 1.5 uur. Toen nog 80 (!) minuten met de bus maar dit was prima geregeld. Luxe touringbus en zo zie je ook nog even iets anders van zweden dan alleen stad. Retourtje was 12.50 (2,50 heen, 10 euro terug)quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:45 schreef spooky1234 het volgende:
Volgens mij scannen ze al die barcodes pas nadat iedereen in het vliegtuig zit. Mochten er dan dingen niet kloppen dat worden die mensen opgezocht in het vliegtuig.quote:Op zondag 15 november 2009 20:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben een groot fan van Ryanair en heb al meer dan 25 keer met onze Ierse vrienden gevlogen in het afgelopen half jaar.
Wat ik me afvraag nadat ik hun werkwijze een beetje bekeken heb: hoe makkelijk zou het wel niet zijn om met Ryanair te vliegen zonder überhaupt een ticket te hebben?
Een boarding pass kun je tegenwoordig uitprinten maar is ook zo na te maken. Bij de security check wordt vaak alleen naar je pas gekeken, op de meeste vliegvelden wordt hij niet gescand. Bij de meeste vluchten wordt je boarding pass wel gescand maar soms, als ze haast hebben, worden ze alleen bekeken, vergeleken met je paspoort en afgescheurd. In Ibiza werden zelfs de paspoorten niet gecontroleerd en werden de boarding passen alleen maar afgescheurd!
Sowieso vraag ik me af: vorige week had ik een retourtje voor 2 cent naar Oslo vanuit London maar ik had geen tijd om te gaan. Hoe makkelijk zou het geweest zijn om in te checken met mijn gegevens, dan op de boarding pass de naam van een vriend te zetten, en die vlucht gewoon aan hem te verkopen. Komen ze daar achter?
Zelfde geldt voor Terravision bussen. Van de week heb ik mijn ticket uitgeprint voor de Terravision bus vanuit London Liverpool Street naar Stansted. Er stond wel een streepjescode op die niet werd gescand, die jongen keek gewoon naar mijn ticket, zette er een streepje door en ik mocht instappen. Daar betaal ik dus nooit meer voor?
Is het niet zo dat zij het onderste deel van de boarding pass houden waarop GEEN naam vermeld staat? Dat betekent dus in feite dat je vrijelijk de naam op de boarding pass aan kunt passen, zolang die maar overeenkomt met de naam op het paspoort.quote:Op zondag 15 november 2009 20:33 schreef lg_greenman het volgende:
[..]
Volgens mij scannen ze al die barcodes pas nadat iedereen in het vliegtuig zit. Mochten er dan dingen niet kloppen dat worden die mensen opgezocht in het vliegtuig.
Het kan zijn dat er geen naam op staat, maar aan de streepjescode hangen de boekingsgegevens en dan zien ze dus meteen wie je moet zijnquote:Op zondag 15 november 2009 20:35 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zij het onderste deel van de boarding pass houden waarop GEEN naam vermeld staat? Dat betekent dus in feite dat je vrijelijk de naam op de boarding pass aan kunt passen, zolang die maar overeenkomt met de naam op het paspoort.
Ja maar als ze die dus pas scannen als jij in het vliegtuig zit...meestal checken ze de monitor ook niet eens, alleen of ze een groen lichtje krijgen bij wijze van van de monitor.quote:Op zondag 15 november 2009 23:51 schreef aardappel het volgende:
[..]
Het kan zijn dat er geen naam op staat, maar aan de streepjescode hangen de boekingsgegevens en dan zien ze dus meteen wie je moet zijn
Dat wordt gratis vliegen danquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja maar als ze die dus pas scannen als jij in het vliegtuig zit...meestal checken ze de monitor ook niet eens, alleen of ze een groen lichtje krijgen bij wijze van van de monitor.
Ah dacht ik wel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef Thetallguy het volgende:
Berlijn is vanuit Düsseldorf (Weeze), zit nu ook in de ¤1 promo inderdaad.
Site werkt hier gewoon hoor
quote:Foutmelding - Uw sessie is vergrendeld
Wij ervaren moeilijkheden met onze website. Wacht u 10 seconden en als het probleem zich niet hersteld, klik dan hier.
Als u al betaald hebt, KAN uw nieuwe reservering of vluchtwijziging bevestigd zijn.
Voordat u verder gaat check eerst uw email account om te kijken of u een reisoverzicht per email ontvangen hebt of anders ga naar de Mijn boeking beheren sectie op onze website en vul de nodige informatie in bij Optie 3 om te kijken of de transactie verwerkt is.
Voordat ze moeten vertrekken moet de passagierslijst compleet zijn. Dus de boarding pass moet wel geldig zijn op die vlucht, anders kan deze niet verwerkt worden. Op het moment dat de boarding pass niet verwerkt kan worden zullen ze zeker in het vliegtuig de passagiers af gaan, als blijkt dat je ongeoorloofd toegang hebt verschaft ben je strafbaar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja maar als ze die dus pas scannen als jij in het vliegtuig zit...meestal checken ze de monitor ook niet eens, alleen of ze een groen lichtje krijgen bij wijze van van de monitor.
Staat dit nog steeds in de planning?quote:Voor een tientje met Ryanair naar New York en San Francisco
Harry van Gelder op 13 april '07, 02:47, bijgewerkt 13 april '07, 07:37
AMSTERDAM - Ryanair wil goedkope dochter naar VS beginnen.
Ryanair wil voor 2010 vanaf een tientje naar New York gaan vliegen. Ryanairs topman David O’ Leary ziet zijn kans schoon nu het luchtruim tussen Europa en de VS wordt geliberaliseerd, waardoor luchtvaartmaatschappijen van elke plaats in Europa naar iedere plaats in de VS kunnen vliegen. Tot nu toe moest de Ierse prijsstunter zich beperken tot 130 Europese bestemmingen.
Het nieuwe Ryanair volgt dezelfde strategie als het moederbedrijf. Het vliegt alleen van regionale luchthavens.
Vanuit Europa wordt aanvankelijk vanuit Dublin, Frankfurt Hahn en Londen Stansted gevlogen. In de VS worden vliegvelden bij New York (Long Island), Washington (Baltimore), San Francisco, San Diego, Dallas en Florida aangedaan.
Dan ben je te laat. Ja echt.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:44 schreef Caspar_X het volgende:
Ga vrijdagmorgen voor het eerst vliegen met Ryanair vanaf Weeze, ben benieuwd![]()
De boardingpasses heb ik vandaag uitgeprint en er staat vermeldt dat je tenminste 30 min voor vertrek bij de boardinggate moet zijn.
Is men hier streng mee? Als je bijv 25 minuten van tevoren er bent?
Dat zal op Weeze wel meevallen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:21 schreef Caspar_X het volgende:
ik heb op schiphol wel meegemaakt dat de paspoortcontrole al een langdurige bezigheid was vanwege de lange wachtrij daar.
Dacht ik ook. Ik dacht gelezen te hebben dat Ryanair een rotatietijd van 25 minuten nastreeft.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
Over het algemeen met Ryanair is de 30 minuten voor vertrek niet de tijd waarop de gate sluit maar waarop hij opent. Mijn ervaring is dat het vliegtuig zelf meestal zo'n 30 minuten voor vertrek arriveert, men dan meteen begint met boarden, en vervolgens de gate ongeveer 10 minuten voor vertrektijd sluit.
De omkeertijd is de tijd dat het vliegtuig stilstaat op de grond. In de praktijk zal je zien dat het boarden (ook wel pre-boarden genoemd) al is begonnen voordat de passagiers uitgestapt zijn. Ligt eenbeetje aan de luchthaven of er na de controle van de instapkaarten nog een ruimte is om de vertrekkende passagiers te laten.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:25 schreef Masanga het volgende:
Dacht ik ook. Ik dacht gelezen te hebben dat Ryanair een rotatietijd van 25 minuten nastreeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |