abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73176508
Mooie uitvinding uit de Filipijnen van een zekere Daniel Dingel.

Een auto die rijdt op water (d.w.z. de input is water).

Mooi voorbeeld: een Toyota Corrolla die rijdt 500 km op een verbruik 5 liter water.

Er zouden plannen voor massa-productie zijn en Volkswagen zou interesse.hebben.

Het lijkt heel simpel.

Zie ook:

http://www.wasserauto.de/html/daniel_dingel.html (Duits).
  maandag 28 september 2009 @ 12:18:06 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73176555
*Zucht*.

Kickje BNW (of afhankelijk van enige verassende wendingen, TRU)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73176612
Fatsoenlijke bron?
You dream it, I live it.
pi_73176622
ziet eruit als flinke HOAX..

mocht dit echt zo zijn, dan ben ik benieuwd naar hoe hij dit heeft gedaan.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  maandag 28 september 2009 @ 12:24:11 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73176658
Net zo iets als koude kernfusie denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73176668
Zoiets heeft een of andere Amerikaan een tijd terug ook uitgevonden. Kon gewoon water in de 'tank' gieten. Zal eens zoeken naar het artikel.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_73176687
Hij gebruikt z'n accu om het water te hydrolyseren: http://www.wasserauto.de/html/inquirer_article.html
Niet echt efficient dus.
pi_73176688
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:18 schreef SpecialK het volgende:
*Zucht*.

Kickje BNW (of afhankelijk van enige verassende wendingen, TRU)
???

Wat bedoel je hiermee ?

Ik plaats het hier in het subforum bij Technologie/ uitvindingen, waar het voor bedoeld is.

Graag inhoudelijk technisch commentaar i.p.v. "dooddoeners".
  maandag 28 september 2009 @ 12:26:37 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73176717
Via Wikipedia.

quote:
Inventor, 82, gets 20 years for ‘estafa’

MANILA, Philippines—Daniel Dingel, 82-year-old inventor of a “water-powered car,” has been convicted of “estafa” [swindling] and sentenced to a maximum of 20 years imprisonment by the Parañaque City Regional Trial Court.

The court also ordered him to pay $380,000 in actual damages.

Dingel, who has never revealed the secret to his invention, which he began in 1969, questioned the verdict but said he did not mind going to jail at his age. As of late Friday, he remained at large.

“‘Hindi ko naman kailangan ng pera’ [I don’t need the money],” he said. “I had bigger offers but I never took them. I never asked the government for a single centavo ... I just want to help.”

Dingel was found guilty of taking $410,000 from Dr. John Ding Young of Formosa Plastics Group, a Taiwanese company, which gave it to him as research and development funds.

The decision, written by Judge Rolando How of the court’s Branch 257 and released on Dec. 9, said Dingel defrauded Young when the inventor failed to fulfill his obligation of developing his “hydrogen reactor” and creating experimental cars in 2000.

Veteran lawyer Frank Chavez, who was approached by Dingel on Friday, said he would immediately appeal the court decision before it became final on Christmas Eve.

“I am taking up his case and will see to it that his conviction is reversed,” Chavez said. “Mankind will benefit from his invention ... How will we know his secret if we put him behind bars?”

Chavez, a former solicitor general, said he was impressed when he rode Dingel’s “water-powered” Toyota Corolla sedan.

Lees meer: Philippine Daily Inquirer.
Ik zie er ook niet heel veel W&T-waarde in als ik eerlijk ben, want de uitvinding lijkt veel te claimen en weinig waar te maken als ik dat zo lees.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73176745
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:22 schreef Vodka_Lime het volgende:
ziet eruit als flinke HOAX..

mocht dit echt zo zijn, dan ben ik benieuwd naar hoe hij dit heeft gedaan.
Staat deels op de website.

Google maar eens op "Daniel Dingel" & "water".
  maandag 28 september 2009 @ 12:28:57 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73176762
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:25 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

???

Wat bedoel je hiermee ?

Ik plaats het hier in het subforum bij Technologie/ uitvindingen, waar het voor bedoeld is.

Graag inhoudelijk technisch commentaar i.p.v. "dooddoeners".
Luister, vrind. Je bron has HOAX written all over it.

Daarnaast is dit zo'n typische onzinuitvinding net zoals de perpetuum mobile. De natuurwetten laten het gewoon niet toe om genoeg energie uit di-waterstofoxide te trekken om een auto 500 km te laten rijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iblis op 28-09-2009 12:47:43 (lichte flame weg) ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 28 september 2009 @ 12:33:15 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73176886
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:28 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Staat deels op de website.

Google maar eens op "Daniel Dingel" & "water".
Maar het punt is dat het, voor zover de wetenschap bekend is, niet op die manier kan, niet met een 12V accu. De vraag is dus: hoe doet hij het? Dat zegt hij niet. Kortom, daar stokt de discussie een beetje.

Wat hij zegt is (citaat van jouw bron) dat, om de elektrolyse te katalyseren een spoel gebruikt wordt, en:
quote:
Diese Spule schwingt in Resonanz mit der Äther-Energie.
De spoel schommelt/beweegt in resonantie met de Ether-energie. Dat lijkt toch wel behoorlijk aan gene zijde van de wetenschap terecht te komen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73176910
–ad hominem–

[ Bericht 98% gewijzigd door Iblis op 28-09-2009 12:47:00 ]
pi_73176912
Een auto die echt op water kan rijden:

Nadeel is dat ie zinkt als je niet snel genoeg gaat.
  maandag 28 september 2009 @ 12:34:14 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73176915
TS snapt niets van energie ...
censuur :O
  maandag 28 september 2009 @ 12:34:49 #16
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_73176935
Fatsoenlijke bronnen zijn dus nooit te vinden hiervoor. Het komt altijd van een of andere vage onbetrouwbare site. *Staakt zoektocht.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
  maandag 28 september 2009 @ 12:35:37 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73176960
–reactie op edit–

[ Bericht 52% gewijzigd door Iblis op 28-09-2009 12:46:44 ]
pi_73177020
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:33 schreef Iblis het volgende:

[..]..

De spoel schommelt/beweegt in resonantie met de Ether-energie. Dat lijkt toch wel behoorlijk aan gene zijde van de wetenschap terecht te komen.
Dat is nou net maar de vraag.

Het gaat er niet om wat het lijkt, het gaat er om wat is; of het echt is en werkt.

Misschien wordt in dit voorbeeld met ether energie het kosmische energie veld of aard-elektro-magnetische energieveld bedoeld;

Er wordt een lijst literatuur referenties gegeven, de meest interessante lijkt me de verwijzingen naar Nikola Tesla.

http://www.wasserauto.de/html/literatur.html
  maandag 28 september 2009 @ 12:41:06 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73177102
Het Kosmische Energie Veld? Leg eens uit wat dat is?
  maandag 28 september 2009 @ 12:41:28 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73177116
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat het lijkt, het gaat er om wat is; of het echt is en werkt.

Misschien wordt in dit voorbeeld met ether energie het kosmische energie veld of aard-elektro-magnetische energieveld bedoeld;
Dan moet die man dat zeggen wil het W blijven, ik kan hier echt te weinig mee voor W&T. Ik heb gezocht naar het hoe of wat maar dat blijkt ‘geheim’.

Niet dat ik trouwens zie hoe het kosmische energieveld, wat dat ook precies moge zijn, of het magnetischveld voldoende energie kan leveren.
pi_73177212
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Er wordt een lijst literatuur referenties gegeven, de meest interessante lijkt me de verwijzingen naar Nikola Tesla.

http://www.wasserauto.de/html/literatur.html
ether is iets wat Newton nodig had om het verschil tussen zijn berekeningen en de echte baan van de planeten om de zon op te lossen. alleen is de ether nooit bewezen en sinds Einstein niet meer nodig.
  maandag 28 september 2009 @ 12:45:37 #22
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73177227
Edit: De buren willen ’m!

[ Bericht 59% gewijzigd door Iblis op 28-09-2009 13:35:32 ]
pi_73178259
Welkom in BNW!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 13:36:46 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73178512
Ik vind het wel een beetje schimmig in dit geval, als hij het niet meer voor het geld doet maar gewoon om te helpen kan hij ook makkelijk de specificaties geven om zo'n ding zelf te maken.

Bijvoorbeeld wat de uitvinder van de GEET heeft gedaan http://www.destentor.nl/r(...)or-GEET-op-water.ece Op geet.nl kan je gewoon de specs downloaden en je eigen motor in elkaar flansen als je kennis hebt van zaken .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_73178957
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:26 schreef Dragorius het volgende:
Welkom in BNW!
Nee, ik heb dit topic geopend in het subforum Wetenschap & Technologie; en ik wil zeker niet meer inhoudelijk reageren in een BNW-forum, een forum waar er alleen maar op elkaar gescholden en gegrold wordt, omdat in dit wilde subforum blijkbaar alle onderwerpen terecht komen die men niet begrijpt of niet aankan in WFL of W&T.

BTW: Dit topic van mij is geblokkeerd in W&T door moderator Iblis.

Zie voor mijn commentaar:

Welkom in Wetenschap & Technologie! d.d. 28-sep-2009.

Ik had van de week moderator ToT al gewezen op het feit van de frustratie van technisch-wetenschappeilijke onderwerpen op FOK m.n. in BNW (begrijpelijk) en in WFL c..q. W&T (onbegrijpelijk).

In dit topic neem ik dus niet meer de moeite nog enig commentaar te geven.
pi_73179007
....
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 13:56:11 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73179031
Dat is jammer want ik ben eerlijk gezegt wel echt oprecht nieuwschierig naar dat kosmische energie veld binnen deze context. Ik heb er nl. ook in TRU kringen nog nooit iets over gehoord en op google kan ik niets solides vinden dus als je daar wat over wilt uitleggen.
pi_73179102
Wat SpecialK zegt. Het is jammer dat je bij voorbaat dit topic al "in de steek laat" want als je inderdaad vindt dat er gescheld wordt, meldt het ons in het BNW-Feedback topic of, als wij langskomen en het zien halen we het weg.

Iblis opperde juist of wij het topic wilden hebben omdat hijzelf dacht dat het in W&T wellicht niet zou passen omdat men daar op de bekende wetenschap hamert. Hier in BNW is juist de ruimte voor theorieën en technieken die niet binnen de "norm" vallen.
Het topic is dus niet geblokkeerd, maar het is even op slot gezet voor overleg van plaatsing.

En ben ook oprecht benieuwd naar de techniek hierachter Geef het dus een kans en vertel ons aub meer!
Mr. Prolapse 2009
pi_73179347
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:58 schreef Dragorius het volgende:
Wat SpecialK zegt. Het is jammer dat je bij voorbaat dit topic al "in de steek laat" want als je inderdaad vindt dat er gescheld wordt, meldt het ons in het BNW-Feedback topic of, als wij langskomen en het zien halen we het weg.
ik had met SpecialK nog een stevig woordje willen wisselen en e.a. willen toelichten bijv. over ether, maar ik ben nu er nu van overtuigd dat dat geen zin heeft omdat het topic bij voorbaat wordt gedegradeerd uit W&T door moderator Iblis.
quote:
Iblis opperde juist of wij het topic wilden hebben omdat hijzelf dacht dat het in W&T wellicht niet zou passen omdat men daar op de bekende wetenschap hamert. Hier in BNW is juist de ruimte voor theorieën en technieken die niet binnen de "norm" vallen.
en DAT is juist nog een extra reden waarom ik dit topic NIET in BNW wilde hebben.

Er is geen "norm" voor wetenschap, diploma' s en een wetenschappelijke carriere ook niet.

Alleen openheid en waarheid (stelling en bewijs) is de norm voor wetenschap.
quote:
Het topic is dus niet geblokkeerd, maar het is even op slot gezet voor overleg van plaatsing.

En ben ook oprecht benieuwd naar de techniek hierachter Geef het dus een kans en vertel ons aub meer!
Ik houd je niet tegen.

Maar ik zelf ga niet meer wetenschappelijk of inhoudelijk hier meer iets toelichten.
pi_73179386
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:08 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

ik had met SpecialK een stevig woordje willen wisselen en e.a. willen toelichten, maar ik ben nu er nu van overtuigd dat dat geen zien heeft omdat het topic bijvoorbaat wordt gedegradeerd uit W&T door moderator Iblis.
Verplaatsing naar BNW is geen "degradatie" maar juist bedoeld om het niet te laten verzanden in een "volgens de technologie van nu kan het niet" discussie
quote:
en DAT is juist nog een extra reden waarom ik dit topic NIET in BNW wilde hebben.

Er is geen "norm" voor wetenschap, diploma' s en een wetenschappelijke carriere ook niet.

Alleen openheid en waarheid (stelling en bewijs) is de norm voor wetenschap.
Daarom > BNW zodat je niet dat soort dogma's tegen je krijgt
quote:
Ik houd je niet tegen.

Maar ik zelf ga niet meer wetenschappelijk of inhoudelijk hier meer iets toelichten.
Dat zou jammer zijn, juist omdat je er veel over lijkt te weten. Ikzelf (en andere users ook) zijn gewoon niet bekend met de techniek erachter.
Mr. Prolapse 2009
pi_73179409
quote:
Waarom niet? Als je nou je best doet kun je een mod misschien overtuigen dat dit topic wel een plaats heeft in W&T. Wat je nu doet lijkt erg op het ontwijken van vragen waar je geen fatsoenlijk antwoord op kunt geven.
pi_73179468
Tegenwerking in de wetenschap waardoor baanbrekende uitvindingen worden tegengehouden = conspiracy tegen goede ontwikkelingen voor verborgen agenda's, dus hoort het hier in BNW thuis.

Je kunt het als een degradatie zien, maar het is gewoon een horizontale verplaatsing. We zijn hier niet ondergeschikt aan andere subfora.
pi_73179607
quote:

Jammer, ik ben, net als meerdere mensen zo te lezen, erg benieuwd naar de werking dit voertuig..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 28 september 2009 @ 14:21:59 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73179658
quote:

[..]

ik had met SpecialK nog een stevig woordje willen wisselen en e.a. willen toelichten bijv. over ether
I am all ears. Ik neem trouwens aan dat dat dan gaat over ether als universeel medium en niet over zuurstof gebonden koolstof polymeren?
pi_73179667
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:13 schreef ToT het volgende:
Tegenwerking in de wetenschap waardoor baanbrekende uitvindingen worden tegengehouden = conspiracy tegen goede ontwikkelingen voor verborgen agenda's, dus hoort het hier in BNW thuis.
Nou ik zie de blokkade of degradatie van mijn topic nou niet bepaald als conspiracy ;

ik zie het eerst als een blunder van mijzelf dat ik het W&T niveau van FOK te lang te serieus heb genomen.
quote:
Je kunt het als een degradatie zien, maar het is gewoon een horizontale verplaatsing. We zijn hier niet ondergeschikt aan andere subfora.
Door deze verplaatsing naar BNW wordt zeer waarschijnlijk dit topic door vele andere FOK-users niet meer serieus genomen, vandaar het woord degradatie.

tegelijkertijd zou zo'n ander topic over "aardolie is geen fossiele brandstof" van user oversight gewoon in W&T moeten kunnen staan.

Dit had ik al eerder elders opgemerkt van de week, waardoor het mij nu duidelijk wordt dat W&T een zeer nauw akelig subforum is wat de gestelde lading niet dekt.
pi_73179727
Daarom zeggen we dus > Welkom in BNW Hier kun je deze topics normaal bespreken zonder dat men wetenschappelijke dogma's op jou projecteert. Wat andere Fok!-users denken over jouw topic is in dit geval toch niet belangrijk? De echt geinteresseerden die vinden hun weg hierheen wel.

Zo heeft ieder topic zijn plek op Fok!
Mr. Prolapse 2009
pi_73181399
Aardolie en die auto: de waarheid wordt tegengewerkt, het zwijgen opgelegd.

Anyway: welkom in BNW dus!
  maandag 28 september 2009 @ 15:33:17 #38
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73181425
quote:
maar ik ben nu er nu van overtuigd dat dat geen zin heeft omdat het topic bij voorbaat wordt gedegradeerd uit W&T door moderator Iblis.
Ik kan je niet PM’en want dat heb je uitstaan, en je reageert overal op mijn beslissing behalve in feedback. Ik wil je daarom graag nog eens op feedback wijzen, want je vindt het duidelijk niet leuk, maar ik ga daar niet BNW mee lastig vallen, daarom: [W&T feedback #1] Waar de mod-keuzes gefalsificeerd worden.

Verder hoop ik dat de topic hier toch nog een beetje verder komt, als andere users meer bronnen kunnen vinden dan ik, zou dat leuk zijn.
pi_74929622
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:36 schreef jogy het volgende:
Ik vind het wel een beetje schimmig in dit geval, als hij het niet meer voor het geld doet maar gewoon om te helpen kan hij ook makkelijk de specificaties geven om zo'n ding zelf te maken.

Bijvoorbeeld wat de uitvinder van de GEET heeft gedaan http://www.destentor.nl/r(...)or-GEET-op-water.ece Op geet.nl kan je gewoon de specs downloaden en je eigen motor in elkaar flansen als je kennis hebt van zaken .
Lijkt me een leuk experiment. Als dit goed onderzocht zou worden denk ik dat het wel mogelijk kan zijn dat hiermee ook auto's aangedreven kunnen worden. Echter zullen de oliebedrijven dergelijke ontwikkelingen niet graag zien denk ik, dat lijkt mij dan ook precies de plek waarover veel onduidelijkheden bestaan.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')