???quote:Op maandag 28 september 2009 12:18 schreef SpecialK het volgende:
*Zucht*.
Kickje BNW (of afhankelijk van enige verassende wendingen, TRU)
Ik zie er ook niet heel veel W&T-waarde in als ik eerlijk ben, want de uitvinding lijkt veel te claimen en weinig waar te maken als ik dat zo lees.quote:Inventor, 82, gets 20 years for ‘estafa’
MANILA, Philippines—Daniel Dingel, 82-year-old inventor of a “water-powered car,” has been convicted of “estafa” [swindling] and sentenced to a maximum of 20 years imprisonment by the Parañaque City Regional Trial Court.
The court also ordered him to pay $380,000 in actual damages.
Dingel, who has never revealed the secret to his invention, which he began in 1969, questioned the verdict but said he did not mind going to jail at his age. As of late Friday, he remained at large.
“‘Hindi ko naman kailangan ng pera’ [I don’t need the money],” he said. “I had bigger offers but I never took them. I never asked the government for a single centavo ... I just want to help.”
Dingel was found guilty of taking $410,000 from Dr. John Ding Young of Formosa Plastics Group, a Taiwanese company, which gave it to him as research and development funds.
The decision, written by Judge Rolando How of the court’s Branch 257 and released on Dec. 9, said Dingel defrauded Young when the inventor failed to fulfill his obligation of developing his “hydrogen reactor” and creating experimental cars in 2000.
Veteran lawyer Frank Chavez, who was approached by Dingel on Friday, said he would immediately appeal the court decision before it became final on Christmas Eve.
“I am taking up his case and will see to it that his conviction is reversed,” Chavez said. “Mankind will benefit from his invention ... How will we know his secret if we put him behind bars?”
Chavez, a former solicitor general, said he was impressed when he rode Dingel’s “water-powered” Toyota Corolla sedan.
Lees meer: Philippine Daily Inquirer.
Staat deels op de website.quote:Op maandag 28 september 2009 12:22 schreef Vodka_Lime het volgende:
ziet eruit als flinke HOAX..
mocht dit echt zo zijn, dan ben ik benieuwd naar hoe hij dit heeft gedaan.
Luister, vrind. Je bron has HOAX written all over it.quote:Op maandag 28 september 2009 12:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
???
Wat bedoel je hiermee ?
Ik plaats het hier in het subforum bij Technologie/ uitvindingen, waar het voor bedoeld is.
Graag inhoudelijk technisch commentaar i.p.v. "dooddoeners".
Maar het punt is dat het, voor zover de wetenschap bekend is, niet op die manier kan, niet met een 12V accu. De vraag is dus: hoe doet hij het? Dat zegt hij niet. Kortom, daar stokt de discussie een beetje.quote:Op maandag 28 september 2009 12:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Staat deels op de website.
Google maar eens op "Daniel Dingel" & "water".
De spoel schommelt/beweegt in resonantie met de Ether-energie. Dat lijkt toch wel behoorlijk aan gene zijde van de wetenschap terecht te komen.quote:Diese Spule schwingt in Resonanz mit der Äther-Energie.
Dat is nou net maar de vraag.quote:Op maandag 28 september 2009 12:33 schreef Iblis het volgende:
[..]..
De spoel schommelt/beweegt in resonantie met de Ether-energie. Dat lijkt toch wel behoorlijk aan gene zijde van de wetenschap terecht te komen.
Dan moet die man dat zeggen wil het W blijven, ik kan hier echt te weinig mee voor W&T. Ik heb gezocht naar het hoe of wat maar dat blijkt ‘geheim’.quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is nou net maar de vraag.
Het gaat er niet om wat het lijkt, het gaat er om wat is; of het echt is en werkt.
Misschien wordt in dit voorbeeld met ether energie het kosmische energie veld of aard-elektro-magnetische energieveld bedoeld;
ether is iets wat Newton nodig had om het verschil tussen zijn berekeningen en de echte baan van de planeten om de zon op te lossen. alleen is de ether nooit bewezen en sinds Einstein niet meer nodig.quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is nou net maar de vraag.
Het gaat er niet om wat het lijkt, het gaat er om wat is; of het echt is en werkt.
Misschien wordt in dit voorbeeld met ether energie het kosmische energie veld of aard-elektro-magnetische energieveld bedoeld;
Er wordt een lijst literatuur referenties gegeven, de meest interessante lijkt me de verwijzingen naar Nikola Tesla.
http://www.wasserauto.de/html/literatur.html
Nee, ik heb dit topic geopend in het subforum Wetenschap & Technologie; en ik wil zeker niet meer inhoudelijk reageren in een BNW-forum, een forum waar er alleen maar op elkaar gescholden en gegrold wordt, omdat in dit wilde subforum blijkbaar alle onderwerpen terecht komen die men niet begrijpt of niet aankan in WFL of W&T.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |