Waarom zou hij überhaupt wat melden over die drank?quote:Op maandag 28 september 2009 10:50 schreef sanger het volgende:
Hij zal waarschijnlijk beweren dat hij pas thuis gedronken heeft. Dus alleen de straf voor het doorrijden na een ongeval.
nou vlak na het ongeval al 1,8 blazen zegt voldoende toch?quote:Op maandag 28 september 2009 10:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Waarom zou hij überhaupt wat melden over die drank?
nou wat een voorbeeld zo vader haha, maargoed zit gelukkig niet in de familiequote:Op maandag 28 september 2009 10:51 schreef Heider00sje het volgende:
Je vader geeft in ieder geval wel het goede voorbeeld.
Jij hebt een puike vader, en zult vast ongelofelijk trots op hem zijn
Niet zijn schuld? Rijden met drank op? Die biertjes dronk hij per ongeluk ofzo?quote:Op maandag 28 september 2009 10:48 schreef rey349 het volgende:
hallo,
mijn pa is doorgereden na een ongeval hij had gedronken. Het was wel niet zijn schuld aangezien hij op een voorrangs weg reed. Nu vraag ik me af wat wordt zn straf, hij heeft vroeger (1969) iemand dood gereden met drank op en daarna nog eens gepakt met drank op. jaja ik weet het hij leerd het nooit.
alleen ben ik nu beneuwd wat ongeveer zn straf zou worden.
iemand een idee?
Wat een enorme lulquote:Op maandag 28 september 2009 10:48 schreef rey349 het volgende:
hallo,
mijn pa is doorgereden na een ongeval hij had gedronken. Het was wel niet zijn schuld aangezien hij op een voorrangs weg reed. Nu vraag ik me af wat wordt zn straf, hij heeft vroeger (1969) iemand dood gereden met drank op en daarna nog eens gepakt met drank op. jaja ik weet het hij leerd het nooit.
iemand een idee?
ja het is zn schuld zover was ik ook wel. en ja meneer drink wel vaker achter het stuur maar dat weet de rechter niet, ik vroeg me gewoon af wat hij kan verachten ook aangezien zijn verleden.quote:Op maandag 28 september 2009 10:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet zijn schuld? Rijden met drank op? Die biertjes dronk hij per ongeluk ofzo?
En doorrijden is ook niet zijn schuld? Het gaspedaal ging vanzelf naar beneden?
Hij reed op een voorrangsweg.. je moet voorrang krijgen, niet nemen. Aangezien je pa bezopen achter het stuur is gekropen, was zijn reactievermogen minder dan normaal op dat moment en had hij misschien bij nuchterheid het ongeluk kunnen voorkomen. Mede-schuldig.
En hij heeft eerder iemand doodgereden met drank op en is nog eens gepakt met drank op.
En hij zal nog wel vaker hebben gereden met drank op.
Wat een vuile hufter! 20 jaar cel zonder kans op vervroegde vrijlating! Moordenaar.
Als ie zichzelf te pletter wil rijden, moet ie dat vooral doen (graag zelfs), maar hij moet onschuldigen buiten zijn problemen laten. De vuilak
Hij is achteraf naar het politie buro gegaan om te kijken of drank uitgesloten kon worden..quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef Xcalibur het volgende:
Waarom heeft hij geblazen als hij doorgereden is?
Dat geeft iig aan dat hij ook al dronken was toen de aanrijding plaatsvond, je krijgt niet van 2 borrels die je bij thuiskomst neemt om "de schrik te verdrijven" een promillage van 1.8quote:Op maandag 28 september 2009 10:53 schreef rey349 het volgende:
[..]
nou vlak na het ongeval al 1,8 blazen zegt voldoende toch?
lezen jongens, ik zeg toch dat hij na die tijd uit huis is gehaald, half uur na het ongeval/quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef ursel het volgende:
[..]
Hij is achteraf naar het politie buro gegaan om te kijken of drank uitgesloten kon worden..![]()
hij is inderdaad thuis opgepakt na het ongeval, hij moest toen blazen 1.8quote:Op maandag 28 september 2009 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een enorme lul![]()
Jammer dat ze hem waarschijnlijk achteraf niet meer kunnen pakken voor het rijden met drank op, en alleen voor het doorrijden na een aanrijding, of hadden ze hem al goed en wel bij thuiskomst te pakken?
Doorrijden na een aanrijding is overigens strafbaar, en of je nou zelf even hebt besloten dat het niet jouw schuld was omdat je op een voorrangsweg reed doet er niet toe.
Als je inschattingsvermogen al zo triest is dat je denkt dat je met drank op kunt gaan rijden dan heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat diezelfde bestuurder niet fout was "omdat hij op een voorrangsweg reed"
Gezien hij al iemand doodgereden heeft, daarna nog een keer gepakt is met drank op achter het stuur en deze keer weer, en hij het dus idd nooit leert, hoop ik dat ze zijn rijbewijs innemen en door de shredder doen.
Dus hij is wel gepakt? Dan zullen ze denk ik (zeker met verleden) toch wel zwaar gaan inzetten, dus flinke rijontzegging (onvoorwaardelijk) en wellicht maximale straf voor het ongeval (waarvan de schade waarschijnlijk op hem verhaald kan worden door de verzekeringsmaatschappij)...quote:Op maandag 28 september 2009 10:53 schreef rey349 het volgende:
[..]
nou vlak na het ongeval al 1,8 blazen zegt voldoende toch?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef Toodles het volgende:
Volgens de wegenverkeerswet, artikel 7
Artikel 7
1.
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a.
bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b.
daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2.
Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Echter...quote:Art. 176.
1. Overtreding van de artikelen 41, eerste lid, onderdelen c en d, en 61, eerste lid, onderdelen a en b, wordt gestraft hetzij met gevangenistraf van ten hoogste zes maanden en geldboete van de derde categorie, hetzij met een van beide voormelde straffen.
2. Overtreding van artikel 11 wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
3. Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, 8, 9, eerste, tweede, en vierde tot en met zesde lid, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 138, 162, derde lid, 163, tweede, zesde, achtste en negende lid, en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie.
Dus goed sparen en wellicht een strippenkaart!quote:Art. 184.
Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.
En het is nog nooit in je op gekomen om hem een paar tikken voor z'n hoofd te geven en hem bij de AA aan te melden?quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef rey349 het volgende:
[..]
ja het is zn schuld zover was ik ook wel. en ja meneer drink wel vaker achter het stuur maar dat weet de rechter niet, ik vroeg me gewoon af wat hij kan verachten ook aangezien zijn verleden.
quote:Art. 184.quote:Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dus hij is wel gepakt? Dan zullen ze denk ik (zeker met verleden) toch wel zwaar gaan inzetten, dus flinke rijontzegging (onvoorwaardelijk) en wellicht maximale straf voor het ongeval (waarvan de schade waarschijnlijk op hem verhaald kan worden door de verzekeringsmaatschappij)...
Tijdje terug:
Boete doorrijden na ongeluk, kosten?
[..]
[..]
Echter...
[..]
Dus goed sparen en wellicht een strippenkaart!
Daar moet zijn vader toch zelf mee instemmen?quote:Op maandag 28 september 2009 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En het is nog nooit in je op gekomen om hem een paar tikken voor z'n hoofd te geven en hem bij de AA aan te melden?
Tja, denk dat ze dan met verleden toch wel zaak kunnen maken dat ie gedronken had tijdens het ongeval, zeker als ze nog ergens getuigen vandaan gaan trekken, met waar je vader bijvoorbeeld daarvoor geweest is... Denk (en hoop) dat het niet zal meevallen met de vervolging, lullig voor jou dat je vader er zo achter moet komen, maar goed!quote:Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef rey349 het volgende:
[..]
quote:Art. 184.
Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.
hij was al uit huis gehaald dus opgepakt, dus zal wel een lekkere straf worden dan, en even voor de duidelijkheid, ik vind dat hij ook wel een straf verdient heeft hoor
Wat hij kan verwachten? Geen genade van het openbaar ministerie en de rechter in ieder geval. Recidivisten pakken ze (terecht) zwaar aan. Dit is zo'n speciaal geval, daar is niet 123 even een voorspelling qua strafmaat voor te maken. Voor het doorrijden na een ongeluk staat dit in de Wegenverkeerswet onder artikel 7.quote:Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef rey349 het volgende:
[..]
ja het is zn schuld zover was ik ook wel. en ja meneer drink wel vaker achter het stuur maar dat weet de rechter niet, ik vroeg me gewoon af wat hij kan verachten ook aangezien zijn verleden.
.quote:Voor dit misdrijf kan een boete tot ¤4500,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar).
daarom de tikken voor zijn hoofd. Die geef je net zolang tot hij instemt.quote:Op maandag 28 september 2009 11:06 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Daar moet zijn vader toch zelf mee instemmen?
Het wordt lastig lezen als het pas gemeld wordt na mijn post.quote:Op maandag 28 september 2009 10:59 schreef rey349 het volgende:
[..]
lezen jongens, ik zeg toch dat hij na die tijd uit huis is gehaald, half uur na het ongeval/
quote:Op maandag 28 september 2009 11:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
daarom de tikken voor zijn hoofd. Die geef je net zolang tot hij instemt.
Zo'n verplichte flink kostbare cbr cursus die er ook nog eens bij komt.quote:Op maandag 28 september 2009 11:08 schreef caspervc het volgende:
Waarschijnlijk kan je pa naar zijn rijbewijs fluiten en zich aanmelden bij een afkickkliniek ofzo...
met deze geschiedenis waarschijnlijk niet meer, bij de eerste keer krijg je dat ja. Mar ts zijn vader heeft al ervaring met rijden onder invloed + ongelukken en mag eens aan gaan tonen waarom hij vind dat hij uberhaupt een rijbewijs zou mogen hebben.quote:Op maandag 28 september 2009 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo'n verplichte flink kostbare cbr cursus die er ook nog eens bij komt.
Nou, dat staat niet in de OP....quote:Op maandag 28 september 2009 10:59 schreef rey349 het volgende:
[..]
lezen jongens, ik zeg toch dat hij na die tijd uit huis is gehaald, half uur na het ongeval/
hij weet al dat hij een ema moet doen, maar een ema krijg je toch ook pas bij 3x in 5 jaar met drank toch?quote:Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef fs180 het volgende:
Boven op de straf komt denk ik ook wel een enkeltje CBR.
toen had hij 3 maand celquote:Op maandag 28 september 2009 11:25 schreef TallMan het volgende:
Gewoon nieuwsgierig, wat voor straf heeft je pa gehad in 1969?
mn pa en hulp zoeken nee dat doet hij niet vrijwillig, misschien is een RM wat voor hem.quote:Op maandag 28 september 2009 11:27 schreef Buschetta het volgende:
Even duidelijk. TS is niet degene die dronken achter het stuur zit. en zich zorgen maakt om z'n vader.
Misschien is het een klootzak etc. Maar het is wel TS z'n pa dus.
Zal ook niet al te leuke gezinssituatie zijn dan. Mijn tip aan TS raadt je pa aan om idd hulp te zoeken en zorg dat je op jezelf komt te wonen (als dat al niet het geval is)
Mwah, je zou dus zomaar ineens door je eigen vader kapot gereden kunnen worden.quote:Op maandag 28 september 2009 11:33 schreef rey349 het volgende:
ik woon al 12 jaar op mezelf dus heb er weinig last van,
Geen want dan is er hem geen voorrang verleend!quote:Op maandag 28 september 2009 12:10 schreef Noway666 het volgende:
Overigens vraag ik me af wat voor problemen hij zou hebben als hij niet gedronken had maar heel erg moe was. Dan heb je ook een slechter reactievermogen.
Pleur toch op man, niemand is verantwoordelijk voor andermans daden! Wat zou hij moeten doen z'n pa vastbinden aan bed? Als ze willen doen ze het toch wel en het is zeker niet de verantwoordelijkheid van iemand!quote:Op maandag 28 september 2009 12:27 schreef Djarum het volgende:
Feitelijk vind ik dat TS ook een flinke straf mag krijgen. Het feit dat je weet dat je vader met alcohol op achter het stuur kruipt en daar niets aan doet maakt jou net zoals je vader een van de laagste personen op deze aarde die van mij dan ook het daglicht niet hoeven te aanschouwen! Je vader heeft een leven ontnomen vroeger, betert zijn leven niet en jij doet er niets aan??![]()
![]()
![]()
toch zit er wel iets in hoor. ALs jij weet dat iemand keer op keer dronken achter het stuur zit en je doet er niks aan ben je in mijn ogen toch wel degelijk (een beetje) verantwoordelijk. Heeft TS alles gedaan wat in zijn macht lag of wat we redelijkerwijs van hem mogen verwachten om de misdragingen van zijn vader te voorkomen? Dat is geen onredelijk vraag, lijkt me. Als mijnquote:Op maandag 28 september 2009 12:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Pleur toch op man, niemand is verantwoordelijk voor andermans daden! Wat zou hij moeten doen z'n pa vastbinden aan bed? Als ze willen doen ze het toch wel en het is zeker niet de verantwoordelijkheid van iemand!
tuurlijk wel, het feit dat jij het weet en daar niets aan doet zou aan je geweten moeten knagen!quote:Op maandag 28 september 2009 12:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Pleur toch op man, niemand is verantwoordelijk voor andermans daden! Wat zou hij moeten doen z'n pa vastbinden aan bed? Als ze willen doen ze het toch wel en het is zeker niet de verantwoordelijkheid van iemand!
Vertel eens, alwetende, wat heeft TS dan allemaal wel of niet gedaan om zijn vader te laten stoppen met drinken en rijden?quote:Op maandag 28 september 2009 12:35 schreef Djarum het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het feit dat jij het weet en daar niets aan doet zou aan je geweten moeten knagen!
Dat er een grijs gebied is, is duidelijk. Dat betekent niet dat je niet verantwoordelijk bent. Hoe voelt TS dat zelf eigenlijk?quote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
Laten we dan stellen dat iedereen in dit topic er nu ook weet van heeft, dus vanaf nu ook verantwoordelijk is.
Oftewel, er zit een groot grijs gebied.
quote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
Laten we dan stellen dat iedereen in dit topic er nu ook weet van heeft, dus vanaf nu ook verantwoordelijk is.
de nonchalante houding van TS.quote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vertel eens, alwetende, wat heeft TS dan allemaal wel of niet gedaan om zijn vader te laten stoppen met drinken en rijden?
quote:ja het is zn schuld zover was ik ook wel. en ja meneer drink wel vaker achter het stuur maar dat weet de rechter niet, ik vroeg me gewoon af wat hij kan verachten ook aangezien zijn verleden.
Maar laten we zeggen dat ik in het ziekenhuis werk en dagelijks met de problemen van alcohol wordt geconfronteerd (kleine en grote problemen).quote:mn pa en hulp zoeken nee dat doet hij niet vrijwillig, misschien is een RM wat voor hem.
ik woon al 12 jaar op mezelf dus heb er weinig last van,
een internetcommunity of een direct gezinslid vind ik nogal een groot verschilquote:Op maandag 28 september 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
Nee, die heeft alleen maar kenteken doorgegeven aan de politie en zal echt geen belletje doen om te vertellen hoe het nu met ze is.quote:Op maandag 28 september 2009 12:41 schreef rey349 het volgende:
[..]
geen letsel maar dat is ook niet bekend bij ons want de tegenpartij heeft niets laten weten
Geloof me nou maar dat als je met iemand in een huis woont (of een gezin zit) met een alcohol/drugsprobleem je daar niet altijd de verantwoording voor kan nemen en dit soort zaken zeker niet kan voorkomen. Reacties alsquote:Op maandag 28 september 2009 12:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
toch zit er wel iets in hoor. ALs jij weet dat iemand keer op keer dronken achter het stuur zit en je doet er niks aan ben je in mijn ogen toch wel degelijk (een beetje) verantwoordelijk. Heeft TS alles gedaan wat in zijn macht lag of wat we redelijkerwijs van hem mogen verwachten om de misdragingen van zijn vader te voorkomen? Dat is geen onredelijk vraag, lijkt me. Als mijnbijv. afgelopen zaterdag avond de autosleutels had gezocht had ik toch ook opgetreden (niet dat ze ze had kunnen vinden hoor
)
Geloof me maar dat als je jaren in zo'n situatie zit je immuun wordt voor dat soort dingen en het inderdaad wat makkelijker langs je laat glijden, maar het is dan soms gewoon uitzichtloos...quote:Op maandag 28 september 2009 12:35 schreef Djarum het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het feit dat jij het weet en daar niets aan doet zou aan je geweten moeten knagen!
Geloof mij dan maar als ik je zeg dat ik die situatie goed genoeg ken om er iets serieus over te kunnen vinden. Ik zeg ook niet dat TS verantwoordelijk is, maar het is ook niet zo dat hij totaal niet verantwoordelijk is. En dat geldt voor iedereen die weet dat een ander een strafbaar feit wil plegen en daar niets aan of tegen doet: dat heet medeplichtigheid (iig in geval van misdrijven) en is strafbaar. DUs in z'n algemeenheid kun je niet zeggen dat Pa de enige verantwoordelijke is. Nogmaals: in hoeverre TS ook alles gedaan heeft dat we redelijkerwijs van 'm kunnen verwachten is de vraag, en die kan om te beginnen alleen TS zelf beantwoorden...quote:Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Geloof me nou maar dat als je met iemand in een huis woont (of een gezin zit) met een alcohol/drugsprobleem je daar niet altijd de verantwoording voor kan nemen en dit soort zaken zeker niet kan voorkomen. Reacties alsje had het moeten voorkomen zijn gewoon veel te kort door de bocht. In de meeste gevallen zijn er meer dan eens heftige dingen gebeurd en is het vechten tegen de bierkaai! Dus iemand die niet meer thuis woont kan er zeker niets meer aan doen!
voor iedereen even, ik ben zelf alcoholist geweest, en nee nooit met drank op gereden. mijn vader heeft gezien hoe ik kapot ben gegaan aan de drank tot bijna doods aantoe heb ik gezopen. en dan nog ziet hij de ernst niet in van het drinken. ik vind zelf dat hij wel een goede straf verdiend, en wat betreft watik eraan gedaanheb, nou duidelijk stoppen met drinken en nooit meer drinken. lijkt me meer dan genoeg om zijn ogen te openen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:38 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat er een grijs gebied is, is duidelijk. Dat betekent niet dat je niet verantwoordelijk bent. Hoe voelt TS dat zelf eigenlijk?
quote:Op maandag 28 september 2009 12:48 schreef rey349 het volgende:
[..]
voor iedereen even, ik ben zelf alcoholist geweest, en nee nooit met drank op gereden. mijn vader heeft gezien hoe ik kapot ben gegaan aan de drank tot bijna doods aantoe heb ik gezopen. en dan nog ziet hij de ernst niet in van het drinken. ik vind zelf dat hij wel een goede straf verdiend, en wat betreft watik eraan gedaanheb, nou duidelijk stoppen met drinken en nooit meer drinken. lijkt me meer dan genoeg om zijn ogen te openen.
precies, moet ik dan dag en nacht naar mn pa's huis om hem in de gaten te houden hij is 61 jaar dus lijktme dat hij zelf die verantwoording moet hebbenquote:Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Geloof me nou maar dat als je met iemand in een huis woont (of een gezin zit) met een alcohol/drugsprobleem je daar niet altijd de verantwoording voor kan nemen en dit soort zaken zeker niet kan voorkomen. Reacties alsje had het moeten voorkomen zijn gewoon veel te kort door de bocht. In de meeste gevallen zijn er meer dan eens heftige dingen gebeurd en is het vechten tegen de bierkaai! Dus iemand die niet meer thuis woont kan er zeker niets meer aan doen!
sloeg hij jou vroeger toen hij dronken was?quote:Op maandag 28 september 2009 12:41 schreef rey349 het volgende:
[..]
geen letsel maar dat is ook niet bekend bij ons want de tegenpartij heeft niets laten weten
Da's niet per definitie zo. Wel is het zo dat wanneer je met drank op een ongeval veroorzaakt, schuld wordt aangenomen en je zelf zult moeten bewijzen dat drankgebruik helemaal niets met het ongeval te maken heeft (Lees: Iemand die nuchter is had een ongeval ook niet kunnen voorkomen). Meestal kun je dat echter niet bewijzen en dus schuldig.quote:Op maandag 28 september 2009 10:55 schreef SingleCoil het volgende:
Het enkele feit dat hij op een voorrangsweg reed is ook niet van belang, wie gedronken heeft mag geen auto besturen en is dus zo-wie-so schuldig. Dat we met drank op rijden niet zo'n goed idee vinden is geloof ik al gezegd
nee tuurlijk niet!!!quote:Op maandag 28 september 2009 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sloeg hij jou vroeger toen hij dronken was?
In theorie hetzelfde, want je mag als je zelf redelijkerwijs kunt vaststellen dat je niet in een juiste staat bent om te rijden dat niet doen. Vermoeidheid is echter niet met een blaasproef vast te stellen. Het bewijzen er van is sowieso erg lastig.quote:Op maandag 28 september 2009 12:10 schreef Noway666 het volgende:
Overigens vraag ik me af wat voor problemen hij zou hebben als hij niet gedronken had maar heel erg moe was. Dan heb je ook een slechter reactievermogen.
Goed, jij bent dus van mening dat je alles gedaan hebt wat we redelijkerwijs van je kunnen verlangen om het structureel dronken achter het stuur zitten van je vader te voorkomen?quote:Op maandag 28 september 2009 12:51 schreef rey349 het volgende:
[..]
precies, moet ik dan dag en nacht naar mn pa's huis om hem in de gaten te houden hij is 61 jaar dus lijktme dat hij zelf die verantwoording moet hebben
nee daar heb ik niet gedaan, en waarom niet vraag je je dan af, nou aangezien hij al vaker van dichtbij heeft kunnen zien wat drank achter het stuur kan doen lijkt mij het zijn verantwoording. maar dit was al helemaal net waar eht om ging, ik vroeg alleen wat voor staf hem te wachten staatquote:Op maandag 28 september 2009 13:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Goed, jij bent dus van mening dat je alles gedaan hebt wat we redelijkerwijs van je kunnen verlangen om het structureel dronken achter het stuur zitten van je vader te voorkomen?
Een flinke.quote:Op maandag 28 september 2009 13:51 schreef rey349 het volgende:
ik vroeg alleen wat voor staf hem te wachten staat
quote:Op maandag 28 september 2009 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sloeg hij jou vroeger toen hij dronken was?
Lekker kort door de bocht. Ook al had hij voorrang, dan nog had hij zonder drank op het ongeluk misschien kunnen voorkomen.quote:Op maandag 28 september 2009 10:48 schreef rey349 het volgende:
Het was wel niet zijn schuld aangezien hij op een voorrangs weg reed.
quote:Op maandag 28 september 2009 23:11 schreef r3gi3boy het volgende:
Klootzak, wat let je om je pa zelf met een scherp mes door zijn ribbenkast te steken?
Jij bent verantwoordelijk voor het feit dat hij nog levend op deze aardbol aanwezig is.
Hij rijdt mensen dood in beschonken toestand, daar is geen enkel excuus voor. ...
Ja als het meevalt kan je gewoon vrolijk ladderzat door blijven rijdenquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg TS. Laat je ons weten welke straf / veroordeling je vader krijgt?
Zit zelf namelijk ook regelmatig met te veel drank op achter het stuur. En ben een paar jaar geleden ook gepakt daarvoor.
Ben dus vooral benieuwd naar de consequentie van het herhaaldelijk gepakt worden.
Je hoeft niet persee ladderzat te zijn om een bon te krijgen, hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:32 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja als het meevalt kan je gewoon vrolijk ladderzat door blijven rijden
Eikel, je hebt ook geen enkel gevoel voor eigenwaarde of de mensen om je heen....quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg TS. Laat je ons weten welke straf / veroordeling je vader krijgt?
Zit zelf namelijk ook regelmatig met te veel drank op achter het stuur. En ben een paar jaar geleden ook gepakt daarvoor.
Ben dus vooral benieuwd naar de consequentie van het herhaaldelijk gepakt worden.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef capricia het volgende:
Ik hoop van harte dat je geen onschuldigen meeneemt op het moment dat je in een ongeval terecht komt met teveel drank op. Wat er met jou is op dat moment, boeit me niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef capricia het volgende:
Maar zonder teveel drank op is een onschuldige meenemen minder erg zeg je hier? Lekker ben jij zeg...quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat je geen onschuldigen meeneemt op het moment dat je in een ongeval terecht komt met teveel drank op.
Waarom doe je dat dan? Als je weet dat je nog moet rijden drink je niet of je regelt een BOB.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef capricia het volgende:
Klopt, zonder drank op is minder erg (dus niet: niet erg). Meestal is dat namelijk niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:41 schreef Eg_Wel het volgende:
Maar zonder teveel drank op is een onschuldige meenemen minder erg zeg je hier? Lekker ben jij zeg...
"ting dong, goedenavond mevrouw. We hebben helaas slecht nieuws voor U. Uw zoon is helaas overleden bij een ongeval. Een niet goed oplettende bestuurder zag uw zoon over het hoofd bij een stoplicht en heeft hem geschept.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt, zonder drank op is minder erg (dus niet: niet erg). Meestal is dat namelijk niet te voorkomen.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:55 schreef Eg_Wel het volgende:
"ting dong, goedenavond mevrouw. We hebben helaas slecht nieuws voor U. Uw zoon is helaas overleden bij een ongeval. Een niet goed oplettende bestuurder zag uw zoon over het hoofd bij een stoplicht en heeft hem geschept.
Maar U moet maar zo denken, gelukkig had de bestuurder geen drank op!"
Yep. Klinkt al stukken minder erg zo.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:55 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
"ting dong, goedenavond mevrouw. We hebben helaas slecht nieuws voor U. Uw zoon is helaas overleden bij een ongeval. Een niet goed oplettende bestuurder zag uw zoon over het hoofd bij een stoplicht en heeft hem geschept.
Maar U moet maar zo denken, gelukkig had de bestuurder geen drank op!"
Yep. Klinkt al stukken minder erg zo.
Tuurlijk wel, maar zoals je misschien ook al de straffen vanuit de wetgever kan halen is dat "minder erg" dan met drank op rijden...quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
In dit topic rijdt zeker ook niemand ooit eens te hard...![]()
Ah, dus het gaat er jou om wat erger is...tja...het kan beiden even dodelijk aflopen natuurljk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar zoals je misschien ook al de straffen vanuit de wetgever kan halen is dat "minder erg" dan met drank op rijden...
Uit welke "straffen" haal je dat dan precies? Boven de zoveel promille? Rijbewijs ingevorderd! Boven de zoveel km/h te hard? Rijbewijs ingevorderd!quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar zoals je misschien ook al de straffen vanuit de wetgever kan halen is dat "minder erg" dan met drank op rijden...
Daar heb je je antwoord.quote:Op maandag 28 september 2009 10:48 schreef rey349 het volgende:
hallo,
iemand een idee?
Hoe eerder hoe beter, voor meneer weer iemand aan zijn bumper heeft hangen. Je zou zeggen dat je het wel gelijk afleert als je op een dag iemand doodrijdt met je bezopen harses.quote:Op maandag 28 september 2009 12:15 schreef Re het volgende:
zo te lezen is je pa zwaar alcoholist, dus die zal zich binnenkort nog wel tegen een boom aan parkeren of zijn lever kwijt zijn...
Nah, je gaat toch niet iemand dood wensen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter, voor meneer weer iemand aan zijn bumper heeft hangen. Je zou zeggen dat je het wel gelijk afleert als je op een dag iemand doodrijdt met je bezopen harses.
Normaal niet nee, maar als iemand al ooit iemand heeft doodgereden door drankgebruik achter het stuur, dan ben ik wel klaar. Tuurlijk zou het lullig voor de TS zijn, maar dat zou het ook zijn als hij nóg een slachtoffer zou maken (en er weer niks van leert).quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:14 schreef capricia het volgende:
Nah, je gaat toch niet iemand dood wensen?
Het moraal is ver te zoeken in dit topic zeg...
Mensen doodrijden zónder drank op is makkelijk te voorkomen, namelijk door niet te gaan rijden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt, zonder drank op is minder erg (dus niet: niet erg). Meestal is dat namelijk niet te voorkomen.
Mensen doodrijden mét drank op is makkelijk te voorkomen, namelijk door niet te gaan rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |