abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73174521
hallo,

mijn pa is doorgereden na een ongeval hij had gedronken. Het was wel niet zijn schuld aangezien hij op een voorrangs weg reed. Nu vraag ik me af wat wordt zn straf, hij heeft vroeger (1969) iemand dood gereden met drank op en daarna nog eens gepakt met drank op. jaja ik weet het hij leerd het nooit.
alleen ben ik nu beneuwd wat ongeveer zn straf zou worden.
iemand een idee?
pi_73174535
5 jaar cel

leerd
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  maandag 28 september 2009 @ 10:49:44 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73174541
Ik hoop dat ze hem voorgoed zijn rijbewijs afnemen.
pi_73174543
Gaat hij zichzelf nog melden?
  maandag 28 september 2009 @ 10:49:54 #5
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_73174544
Geen idee wat zijn straf zal zijn, maar ik hoop een zware.
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 28 september 2009 @ 10:50:38 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73174559
Hij zal waarschijnlijk beweren dat hij pas thuis gedronken heeft. Dus alleen de straf voor het doorrijden na een ongeval.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73174569
Je vader geeft in ieder geval wel het goede voorbeeld.

Jij hebt een puike vader, en zult vast ongelofelijk trots op hem zijn
  maandag 28 september 2009 @ 10:51:07 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73174570
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:50 schreef sanger het volgende:
Hij zal waarschijnlijk beweren dat hij pas thuis gedronken heeft. Dus alleen de straf voor het doorrijden na een ongeval.
Waarom zou hij überhaupt wat melden over die drank?
pi_73174616
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:51 schreef TNA het volgende:

[..]

Waarom zou hij überhaupt wat melden over die drank?
nou vlak na het ongeval al 1,8 blazen zegt voldoende toch?
  maandag 28 september 2009 @ 10:53:37 #10
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73174622
Hij zal zeggen dat hij niet eens in de auto zat.
pi_73174641
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:51 schreef Heider00sje het volgende:
Je vader geeft in ieder geval wel het goede voorbeeld.

Jij hebt een puike vader, en zult vast ongelofelijk trots op hem zijn
nou wat een voorbeeld zo vader haha, maargoed zit gelukkig niet in de familie
pi_73174654
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:48 schreef rey349 het volgende:
hallo,

mijn pa is doorgereden na een ongeval hij had gedronken. Het was wel niet zijn schuld aangezien hij op een voorrangs weg reed. Nu vraag ik me af wat wordt zn straf, hij heeft vroeger (1969) iemand dood gereden met drank op en daarna nog eens gepakt met drank op. jaja ik weet het hij leerd het nooit.
iemand een idee?
Niet zijn schuld? Rijden met drank op? Die biertjes dronk hij per ongeluk ofzo?
En doorrijden is ook niet zijn schuld? Het gaspedaal ging vanzelf naar beneden?

Hij reed op een voorrangsweg.. je moet voorrang krijgen, niet nemen. Aangezien je pa bezopen achter het stuur is gekropen, was zijn reactievermogen minder dan normaal op dat moment en had hij misschien bij nuchterheid het ongeluk kunnen voorkomen. Mede-schuldig.

En hij heeft eerder iemand doodgereden met drank op en is nog eens gepakt met drank op.
En hij zal nog wel vaker hebben gereden met drank op.

Wat een vuile hufter! 20 jaar cel zonder kans op vervroegde vrijlating! Moordenaar.
Als ie zichzelf te pletter wil rijden, moet ie dat vooral doen (graag zelfs), maar hij moet onschuldigen buiten zijn problemen laten. De vuilak
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73174663
van mij mogen ze, en dat meen ik serieus, je vader zijn rijbewijs afpakken en hem minstens 10 jaar in de cel flikkeren zonder vervroegd verlof en financieel helemaal uitkleden!
Klootzak, dat is het.. een regelrechte klootzak.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_73174668
Het enkele feit dat hij op een voorrangsweg reed is ook niet van belang, wie gedronken heeft mag geen auto besturen en is dus zo-wie-so schuldig. Dat we met drank op rijden niet zo'n goed idee vinden is geloof ik al gezegd
Mu!
  maandag 28 september 2009 @ 10:56:26 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73174688
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:48 schreef rey349 het volgende:
hallo,

iemand een idee?
Wat een enorme lul

Jammer dat ze hem waarschijnlijk achteraf niet meer kunnen pakken voor het rijden met drank op, en alleen voor het doorrijden na een aanrijding, of hadden ze hem al goed en wel bij thuiskomst te pakken?

Doorrijden na een aanrijding is overigens strafbaar, en of je nou zelf even hebt besloten dat het niet jouw schuld was omdat je op een voorrangsweg reed doet er niet toe.
Als je inschattingsvermogen al zo triest is dat je denkt dat je met drank op kunt gaan rijden dan heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat diezelfde bestuurder niet fout was "omdat hij op een voorrangsweg reed"

Gezien hij al iemand doodgereden heeft, daarna nog een keer gepakt is met drank op achter het stuur en deze keer weer, en hij het dus idd nooit leert, hoop ik dat ze zijn rijbewijs innemen en door de shredder doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73174706
Waarom heeft hij geblazen als hij doorgereden is?
pi_73174708
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet zijn schuld? Rijden met drank op? Die biertjes dronk hij per ongeluk ofzo?
En doorrijden is ook niet zijn schuld? Het gaspedaal ging vanzelf naar beneden?

Hij reed op een voorrangsweg.. je moet voorrang krijgen, niet nemen. Aangezien je pa bezopen achter het stuur is gekropen, was zijn reactievermogen minder dan normaal op dat moment en had hij misschien bij nuchterheid het ongeluk kunnen voorkomen. Mede-schuldig.

En hij heeft eerder iemand doodgereden met drank op en is nog eens gepakt met drank op.
En hij zal nog wel vaker hebben gereden met drank op.

Wat een vuile hufter! 20 jaar cel zonder kans op vervroegde vrijlating! Moordenaar.
Als ie zichzelf te pletter wil rijden, moet ie dat vooral doen (graag zelfs), maar hij moet onschuldigen buiten zijn problemen laten. De vuilak
ja het is zn schuld zover was ik ook wel. en ja meneer drink wel vaker achter het stuur maar dat weet de rechter niet, ik vroeg me gewoon af wat hij kan verachten ook aangezien zijn verleden.
  maandag 28 september 2009 @ 10:57:56 #18
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73174722
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef Xcalibur het volgende:
Waarom heeft hij geblazen als hij doorgereden is?
Hij is achteraf naar het politie buro gegaan om te kijken of drank uitgesloten kon worden..
  maandag 28 september 2009 @ 10:58:32 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73174732
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:53 schreef rey349 het volgende:
[..]
Dat geeft iig aan dat hij ook al dronken was toen de aanrijding plaatsvond, je krijgt niet van 2 borrels die je bij thuiskomst neemt om "de schrik te verdrijven" een promillage van 1.8
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73174752
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef ursel het volgende:

[..]

Hij is achteraf naar het politie buro gegaan om te kijken of drank uitgesloten kon worden..
lezen jongens, ik zeg toch dat hij na die tijd uit huis is gehaald, half uur na het ongeval/
pi_73174793
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een enorme lul

Jammer dat ze hem waarschijnlijk achteraf niet meer kunnen pakken voor het rijden met drank op, en alleen voor het doorrijden na een aanrijding, of hadden ze hem al goed en wel bij thuiskomst te pakken?

Doorrijden na een aanrijding is overigens strafbaar, en of je nou zelf even hebt besloten dat het niet jouw schuld was omdat je op een voorrangsweg reed doet er niet toe.
Als je inschattingsvermogen al zo triest is dat je denkt dat je met drank op kunt gaan rijden dan heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat diezelfde bestuurder niet fout was "omdat hij op een voorrangsweg reed"

Gezien hij al iemand doodgereden heeft, daarna nog een keer gepakt is met drank op achter het stuur en deze keer weer, en hij het dus idd nooit leert, hoop ik dat ze zijn rijbewijs innemen en door de shredder doen.
hij is inderdaad thuis opgepakt na het ongeval, hij moest toen blazen 1.8
pi_73174803
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:53 schreef rey349 het volgende:

[..]

Dus hij is wel gepakt? Dan zullen ze denk ik (zeker met verleden) toch wel zwaar gaan inzetten, dus flinke rijontzegging (onvoorwaardelijk) en wellicht maximale straf voor het ongeval (waarvan de schade waarschijnlijk op hem verhaald kan worden door de verzekeringsmaatschappij)...

Tijdje terug:

Boete doorrijden na ongeluk, kosten?
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef Toodles het volgende:
Volgens de wegenverkeerswet, artikel 7

Artikel 7
1.
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a.
bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b.
daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2.
Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
quote:
Art. 176.

1. Overtreding van de artikelen 41, eerste lid, onderdelen c en d, en 61, eerste lid, onderdelen a en b, wordt gestraft hetzij met gevangenistraf van ten hoogste zes maanden en geldboete van de derde categorie, hetzij met een van beide voormelde straffen.

2. Overtreding van artikel 11 wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

3. Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, 8, 9, eerste, tweede, en vierde tot en met zesde lid, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 138, 162, derde lid, 163, tweede, zesde, achtste en negende lid, en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie.
Echter...
quote:
Art. 184.

Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.
Dus goed sparen en wellicht een strippenkaart!
  maandag 28 september 2009 @ 11:03:07 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73174823
Ik hoop dat hij levenslang krijgt. Maar dat zal wel weer niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73174845
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef rey349 het volgende:

[..]

ja het is zn schuld zover was ik ook wel. en ja meneer drink wel vaker achter het stuur maar dat weet de rechter niet, ik vroeg me gewoon af wat hij kan verachten ook aangezien zijn verleden.
En het is nog nooit in je op gekomen om hem een paar tikken voor z'n hoofd te geven en hem bij de AA aan te melden?
pi_73174869
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Dus hij is wel gepakt? Dan zullen ze denk ik (zeker met verleden) toch wel zwaar gaan inzetten, dus flinke rijontzegging (onvoorwaardelijk) en wellicht maximale straf voor het ongeval (waarvan de schade waarschijnlijk op hem verhaald kan worden door de verzekeringsmaatschappij)...

Tijdje terug:

Boete doorrijden na ongeluk, kosten?
[..]

[..]

Echter...
[..]

Dus goed sparen en wellicht een strippenkaart!
quote:Art. 184.

Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.

hij was al uit huis gehaald dus opgepakt, dus zal wel een lekkere straf worden dan, en even voor de duidelijkheid, ik vind dat hij ook wel een straf verdient heeft hoor
pi_73174883
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En het is nog nooit in je op gekomen om hem een paar tikken voor z'n hoofd te geven en hem bij de AA aan te melden?
Daar moet zijn vader toch zelf mee instemmen?
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
pi_73174905
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef rey349 het volgende:

[..]

quote:Art. 184.

hij was al uit huis gehaald dus opgepakt, dus zal wel een lekkere straf worden dan, en even voor de duidelijkheid, ik vind dat hij ook wel een straf verdient heeft hoor
Tja, denk dat ze dan met verleden toch wel zaak kunnen maken dat ie gedronken had tijdens het ongeval, zeker als ze nog ergens getuigen vandaan gaan trekken, met waar je vader bijvoorbeeld daarvoor geweest is... Denk (en hoop) dat het niet zal meevallen met de vervolging, lullig voor jou dat je vader er zo achter moet komen, maar goed!
  maandag 28 september 2009 @ 11:07:17 #28
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73174906
TS, laat je ook weten wat voor straf je vader heeft gekregen?
(TVP)
pi_73174907
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:57 schreef rey349 het volgende:

[..]

Wat hij kan verwachten? Geen genade van het openbaar ministerie en de rechter in ieder geval. Recidivisten pakken ze (terecht) zwaar aan. Dit is zo'n speciaal geval, daar is niet 123 even een voorspelling qua strafmaat voor te maken. Voor het doorrijden na een ongeluk staat dit in de Wegenverkeerswet onder artikel 7.
quote:
Voor dit misdrijf kan een boete tot ¤4500,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar).
.

Gezien zijn historie, wat denk je zelf?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 28 september 2009 @ 11:08:48 #30
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73174939
Waarschijnlijk kan je pa naar zijn rijbewijs fluiten en zich aanmelden bij een afkickkliniek ofzo...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 28 september 2009 @ 11:08:51 #31
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73174940
Relkloon.
zzz
pi_73174981
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:06 schreef Airlocker het volgende:

[..]

Daar moet zijn vader toch zelf mee instemmen?
daarom de tikken voor zijn hoofd. Die geef je net zolang tot hij instemt.
  maandag 28 september 2009 @ 11:11:07 #33
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73174993
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:59 schreef rey349 het volgende:

[..]

lezen jongens, ik zeg toch dat hij na die tijd uit huis is gehaald, half uur na het ongeval/
Het wordt lastig lezen als het pas gemeld wordt na mijn post.
pi_73175006
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

daarom de tikken voor zijn hoofd. Die geef je net zolang tot hij instemt.
.
pi_73175018
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:08 schreef caspervc het volgende:
Waarschijnlijk kan je pa naar zijn rijbewijs fluiten en zich aanmelden bij een afkickkliniek ofzo...
Zo'n verplichte flink kostbare cbr cursus die er ook nog eens bij komt.
  maandag 28 september 2009 @ 11:15:20 #36
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73175086
Boven op de straf komt denk ik ook wel een enkeltje CBR.
pi_73175111
Goed topic als dit waar is

Komt iig neer op een onderzoek naar rijvaardigheid bij het CBR.
  maandag 28 september 2009 @ 11:17:00 #38
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73175135
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo'n verplichte flink kostbare cbr cursus die er ook nog eens bij komt.
met deze geschiedenis waarschijnlijk niet meer, bij de eerste keer krijg je dat ja. Mar ts zijn vader heeft al ervaring met rijden onder invloed + ongelukken en mag eens aan gaan tonen waarom hij vind dat hij uberhaupt een rijbewijs zou mogen hebben.
pi_73175198
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:59 schreef rey349 het volgende:

[..]

Nou, dat staat niet in de OP....
Maar als hij thuis is opgehaald denk ik dat hij aardig de lul is... volkomen terecht overigens
pi_73175217
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef fs180 het volgende:
Boven op de straf komt denk ik ook wel een enkeltje CBR.
hij weet al dat hij een ema moet doen, maar een ema krijg je toch ook pas bij 3x in 5 jaar met drank toch?
  maandag 28 september 2009 @ 11:25:29 #41
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73175293
Gewoon nieuwsgierig, wat voor straf heeft je pa gehad in 1969?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 28 september 2009 @ 11:25:35 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73175295
"Wie al eerder een EMA-cursus heeft gevolgd, gaat al bij 0,8 promille over de schreef. Diegene moet dan naar een medisch onderzoek. Blijkt zo iemand bij dit onderzoek medisch rijgeschikt, dan moet hij alsnog naar de EMA-cursus."

Ik denk dat de vader een paar steekjes mist..
  maandag 28 september 2009 @ 11:27:41 #43
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73175330
Even duidelijk. TS is niet degene die dronken achter het stuur zit. en zich zorgen maakt om z'n vader.
Misschien is het een klootzak etc. Maar het is wel TS z'n pa dus.

Zal ook niet al te leuke gezinssituatie zijn dan. Mijn tip aan TS raadt je pa aan om idd hulp te zoeken en zorg dat je op jezelf komt te wonen (als dat al niet het geval is)
pi_73175406
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:25 schreef TallMan het volgende:
Gewoon nieuwsgierig, wat voor straf heeft je pa gehad in 1969?
toen had hij 3 maand cel
pi_73175459
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:27 schreef Buschetta het volgende:
Even duidelijk. TS is niet degene die dronken achter het stuur zit. en zich zorgen maakt om z'n vader.
Misschien is het een klootzak etc. Maar het is wel TS z'n pa dus.

Zal ook niet al te leuke gezinssituatie zijn dan. Mijn tip aan TS raadt je pa aan om idd hulp te zoeken en zorg dat je op jezelf komt te wonen (als dat al niet het geval is)
mn pa en hulp zoeken nee dat doet hij niet vrijwillig, misschien is een RM wat voor hem.
ik woon al 12 jaar op mezelf dus heb er weinig last van,
  maandag 28 september 2009 @ 11:35:57 #46
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73175508
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:33 schreef rey349 het volgende:
ik woon al 12 jaar op mezelf dus heb er weinig last van,
Mwah, je zou dus zomaar ineens door je eigen vader kapot gereden kunnen worden.

Ik weet niet wat er gaat gebeuren maar ik hoop op een heel langdurige rijontzegging + flinke boete
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_73176061
Was er letsel bij het ongeval?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73176367
Dwang therapie bij de AA en een flinke celstraf.
Zolang je vader blijft drinken blijven zich dit soort situaties voordoen.
pi_73176371
Wow, heftig, lijkt me overduidelijk dat hij gewoon aansprakelijk is.

Okay het is niet direct zijn schuld maar voorrang krijg je en kun je niet nemen. Misschien had het anders afgelopen als je vader niet gedronken had, je kan dan immers sneller reageren op de mogelijke fouten van een ander.
Verkeersdeelname is soms ietwat routine maar een verslechterd reactie vermogen dat maakt veel uit.

Overigens vraag ik me af wat voor problemen hij zou hebben als hij niet gedronken had maar heel erg moe was. Dan heb je ook een slechter reactievermogen.
pi_73176425
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:10 schreef Noway666 het volgende:
Overigens vraag ik me af wat voor problemen hij zou hebben als hij niet gedronken had maar heel erg moe was. Dan heb je ook een slechter reactievermogen.
Geen want dan is er hem geen voorrang verleend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')