Ik heb zeker een grotere hekel aan de PvdA dan aan Wilders. Wilders is een goeie oppositiepartij (net als de SP en de PvdD dat zijn), maar niet geschikt voor in een coalitie.quote:Op maandag 28 september 2009 10:42 schreef Kjerring het volgende:
De huidige stromingen zetten nog wel wat door denk ik....
GL, D66 en ik denk toch ook de PvdA winnen nog wel wat, maar of het genoeg is voor een liberale coalitie zoals jij voorstelt of Paars + GL....
Wat betreft CDA en Wilders kun je alleen maar hopen dat ze nog wat zakken, maar dat gaan we zien.
Iig, tussenpeilingen zijn altijd versnipperder. Dat er mensen zijn die de vorige keer CDA hebben gestemd en nu niet weten of het SP, GL, Wilders of D66 wordt (groot gedeelte is nu zwevend) is natuurlijk wel een trieste situatie, en zegt e.e.a. over hoe droevig het is gesteld met het onderwijs.
Gedoogsteun om de PVV aan de macht te krijgen zie ik totaal niet gebeuren. Alleen misschien om het kabinet te zien klappen (want dat zal dan snel gebeuren zonder goeie kandidaten).quote:Op maandag 28 september 2009 13:10 schreef doubleyouteaare het volgende:
Een minderheidskabinet met gedoogsteun is ook nog een optie. In Canada en Denemarken schijnt dat best goed te werken.
En CDA (28) - D66 (24) - VVD (17) - GroenLinks (13).quote:Op maandag 28 september 2009 13:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gedoogsteun om de PVV aan de macht te krijgen zie ik totaal niet gebeuren. Alleen misschien om het kabinet te zien klappen (want dat zal dan snel gebeuren zonder goeie kandidaten).
Gedoogsteun voor een Paars+GroenLinks zou nog kunnen.
We zijn er nog niet. Er kan heul veul gebeuren tussen nu en de kamerverkiezingen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:19 schreef DennisMoore het volgende:
Conclusie: een volgende coalitie gaat elkaar net zo in de houdgreep houden en daardoor besluiteloos zijn als de huidige?
Dat is wel de uitwerking waarschijnlijk. Of het wordt een rechts-conservatieve coalitie met CDA-PVV en VVD, of er moet flink wat veranderen in de zetelaantallen wil er een andere 3-partijen coalitie ontstaan.quote:Op maandag 28 september 2009 13:19 schreef DennisMoore het volgende:
Conclusie: een volgende coalitie gaat elkaar net zo in de houdgreep houden en daardoor besluiteloos zijn als de huidige?
Ja, dat is de makkelijkste oplossing. Maar weinig interessant. Discussie doe je op basis van voorspellingen en resultaten uit het verleden, niet van "morgen kan er ook een meteoriet inslaan".quote:Op maandag 28 september 2009 13:30 schreef waht het volgende:
[..]
We zijn er nog niet. Er kan heul veul gebeuren tussen nu en de kamerverkiezingen.
Beetje domme opmerking.quote:Op maandag 28 september 2009 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is de makkelijkste oplossing. Maar weinig interessant. Discussie doe je op basis van voorspellingen en resultaten uit het verleden, niet van "morgen kan er ook een meteoriet inslaan".
Dat kon nog weleens tegen gaan vallen voor de PvdA. De PvdA hoeft met deze peilingen sowieso niet meer te rekenen op stemmen van mensen die eenmaal in het stemhokje toch maar liever op een grotere partij stemmen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:18 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
En CDA (28) - D66 (24) - VVD (17) - GroenLinks (13).
Daarnaast zullen er nog wel wat verschuivingen komen. PVV zal wat minder stemmen krijgen, PvdA waarschijnlijk wel wat meer. Hoewel dat gissen blijft natuurlijk.
VVD & CU? Neh..quote:Op maandag 28 september 2009 18:49 schreef Lord_Colchis het volgende:
CDA(28) + VVD(17) + D66(24) + CU(7) = 76
Dit lijkt me niet eens zo'n onwaarschijnlijke coalitie op het moment.
Ach beiden hebben ze een stevige rechtsconservatieve component. Die vinden elkaar wel. Ik zie D66 echter niet in een dergelijk kabinet stappen.quote:
D66 gaat echt niet met de GristenUnie in zee. De PolderTaliban die letterlijk een homoseksueel gemeenteraadslid met de gebruikelijke Gristenlijke "zachte" dwang heeft verzocht af te treden omdat zijn geaardheid niet strookte met "de partijlijn"?quote:Op maandag 28 september 2009 18:49 schreef Lord_Colchis het volgende:
CDA(28) + VVD(17) + D66(24) + CU(7) = 76
Dit lijkt me niet eens zo'n onwaarschijnlijke coalitie op het moment.
VVD is niet zo conservatief (meer). De progressieve VVDers gaan ook echt niet met CU in zee. Hoe wil je de koopzondagen van de VVD rijmen met de Gristenpolitiek van de CU?quote:Op maandag 28 september 2009 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach beiden hebben ze een stevige rechtsconservatieve component. Die vinden elkaar wel. Ik zie D66 echter niet in een dergelijk kabinet stappen.
In plaats van deze optie zou je de VVD ook kunnen inruilen voor de PvdA. Die staat ideologisch veel meer tussen deze partijen dan de VVD, die er duidelijk buiten staat en rechtser is. CDA-D66-PvdA-GL zou momenteel goed zijn voor 79 zetels.quote:CDA (28) - D66 (24) - VVD (17) - GroenLinks (13) = 82 (liberaal + CDA, redelijke mogelijkheid, al zal GroenLinks soms botsen met CDA, soms met VVD)
Met de PVDA erbij gaat het CDA er nooit inzitten, dan gaat het veel te veel naar links toe en dan zitten ze in de positie waar de PvdA nu inzit, zo dom zijn ze niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:11 schreef isogram het volgende:
Er is een patstelling. Gelukkig zijn de verkiezingen nog ver weg en kunnen zich tot 2011 nog grote veranderingen voordoen.
Elke coalitie met PVV erin lijkt me volstrekt irreëel. Als de PVV wil regeren, zullen ze meer dan 75 zetels moeten halen bij de verkiezingen. Niemand wil namelijk met ze in zee. Los daarvan is de vraag of we zitten te wachten op een nieuw debacle als Balkenende I, met de LPF erin.
De SP kon het bij de laatste verkiezingen al niet eens worden met het CDA, dus zie ik ze dat ook niet worden met de VVD. En of GroenLinks regeringsverantwoordelijkheid aankan, waag ik ook te betwijfelen.
[..]
In plaats van deze optie zou je de VVD ook kunnen inruilen voor de PvdA. Die staat ideologisch veel meer tussen deze partijen dan de VVD, die er duidelijk buiten staat en rechtser is. CDA-D66-PvdA-GL zou momenteel goed zijn voor 79 zetels.
Met het CDA erbij? Dat gaat nog moeilijk worden, vrees ik...quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:26 schreef El_Matador het volgende:
Hoop gloort aan de horizon. Een positief, liberaal kabinet van VVD, D66 en GroenLinks gaat afrekenen met dat eeuwige gezeik, het geroep om een sterke overheid dan wel een sterke man en verzet zich tegen het conservatisme van gristenen, moslims en zotte clowns uit Venlo.
Voorwaar, wat een schitterende toekomst gaat Nederland tegemoet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |