Dat ben ik ook absoluut dus niet. Ik heb ook echt nog totaal geen idee hoe ik moet gaan leren. Heb jij nog tips of zo?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:39 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb 1.1 in april gehaald, 1.2 hopelijk deze december. En dan heb ik KLOP, farmaco en kwm allemaal al 2x gemaakt en alleen kwm gehaald![]()
ik weet ook wel dat ik geen modelstudent ben, maar om me dan maar meteen van de opleiding af te jagen
Nou ja, klinkt lullig, maar statistisch gezien klopt het beleid van de studie-adviseur natuurlijk. Het niet halen van 2 eerstejaarsblokken (hoeveel ECTS is dat bij jullie?) correleert goed met meer slechte studieresultaten in de toekomst. En aangezien een geneeskundestudent ongeveer een ton per jaar kost, is het niet heel erg gek dat ze wat streng zijn. Gelukkig hoef je je er niets van aan te trekken. In ieder geval voorlopig nog niet, ik weet dat bindende studieadviezen door de meeste geneeskundefaculteiten erg gewenst zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:39 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb 1.1 in april gehaald, 1.2 hopelijk deze december. En dan heb ik KLOP, farmaco en kwm allemaal al 2x gemaakt en alleen kwm gehaald![]()
ik weet ook wel dat ik geen modelstudent ben, maar om me dan maar meteen van de opleiding af te jagen
Een groot blok, waar we er 4 van hebben, is 9punten, kleine blokken, waar we er 2 van hebben zijn 6 punten. Dan heb je nog KLOP (5 punten) en 2 rode draden (beide 1 punt) en vaardigheidsonderwijs (1 punt geloof ik). En dan mis nog punten geloof ik..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, klinkt lullig, maar statistisch gezien klopt het beleid van de studie-adviseur natuurlijk. Het niet halen van 2 eerstejaarsblokken (hoeveel ECTS is dat bij jullie?) correleert goed met meer slechte studieresultaten in de toekomst. En aangezien een geneeskundestudent ongeveer een ton per jaar kost, is het niet heel erg gek dat ze wat streng zijn. Gelukkig hoef je je er niets van aan te trekken. In ieder geval voorlopig nog niet, ik weet dat bindende studieadviezen door de meeste geneeskundefaculteiten erg gewenst zijn.
Ik werk bij de momenteel grootst lopende cohortstudy (Lifelines), labwerk dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef MaxC het volgende:
Hebben hier trouwens mensen nog wat leuke medische bijbaantjes?
Bedrijf waar ik bijles gaf is failliet en zie alleen maar hersenloze baantjes op vacature site's.
Niet echt, zit nu bij mn keuzevak en er komt een gastsprekerquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:52 schreef Christiaan het volgende:
Merel kun je trouwens even op MSN komen?.
Ik zou vooral die domme microscooppracticumplaatjes uit je hoofd leren, ik kreeg sommige vragen daar letterlijk uit. En verder.. ik weet het niet zo goed meer, maar ik kan thuis wel even kijken naar mijn spullen van 1.1, misschien dat ik nog iets nuttigs voor je hebquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:42 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dat ben ik ook absoluut dus niet. Ik heb ook echt nog totaal geen idee hoe ik moet gaan leren. Heb jij nog tips of zo?
Dat zou heel erg fijn zijn. Hoe lijkenpikkend het nu ook overkomt gezien jouw problemen nu, ik heb mijn BPT's allebei dik niet gehaald en weet echt niet wat ik wél moet doen om het te halen, dus elke tip is welkom.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:03 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik zou vooral die domme microscooppracticumplaatjes uit je hoofd leren, ik kreeg sommige vragen daar letterlijk uit. En verder.. ik weet het niet zo goed meer, maar ik kan thuis wel even kijken naar mijn spullen van 1.1, misschien dat ik nog iets nuttigs voor je heb
Zo komt het niet over hoorquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dat zou heel erg fijn zijn. Hoe lijkenpikkend het nu ook overkomt gezien jouw problemen nu, ik heb mijn BPT's ook dik NIET gehaald en weet echt niet wat ik wél moet doen om het te halen...
Ja daar hoorde ik over, maar die zijn pas een week van te voren te koop geloof ik of niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Zo komt het niet over hoorik heb het uiteindelijk ook gehaald
![]()
als je er echt niet meer uitkomt kun je altijd nog de samenvattingen van joho kunnen kopen, ik weet niet hoe die van 1.1 zijn, maar ik heb er altijd wel veel aan gehad
Bevalt het je eigenlijk wel? Is het wat je had verwacht van Geneeskunde?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dat zou heel erg fijn zijn. Hoe lijkenpikkend het nu ook overkomt gezien jouw problemen nu, ik heb mijn BPT's allebei dik niet gehaald en weet echt niet wat ik wél moet doen om het te halen, dus elke tip is welkom.
Steeds beter. Het begin was echt oersaai en viel enorm tegen, al die celbiologie en histolgie. Nu meer pathologie, en al is dat vaak ook wel heel droog, het is wel interessanter.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:23 schreef Seam het volgende:
[..]
Bevalt het je eigenlijk wel? Is het wat je had verwacht van Geneeskunde?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:39 schreef Merel1808 het volgende:
1+1=2quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:59 schreef Merel1808 het volgende:
Niet echt, zit nu bij mn keuzevak en er komt een gastspreker
En dat noemen we anekdotisch bewijsquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:45 schreef Honeymooner het volgende:
Ik heb het eerste jaar ook ongeveer in z'n geheel over gedaan, had precies de benodigde 38 ects om door te gaan met jaar 2. Maar dat bleek toch wel een magere basis voor jaar 2, dus heb over de eerste 2 jaar 3 jaar gedaan. Reden: eerste jaar vond ik errrrg saai, al die cellen en anatomie enzo.. Daarnaast vond ik het studentenleven super, dus heb daar optimaal van genoten.
Inmiddels ben ik bijna 6e jaars en heb vanaf jaar 3 alles redelijk in 1x gehaald. Vind het dus complete onzin om te stellen dat je goed kunt aflezen aan je resultaten in jaar 1 hoe je verder zult presteren. Ik had op dat moment gewoon te weinig motivatie en deed er veel te weinig aan. Inmiddels is het motivatieprobleem allang over en presteer ik normaal.
@ Christiaan: wat is een BPT?
Bonuspunttoetsquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:45 schreef Honeymooner het volgende:
Ik heb het eerste jaar ook ongeveer in z'n geheel over gedaan, had precies de benodigde 38 ects om door te gaan met jaar 2. Maar dat bleek toch wel een magere basis voor jaar 2, dus heb over de eerste 2 jaar 3 jaar gedaan. Reden: eerste jaar vond ik errrrg saai, al die cellen en anatomie enzo.. Daarnaast vond ik het studentenleven super, dus heb daar optimaal van genoten.
Inmiddels ben ik bijna 6e jaars en heb vanaf jaar 3 alles redelijk in 1x gehaald. Vind het dus complete onzin om te stellen dat je goed kunt aflezen aan je resultaten in jaar 1 hoe je verder zult presteren. Ik had op dat moment gewoon te weinig motivatie en deed er veel te weinig aan. Inmiddels is het motivatieprobleem allang over en presteer ik normaal.
@ Christiaan: wat is een BPT?
Yep, I know. Maar goed, vind dus dat je het per individu moet bekijken, ook naar wat de reden is van het niet halen van dingen enzo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En dat noemen we anekdotisch bewijs. Uiteraard zijn er uitzonderingen.
Ik had me voor m'n eerste bpt verslapen (quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dat zou heel erg fijn zijn. Hoe lijkenpikkend het nu ook overkomt gezien jouw problemen nu, ik heb mijn BPT's allebei dik niet gehaald en weet echt niet wat ik wél moet doen om het te halen, dus elke tip is welkom.
Klopt wel inderdaad. Wat ik heb gedaan voor 2 is de COO's gemaakt en de sheets eigenlijk doorgekeken. Zou ik meer mijn boek moeten gebruiken?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:31 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik had me voor m'n eerste bpt verslapen () en de 2e wel gemaakt en gehaald overigens. Ik denk dat het belangrijk is om globaal alles te begrijpen vooraf je echt te gaan verdiepen en alles te lezen. Ik denk dat ze nml wat overenthousiast waren met het aangeven van de studiestof voor 1.1.
ik denk dat als je iets (een onderwerp) niet snapt je dat dan beter even in het boek kan bekijken want daar is echt echt in detail itt een powerpoint dat 50blz langsvliegt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:43 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Klopt wel inderdaad. Wat ik heb gedaan voor 2 is de COO's gemaakt en de sheets eigenlijk doorgekeken. Zou ik meer mijn boek moeten gebruiken?
Had even in je fotoboek gespiekt of ik je (van gezicht) kende, maar die is leeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |