Lol, idd. Zoals: "Wil je liever dat dan?"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:38 schreef TNA het volgende:
Door dat 'dan' klinkt het alsof ze het zelf wel een heel belachelijke optie vinden.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:18 schreef -Willempie- het volgende:
Het bord is te aanschouwen in de Utrechtsestraat in Arnhem:
[ afbeelding ]
Wat dacht die persoon die dit bord maakte?![]()
quote:Op zondag 27 september 2009 16:09 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[ afbeelding ]
In ieder geval twee foutjes.
Succes met zoeken.
Nee joh, vroeger importeerden ze het vlees van die beesten allemaal uit Zuid-Amerika.quote:De mammoet ligt waarschijnlijk in de omgeving waar hij heeft geleefd
Ben niet helemaal zeker, maar volgens mij zijn veel botten van mammoeten duizenden kilometers verplaatst door de ijstijd. Dus het is een redelijk normale opmerkingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Nee joh, vroeger importeerden ze het vlees van die beesten allemaal uit Zuid-Amerika.
Ik heb maar even gevraagd wat dat is...quote:het spuiten valt dan wel onder een collange regeling, maar goed, dat is toch niet meer van deze tijd.
Zeker halalquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:50 schreef Verbal het volgende:
De slager bij ons in het centrum heeft moeite met de knoflookmayonaise:
[ afbeelding ]
V.
zou die putz spartelen als je het erop smeertquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Uitzendbureaus zijn vaak een bron van vreugde, zo ook in Arnhem:
[ afbeelding ]
Dat is toch ook gedeeltelijk gewoon hoe taal werkt?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:43 schreef Poem het volgende:
Zit je eindexamen havo, kan je je leraar Nederlands uitleggen waarom 'als mij' ontzettend lelijk is.
Zijn onderbouwing: 'het grootste deel van de Nederlandssprekenden zegt het zo, dus het Groene Boekje accepteert het nu als correct Nederlands'.
Dan ga je toch twijfelen aan de waarde van je diploma..
Tevens TVP.
Ja, maar 'het grootste deel' vind ik nogal een aanname. Ik vind het verschrikkelijk (omgeving R'dam, dus ik hoor niet anders) om te horen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat is toch ook gedeeltelijk gewoon hoe taal werkt?
quote:Is naast groter dan tegenwoordig groter als ook goed?
Ja, zeggen taalkundigen. Maar in de praktijk kan toch het best voor groter dan gekozen worden, omdat groter als nog altijd veel weerstand oproept – en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.
ha, die heb ik een paar weken geleden ergens in deze reeks gepostquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Om toch iets on topic te kunnen posten: vorige week kwam ik in het Alexandrium bij Aktiesport (wat op zich al een goede naam is, volgens de huidige spelling) tegen: 'Shoenen' en 'Gratis korting!' op posters aan de winkelruit.
Nadat ik in de winkel had gemeld dat ik het fijn vond om gratis korting te krijgen op shoenen riepen ze de bedrijfsleider erbij. Met een beteuterd gezicht gaf 'ie aan dat 'ie zich al afvroeg waarom ze nieuwe gekregen hadden.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ook in Arnhem, vlakbij Willemsplein, een volledig beplakte winkelruit van minstens 2 bij 2:
Of van de alerte taalpuristen. Oftewel: aan het werk andersstedelijke meelezers!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:11 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Arnhem is de hoofdstad van spelfouten lijkt het haast :p
En we zijn er trots op!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:11 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Arnhem is de hoofdstad van spelfouten lijkt het haast :p
O RLY?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:57 schreef Osramp het volgende:
Ik vind het er meer op lijken dat de t er uitziet als een d. Geloof niet dat dit echt een fout is.
Nee, dat staat niet in het Groene Boekje. Het Groene Boekje bevat spellingregels, en daar valt dan ik / als mij niet onder. Fail-leraar dus.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, maar 'het grootste deel' vind ik nogal een aanname. Ik vind het verschrikkelijk (omgeving R'dam, dus ik hoor niet anders) om te horen.
Staat dit echt zo in het Groene Boekje?
quote:Woede om kerstboomverbod
DEN BURG - Ondernemers op Texel zijn woedend. Ze mogen dit jaar geen kerstbomen buiten zetten, omdat er vorig jaar in Den Burg een aantal bomen in brand werden gestoken.
Er mag deze kerst slechts een boom opgezet worden op een centraal punt in het dorp, meldt het Noord Hollands Dagblad.
brand werden?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:05 schreef -J-D- het volgende:
Die soort fouten.......
Correct.quote:
Eerlijk gezegd betrap ik mezelf er ook weleens op, hoewel ik het dan wel op tijd corrigeer.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:31 schreef MissMSX het volgende:
En wederom onze vrienden van De Telegraaf
[..]
het markt, mario64 en het feit dat de N64 pas 2 jaar later op de markt kwam zegt al genoeg over de betrouwbaarheid van die encyclopediequote:Op dinsdag 29 september 2009 17:02 schreef ch0c0mel het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkere encyclopedie dan
Van Heugten carries out all consultancy work from the start-up until the delivery, including maintenance and management.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:26 schreef HeyFreak het volgende:
Ook leuk is het als een bedrijf een typo in z'n naam heeft, zoals
Raadgevend Technies Buro Van Heugten bv
waarschijnlijk nog een overblijfsel uit de turbo-taal periode. hadden in arnhem vroeger een otosjop.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:26 schreef HeyFreak het volgende:
Ook leuk is het als een bedrijf een typo in z'n naam heeft, zoals
Raadgevend Technies Buro Van Heugten bv
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |