Wij wonen nu in een witte volksbuurt. Dat is ook niet helemaal fijn hoor.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:57 schreef Loedertje het volgende:
Je hebt volkomen gelijk maar dat heb ik je in de PM ook laten weten
Als ik kinderen zou hebben zou ik hetzelfde roepen, niet om de andere culturen btw, meer om de vijandigheid die hier toch wel aanwezig is onder kinderen onderling. Groepen van hetzelfde soort (en of dat nu Nederlandse of Turkse kinderen zijn doet er nu toe) staan wél lijnrecht tegenover elkaar, waarom mag Joost weten, heb dit ook nooit zo extreem meegemaakt als in BoZ (en dát terwijl ik ook midden in Amsterdam (en Groningen ) woonde ooit, daar was tóch minder vijandigheid tussen mensen met een andere achtergrond)
Ja, het is een bijzonder lelijk gebouw ja. Die moskee die ze in Amsterdam willen bouwen met de roodbruine kleuren vind ik bijvoorbeeld veel beter passen in de omgeving. Dit is net een zuurstok.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk wel van onder de indruk
Het is een byzonder gebouw.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:21 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij Loedertje wel stiekem een beetje een allochtonenknuffelaar.
Op zich zijn het wel mooie huizen hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:33 schreef teknomist het volgende:
Ik ben er daarnet nog langs gereden toen ik naar het Zonneplein moest en ik werd er nog steeds niet warm van.
Even nadat de maandelijks terugkerende alarmen waren afgegaan klonk er hier een enorme knal, ik kon het geluid niet plaatsen maar het klonk alsof er een gasfornuis van een balkon af kwam zeilen.(note: er zijn hier geen flats ) Aangezien er hier ook weleens bouwverkeer zooi met veel herrie aan het uitladen is kon het *van alles* zijn.quote:Onderzoek naar vermeende explosie vuilcontainer
BERGEN OP ZOOM - Politie en de Explosieven Opruimingsdienst onderzoeken donderdagmiddag een vuilcontainer aan de Florastraat in Bergen op Zoom.
Volgens een getuige zou er kort na 12 uur een explosie zijn geweest in de container, vlakbij een sportcomplex.
De omgeving is afgezet. Het is op dit moment nog niet bekend wat er in de container is aangetroffen.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:52 schreef Stali het volgende:
Zulke knallen zijn echt nooit tof om te horen.
Als zoiets hier is kijk ik als eerste naar de lucht boven Basf en daarna naar de lucht boven het vliegveld en dat haal je er gewoon niet uit..
Schitterend en zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]Dat ken ik. Wij reden ooit uit Amsterdam richting Hoorn en hoorde op de radio dat er zojuist een vliegtuig de Bijlmer in was gevlogen. Járen later woonde ik nabij Leeuwarden en de vliegbasis. De piloten vonden het erg leuk om over het dorpje heen te suizen. Je schrok je af en toe lam van de rare knallen.
Wat ook een rare gewaarwording is hier in BoZ zijn die gasaffakkel toestanden. Dan kom je uit Antwerpen richting BoZ en dan zie je plots een enorme fakkel van vuur, als je van niets weet (zoals ik de eerste keer) dan weet je niet wat je ziet.
Rare mensen die Zuiderlingen.
In de Randstad heb je toch ook Pernis en de Hoogovens?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:49 schreef Stali het volgende:
En toen ik hier kwam wonen liepen we lekker iedere dag in de bossen, geen flauw benul tot ik ging werken en er ineens een gigaindustrie opdook wat aan elkaar leek te hangen van gekleurde leidingen en rokende pijpen, mannen in blauwe pakken met witte helmen achter beveiligde hekken en inderdaad eens in de zoveeltijd het affakkelen. Het heeft wel even geduurd eer ik er helemaal in thuis raakte en zelf met blauw pak en helm rond begon te lopen. Zo veilig als het allemaal is, die reactie op grote knallen haal je er gewoon niet meer uit.
Vreselijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:38 schreef Loedertje het volgende:
Het beeld wat ik van carnaval had was, vrolijk uitgedoste mensen die al hossende achter elkaar een hoop plezier maakten.
Niet waar ik werkte.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
In de Randstad heb je toch ook Pernis en de Hoogovens?
Je hebt gelijk hoor, er is werkelijk niets te vergelijken met de vastenavond in dit Krabbegat. Geen uiterlijke vertoon zoals elders in het land, gewoon een gordijn/vitrage, zakdoek en boerenkiel en als je *rijk* bent een bontjas van de dump of bij het winkeltje naast het Markiezenhof scoren en je *hoort erbij*quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Vreselijk.
Als ik op tv bijvoorbeeld Limburgs of Oost-Brabants carnaval zie, ga ik echt over mijn nek.
Het eigenzinnige carnaval in Bergen op Zoom vind ik juist heel mooi. En ik heb geen behoefte aan de polonaise in een kroeg of een grote zaal. Gewoon lekker lullen met vrienden en (oude) bekenden onder genot van typische vastenavendmuziek (het liefst gespeeld door een goede dweilband) i.p.v. Vader Abraham of André van Duin.
In de Blauwehandstraat zit Hebbus & Noggus... ook een goede tweedehandse speciaalzaak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, er is werkelijk niets te vergelijken met de vastenavond in dit Krabbegat. Geen uiterlijke vertoon zoals elders in het land, gewoon een gordijn/vitrage, zakdoek en boerenkiel en als je *rijk* bent een bontjas van de dump of bij het winkeltje naast het Markiezenhof scoren en je *hoort erbij*
Tjah, defineer een goede dweilband eens?
Had afgelopen jaar veel bewondering voor een dame die vanuit haar rolstoel met klarinet waanzinnig scherp speelde , voor de rest klinkt alles goed met de juiste dosis alcohol
Veel mensen van buiten Bergen op Zoom die ik wel eens geintroduceerd heb, vonden het wel prettig dat het geen grote hos- en polonaisepartij is. Daar ben ik zelf ook wel blij om.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef Stali het volgende:
Ik ben trouwens wel verbaasd dat er stilgestaan wordt.
Zelf een keer op zo'n snoekenavond geweest en ik kreeg het idee dat het feest nog moest beginnen. (Inderdaad, het beeld van hossende feestgangers. )
Maar dat was het dus gewoon.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:06 schreef Noodly het volgende:
Ik vind vastenavend ook alléén leuk in Bergen op Zoom.
Zelfkennis is de grootste wijsheid.quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje. Goed, Zeeuwen zijn nog erger, maar dat is dan ook het enige positieve, denk ik.
Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje.
De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:18 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".
En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.
Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is..
Nederland is nu eenmaal niet een monolithisch geheel. Als je van huisuit open bent, vriendelijk bent ingesteld, gastvrij, nuchter, niet narrowminded etc. dan voel je hier een glitch. Die alleen groter is bij de eigenheimers in Zeeland.
Ik heb ook genoeg vergelijkingsmateriaal hoor, weliswaar niet in Rotjesdam opgepikt, maar toch.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.
Ik heb zelf bijna 10 jaar in Rotterdam gewoond, dus ik heb gelukkig wel enigszins vergelijkingsmateriaal.
Maar goed, zover mijn nare en hardvochtige reactie.
Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaanquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is..
Daar klopt ook geen sodemieter van. Dat is door die lui van boven de rivieren badinerend gepitched, en sommigen hier hebben dat overgenomen, o, ja en er zit een dun geschiedenisverhaaltje aan vast, dat Brabant tot de generaliteitsgebieden behoorde, volgens mij, onder de hoede van Bourgondië, maar dat heeft niets met lands aard te maken. Brabanders zijn ook helemaal niet gezellig. Het is lomp volk, zonder geschiedenis, behalve misschien dat meneer pastoor ze dom heeft gehouden en meneer de frabikant ze arm heeft gehouden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
Dat noem ik een verwrongen zelfbeeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
Wow, de Liga!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Een Bergenaar die jaloers is op Roosendaal, 't moet niet veel gekker wordenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Wowie, 'kga direct ff kijken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:
Maar ander Nieuws beerrege staat op google streetview!![]()
quote:Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:
vanavond weer alle malloten de straat op met een gordijn om de nek?
Grappig om je eigen straat zo te zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:
Correctie ik ben dus compleet anti-roosendaal.
Maar ander Nieuws beerrege staat op google streetview!![]()
quote:Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:
vanavond weer alle malloten de straat op met een gordijn om de nek?
Ik helaas nietquote:
Het zou een keer tijd worden, je rijdt toch naar Nijmegen (of Arnhem wat was het) iedere dag?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:12 schreef teknomist het volgende:
Net promotie gehad, dus extra reden om lekker carnaval te gaan vieren.
Het begint op 11.11 altijd wat later. In principe pas na de Geit. (Dus ongeveer 11 uur.)quote:Op woensdag 11 november 2009 19:13 schreef Tokus het volgende:
ik vind het nog verdomde rustig voor m'n deur, en zelfs in de Stoelemat is het nog donker.
Arnhem ja.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou een keer tijd worden, je rijdt toch naar Nijmegen (of Arnhem wat was het) iedere dag?
Een baas die geen potentieel in jou ziet, is gek.
quote:Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het begint op 11.11 altijd wat later. In principe pas na de Geit. (Dus ongeveer 11 uur.)
Met je dieseltje van 1:20 iedere dag daar naartoe?quote:
Je woont bij de Stoelemat? Zeker in die appartementen daar tegenover?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:18 schreef Tokus het volgende:
[..]
godver
oh wacht, dan heb ik nog wel tijd om een goed geweer te kopen. na 1 schot is het gelijk afgelopen met de herrie
Diesel, 1:20 ja. Hoezo ken je mij? Of heb ik dit al eens eerder gepost?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met je dieseltje van 1:20 iedere dag daar naartoe?.
Ik rij zelf 70 km per dag en wordt het al moe.
yep. afgezien van dat met carnaval enzo alles hier voor de deur verzamelt is het wel leuk wonen.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je woont bij de Stoelemat? Zeker in die appartementen daar tegenover?
Ik heb ze van 1948 t/m 2007.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef chranimei het volgende:
Heej! Ik heb even een vraagje: ik heb alle vastenavend liedjes, maar m'n cd'tje van de laatste jaren is kapot! Ik mis nu de liedjes van de jaren 1992 t/m 2009! Heeft iemand van jullie een idee hoe ik aan die liedjes kan komen? Kan nergens wat vinden op internet!
Bedankt alvast!
Dat zou geweldig zijn! Zou je dat voor me willen doen? moet je wel even laten weten hoe ik er dan aan kan komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:07 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik heb ze van 1948 t/m 2007.
Ik kan ze wel voor je uploaden eventueel...
Je hebt post.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef chranimei het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn! Zou je dat voor me willen doen? moet je wel even laten weten hoe ik er dan aan kan komen.
Alvast heel erg bedankt!
Anita
2008 en 2009 hebb ik ook evtquote:Op vrijdag 25 december 2009 09:56 schreef chranimei het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt!
Groeten,
anita
Een ramp is het.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:03 schreef teknomist het volgende:
Fietsen.Auto en benenwagen hier.
Ik twijfel er wel aan of ik misschien een scooter ga kopen of leasen, want dat is wel ideaal in een stad zoals Bergen op Zoom. Zeker als je ziet hoe druk het kan zijn op een zaterdag.
Met de auto probeer ik de centrumring altijd zoveel mogelijk te vermijden. Bouterhemstraat is vaak een crime. En heel veel straten liggen ook overhoop. Gelukkig woon ik op loopafstand van het stadscentrum.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Een ramp is het.
Laatst ook, hele opstopping voor die parkeergarage bij Mediamarkt. Plein 13 stond vol en voor de V&D en de buurt er omheen ook. Nergens kon je je auto kwijt. Het had niet veel gescheeld of ik was naar huis gegaan.
Meestal zet ik mijn auto bij het treinstation, de stationstraat doorlopen en je kust de binnenstad al aan.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Een ramp is het.
Laatst ook, hele opstopping voor die parkeergarage bij Mediamarkt. Plein 13 stond vol en voor de V&D en de buurt er omheen ook. Nergens kon je je auto kwijt. Het had niet veel gescheeld of ik was naar huis gegaan.
Gemeente Woensdrecht, okee.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:04 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Vinden jullie dat Halsteren of Woensdrecht ook een eigen topic verdient?
Open maar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:04 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Haha nou volgens Ton Linssen zal Bergen op Zoom de gemeente Woensdrecht binnen tien jaar annexerenquote:
Ik hoop het toch niet. Denk niet dat ze daarop zitten te wachten hier.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:22 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Haha nou volgens Ton Linssen zal Bergen op Zoom de gemeente Woensdrecht binnen tien jaar annexeren
Hij zegt ook niet dat we een keus hebben. Den Haag bepaalt. Net als in 1997...quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet. Denk niet dat ze daarop zitten te wachten hier.
Uiteraard is het niet aan Linssen om die beslissing te maken. Hij is er alleen zeker van dat het gaat gebeuren en had al een filiaal van zijn partij hier in Woensdrecht gevestigd, zodat we hier alvast aan hem kunnen wennen. Ik denk dat veruit de meeste inwoners van de gemeente Woensdrecht er niet op zitten te wachten om een onderdeeltje te worden van de gemeente Bergen op Zoom.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:26 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet dat we een keus hebben. Den Haag bepaalt. Net als in 1997...
Hehe nou zo kennen we hem toch...quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uiteraard is het niet aan Linssen om die beslissing te maken. Hij is er alleen zeker van dat het gaat gebeuren en had al een filiaal van zijn partij hier in Woensdrecht gevestigd, zodat we hier alvast aan hem kunnen wennen. Ik denk dat veruit de meeste inwoners van de gemeente Woensdrecht er niet op zitten te wachten om een onderdeeltje te worden van de gemeente Bergen op Zoom.
En Ossendrecht dan? Huijbergen? Hoogerheide?quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:04 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
F&F meet? Ga je dan samen de honden uitlaten ofzo?quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Open maar..
Ik kwam er veertien dagen geleden achter dat een user op FOK! twee straten verderop woont en we elkaar nog niet kennen.
Aankomende zaterdag rijden we samen naar de F&F meet.
Best grappig en het is een grote gemeente.
Jaja ik bedoel natuurlijk de gemeente Woensdrechtquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
En Ossendrecht dan? Huijbergen? Hoogerheide?
Vandaar ook mijn vraag daar om wat meer je best te doen, want zo wordt t idd niks.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Btw mijn Halsteren topic loopt voor geen meter...
Totaal mee eensquote:Op maandag 4 januari 2010 10:46 schreef Tokus het volgende:
Bergen op Zoom behoort toch wel tot één van de meest fiets-onvriendelijke stadjes van Brabant.
Nu met de sneeuw is er niet gestrooid op de fietspaden. Nu zijn er niet zo heel veel losse fietspaden, maar bijvoorbeeld die nieuw aangelegde langs de Van Dedemstraat / Boutershemstraat (van de Mediamarkt naar de Dumphal) was voor kerst levensgevaarlijk. En niet 1 dag, maar de hele periode.
Maar ook als er geen sneeuw ligt erger ik me rot als ik in het centrum fiets. De geasfalteerde singel gaat natuurlijk wel, maar de straatjes in het centrum zelf zijn gewoon kut. Er zijn van die stenen gebruikt die het geheel een authentiek aanzicht geven. Alleen rammel je op je fiets dan alle kanten op. Vroeger snapte ik niet waarom iedereen op de stoep fietste in de Lieve Vrouwenstraat of Zuivelstraat, maar sinds ik zelf m'n fiets meer pak heb ik het wel door. De stoepen zijn namelijk wel mooi vlak, de stenen voor de straat niet. En dan zitten de rioolputten 5cm dieper dan de stenen, wat ook niet zo lekker is om over te fietsen (en er omheen is niet handig als er een auto naast je rijdt).
Of neem nou de Stationsstraat, van de V&D naar het station. Wederom een vlakke stoep. Het fietspad ernaast bestaat echter uit oneffen stenen die schots en scheef liggen (met opzet, want dat ziet er zo leuk uit).
Beste binnenstad? Niet als je er op de fiets rijdt.
De OP is opgeknaptquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn vraag daar om wat meer je best te doen, want zo wordt t idd niks.
Good busy!quote:Op donderdag 7 januari 2010 08:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
De OP is opgeknaptKan het niet laten om er een linkje bij te doen
![]()
Halsteren #1 Zijn er Halsterse FOK!ers?
quote:HOOGERHEIDE / BERGEN OP ZOOM - In onder anderen de gemeentes Woensdrecht en Bergen op Zoom is de strooizout bijna op, hierdoor worden er verschillende maatregelen genomen.
De gemeente Woensdrecht is nu al helemaal door zijn zoutvoorraad heen en de gemeente Bergen op Zoom en de Saver hebben zo weinig zout over dat er alleen hoofdroutes gestrooid worden voor eventuele calamiteiten.
In Bergen op Zoom is er daarom een route van 21 kilometer aangewezen om te strooien, in plaats van de gewoonlijke 250 kilometer in het gladheidsbestrijdingsplan.
De gemeentes strooien vanaf nu zand om de ergste gladheid te voorkomen, het is wel zo dat zand een stuk minder goed werkt tegen gladheid dan zout, dus voorzichtigheid is geboden.
Ook zal het na het strooien nog een tijd lang overlast kunnen geven wanneer het zand in kolken en putten terecht komt.
De gemeente Bergen op Zoom, die alleen de fietspaden voor zijn rekening neemt, kan deze blijven strooien tot volgende week.
Volgens de gemeente Woensdrecht zal er op zijn vroegst volgende week weer zout geleverd worden, de gemeente Bergen op Zoom en de Saver konden nog geen uitspraak doen over wanneer er weer strooizout is voor Bergen op Zoom.
Beide gemeentes verwachten het komende weekend behoorlijke overlast vanwege de weersverwachting, en er wordt dan ook geadviseerd om extra voorzichtigheid in acht te nemen.
De gemeente Woensdrecht roept zijn bewoners op om, hoewel dit niet meer verplicht is, het trottoir voor hun huizen goed begaanbaar te houden.
ja, zonder te strooien kan ik ook tot volgende week met strooizout doen.quote:De gemeente Bergen op Zoom, die alleen de fietspaden voor zijn rekening neemt, kan deze blijven strooien tot volgende week.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, zonder te strooien kan ik ook tot volgende week met strooizout doen.
Dit is een typische Hoogerheidense redenering.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, zonder te strooien kan ik ook tot volgende week met strooizout doen.
Het is een dierenasielmeet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
F&F meet? Ga je dan samen de honden uitlaten ofzo?
geen idee. Ik woon daar niet, ik heb er nooit gewoond, heb helemaal niks met Hoogerheide, en er is grote kans dat ik er ook nooit ga wonen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is een typische Hoogerheidense redenering..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |