abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73263206
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:57 schreef Loedertje het volgende:
Je hebt volkomen gelijk maar dat heb ik je in de PM ook laten weten
Als ik kinderen zou hebben zou ik hetzelfde roepen, niet om de andere culturen btw, meer om de vijandigheid die hier toch wel aanwezig is onder kinderen onderling. Groepen van hetzelfde soort (en of dat nu Nederlandse of Turkse kinderen zijn doet er nu toe) staan wél lijnrecht tegenover elkaar, waarom mag Joost weten, heb dit ook nooit zo extreem meegemaakt als in BoZ (en dát terwijl ik ook midden in Amsterdam (en Groningen ) woonde ooit, daar was tóch minder vijandigheid tussen mensen met een andere achtergrond)
Wij wonen nu in een witte volksbuurt. Dat is ook niet helemaal fijn hoor.
Maar toen Ryan hier alleen woonde had hij daar geen notie van en ging lekker zijn gang.
Een kind zorgt er wel voor dat een hoop buurt dingen bij je in huis komen waar je normaal gesproken aan onttrokken wordt. Die kutjochies zijn overal, daar ben ik van overtuigd.

En de huizen met die postzegeltuintjes die we vanmiddag bekeken waren wel luxe en zeker in vergelijking met die schotelflats op de achtergrond. En ik heb een groep jochies gezien, ze gooiden steentjes tegen die huizen waar we keken en tong uitsteken. Kwajongens. Het heeft niets met groepen te maken alleen hoeft het voor mij allemaal niet. Wanneer we daar met zijn 2en zouden gaan wonen heb je er niet zoveel erg in maar met zo'n mooie blonde outgoing tante van negen wel. Die moet dan in die schotelwijk spelen en ik zie dat niet zitten en voordeel van die huizenzoekerij is dat ik wel steeds weer blij ben om weer thuis te zijn.

Maar we hebben een eengezinswoning zonder enige luxe met veel te weinig ruimte.
Dus ik ga zeker snorren op de tips die je gegeven hebt. Bedankt. .
pi_73275207
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ben er eigenlijk wel van onder de indruk
Het is een byzonder gebouw.
Ja, het is een bijzonder lelijk gebouw ja. Die moskee die ze in Amsterdam willen bouwen met de roodbruine kleuren vind ik bijvoorbeeld veel beter passen in de omgeving. Dit is net een zuurstok.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73276044
Volgens mij Loedertje wel stiekem een beetje een allochtonenknuffelaar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 15:38:46 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73276667
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:21 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij Loedertje wel stiekem een beetje een allochtonenknuffelaar.
pi_73283219
Wrs kun je er redelijk "goedkoop" wonen in die zogenaamde groene gordijn, maar ik zie het iig niet zitten. Het zijn 3 doodlopende straatjes. Er komt nog wel zoiets als een sort of parkje, maar aan de andere kant van dat parkje wordt de grond verkocht in de vorm van vrije bouwkavels, dus daar komen wrs spuuglelijke vrijstaande huizen, en niet een soort secluded area. Verder ben je zoals Stali al zei omringd door schotelbuurtjes, een moskee, een kerk, een kamp en worden er binnenkort asielzoekers opgevangen. Waar ik me nog steeds over verbaas is dat 65 jaar na de oorlog nog steeds (2 x) woningnood bestaat. Je kunt niet vrij eenvoudig een huis bekomen, waarvan jij vindt dat dat bij je past. Wat je rest is scheefwonen, dankzij de >100 m2 achtertuin is dat weliswaar nog net uit te houden, maar toch...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 01-10-2009 20:03:43 ]
I´m back.
pi_73285706
Ik ben er daarnet nog langs gereden toen ik naar het Zonneplein moest en ik werd er nog steeds niet warm van.
pi_73286753
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:33 schreef teknomist het volgende:
Ik ben er daarnet nog langs gereden toen ik naar het Zonneplein moest en ik werd er nog steeds niet warm van.
Op zich zijn het wel mooie huizen hoor.
Stali gaat nog regelen dat we een keer binnen kunnen kijken.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 18:37:14 #108
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73398825
De Tuinwijk vandaag:
quote:
Onderzoek naar vermeende explosie vuilcontainer

BERGEN OP ZOOM - Politie en de Explosieven Opruimingsdienst onderzoeken donderdagmiddag een vuilcontainer aan de Florastraat in Bergen op Zoom.
Volgens een getuige zou er kort na 12 uur een explosie zijn geweest in de container, vlakbij een sportcomplex.

De omgeving is afgezet. Het is op dit moment nog niet bekend wat er in de container is aangetroffen.
Even nadat de maandelijks terugkerende alarmen waren afgegaan klonk er hier een enorme knal, ik kon het geluid niet plaatsen maar het klonk alsof er een gasfornuis van een balkon af kwam zeilen.(note: er zijn hier geen flats ) Aangezien er hier ook weleens bouwverkeer zooi met veel herrie aan het uitladen is kon het *van alles* zijn.

Mijn huisgenoot kwam rond kwart voor 4 thuis en vertelde dat er bij de sporthal een ambulance stond, veel politie aanwezig was en er met linten en borden een groot stuk was afgezet. Zou het een liquidatie zijn geweest vroeg hij zich af.

Na wat zoeken op het internet kwam ik het berichtje hierboven in de quote tegen.

De geruchten in de buurt : Het zou om een explosief gaan die op afstand met een mobiele telefoon tot ontploffing is gebracht ( )

Ik ga uit van een stel pubers die een leuk recept op het internet hebben gelezen , de container in de hens hebben gezet / of een zelfmaakbommetje wilde uitproberen

Wat het ook was, rond dat tijdstip gaat er een complete basisschool uit en welke idioot verzint zoiets nu voor de lol op die plaats. Doe het dan *leuk* in een bos of op een ander verlaten plek.
pi_73412083
Zulke knallen zijn echt nooit tof om te horen.
Als zoiets hier is kijk ik als eerste naar de lucht boven Basf en daarna naar de lucht boven het vliegveld en dat haal je er gewoon niet uit. .
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 01:05:19 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73413560
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:52 schreef Stali het volgende:
Zulke knallen zijn echt nooit tof om te horen.
Als zoiets hier is kijk ik als eerste naar de lucht boven Basf en daarna naar de lucht boven het vliegveld en dat haal je er gewoon niet uit. .
Dat ken ik. Wij reden ooit uit Amsterdam richting Hoorn en hoorde op de radio dat er zojuist een vliegtuig de Bijlmer in was gevlogen. Járen later woonde ik nabij Leeuwarden en de vliegbasis. De piloten vonden het erg leuk om over het dorpje heen te suizen. Je schrok je af en toe lam van de rare knallen.

Wat ook een rare gewaarwording is hier in BoZ zijn die gasaffakkel toestanden. Dan kom je uit Antwerpen richting BoZ en dan zie je plots een enorme fakkel van vuur, als je van niets weet (zoals ik de eerste keer) dan weet je niet wat je ziet.

Rare mensen die Zuiderlingen.
pi_73414029
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat ken ik. Wij reden ooit uit Amsterdam richting Hoorn en hoorde op de radio dat er zojuist een vliegtuig de Bijlmer in was gevlogen. Járen later woonde ik nabij Leeuwarden en de vliegbasis. De piloten vonden het erg leuk om over het dorpje heen te suizen. Je schrok je af en toe lam van de rare knallen.

Wat ook een rare gewaarwording is hier in BoZ zijn die gasaffakkel toestanden. Dan kom je uit Antwerpen richting BoZ en dan zie je plots een enorme fakkel van vuur, als je van niets weet (zoals ik de eerste keer) dan weet je niet wat je ziet.

Rare mensen die Zuiderlingen.
Schitterend en zo herkenbaar.
Ik kwam uit de randstad en de industrie daar betekende gewoon allemaal hoofdkantoren met er tussenin een enorm grote kop koffie van de DE. Maar dat was het he.
En toen ik hier kwam wonen liepen we lekker iedere dag in de bossen, geen flauw benul tot ik ging werken en er ineens een gigaindustrie opdook wat aan elkaar leek te hangen van gekleurde leidingen en rokende pijpen, mannen in blauwe pakken met witte helmen achter beveiligde hekken en inderdaad eens in de zoveeltijd het affakkelen. Het heeft wel even geduurd eer ik er helemaal in thuis raakte en zelf met blauw pak en helm rond begon te lopen. Zo veilig als het allemaal is, die reactie op grote knallen haal je er gewoon niet meer uit.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:38:47 #112
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73415559
De grootste cultuurshock is de vastenavond/ het carnaval.
Voor mij onbegrijpelijk. Mensen die doodstil staan, zichzelf lens zuipen, massaal optrekken naar de volgende kroeg om daar vervolgens weer te gaan staan en mee te deinen op een vierkante meter.

Het beeld wat ik van carnaval had was, vrolijk uitgedoste mensen die al hossende achter elkaar een hoop plezier maakten. Niets van dat al in het Krabbegat, stilstaan, op en neer bewegen ( op oeh hukken..) en weer omhoog komen en vooral je eigen plek (die vierkante meter) goed bewaken.

Het lijkt in niets op de beelden die je op TV zag van carnaval in het Zuiden des lands.
pi_73415747
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:49 schreef Stali het volgende:
En toen ik hier kwam wonen liepen we lekker iedere dag in de bossen, geen flauw benul tot ik ging werken en er ineens een gigaindustrie opdook wat aan elkaar leek te hangen van gekleurde leidingen en rokende pijpen, mannen in blauwe pakken met witte helmen achter beveiligde hekken en inderdaad eens in de zoveeltijd het affakkelen. Het heeft wel even geduurd eer ik er helemaal in thuis raakte en zelf met blauw pak en helm rond begon te lopen. Zo veilig als het allemaal is, die reactie op grote knallen haal je er gewoon niet meer uit.
In de Randstad heb je toch ook Pernis en de Hoogovens?
pi_73415767
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:38 schreef Loedertje het volgende:
Het beeld wat ik van carnaval had was, vrolijk uitgedoste mensen die al hossende achter elkaar een hoop plezier maakten.
Vreselijk.

Als ik op tv bijvoorbeeld Limburgs of Oost-Brabants carnaval zie, ga ik echt over mijn nek.

Het eigenzinnige carnaval in Bergen op Zoom vind ik juist heel mooi. En ik heb geen behoefte aan de polonaise in een kroeg of een grote zaal. Gewoon lekker lullen met vrienden en (oude) bekenden onder genot van typische vastenavendmuziek (het liefst gespeeld door een goede dweilband) i.p.v. Vader Abraham of André van Duin.
pi_73415879
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:51 schreef teknomist het volgende:

[..]

In de Randstad heb je toch ook Pernis en de Hoogovens?
Niet waar ik werkte. .
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:03:01 #116
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73421627
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:52 schreef teknomist het volgende:

[..]

Vreselijk.

Als ik op tv bijvoorbeeld Limburgs of Oost-Brabants carnaval zie, ga ik echt over mijn nek.

Het eigenzinnige carnaval in Bergen op Zoom vind ik juist heel mooi. En ik heb geen behoefte aan de polonaise in een kroeg of een grote zaal. Gewoon lekker lullen met vrienden en (oude) bekenden onder genot van typische vastenavendmuziek (het liefst gespeeld door een goede dweilband) i.p.v. Vader Abraham of André van Duin.
Je hebt gelijk hoor, er is werkelijk niets te vergelijken met de vastenavond in dit Krabbegat. Geen uiterlijke vertoon zoals elders in het land, gewoon een gordijn/vitrage, zakdoek en boerenkiel en als je *rijk* bent een bontjas van de dump of bij het winkeltje naast het Markiezenhof scoren en je *hoort erbij*

Tjah, defineer een goede dweilband eens?
Had afgelopen jaar veel bewondering voor een dame die vanuit haar rolstoel met klarinet waanzinnig scherp speelde , voor de rest klinkt alles goed met de juiste dosis alcohol
pi_73421784
Ik ben trouwens wel verbaasd dat er stilgestaan wordt.
Zelf een keer op zo'n snoekenavond geweest en ik kreeg het idee dat het feest nog moest beginnen. (Inderdaad, het beeld van hossende feestgangers. )
Maar dat was het dus gewoon.
pi_73421997
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, er is werkelijk niets te vergelijken met de vastenavond in dit Krabbegat. Geen uiterlijke vertoon zoals elders in het land, gewoon een gordijn/vitrage, zakdoek en boerenkiel en als je *rijk* bent een bontjas van de dump of bij het winkeltje naast het Markiezenhof scoren en je *hoort erbij*

Tjah, defineer een goede dweilband eens?
Had afgelopen jaar veel bewondering voor een dame die vanuit haar rolstoel met klarinet waanzinnig scherp speelde , voor de rest klinkt alles goed met de juiste dosis alcohol
In de Blauwehandstraat zit Hebbus & Noggus... ook een goede tweedehandse speciaalzaak. Ik draag altijd een lange lerenjas met zakdoek en vitrage; niet al te ingewikkeld.

Een goede dweilband moet ten eerste gewoon goed, krachtig en op de maat spelen - ook al is dat soms wat moeilijker tegen het einde. Ten tweede, moeten ze goed improviseren en enthousiasme uitstralen. Ik heb wel een paar favorieten, maar namen ben ik slecht in.
pi_73422222
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef Stali het volgende:
Ik ben trouwens wel verbaasd dat er stilgestaan wordt.
Zelf een keer op zo'n snoekenavond geweest en ik kreeg het idee dat het feest nog moest beginnen. (Inderdaad, het beeld van hossende feestgangers. )
Maar dat was het dus gewoon.
Veel mensen van buiten Bergen op Zoom die ik wel eens geintroduceerd heb, vonden het wel prettig dat het geen grote hos- en polonaisepartij is. Daar ben ik zelf ook wel blij om. Volgens mij valt dat in andere steden ook wel mee. Het is echt een beeld dat bij mensen leeft van buiten Brabant en Limburg.
pi_73422439
Had er geen idee van en het klinkt wel wat normaler.
Wanneer ik aan hossen en polonaise zou doen zou ik het zelf als een toneelspel ervaren en me zeer ongemakkelijk voelen daarom kreeg je mij in ieder met geen stok naar dat carnaval.
Wel naar de optocht trouwens, dat vind ik leuk.
pi_73812699
Ik vind vastenavend ook alléén leuk in Bergen op Zoom. Studeer nu in Nijmegen en ik werd gevraagd daar carnaval te vieren (ik wist niet eens dat ze dat daar deden ), maar ik blijf fijn hier.
pi_73813577
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:06 schreef Noodly het volgende:
Ik vind vastenavend ook alléén leuk in Bergen op Zoom.
pi_73831437
Vanavond was ik gewoon blij het bord: "Welkom in Brabant" te zien.
En ik heb behoorlijk wat moeite gehad om hier te aarden maar West Brabant is nu officieel mijn thuis.
pi_73831580
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje. Goed, Zeeuwen zijn nog erger, maar dat is dan ook het enige positieve, denk ik.
I´m back.
pi_73831961
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje. Goed, Zeeuwen zijn nog erger, maar dat is dan ook het enige positieve, denk ik.
Zelfkennis is de grootste wijsheid. .
pi_73832225
Overigens denk ik dat je helemaal niet zo kunt generaliseren. Dat is w.m.b. gewoon echt flauwekul.
Toen ik hier kwam wonen had ik op mijn werk de beste ervaring met Zeeuwen. Ik vond ze zelfs heel open in vergelijking met de West Brabanders uit de dorpjes rondom BoZ.

En zo kun je Bergenaren niet vergelijken met Hoogerheidenaren en dus kun je niet alles op 1 grote hoop gooien.
pi_73834073
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje.
Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".
pi_73834364
pi_73854350
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:18 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".
De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.
I´m back.
pi_73860835
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.
En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.
pi_73860867
Ik zie overigens alleen het tegendeel; ook tegen mensen van buiten West-Brabant.
Maar ja, het is maar welke bril je opzet he?
pi_73861325
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:51 schreef teknomist het volgende:

[..]

En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is. .
Nederland is nu eenmaal niet een monolithisch geheel. Als je van huisuit open bent, vriendelijk bent ingesteld, gastvrij, nuchter, niet narrowminded etc. dan voel je hier een glitch. Die alleen groter is bij de eigenheimers in Zeeland.
I´m back.
pi_73861649
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is. .
Nederland is nu eenmaal niet een monolithisch geheel. Als je van huisuit open bent, vriendelijk bent ingesteld, gastvrij, nuchter, niet narrowminded etc. dan voel je hier een glitch. Die alleen groter is bij de eigenheimers in Zeeland.
Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.

Ik heb zelf bijna 10 jaar in Rotterdam gewoond, dus ik heb gelukkig wel enigszins vergelijkingsmateriaal.
Maar goed, zover mijn nare en hardvochtige reactie.
pi_73861759
Maar goed, je woont in Woensdrecht toch? Daar zou ik ook niet willen wonen.
pi_73861819
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.

Ik heb zelf bijna 10 jaar in Rotterdam gewoond, dus ik heb gelukkig wel enigszins vergelijkingsmateriaal.
Maar goed, zover mijn nare en hardvochtige reactie.
Ik heb ook genoeg vergelijkingsmateriaal hoor, weliswaar niet in Rotjesdam opgepikt, maar toch. .
Als ik hier 15 jaar gewoond heb dan heb ik 32 jaar elders gewoond.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 19 oktober 2009 @ 23:09:55 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73864222
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
pi_73866852
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
Daar klopt ook geen sodemieter van. Dat is door die lui van boven de rivieren badinerend gepitched, en sommigen hier hebben dat overgenomen, o, ja en er zit een dun geschiedenisverhaaltje aan vast, dat Brabant tot de generaliteitsgebieden behoorde, volgens mij, onder de hoede van Bourgondië, maar dat heeft niets met lands aard te maken. Brabanders zijn ook helemaal niet gezellig. Het is lomp volk, zonder geschiedenis, behalve misschien dat meneer pastoor ze dom heeft gehouden en meneer de frabikant ze arm heeft gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-10-2009 02:08:01 ]
I´m back.
pi_73866934
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat noem ik een verwrongen zelfbeeld. .
Brabanders zijn inderdaad heel gezellig, met hun familie en verder alleen maar achter je rug.

Brabanders zijn niet gastvrij naar wat ze niet kennen.
En mijn ervaring is wel dat het jaren kan duren eer ze je van uitzichzelf groeten.
pi_74200204
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Ik zeg maar zoo, want Dierentuin is zo lang
pi_74203195
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Wow, de Liga!

Bergen op Zoom heeft Philip Morris, Sabic, Cargill, Bruynzeel en nog zo'n frietenfabrikant.
En stoppen al die treinen ook in Roosendaal voor goederenvervoer? Wij hebben een haven en straks de doortrekking van de A4.

En wat is rijk als de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting direct naar het rijk gaat?
pi_74203233
Zeker een troll dit?
pi_74203413
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Een Bergenaar die jaloers is op Roosendaal, 't moet niet veel gekker worden
pi_74203662
Het is ongehoord, het behoort andersom te zijn!
pi_74575029
Correctie ik ben dus compleet anti-roosendaal.

Maar ander Nieuws beerrege staat op google streetview!
Ik zeg maar zoo, want Dierentuin is zo lang
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 00:59:00 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_74592830
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:

Wowie, 'kga direct ff kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 november 2009 @ 08:52:18 #146
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74594835
vanavond weer alle malloten de straat op met een gordijn om de nek?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 11 november 2009 @ 09:41:06 #147
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74595825
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_74596286
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:
Correctie ik ben dus compleet anti-roosendaal.

Grappig om je eigen straat zo te zien.
pi_74596291
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:

En morgen vrij.
pi_74611543
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:00 schreef teknomist het volgende:

[..]

En morgen vrij.
Ik helaas niet niemand die ik ken gaat...
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74613007
Net promotie gehad, dus extra reden om lekker carnaval te gaan vieren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 november 2009 @ 19:13:36 #152
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74613048
ik vind het nog verdomde rustig voor m'n deur, en zelfs in de Stoelemat is het nog donker.
pi_74613066
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:12 schreef teknomist het volgende:
Net promotie gehad, dus extra reden om lekker carnaval te gaan vieren.
Het zou een keer tijd worden, je rijdt toch naar Nijmegen (of Arnhem wat was het) iedere dag?
Een baas die geen potentieel in jou ziet, is gek.
I´m back.
pi_74613176
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:13 schreef Tokus het volgende:
ik vind het nog verdomde rustig voor m'n deur, en zelfs in de Stoelemat is het nog donker.
Het begint op 11.11 altijd wat later. In principe pas na de Geit. (Dus ongeveer 11 uur.)
pi_74613196
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zou een keer tijd worden, je rijdt toch naar Nijmegen (of Arnhem wat was het) iedere dag?
Een baas die geen potentieel in jou ziet, is gek.
Arnhem ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 november 2009 @ 19:18:20 #156
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74613231
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het begint op 11.11 altijd wat later. In principe pas na de Geit. (Dus ongeveer 11 uur.)

godver

oh wacht, dan heb ik nog wel tijd om een goed geweer te kopen. na 1 schot is het gelijk afgelopen met de herrie
pi_74613346
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Arnhem ja.
Met je dieseltje van 1:20 iedere dag daar naartoe? .
Ik rij zelf 70 km per dag en wordt het al moe.
I´m back.
pi_74613689
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

godver

oh wacht, dan heb ik nog wel tijd om een goed geweer te kopen. na 1 schot is het gelijk afgelopen met de herrie
Je woont bij de Stoelemat? Zeker in die appartementen daar tegenover?

Ik schiet met bier.
pi_74613719
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met je dieseltje van 1:20 iedere dag daar naartoe? .
Ik rij zelf 70 km per dag en wordt het al moe.
Diesel, 1:20 ja. Hoezo ken je mij? Of heb ik dit al eens eerder gepost?
pi_74617399
Leren jas, check.
Wit gordijn, check.
Rode zakdoek, check.
Enkele accessoires, check.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 november 2009 @ 21:20:29 #161
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74617695
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:30 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je woont bij de Stoelemat? Zeker in die appartementen daar tegenover?
yep. afgezien van dat met carnaval enzo alles hier voor de deur verzamelt is het wel leuk wonen.
pi_74620870
Liever Arnhem dan vianen(wat ik rij). Klote A27.
  † In Memoriam † zondag 20 december 2009 @ 03:34:15 #163
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_75826292
Ravelijn maakt kans op miljoen

Het Ravelijn in Bergen op Zoom dingt mee naar één miljoen euro in het SBS6-televisieprogramma Het Mooiste Pand van Nederland. Het voormalige vestingwerk uit 1702 is een van de zestien genomineerde monumenten, die hard toe zijn aan restauratie. Het prijzengeld kan die mogelijk maken.

In het programma staan zestien monumenten uit Nederland centraal. Deze zijn overgebleven uit een selectie van 38 monumenten. Kijkers mogen in de finale-uitzending hun stem uitbrengen op een van de deelnemers en bepalen zo welk monument recht heeft op het miljoen aan restauratiegeld. Als het Ravelijn de felbegeerde miljoen euro wint, kan het met dat geld gerestaureerd worden.

Het Ravelijn

Het Ravelijn op den Zoom is een vestingwerk aan de rand van het historisch stadscentrum van Bergen op Zoom. Dit vestingwerk, met een gangenstelsel onder de muren, verkeert na driehonderd jaar nog volledig in oorspronkelijke staat en dat vind je nergens in Nederland. Bovendien maakt het onderdeel uit van de oudste verdedigingslinie van Nederland: de West Brabantse Waterlinie (1626).

Het Ravelijn is ontworpen en gebouwd door de in Europa befaamde vestingbouwer Menno van Coehoorn. De vesting Bergen op Zoom staat internationaal bekend als zijn meesterwerk. Niet alleen Bergen op Zoom was hierdoor goed beschermd tegen vijandelijke legers, ook de provincies Zeeland en Holland profiteerden van de sterke vesting. Tot het dramatische jaar 1747, waarin de Fransen met een laatste krachtmeting er eindelijk in slaagden 'La Pucelle' ('De Maagd') te veroveren.

Met het afbreken van de vesting na 1867 verloor het Ravelijn op den Zoom zijn oorspronkelijke functie. Het bleef behouden omdat het koel- en productiewater leverde voor de plaatselijke suikerfabrieken en het bijdroeg aan een goede waterhuishouding.

Tegenwoordig is het Ravelijn van alle Bergenaren. Een voor iedereen toegankelijk rustpunt in de stad, een groen podium voor diverse evenementen en culturele ontmoetingen. Zo houdt schuttersgilde Sint Sebastiaan er jaarlijks een doedag voor de jeugd, vinden er regelmatig concerten en festiviteiten plaats en wordt er 's winters geschaatst.

Het organiseren van evenementen op deze locatie dreigt echter in gevaar te komen door verval. De meters dikke muren vertonen scheuren, aangericht door het water in de gracht en door de wortels van de bomen die er op groeien. Het nu verder laten vervallen betekent het einde van dit monument. Een ingrijpende restauratie is noodzakelijk, maar er is geen geld.

Programma

De kick off van Het Mooiste Pand van Nederland is te zien op woensdag 17 februari 2010 van 20.30 tot 22.30 uur bij SBS6. De presentatie is in handen van Nance en Henkjan Smits.

Een vakjury bepaalt welke twee monumenten er door mogen naar de finale, uiteindelijk heeft het publiek de beslissende stem. Tijdens de eerste uitzending vallen meteen al acht van de zestien monumenten af. Vertegenwoordigers en vrijwilligers strijden voor hun monument door het uitvoeren van diverse opdrachten. Zij proberen de jury en de kijkers ervan te overtuigen dat hun monument niet verloren mag gaan.

De BankGiro Loterij stelt een prijs van één miljoen euro beschikbaar voor het tv-programma Het Mooiste Pand van Nederland. De loterij zet zich in voor het behoud van het culturele erfgoed in Nederland. Het Mooiste Pand van Nederland is een productie van Endemol.
pi_75927091
Heej! Ik heb even een vraagje: ik heb alle vastenavend liedjes, maar m'n cd'tje van de laatste jaren is kapot! Ik mis nu de liedjes van de jaren 1992 t/m 2009! Heeft iemand van jullie een idee hoe ik aan die liedjes kan komen? Kan nergens wat vinden op internet!
Bedankt alvast!
pi_75928654
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef chranimei het volgende:
Heej! Ik heb even een vraagje: ik heb alle vastenavend liedjes, maar m'n cd'tje van de laatste jaren is kapot! Ik mis nu de liedjes van de jaren 1992 t/m 2009! Heeft iemand van jullie een idee hoe ik aan die liedjes kan komen? Kan nergens wat vinden op internet!
Bedankt alvast!
Ik heb ze van 1948 t/m 2007.

Ik kan ze wel voor je uploaden eventueel...

[ Bericht 4% gewijzigd door teknomist op 22-12-2009 16:21:57 ]
pi_75964248
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik heb ze van 1948 t/m 2007.

Ik kan ze wel voor je uploaden eventueel...
Dat zou geweldig zijn! Zou je dat voor me willen doen? moet je wel even laten weten hoe ik er dan aan kan komen.
Alvast heel erg bedankt!

Anita
pi_76007909
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef chranimei het volgende:

[..]

Dat zou geweldig zijn! Zou je dat voor me willen doen? moet je wel even laten weten hoe ik er dan aan kan komen.
Alvast heel erg bedankt!

Anita
Je hebt post.
pi_76043349
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:42 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je hebt post.
Hartstikke bedankt!

Groeten,
anita
pi_76087375
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:56 schreef chranimei het volgende:

[..]

Hartstikke bedankt!

Groeten,
anita
2008 en 2009 hebb ik ook evt
pi_76099905
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:53 schreef Chinless het volgende:

[..]

2008 en 2009 hebb ik ook evt
Dat zou helemaal mooi zijn! Als het kan, wil ik die wel hebben van je.
Groet,
Anita
pi_76298895

Gelukkig nieuwjaar. Over een paar weken is het al Neuzenbal.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 januari 2010 @ 10:46:32 #172
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76391092
Bergen op Zoom behoort toch wel tot één van de meest fiets-onvriendelijke stadjes van Brabant.

Nu met de sneeuw is er niet gestrooid op de fietspaden. Nu zijn er niet zo heel veel losse fietspaden, maar bijvoorbeeld die nieuw aangelegde langs de Van Dedemstraat / Boutershemstraat (van de Mediamarkt naar de Dumphal) was voor kerst levensgevaarlijk. En niet 1 dag, maar de hele periode.

Maar ook als er geen sneeuw ligt erger ik me rot als ik in het centrum fiets. De geasfalteerde singel gaat natuurlijk wel, maar de straatjes in het centrum zelf zijn gewoon kut. Er zijn van die stenen gebruikt die het geheel een authentiek aanzicht geven. Alleen rammel je op je fiets dan alle kanten op. Vroeger snapte ik niet waarom iedereen op de stoep fietste in de Lieve Vrouwenstraat of Zuivelstraat, maar sinds ik zelf m'n fiets meer pak heb ik het wel door. De stoepen zijn namelijk wel mooi vlak, de stenen voor de straat niet. En dan zitten de rioolputten 5cm dieper dan de stenen, wat ook niet zo lekker is om over te fietsen (en er omheen is niet handig als er een auto naast je rijdt).

Of neem nou de Stationsstraat, van de V&D naar het station. Wederom een vlakke stoep. Het fietspad ernaast bestaat echter uit oneffen stenen die schots en scheef liggen (met opzet, want dat ziet er zo leuk uit).

Beste binnenstad? Niet als je er op de fiets rijdt.
pi_76393446
Fietsen. Auto en benenwagen hier.

Ik twijfel er wel aan of ik misschien een scooter ga kopen of leasen, want dat is wel ideaal in een stad zoals Bergen op Zoom. Zeker als je ziet hoe druk het kan zijn op een zaterdag.
pi_76393610
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:03 schreef teknomist het volgende:
Fietsen. Auto en benenwagen hier.

Ik twijfel er wel aan of ik misschien een scooter ga kopen of leasen, want dat is wel ideaal in een stad zoals Bergen op Zoom. Zeker als je ziet hoe druk het kan zijn op een zaterdag.
Een ramp is het.
Laatst ook, hele opstopping voor die parkeergarage bij Mediamarkt. Plein 13 stond vol en voor de V&D en de buurt er omheen ook. Nergens kon je je auto kwijt. Het had niet veel gescheeld of ik was naar huis gegaan.
pi_76393958
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Een ramp is het.
Laatst ook, hele opstopping voor die parkeergarage bij Mediamarkt. Plein 13 stond vol en voor de V&D en de buurt er omheen ook. Nergens kon je je auto kwijt. Het had niet veel gescheeld of ik was naar huis gegaan.
Met de auto probeer ik de centrumring altijd zoveel mogelijk te vermijden. Bouterhemstraat is vaak een crime. En heel veel straten liggen ook overhoop. Gelukkig woon ik op loopafstand van het stadscentrum.
pi_76394086
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Een ramp is het.
Meestal zet ik mijn auto bij het treinstation, de stationstraat doorlopen en je kust de binnenstad al aan.
Plein 13 en de parkeergarage mijdt ik liever.
Life is Music
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 januari 2010 @ 12:54:01 #177
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76395171
op zaterdag is het inderdaad een ramp met de auto. Zelfs daar bij de woonboulevard is het dan al snel vol. Op die parkeerplaats achter de Stoelemat is meestal nog wel ergens een plekje.
pi_76395304
Zuidzuide Haven heb je vaak ook wel een plekje.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:04:49 #179
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_76491497
Vinden jullie dat Halsteren of Woensdrecht ook een eigen topic verdient?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_76491632
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:04 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Gemeente Woensdrecht, okee. .
I´m back.
pi_76491728
quote:
Open maar. .

Ik kwam er veertien dagen geleden achter dat een user op FOK! twee straten verderop woont en we elkaar nog niet kennen.
Aankomende zaterdag rijden we samen naar de F&F meet.

Best grappig en het is een grote gemeente.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:22:11 #182
's gewoon goeien handel
pi_76492189
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gemeente Woensdrecht, okee. .
Haha nou volgens Ton Linssen zal Bergen op Zoom de gemeente Woensdrecht binnen tien jaar annexeren
pi_76492267
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:22 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Haha nou volgens Ton Linssen zal Bergen op Zoom de gemeente Woensdrecht binnen tien jaar annexeren
Ik hoop het toch niet. Denk niet dat ze daarop zitten te wachten hier.
I´m back.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:26:00 #184
's gewoon goeien handel
pi_76492340
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik hoop het toch niet. Denk niet dat ze daarop zitten te wachten hier.
Hij zegt ook niet dat we een keus hebben. Den Haag bepaalt. Net als in 1997...
pi_76492684
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:26 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Hij zegt ook niet dat we een keus hebben. Den Haag bepaalt. Net als in 1997...
Uiteraard is het niet aan Linssen om die beslissing te maken. Hij is er alleen zeker van dat het gaat gebeuren en had al een filiaal van zijn partij hier in Woensdrecht gevestigd, zodat we hier alvast aan hem kunnen wennen. Ik denk dat veruit de meeste inwoners van de gemeente Woensdrecht er niet op zitten te wachten om een onderdeeltje te worden van de gemeente Bergen op Zoom.
I´m back.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:37:27 #186
's gewoon goeien handel
pi_76492835
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteraard is het niet aan Linssen om die beslissing te maken. Hij is er alleen zeker van dat het gaat gebeuren en had al een filiaal van zijn partij hier in Woensdrecht gevestigd, zodat we hier alvast aan hem kunnen wennen. Ik denk dat veruit de meeste inwoners van de gemeente Woensdrecht er niet op zitten te wachten om een onderdeeltje te worden van de gemeente Bergen op Zoom.
Hehe nou zo kennen we hem toch...
En natuurlijk zitten de Woensdrechters niet te wachten op annexatie door Bergen op Zoom, Halsteren ook niet, net als Vossemeer niet bij Steenbergen wilde en Wouw bij Roosendaal. Als de beslissing op wat voor grond dan ook wordt genomen (destijds moest een gemeente zogenaamd minimaal 10.000 inwoners hebben) doet de mening van de bewoners er weinig toe...
pi_76493594
quote:
En Ossendrecht dan? Huijbergen? Hoogerheide?
pi_76493636
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Open maar. .

Ik kwam er veertien dagen geleden achter dat een user op FOK! twee straten verderop woont en we elkaar nog niet kennen.
Aankomende zaterdag rijden we samen naar de F&F meet.

Best grappig en het is een grote gemeente.
F&F meet? Ga je dan samen de honden uitlaten ofzo?
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:50 #189
's gewoon goeien handel
pi_76494980
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

En Ossendrecht dan? Huijbergen? Hoogerheide?
Jaja ik bedoel natuurlijk de gemeente Woensdrecht Als je dat wilde horen
Btw mijn Halsteren topic loopt voor geen meter... Blijkbaar wonen er echt alleen computerloze boeren in mijn dorp
pi_76501690
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Btw mijn Halsteren topic loopt voor geen meter...
Vandaar ook mijn vraag daar om wat meer je best te doen, want zo wordt t idd niks.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 22:36:52 #191
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_76504845
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:46 schreef Tokus het volgende:
Bergen op Zoom behoort toch wel tot één van de meest fiets-onvriendelijke stadjes van Brabant.

Nu met de sneeuw is er niet gestrooid op de fietspaden. Nu zijn er niet zo heel veel losse fietspaden, maar bijvoorbeeld die nieuw aangelegde langs de Van Dedemstraat / Boutershemstraat (van de Mediamarkt naar de Dumphal) was voor kerst levensgevaarlijk. En niet 1 dag, maar de hele periode.

Maar ook als er geen sneeuw ligt erger ik me rot als ik in het centrum fiets. De geasfalteerde singel gaat natuurlijk wel, maar de straatjes in het centrum zelf zijn gewoon kut. Er zijn van die stenen gebruikt die het geheel een authentiek aanzicht geven. Alleen rammel je op je fiets dan alle kanten op. Vroeger snapte ik niet waarom iedereen op de stoep fietste in de Lieve Vrouwenstraat of Zuivelstraat, maar sinds ik zelf m'n fiets meer pak heb ik het wel door. De stoepen zijn namelijk wel mooi vlak, de stenen voor de straat niet. En dan zitten de rioolputten 5cm dieper dan de stenen, wat ook niet zo lekker is om over te fietsen (en er omheen is niet handig als er een auto naast je rijdt).

Of neem nou de Stationsstraat, van de V&D naar het station. Wederom een vlakke stoep. Het fietspad ernaast bestaat echter uit oneffen stenen die schots en scheef liggen (met opzet, want dat ziet er zo leuk uit).

Beste binnenstad? Niet als je er op de fiets rijdt.
Totaal mee eens
Dan *de beste binnenstad* Leuk voor Brabantse vrouwen op klompen maar o wee als je er met hakken wilt gaan lopen, werkelijk overal kom je vast te zitten als je niet continu volledig op je tenen loopt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 januari 2010 @ 22:58:42 #192
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76505834
nou, op een aantal fietspaden hadden ze nu zowaar een soortje sneeuwgeruimd.
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:49:35 #193
's gewoon goeien handel
pi_76512075
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:37 schreef Misstique het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn vraag daar om wat meer je best te doen, want zo wordt t idd niks.
De OP is opgeknapt Kan het niet laten om er een linkje bij te doen
Halsteren #1 Zijn er Halsterse FOK!ers?
pi_76518873
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

De OP is opgeknapt Kan het niet laten om er een linkje bij te doen
Halsteren #1 Zijn er Halsterse FOK!ers?
Good busy!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76519617
quote:
HOOGERHEIDE / BERGEN OP ZOOM - In onder anderen de gemeentes Woensdrecht en Bergen op Zoom is de strooizout bijna op, hierdoor worden er verschillende maatregelen genomen.

De gemeente Woensdrecht is nu al helemaal door zijn zoutvoorraad heen en de gemeente Bergen op Zoom en de Saver hebben zo weinig zout over dat er alleen hoofdroutes gestrooid worden voor eventuele calamiteiten.
In Bergen op Zoom is er daarom een route van 21 kilometer aangewezen om te strooien, in plaats van de gewoonlijke 250 kilometer in het gladheidsbestrijdingsplan.

De gemeentes strooien vanaf nu zand om de ergste gladheid te voorkomen, het is wel zo dat zand een stuk minder goed werkt tegen gladheid dan zout, dus voorzichtigheid is geboden.
Ook zal het na het strooien nog een tijd lang overlast kunnen geven wanneer het zand in kolken en putten terecht komt.
De gemeente Bergen op Zoom, die alleen de fietspaden voor zijn rekening neemt, kan deze blijven strooien tot volgende week.

Volgens de gemeente Woensdrecht zal er op zijn vroegst volgende week weer zout geleverd worden, de gemeente Bergen op Zoom en de Saver konden nog geen uitspraak doen over wanneer er weer strooizout is voor Bergen op Zoom.

Beide gemeentes verwachten het komende weekend behoorlijke overlast vanwege de weersverwachting, en er wordt dan ook geadviseerd om extra voorzichtigheid in acht te nemen.
De gemeente Woensdrecht roept zijn bewoners op om, hoewel dit niet meer verplicht is, het trottoir voor hun huizen goed begaanbaar te houden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 januari 2010 @ 13:27:06 #196
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76520401
quote:
De gemeente Bergen op Zoom, die alleen de fietspaden voor zijn rekening neemt, kan deze blijven strooien tot volgende week.
ja, zonder te strooien kan ik ook tot volgende week met strooizout doen.
pi_76520515
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

.
pi_76520535
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dit is een typische Hoogerheidense redenering. .
I´m back.
pi_76520552
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:54 schreef teknomist het volgende:

[..]

F&F meet? Ga je dan samen de honden uitlaten ofzo?
Het is een dierenasielmeet. .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 januari 2010 @ 13:33:33 #200
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76520621
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is een typische Hoogerheidense redenering. .
geen idee. Ik woon daar niet, ik heb er nooit gewoond, heb helemaal niks met Hoogerheide, en er is grote kans dat ik er ook nooit ga wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')