Stukje 80 en 100, maar ik weet de flitsers te staan :cool:quote:Op zondag 27 september 2009 18:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja het scheelt qua kilometers, maar de N3 is 80 km/u toch? En je hebt stoplichten.
Ik zal het morgen (om 7 uur) eens proberen op de heenweg.
Ja die flitsers heb ik gezien. Ik reed toen gelukkig 70 km/u.quote:Op zondag 27 september 2009 18:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Stukje 80 en 100, maar ik weet de flitsers te staan :cool:
N3 > A15; als er een bord komt met "pas op, flitsers" dan komen er twee - dat is beide bij de 80km zone & er staan er 2. De ene staat achter het eerste bruggetje en de tweede staat net voor de afslag naar de A15
Aan de andere kant staan er 3
Hehe oke. Nou, dan kan je verder gewoon doorrijdenquote:Op zondag 27 september 2009 18:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja die flitsers heb ik gezien. Ik reed toen gelukkig 70 km/u.
Hmm.. We blijven wel hierquote:
Ik heb even op die trilplaat gestaan en obscene gebaren gemaakt, maar dat was het dan.quote:BERGEN OP ZOOM - De Werelddovendagen 2009 in Bergen op Zoom zijn vrijdag en zaterdag bezocht door enige duizenden mensen, zowel dovend als horend.
Vrijdag stond in het teken van sport, zaterdag in het teken van cultuur. Met onder meer een trildisco op de Grote Markt zaterdagavond. Om te zorgen dat horenden en doven met elkaar in contact kwamen had de organisatie zo'n 40 doventolken permanent aan het werk gezet, zij liepen in herkenbare outfits door de stad.
Huh, waar woon je dan?quote:Op zondag 27 september 2009 18:39 schreef automatic_ het volgende:
Nope, ik ben niet in BoZ geweest gisteren
Officieel woon ik in de gemeente Roosendaal.. Maar wel dichterbij BoZ.quote:Op zondag 27 september 2009 18:43 schreef teknomist het volgende:
[..]
Huh, waar woon je dan?
Je werkt wel bij de GGZ? Op de hoofdlaan? Of de Rooseveltlaan?
Klopt, één van de driequote:Op zondag 27 september 2009 18:48 schreef teknomist het volgende:
Dat is dan Heerle, Wouwse Plantage of Moerstraten.
Ja idd ik heb dr ook wel zin in!quote:Op zondag 27 september 2009 18:00 schreef Tha_Bartman het volgende:
tvp...
zin in 11-11( aangezien ik op woninggebied nog niet zo ver ben
)
Je blijft mysterieus daar over he, vorig jaar ook al met kerstquote:
Hahaquote:Op maandag 28 september 2009 00:14 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je blijft mysterieus daar over he, vorig jaar ook al met kerst
Maar natuurlijk, maar onze mede-vriend niet.quote:Op maandag 28 september 2009 14:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
HahaIk dacht dat jij het al wist?
Dat verbaasd me ook ja.quote:Op maandag 28 september 2009 00:34 schreef Stali het volgende:
Sodeju.
Deze reeks was dood en zie die Bergenaren eens posten nu..
Zelf ben jij toch ook half bergenaar? Dus kommaar op met je verhaaltjesquote:Op maandag 28 september 2009 00:34 schreef Stali het volgende:
Sodeju.
Haha. Ik weet het spel al niet meerquote:Op maandag 28 september 2009 18:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, maar onze mede-vriend niet.
Alleen ik mag nu inmiddels het spel wel ff onder de laag stof halen
Om je eerdere posting te beantwoorden, Noordgeest, de Tuinwijk en Meilust zijn nog wel wijken waar je met buitenspelende kinderen goed kunt wonen.quote:Op maandag 28 september 2009 00:34 schreef Stali het volgende:
Sodeju.
Weet ut ook niet meer, kan beide.quote:Op maandag 28 september 2009 18:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha. Ik weet het spel al niet meer
Vast Catan of Monopoly
Gageldonk ook nog wel hoor en verder Halsterenquote:Op maandag 28 september 2009 18:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Om je eerdere posting te beantwoorden, Noordgeest, de Tuinwijk en Meilust zijn nog wel wijken waar je met buitenspelende kinderen goed kunt wonen.
Kijk ook eens bij www.wonenwestbrabant.nl ( afdeling koopwoningen en dan de Griekelandstraat,Duitslandstraat etc)
Heb in die wijk ook kennissen met kleine kinderen wonen die het uitstekend naar hun zin hebben.
De rest van Bergen op Zoom is MI niet zo geschikt voor kleine kinderen onder de 12.
Ik ben dus op zoek naar de twee zegels die hierboven in vette letters staan.quote:Oorsprong/verklaring :
Bergen op Zoom kreeg waarschijnlijk kort voor 1213 vrijheidsrechten, later overgegaan naar stadsrechten, aangezien in 1297 een stedelijke raad bekend is, in 1282 een schout en in 1263 schepenen.
Het oudst bekende zegel wordt genoemd in 1260, maar de eerste afbeelding dateert uit 1276. Het vertoont het wapen van Breda-Schoten, namelijk 3 Sint Andrieskruisen. Als tegenzegel een burcht, bestaande uit een gekanteelde muur, waarbinnen 3 gehelmde torens, de middelste de hoogste en gedekt met een kruis.
Een nieuw grootzegel, met afdrukken uit 1354-1372, vertoont hetzelfde schild, nu boven vergezeld van een vogel, en aan de kanten van draken. Dit zegel is binnen 20 jaar weer vernieuwd, zonder grote wijzigingen. Het contrazgel is gelijk gebleven.
Een nieuw grootzegel uit 1450 geeft nu ipv de vogel een derde draak. Het tegenzegel geeft een iets andere muur en de torens zijn vrijwel even hoog.
Een zegel ter zaken uit 1365 vertoont het wapen gehouden door een wildeman en wildevrouw, beide naakt,
Het wapen werd in de 16e eeuw voor het eerst voorzien van de drietoppige berg. Het komt echter noet voor op officiële stadszegels, maar op bedelpenningen en penningen van het schermersgilde. Langzamerhand wordt het door de stad overgenomen en verschijnt op een stedelijke gedenkpenning uit 1588.
In 1622 werd de stad ontzet en werden er beloonpenningen uitgegeven. Er bestaan hiervan 2 typen, beide met het wapen met berg en 2 wildemannen. Op het ene type houden ze het vast aan koorden, op het andere typen steunen ze op het wapen, dat gedekt is met een markiezenkroon.
Halsteren is géén Berrege en zal dat ook nooit worden lijkt mij.quote:Op maandag 28 september 2009 19:30 schreef Chinless het volgende:
[..]
Weet ut ook niet meer, kan beide.
*pakt stofdoek*
[..]
Gageldonk ook nog wel hoor en verder Halsteren
De Bergse Plaat toch wel?quote:Op maandag 28 september 2009 18:57 schreef Loedertje het volgende:
De rest van Bergen op Zoom is MI niet zo geschikt voor kleine kinderen onder de 12.
O ja, vergeet die altijd. Voor mij (sorry) het mooiste stukje Bergen alleen baal ik ontzettend dat je daar niet lekker 's avonds gewoon het water in kunt springen vanwege de blauwalgen en andere rotzooi.quote:
Ik zou er niet dood gevonden willen worden. Het is meer iets voor gezinnetjes enzo.quote:Op maandag 28 september 2009 21:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
O ja, vergeet die altijd. Voor mij (sorry) het mooiste stukje Bergen alleen baal ik ontzettend dat je daar niet lekker 's avonds gewoon het water in kunt springen na je werk vanwege de blauwalgen en andere rotzooi.
Ieder zijn meningquote:Op maandag 28 september 2009 21:19 schreef teknomist het volgende:
Ik zou er niet dood gevonden willen worden. Het is meer iets voor gezinnetjes enzo.
Geen idee. De Salon liep de laatste jaren toch heel goed?quote:
Ik heb ook geen idee verder hoorquote:Op maandag 28 september 2009 21:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Geen idee. De Salon liep de laatste jaren toch heel goed?
De Grote Slok is een piepklein cafeetje.quote:Op maandag 28 september 2009 21:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee verder hoorZat gisteren ergens op een terras en hoorde iemand praten (een gerucht dus )
Men zei dat het vervelende volk nu uit verveling naar De Grote Slok gaat en dan er tegenwoordig vrijwel overal portiers staan vanwege onrechtmatigheden/ruziezoekers. Ben het niet direct gaan controleren
Dat weet ikquote:Op maandag 28 september 2009 21:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
De Grote Slok is een piepklein cafeetje.![]()
quote:Op maandag 28 september 2009 21:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Geen idee. De Salon liep de laatste jaren toch heel goed?
Bronquote:Faillissement voor Grand café De Salon
door Sanne Schelfaut. vrijdag 25 september 2009 | 08:28 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 25 september 2009 | 11:00
BERGEN OP ZOOM - Grand café De Salon aan de Grote Markt is deze week door de rechtbank in Breda failliet verklaard. De horecagelegenheid van het echtpaar Jan en Anneke Verhagen was de laatste maanden alleen nog maar op zaterdag open, maar de deuren van het monumentale pand zijn nu helemaal gesloten. Er rust geen zegen op De Salon want ruim een jaar geleden gingen de vorige eigenaren eveneens failliet.
In het voorjaar van 2008 nam het echtpaar Verhagen het grand café over. Met name onder jongeren was de zaak in hartje stad bijzonder populair. Op vrijdag- en zaterdagavond was De Salon een drukbezochte uitgaansgelegenheid. Daarnaast werden er regelmatig bedrijfsfeesten gegeven en klanten konden er ook terecht om een hapje te eten. Volgens curator Van der Tak is er te weinig terechtgekomen van die veelzijdige opzet. "Er kwam te weinig geld binnen, zo simpel is het." Volgens Van der Tak schijnen er geïnteresseerden te zijn om De Salon over te nemen. "Maar ze hebben zich nog niet bij mij gemeld."
Bij het horecabedrijf werkten zes mensen.
Ik denk het zo en prijzen waren ook niet echt interessant, ofja misschien kochten ze het niet goed in. Afijn kan ik er niet wakker van liggen, als ik met carnaval me nog kan vermaken vind ik het allemaal goed.quote:Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef teknomist het volgende:
Raar, dat er te weinig geld binnen kwam sinds dat het populair onder jongeren werd.
Hoge vaste lasten of financieel wanbeleid?
Jongeren die de hele avond op een paar consumpties blijven plakken? Hoge vaste kosten, te weinig inkomsten?quote:Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef teknomist het volgende:
Raar, dat er te weinig geld binnen kwam sinds dat het populair onder jongeren werd.
Hoge vaste lasten of financieel wanbeleid?
Een jaar geleden in de krant:quote:
quote:'Veelzijdigheid is grote kracht van De Salon'
door Ad Goddrie ad.goddrie@bndestem.nl. woensdag 04 juni 2008 | 10:16 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 04 juni 2008 | 12:01
Jan en Anneke Verhagen in hun grand café De Salon. 'We zijn niet failliet. Integendeel, het loopt prima.'foto Robert van den Berge/het fotoburo
BERGEN OP ZOOM - "Dit is een heel leuke zaak, het loopt prima", zeggen Jan en Anneke Verhagen over hun grand café De Salon aan de Grote Markt in Bergen op Zoom.
Tot hun grote schrik plaatste de rechtbank in Breda afgelopen zaterdag een advertentie in BN/DeStem, waarin werd gemeld dat BV De Salon failliet is, met daarbij ook het adres.
Maar Jan en Anneke, die sinds oktober eigenaar van de zaak zijn, hebben er niets mee van doen. Het faillissement betreft namelijk de vorige eigenaar van het horecabedrijf.
"De telefoon heeft zaterdag heel de dag roodgloeiend gestaan van mensen die wilden weten wat er aan de hand is en of we nog wel open zouden zijn", vertelt Anneke. Dat varieerde van klanten die vroegen of hun reservering voor een etentje nog wel gold tot leveranciers die bezorgd informeerden of hun rekening nog wel zou worden betaald. "Wel heel vervelend allemaal", zegt Jan.
Ze gaan overigens vol goede moed door met het uitbaten van het grand café. "We hebben dit gekocht, omdat we het zo'n leuk bedrijf vonden. De naam De Salon hebben we bewust aangehouden, vooral door de goede naam vanwege de spareribs."
De Salon is tegenwoordig al om 11.00 uur open. "Voor de lunches. Verder hebben we hier bedrijfsfeesten en uiteraard het eetgedeelte. En op vrijdag- en zaterdagavond mikken we met dj's op een jeugdiger publiek. Het loopt goed, we hebben er geen spijt van dat we dit hebben gekocht."
Jan: "De veelzijdigheid, dat is de grote kracht van De Salon."
De Plaat gaat er wel steeds beter uitzien inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2009 21:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
O ja, vergeet die altijd. Voor mij (sorry) het mooiste stukje Bergen alleen baal ik ontzettend dat je daar niet lekker 's avonds gewoon het water in kunt springen vanwege de blauwalgen en andere rotzooi.
De Krab waar ik bij woon wil daar overigens voor geen goud wonen
quote:Corporatie is ‘verbaasd’ over advies Cort Heyligers
17 september 2009
Directeur Ton Ringersma van Wonen West- Brabant reageert verbaasd op het idee asielzoekers te huisvesten op het Cort Heyligersterrein. „Ik weet dat het een paar jaar geleden speelde; van dit nieuwe advies weet ik niets. We zijn er dan ook niet bij betrokken.”
De woningstichting nam begin dit jaar dertig woningen op het voormalig kazerneterrein over van projectontwikkelaar Blauwhoed. Die kreeg er te weinig verkocht, Wonen West-Brabant probeert het nu met een huurkoopconstructie. De gemeente Bergen op Zoom nam een ander deel van de grond terug, om er vrije bouwkavels van te maken.
„Ik zou niet weten waar die vierhonderd mensen nog zouden moeten blijven", reageert Ringersma. „In het bestemmingsplan past het volgens mij eveneens niet. En mensen die daar recentelijk een huis hebben gekocht, zullen het ook niet leuk vinden." De corporatiedirecteur stelt dat hij de noodzaak wel inziet van het opvangen van asielzoekers. „Wil Nederland vluchtelingen opvangen, dan heb je verspreid over het land plekken nodig. Ik wil best over locaties meedenken, maar op het Cort Heyligersterrein kan het gewoon niet."
Dat een groot deel van de gemeenteraad de komst van een asielzoekerscentrum resoluut afwijst, verbaast Ringersma. „Je ziet vaak dat zo'n centrum eerst weerstand oproept en vervolgens wordt omarmd."
Kunnen ze voor alle asielzoekers niet gewoon een heel nieuw waddeneiland creëren?quote:Op woensdag 30 september 2009 16:56 schreef Stali het volgende:
Oh, lees dit nu pas zeg. Al die mooie praatjes, hele plan is een fiasco geweest:
[..]
Ik heb echt medelijden met de mensen die daar voor veel geld een huis hebben gekocht, een kamp, moskee, kerk, schotelwijk en tot overmaat van ramp een asielzoekerscentrum.
Die huizen raak je aan de straatstenen niet meer kwijt.
Is dat de wijk naast de Moskee/ naast Zonneplein e.d.?quote:Op woensdag 30 september 2009 16:45 schreef Stali het volgende:
Heb het topic nog niet bijgelezen maar Teknomist, wat had jij gelijk. Het was zelfs nog veel erger dan je postte.
Enfin daar aangekomen bleken er drie doodlopende straatjes te liggen. De tuinen hadden het nog het meest weg van asielkooitjes waar ze honden in houden. Privacy nul en het bleek helemaal geen omsloten gebied en er lag al helemaal geen park in aanbouw waar je je kinderen lekker kunt laten spelen.
Prachtig open uitzicht op de schotelwijk, de moskee, de kerk en het zigeunerkamp.
Zal even zoeken.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Is dat de wijk naast de Moskee/ naast Zonneplein e.d.?
Daar fietste ik afgelopen zaterdag doorheen, moet zeggen dat ik je gevoel niet zo deel m.b.t. het verschrikkelijke uitzicht e.d.
Op de tuinen heb ik niet gelet .
Er staat maar 1 moskee in Bergen volgens mij. Heb vorige week een online reportage bekeken op www.abgtv.nl . -------->> (KLIK )quote:Op woensdag 30 september 2009 23:05 schreef Stali het volgende:
[..]
Zal even zoeken.
Het uitzicht is op zich niet verkeerd, sterker nog een moskee kan ik prima mee leven.
Er zijn 3 moskees in Bergen op Zoom: in de Bruinevisstraat, Oudstationsweg en de Van Heelulaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er staat maar 1 moskee in Bergen volgens mij. Heb vorige week een online reportage bekeken op www.abgtv.nl . -------->> (KLIK )
Je hebt een PM
Echt een lelijk gebouw. Het lijkt wel Kaatsheuvel.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er staat maar 1 moskee in Bergen volgens mij. Heb vorige week een online reportage bekeken op www.abgtv.nl . -------->> (KLIK )
Je hebt een PM
Ik ben er eigenlijk wel van onder de indrukquote:Op woensdag 30 september 2009 23:39 schreef teknomist het volgende:
Echt een lelijk gebouw. Het lijkt wel Kaatsheuvel.
quote:Op woensdag 30 september 2009 23:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
Echt een lelijk gebouw. Het lijkt wel Kaatsheuvel.
Die moskee vond ik ook geen drempel hoor.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk wel van onder de indruk
Het is een byzonder gebouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |