Ik vind het iemand die duidelijk van deze tijd is zonder concessies te doen aan zijn opvattingen en nuances.quote:Op zondag 27 september 2009 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
Pechtold.... velen op POL kwamen klaar als die naam valt.
Ik vind het iemand die de idealen van D66 verkwanseld en een Dijkstal achtige VVD'er is.
Beter doordachte argumenten en intelligentere replieken dan beide Verhagen en Wilders laten zien. Om over Balkenende nog niet te spreken, laten we hopen dat die naar Brussel ophoepelt.quote:Op zondag 27 september 2009 12:59 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik vind het iemand die duidelijk van deze tijd is zonder concessies te doen aan zijn opvattingen en nuances.
Dat is onvermijdelijk met een meerpartijenstelsel. Zelfs in de VS heb je dat.quote:Op zondag 27 september 2009 13:02 schreef IHVK het volgende:
Hoe vaak komt het voor dat politieke partijen na een regeerperiode een grote groei doormaken? Bijna niet toch?
Ik vind dat een opvallende handicap van de democratie trouwens, dat korte termijn denken.
Maar op zich is het ook wel handig, gezien macht vaak corrumpeert.quote:Op zondag 27 september 2009 13:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat is onvermijdelijk met een meerpartijenstelsel. Zelfs in de VS heb je dat.
Nieuwe koppen, nieuwe kansen, da's de heersende gedachte onder het volk.quote:Op zondag 27 september 2009 13:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar op zich is het ook wel handig, gezien macht vaak corrumpeert.
Ik krijg ook steeds meer respect voor deze knakker. Toch wel 1 van de meest oprechte en fatsoenlijke in de hele kamer.quote:Op zondag 27 september 2009 13:25 schreef glremme het volgende:
Ik ga D66 stemmen alleen maar omdat Pechtold een toffe peer is.
Dan ben je toch op je achterhoofd gevallen. Als zowel Geert als Wilders een keuze voor je zijn. Sorry hoor maar dan heb je het echt niet begrepen. Maar daar hebben Wilders stemmers wel meer last vanquote:Op zondag 27 september 2009 13:38 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik krijg ook steeds meer respect voor deze knakker. Toch wel 1 van de meest oprechte en fatsoenlijke in de hele kamer.
Ik heb totaal geen sjoechem van hun programma gelezen. Maar laten we eerlijk wezen: welk kabinet werkt nu werkelijk hun hele programma uit nadat ze op de kroon gezet worden door de kiezers?![]()
Ik kijk de ontwikkelingen nog even aan. Vooralsnog blijft Geert de nummer 1 voor mij. Merendeel al omdat hij de zaken durft te zeggen die we allemaal denken en wat aan de olievlek genaamd "islam" wil doen.
quote:
Ochja. Ik weet dat rechtsstemmers (in hoever ben je echt rechts als je op Geert stemt) tegen de islam zijn, of delen daarvan, op basis van duidelijke redenen en argumentatie.quote:Op zondag 27 september 2009 13:39 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dan ben je toch op je achterhoofd gevallen. Als zowel Geert als Wilders een keuze voor je zijn. Sorry hoor maar dan heb je het echt niet begrepen. Maar daar hebben Wilders stemmers wel meer last van
quote:Op zondag 27 september 2009 13:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ochja. Ik weet dat rechtsstemmers (in hoever ben je echt rechts als je op Geert stemt) tegen de islam zijn, of delen daarvan, op basis van duidelijke redenen en argumentatie.
Blablabla. Veel woorden waaruit uiteindelijk alleen maar duidelijk wordt dat je idd maar weinig kaas hebt gegeten van politiekquote:Op zondag 27 september 2009 13:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ochja. Ik weet dat rechtsstemmers (in hoever ben je echt rechts als je op Geert stemt) tegen de islam zijn, of delen daarvan, op basis van duidelijke redenen en argumentatie.
En dat linksstemmers tegen alles zijn wat rechts is omdat dat zo populair is, zonder goede argumenten... om erbij te horen... eigenlijk niet weten wat te doen maar wel als "goed mensch" gezien willen worden.
Jouw reactie laat heel goed zien dat je bij die 2de groep hoort. Beetje boe-geroep zonder enige onderbouwing. En dan de andere kant aanvallen.. lol
Onzin. Ik hoef niet specifiek het islam probleem mijn keuze te laten bepalen. Ik kan die ook laten varen door de afweging dat andere speerpunten zwaarder wegen op dit moment. Geert zal wss mee regeren of in de oppositie blijven. Dus de discussie om de islam blijft toch wel doorgaan.quote:Op zondag 27 september 2009 13:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie grap.
Pechtold en Wilders zijn zowat elkaars tegenovergestelde. Niet alleen in het spelletje in de Tweede Kamer, maar ook op heel veel serieuze standpunten. Als je dus niet kan kiezen tussen beiden, dan zijn er dus maar twee opties:
A. Je hoort bij geen van beide partijen thuis
B. Je bent een mongool die totaal geen kaas heeft gegeten van de Nederlandse politiek en de standpunten van de partijen.
... en weer geen onderbouwingquote:Op zondag 27 september 2009 13:54 schreef G.Fawkes het volgende:
Blablabla. Veel woorden waaruit uiteindelijk alleen maar duidelijk wordt dat je idd maar weinig kaas hebt gegeten van politiek
hmmquote:Op zondag 27 september 2009 13:39 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dan ben je toch op je achterhoofd gevallen. Als zowel Geert als Wilders een keuze voor je zijn. Sorry hoor maar dan heb je het echt niet begrepen. Maar daar hebben Wilders stemmers wel meer last van
Noem mij dan eens één punt waarop de PVV en D66 het met elkaar eens zijn?quote:Op zondag 27 september 2009 14:01 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Onzin. Ik hoef niet specifiek het islam probleem mijn keuze te laten bepalen. Ik kan die ook laten varen door de afweging dat andere speerpunten zwaarder wegen op dit moment. Geert zal wss mee regeren of in de oppositie blijven. Dus de discussie om de islam blijft toch wel doorgaan.
Ik heb niet gezegd dat jij een mongool bent. Ik heb een keus tussen optie A en B aangeboden, als jij dan voor de optie 'mongool' kiest dan moet je niet mij de schuld geven.quote:Dat jij enkel zwart/wit denkt geeft te denken. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat je andere als mongolen ziet. Dat ligt niet aan die anderen, maar aan jou.
alleen op Fok ..zo niveauloosquote:Maurice de vuile Hond
Lees nou eens, kleuter. Ik had al gezegt niets van het programma van deze knakker te weten. Ik ga enkel voor zijn sympathieke kop en het feit dat die man een oprecht hart heeft.quote:Op zondag 27 september 2009 14:04 schreef Igen het volgende:
Noem mij dan eens één punt waarop de PVV en D66 het met elkaar eens zijn?
Maar zo waar.................waarom heb ik niets in mogen vullen deze keer?quote:Op zondag 27 september 2009 14:05 schreef qonmann het volgende:
Wat een vervelende OP
Iemand die zoiets post:
[..]
alleen op Fok ..zo niveauloos
Brrr dat lijkt me een verschrikkelijke coalitiequote:Op zondag 27 september 2009 13:49 schreef Ixnay het volgende:
D66+PVDA+SP+GL+PVDD = 24+14+15+13+2 = 68
Grapje neem ik aan...quote:Op zondag 27 september 2009 13:49 schreef Ixnay het volgende:
D66+PVDA+SP+GL+PVDD = 24+14+15+13+2 = 68
Moet kunnen over een paar jaar.
Qua inhoud is hij ongeveer de tegenhanger van Wilders. Zijn opkomst hangt ook ongeveer samen met de opkomst van Wilders.quote:Op zondag 27 september 2009 14:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lees nou eens, kleuter. Ik had al gezegt niets van het programma van deze knakker te weten. Ik ga enkel voor zijn sympathieke kop en het feit dat die man een oprecht hart heeft.
Daarbij hoeft dat ook niet. Je kunt je aangetrokken voelen door 2 heel verschillende zaken. Er zijn niet perse overeenkomsten nodig.
Ik raad je wat filosofie aan. Zal je geen slecht doen.
Hij is een reïncarnatie van Dijkstal, ja.quote:Op zondag 27 september 2009 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
Pechtold.... velen op POL kwamen klaar als die naam valt.
Ik vind het iemand die de idealen van D66 verkwanseld en een Dijkstal achtige VVD'er is.
Maar heb jij dan helemaal geen idealen, geen standpunten, geen eigen mening?quote:Op zondag 27 september 2009 14:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lees nou eens, kleuter. Ik had al gezegt niets van het programma van deze knakker te weten. Ik ga enkel voor zijn sympathieke kop en het feit dat die man een oprecht hart heeft.
Daarbij hoeft dat ook niet. Je kunt je aangetrokken voelen door 2 heel verschillende zaken. Er zijn niet perse overeenkomsten nodig.
Waren er dan nog idealen over om te verkwanselen dan?quote:Op zondag 27 september 2009 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
Om hun visie over de kenniseconomie, de geplande investeringen in het onderwijs, het begrotingsbeleid, de woningmarkt (HRA!), bestuurlijke vernieuwingen, kritische blik op goedkoop populisme, aandacht voor privacy, flexibel maken van de arbeidsmarkt, etcetera etcetera.quote:
Een liberaal schaapje in wolfskleren. Zo zie ik hem. Brrr.quote:Op zondag 27 september 2009 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nooit zal ik op die kwiebus stemmen. De eikel die de AWBZ wil uitkleden, zorgtoeslag wil afschaffen enzovoorts. Weg met hem.
Wel een eerlijk antwoordquote:Op zondag 27 september 2009 13:25 schreef glremme het volgende:
Ik ga D66 stemmen alleen maar omdat Pechtold een toffe peer is.
En deze punten:quote:Op zondag 27 september 2009 14:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Om hun visie over de kenniseconomie, de geplande investeringen in het onderwijs, het begrotingsbeleid, de woningmarkt (HRA!), bestuurlijke vernieuwingen, kritische blik op goedkoop populisme, aandacht voor privacy, flexibel maken van de arbeidsmarkt, etcetera etcetera.
Probeer het nou niet weg te zetten als enkel een tegengeluid tegen Wilders.
En zijn dit D66 punten pur sang, of is het een amalgaantje die je bij de rest ook wel kan vinden?quote:Op zondag 27 september 2009 14:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Om hun visie over de kenniseconomie, de geplande investeringen in het onderwijs, het begrotingsbeleid, de woningmarkt (HRA!), bestuurlijke vernieuwingen, kritische blik op goedkoop populisme, aandacht voor privacy, flexibel maken van de arbeidsmarkt, etcetera etcetera.
Zie het partijprogramma zou ik zeggen. Maar je somt hier natuurlijk wel punten op die traditioneel de sterkste aandacht krijgen bij rechtse partijen. Het zal je verbazen, maar Nederland bestaat uit meer dan islam en criminaliteitquote:Op zondag 27 september 2009 14:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En deze punten:
Wat wil D66 doen om:
- de criminaliteit op te lossen?
- achterstandswijken aan te pakken?
- hangjongeren aan te pakken?
- kredietcrisis oplossen?
- fileprobleem oplossen?
- integratie bevorderen?
Eens of niet mee eens? En waarom wel / niet?
De thema's zijn vaak algemeen, maar ik denk dat veel mensen zich wel kunnen vinden in de oplossingen van D66...quote:Op zondag 27 september 2009 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En zijn dit D66 punten pur sang, of is het een amalgaantje die je bij de rest ook wel kan vinden?
Die bestuurlijke vernieuwingen, die men de laatste ronde glad uitverkocht om maar op het pluche te landen, die bestuurlijke vernieuwingen?quote:Op zondag 27 september 2009 14:21 schreef G.Fawkes het volgende:
de manier waarop de D66 het onderwijs aan wil pakken en de bestuurlijke vernieuwingen zijn zeker wel D66 punten
Het is toch juist de partij die het meest uitgesproken is tegen ID plicht enzoquote:Op zondag 27 september 2009 14:22 schreef JohnDope het volgende:
D66 is een partij met orwelliaanse trekjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |