abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:04:05 #151
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73866283
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:16 schreef CarOnline het volgende:
Nou, brief is binnen dat ik nu 1200,- moet betalen

Heb gemaild dat ik dat niet ga doen, en dat ik niet eens zeker weet of hun buro wel rechtsgeldig is
Heb gezegd dat ik 250 kan betalen. Maar ja, ik had die brief natuurlijk moeten sturen.

Mijn buren hebben vandaag ook een rekening gekregen, en ook van 450,-
Van 3 jongens uit Keulen ofzo. Weet iemand daar meer van?
Gadverdamme wat een Nazi praktijken bij onze oosterburen . Het moet niet gekker worden.

Mocht dit in Nederland ook nog eens gebeuren dan host ik lekker een server in Afrika en ga ik vanaf daar lekker downloaden, trek ik het via een VPN vervolgens naar mijn eigen PC

dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:57:12 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_73897150
Heb vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering, en deze zeggen mij niet te kunnen helpen met deze kwestie.
Volgens hun is het het beste om het te betalen, omdat dit anders een rechtszaak word en de rechters nagenoeg altijd de eisers ten gunste zijn. (En je de rechtszaak ook nog moet betalen).
Ook moet je de bijgevoegde brief waarin staat dat als je het weer doet je 5100 euro moet betalen ondertekenen en terug sturen, omdat ze anders ook een rechtszaak tegen je beginnen.
Overigens waarschuwde ze me ervoor dat deze brief wijd omvattend is, en je dus erg voorzichtig moet zijn in het vervolg.
Je hebt dus met andere woorden helemaal niets te willen, en bent gewoon de L... als ze je pakken.

Mijn contract loopt nog tot februari, Stap dan meteen over mobiel internet van KPN of zo, aangezien ik net over de grens woon heb ik hier ook prima ontvangst.
pi_73897475
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:57 schreef ueberduitser het volgende:

op http://www.verhuis.de
staat ook wel een onderwerp over een paar NL-ers die een Abmahnung gehad hebben...
Linkje
http://f3.webmart.de/f.cfm?id=639666&r=threadview&t=3195085&pg=1
pi_74020135
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:27 schreef saeffelen het volgende:
Heb vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering, en deze zeggen mij niet te kunnen helpen met deze kwestie.
Volgens hun is het het beste om het te betalen, omdat dit anders een rechtszaak word en de rechters nagenoeg altijd de eisers ten gunste zijn. (En je de rechtszaak ook nog moet betalen).
Ook moet je de bijgevoegde brief waarin staat dat als je het weer doet je 5100 euro moet betalen ondertekenen en terug sturen, omdat ze anders ook een rechtszaak tegen je beginnen.
Overigens waarschuwde ze me ervoor dat deze brief wijd omvattend is, en je dus erg voorzichtig moet zijn in het vervolg.
Je hebt dus met andere woorden helemaal niets te willen, en bent gewoon de L... als ze je pakken.

Mijn contract loopt nog tot februari, Stap dan meteen over mobiel internet van KPN of zo, aangezien ik net over de grens woon heb ik hier ook prima ontvangst.
Ik ben nav jouw post naar de KPN geweest maar het schijnt niet te kunnen.
Ik heb wel via KPN tv enzo maar internet schijnt toch anders te werken en dus niet te kunnen.
Helaas.
Mobiel internet schijnt enorm duur te zijn zei die jongen. Nou ja, jammer dan.

Tenzij jij andere ervaringen heb, want dan ben ik wel benieuwd!
Screw them.
We're going home.
pi_75728918
CarOnline, hoe is het uiteindelijk afgelopen? Heb je de volle mep moeten betalen en die verklaring ondertekend?
 FR
pi_75730024
Nee ik weet nog niks.
Kreeg wel een brief met nog meer getallen maar onze brieven hebben elkaar gekruist dus ik ben daar niet op in gegaan.
Heb dus een brief gestuurd met mijn verklaring en hoeveel ik wilde betalen.
En ik heb de verklaring dus ook opgestuurd. Durf inmiddels mn brievenbus niet meer open te maken

Maar ik weet verder nog niks dus.
Zul je zien, zit er vandaag een brief in de bus. Fijn, zo voor kerst
Screw them.
We're going home.
pi_75734830
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:51 schreef CarOnline het volgende:
Nee ik weet nog niks.
Kreeg wel een brief met nog meer getallen maar onze brieven hebben elkaar gekruist dus ik ben daar niet op in gegaan.
Heb dus een brief gestuurd met mijn verklaring en hoeveel ik wilde betalen.
En ik heb de verklaring dus ook opgestuurd. Durf inmiddels mn brievenbus niet meer open te maken

Maar ik weet verder nog niks dus.
Zul je zien, zit er vandaag een brief in de bus. Fijn, zo voor kerst
Nog meer getallen? Wat dan? Werd het nog duurder?

Ik hoop voor je dat ze (lang) op vakantie zijn, en vooral dat ze het gaan vergeten, maar ik vrees dat het alleen maar uitstel van de executie is... De Duitsers staan nou niet bepaald om hun nonchalantie bekend...
 FR
pi_75735951
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:52 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

De Duitsers staan nou niet bepaald om hun nonchalantie bekend...
Nou nou, niet meteen zo bevooroordeeld. Dat hangt maar net van het bedrijf / instelling af.

Een paar basisregels in de omgang met Duitse bedrijven en instellingen:
- Maak geen grapjes!
- Blijf altijd vriendelijk
- Zeg eerlijk wat je wilt en waarom

Mits je verzoek een beetje redelijk is, kan er dan vaak wel degelijk iets dat eigenlijk niet kan.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2009 17:24:38 ]
pi_75737095
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:52 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Nog meer getallen? Wat dan? Werd het nog duurder?

Ik hoop voor je dat ze (lang) op vakantie zijn, en vooral dat ze het gaan vergeten, maar ik vrees dat het alleen maar uitstel van de executie is... De Duitsers staan nou niet bepaald om hun nonchalantie bekend...
Ja, natuurlijk werd het nog duurder.

Haha nee, ik kreeg vandaag een PM van iemand hier, die óók een boete had gekregen.
Van hetzelfde advocatenkantoor als ik. Dus nee, geen vakantie.

Nog geen post. Ik denk dat ik begin Januari bel als ik nog niets gehoord heb, eens vragen hoe het er voor staat. Want dat er wat gaat komen is in elk geval zeker!
Screw them.
We're going home.
pi_75738827
Ik vind dit weer typisch zo iets van laten we lekker makkelijk de kleine visjes pakken.
pi_75741850
Brief weggooien en stellen dat je van niets weet mochten ze de volgende keer wat "dringender" zijn. PUNT
pi_75742011
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:57 schreef Fokski het volgende:
Brief weggooien en stellen dat je van niets weet mochten ze de volgende keer wat "dringender" zijn. PUNT
Ja als je doet alsof er niks aan de hand is, is er ook niks aan de hand. dat is de instelling waardoor veel mensen in de problemen komen.
pi_75742344
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:01 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja als je doet alsof er niks aan de hand is, is er ook niks aan de hand. dat is de instelling waardoor veel mensen in de problemen komen.
Nee, je denkt dat ze voor de lol een geautomatiseerde brief sturen waarin ze 1200 EUR willen vangen en op papier willen zien dat je de volgende keer 5000 EUR moet neertellen. Ze kunnen net zo goed 12000 of 120 miljard opschrijven. Hoe meer er in trappen hoe makkelijker ze anderen voor de rechter kunnen dagen. Nou laat ze maar hun gang gaan. Als jij stelt dat je niet gedownload hebt en dat je niet weet hoe en een ander op jouw IP die cd heeft gedownload dan wil ik zien hoe ze daar een zaak uit gaan toveren. Ze proberen door intimidatie en onwetendheid bij burgers een slaatje te slaan.
pi_75749263
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:48 schreef mrPanerai het volgende:
Ik vind dit weer typisch zo iets van laten we lekker makkelijk de kleine visjes pakken.
Ja absoluut!
 FR
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 22:46:21 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75749555
tvp
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_75751453
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:09 schreef Fokski het volgende:

[..]

Nee, je denkt dat ze voor de lol een geautomatiseerde brief sturen waarin ze 1200 EUR willen vangen en op papier willen zien dat je de volgende keer 5000 EUR moet neertellen. Ze kunnen net zo goed 12000 of 120 miljard opschrijven. Hoe meer er in trappen hoe makkelijker ze anderen voor de rechter kunnen dagen. Nou laat ze maar hun gang gaan. Als jij stelt dat je niet gedownload hebt en dat je niet weet hoe en een ander op jouw IP die cd heeft gedownload dan wil ik zien hoe ze daar een zaak uit gaan toveren. Ze proberen door intimidatie en onwetendheid bij burgers een slaatje te slaan.
Daar ging het toch helemaal niet over...als TS of anderen in hetzelfde schuitje vinden dat de schikking onredelijk is moeten ze zelf of hun raadsman maar een andere voorstel doen of het voor de rechtbank brengen.

Brieven weggooien en doen alsof je neus bloedt geeft alleen maar meer problemen, voor je het weet staat een deurwaarder voor je deur en word je inboedel ingeladen. Als je een brief krijgt en je bent het er niet mee eens dan onderneem je actie...en weggooien is niet de juiste.
pi_75756275
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:39 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Daar ging het toch helemaal niet over...als TS of anderen in hetzelfde schuitje vinden dat de schikking onredelijk is moeten ze zelf of hun raadsman maar een andere voorstel doen of het voor de rechtbank brengen.

Brieven weggooien en doen alsof je neus bloedt geeft alleen maar meer problemen, voor je het weet staat een deurwaarder voor je deur en word je inboedel ingeladen. Als je een brief krijgt en je bent het er niet mee eens dan onderneem je actie...en weggooien is niet de juiste.
Deurwaarder? Omdat de platenmaatschappij meent een claim te hebben? Ja, die is mooi. De enige actie die je kan nemen is slikken of stikken bij de platenmaatschappij (betalen of voor de rechter) en hoe meer ze weten van je en dat je hetgene wat ze stellen beaamt des te slechter sta je mochten ze toch besluiten om er een zaak van te maken. Als ze een dagvaarding sturen dan mag je in actie komen. Tenzij je die 1200 EUR wel best vind natuurlijk.
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:32:11 #170
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_75764328
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 06:02 schreef Fokski het volgende:

[..]

Deurwaarder? Omdat de platenmaatschappij meent een claim te hebben? Ja, die is mooi. De enige actie die je kan nemen is slikken of stikken bij de platenmaatschappij (betalen of voor de rechter) en hoe meer ze weten van je en dat je hetgene wat ze stellen beaamt des te slechter sta je mochten ze toch besluiten om er een zaak van te maken. Als ze een dagvaarding sturen dan mag je in actie komen. Tenzij je die 1200 EUR wel best vind natuurlijk.
Als die dagvaarding komt is het allang te laat. Dan sta je tegenover een advocaat die aan de rechtbank verteld stelt dat ze reeds een minnelijke schikking hadden voorgesteld maar dat er geen reactie kwam. Ze hebben zwart op wit dat er een strafbaar feit is gepleegd, ben je het niet eens met de schikking kan jezelf of je raadsman een ander voorstel doen geraak je er niet uit dan wordt het rechtbank. Dat is het principe van een middelijke schikking.

Je mag van mij aannemen dat dit niet zomaar een automatisch schrijven is, dit gaat vanuit een advokatenkantoor die betaald worden (waarschijnlijk op het cure-percentage) om zoveel mogelijk op te halen.
pi_75765675
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 06:02 schreef Fokski het volgende:

[..]

Lees anders het hele topic even
Screw them.
We're going home.
pi_75771303
TS kan inderdaad beter eerst even een andere provider nemen die je privacy wel respecteert en niet aan elke commerciële partij de adresgegevens verstrekt. Daarnaast is er natuurlijk ook niet iets zoals IP spoofing, en wie eist bewijst.
pi_75782696
Hallo,

ik woon ook in Duitsland, en ik deelde altijd het internet met mijn bovenbuurman en nog een gast in ons huis. We hebben allemaal onze aparte woningen. De inernetverbinding liep over zijn naam. Nu heeft hij ook een brief gekregen en nu wil ie geld zien van mij!!! Hij zegt als ik of die andere gast die in ons huis wonen niet betalen, dat ie dan onze namen door gaat geven aan die gasten van wie die de brief heeft gekregen.

Wat zou ik nu moeten doen? Iemand tips? Ik ben vrees ik wel schuldig.... Het gaat over een film die ik idd. heb geUPload, niet bewust natuurlijk. Ik download meestal en dan klaar.... Ik weet dat het lullig is maar het is toch ZIJN account? Wat denken jullie? En dan bedoel ik niet moralistisch... Ik weet dat ik "fout" zit, maar zij dl vast ook wel eens... Kunnen ze mij nu ook aansprakelijk stellen??? Voel me wel lullig.. maar ja... 1200¤!!!
pi_75782885
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef johnnysurf het volgende:
Hallo,

ik woon ook in Duitsland, en ik deelde altijd het internet met mijn bovenbuurman en nog een gast in ons huis. We hebben allemaal onze aparte woningen. De inernetverbinding liep over zijn naam. Nu heeft hij ook een brief gekregen en nu wil ie geld zien van mij!!! Hij zegt als ik of die andere gast die in ons huis wonen niet betalen, dat ie dan onze namen door gaat geven aan die gasten van wie die de brief heeft gekregen.

Wat zou ik nu moeten doen? Iemand tips? Ik ben vrees ik wel schuldig.... Het gaat over een film die ik idd. heb geUPload, niet bewust natuurlijk. Ik download meestal en dan klaar.... Ik weet dat het lullig is maar het is toch ZIJN account? Wat denken jullie? En dan bedoel ik niet moralistisch... Ik weet dat ik "fout" zit, maar zij dl vast ook wel eens... Kunnen ze mij nu ook aansprakelijk stellen??? Voel me wel lullig.. maar ja... 1200¤!!!
Ze kunnen je niks maken. De bovenbuurman is verantwoordelijk voor zijn internetaansluiting.

Hoogstens kan hij dan weer de schade verhalen op jou, maar dan moet hij bewijzen dat jij de schuldige bent. En ik denk niet dat hij dat kan.

Dat is lullig voor die bovenbuurman, maar ja, zo is het nou eenmaal.

(O ja, stel dat de politie / recherche de betreffende film op jouw PC vindt, dan hang je natuurlijk wel hè.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 20:50:57 ]
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:48:07 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75782911
Lijkt me dat dit allemaal behoorlijk moeilijk te bewijzen is. Begin eens met het verwijderen van die film en dan hardball spelen. Je zou hem wel kunnen helpen met een verklaring dat de internetverbinding wel wordt gedeeld maar dat jij je niet schuldig hebt gemaakt aan uploaden.

Overigens: heb je bovenstaande bekentenis via hetzelfde IP gedaan?
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')