Lees je eerst eens wat beter in voor je weer reageert als een kip zonder kop.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:15 schreef Meh7 het volgende:
De feiten zijn dat een overgrote meerderheid van Nederland niets van de PVV moet hebben.
Heb je een linkje naar deze onderzoeken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
Opmerkelijk, want uit andere onderzoeken blijkt juist dat de PVV'er sterk af wijkt van anderen.
Als hij geen gelijk zou hebben, zou de PVV in de peilingen al meer dan 51% van de stemmen halen. Dat is niet het geval, dus de overgrote meerderheid van de NL moet niks van de PVV hebben. QEDquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lees je eerst eens wat beter in voor je weer reageert als een kip zonder kop.
Ook voor jou geldt: inlezen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als hij geen gelijk zou hebben, zou de PVV in de peilingen al meer dan 51% van de stemmen halen. Dat is niet het geval, dus de overgrote meerderheid van de NL moet niks van de PVV hebben. QED
Overeenkomsten hebben met is iets anders dan stemmen op.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als hij geen gelijk zou hebben, zou de PVV in de peilingen al meer dan 51% van de stemmen halen. Dat is niet het geval, dus de overgrote meerderheid van de NL moet niks van de PVV hebben. QED
Volgens mij is dit zo'n onderzoek:quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar deze onderzoeken?
Uit dit onderzoek bleek o.a.:quote:Opvallend in de relatie van de PVV-achterban met de buitenwereld is de vaker
geuite wens uitbundig te leven en in het middelpunt van de belangstelling te
staan. Daarnaast hebben zij een grotere focus op het lichamelijke, het aardse
en het materiële. Deze kenmerken van een hedonistische levensinstelling
blijken typerend voor de PVV-achterban. Men heeft verder een voorkeur voor
technologie, snelheid, actie en spanning. Dit zijn oriëntaties die vaker
voorkomen bij mannen in het algemeen, maar bij de PVV-aanhang in nog
sterkere mate. Onder de PVV-aanhang bevinden zich relatief veel mannen,
maar ook de vrouwen binnen de achterban blijken deze oriëntaties te hebben.
De sterke focus op technologie en thrills kom tot uiting in voorkeuren voor
dvd's, computers, motor- en autosport, paintball en laserquest. Opvallend is
verder, naast de roep om law and order, de wat grotere acceptatie van geweld
binnen de PVV-achterban.
Korte opsomming:quote:Wilders-aanhang wil Peter R. Van onze parlementaire redactie
Den Haag - Misdaadverslaggever Peter R. de Vries is een tikje populairder dan Geert Wilders onder PVV-stemmers.
Uit een onderzoek van Netwerk blijkt dat 63 procent van de ondervraagden De Vries het meest aanspreken; 62 procent vindt dat van de PVV-leider.
Voor De Vries is dit geen aanleiding opnieuw te overwegen de politiek in te gaan. „Dat is voor mij een gepasseerd station,” laat hij het programma weten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_R.__.html?cid=rss
En laten dat nou net de stokpaardjes van de PVV zijn.quote:De standpunten van PVV-aanhangers en niet-PVV-stemmers verschillen op onderwerpen als het toelaten van nieuwe immigranten in Nederland (81 procent tegen 40 procent) en bezuinigen op ontwikkelingshulp (93 procent tegen 61 procent).
quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:37 schreef Lamon. het volgende:
lijkt me extreem logisch als je enkel op gemoed speelt en geen oplossingen biedt, ik wil ook dat we elkaar respecteren, de criminaliteit verdwijnt, ik ben tegen zinloss geweld, ik wil er financieel niet altijd op achteruit gaan, ik wil lagere belastingen, en ik wil dat de werled groener en gezelliger wordt.
Heb ik nu toevallig ook overeenkomsten met de 1 of andere populist?
Twee reacties die precies de vinger op de gevoelige plek van dit "onderzoek" leggen. De aangehaalde problematiek speelt bij eenieder (ongeacht afkomst) een rol. Iedereen wil dat, het zijn menselijke universele driften. Het verschil zit hem in de oplossingen - daar wijken heel veel Nederlanders af van wat de PVV-ers vinden. Het imo een wanhoopspoging om te laten zien dat het gedachtegoed van de PVV zogenaamd maatschappelijk geaccepteerd is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:42 schreef RedDevil085 het volgende:
Daar zakt je broek toch van af... Is het dan zo verrassend dat mensen graag wat geld in hun portemonnee hebben, liever niet doodgeslagen worden op straat en een beroep kunnen uitoefenen tot een respectabele leeftijd terwijl hun kinderen fatsoenlijk onderwijs en een dak boven hun hoofd hebben?
[..]
En laten dat nou net de stokpaardjes van de PVV zijn.
Achterlijk onderzoek, achterlijke conclusie.
Matteus.... een (hielenlikkende) pvv-er met Duits bloed...verontrustend.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:24 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt: inlezen.
Het originele artikel is nu van 2 kranten gepost. Dan weet je wat er precies bedoeld wordt en waar dit over gaat.
Er zijn ook wel meer onderzoeken geweest. In boeken, wetenschappelijke tijdschriften enzovoorts. Op het net is ook wel wat te vinden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit zo'n onderzoek:
[..]
Uit dit onderzoek bleek o.a.:
[..]
Korte opsomming:
http://anti-wilders.hyves(...)ijn_de_PVV_stemmers/
Hoe meer identificatie met een platform van herkenning des te sterker zal dat platform zijn, waarbij stabiliteit van de gegevens normaal is geworden en een uitbreiding van het aantal herkenners kan en ook wel zal toenemen op termijn.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Twee reacties die precies de vinger op de gevoelige plek van dit "onderzoek" leggen. De aangehaalde problematiek speelt bij eenieder (ongeacht afkomst) een rol. Iedereen wil dat, het zijn menselijke universele driften. Het verschil zit hem in de oplossingen - daar wijken heel veel Nederlanders af van wat de PVV-ers vinden. Het imo een wanhoopspoging om te laten zien dat het gedachtegoed van de PVV zogenaamd maatschappelijk geaccepteerd is.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:58 schreef bendk het volgende:
In een onderzoek dat gepubliceerd is door het NRC valt te lezen dat veel nederlanders veel overeenkomsten hebben met de PVV.
Het belangrijkste vind ik dat men er nu naar vraagt en wel dmv -anoniem- intervieuw, zeg maar de zwijgende meerderheid geeft dan nu wel antwoord.
De feiten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4931158/__Grieven__Nederlanders__.html?p=12,2
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ikzelf vind dat veel problemen worden opgeblazen of uit hun verband worden gerukt en volgens mij ben ik niet de enige.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Twee reacties die precies de vinger op de gevoelige plek van dit "onderzoek" leggen. De aangehaalde problematiek speelt bij eenieder (ongeacht afkomst) een rol. Iedereen wil dat, het zijn menselijke universele driften. Het verschil zit hem in de oplossingen - daar wijken heel veel Nederlanders af van wat de PVV-ers vinden. Het imo een wanhoopspoging om te laten zien dat het gedachtegoed van de PVV zogenaamd maatschappelijk geaccepteerd is.
Daarom is het opgeblazen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Terwijl het eigenlijk geen nieuws is...
Het is opgeblazen omdat oud nieuws wordt opgewarmd en specifiek gericht wordt tegen Arabieren. Dat is moreel verwerpelijk.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:05 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Daarom is het opgeblazen?
Oké, duidelijk. Vind alleen de vergelijking wat ver gaan.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is opgeblazen omdat oud nieuws wordt opgewarmd en specifiek gericht wordt tegen Arabieren. Dat is moreel verwerpelijk.
Zoiets als dat toen in de jaren '30 ook al genoegzaam bekend was dat arme mensen eerder geneigd zijn tot criminaliteit en zulke gemeenplaatsen ook werden gericht tegen Joden is suggestieve krantenartikelen.
Het gebeurde. Ook in gewoon fatsoenlijke kranten zoals The Daily Telegraph. Berichten over dat arme Joden meer stelen. Dat werd dan verheven tot nieuws. Meer zeg ik dit keer niet.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:35 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Oké, duidelijk. Vind alleen de vergelijking wat ver gaan.
Je doet nu allerlei aannames die op z'n minst discutabel zijn. En dan bedoel ik dat je een vergelijking legt tussen de situatie nu en die in de jaren '30.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gebeurde. Ook in gewoon fatsoenlijke kranten zoals The Daily Telegraph. Berichten over dat arme Joden meer stelen. Dat werd dan verheven tot nieuws. Meer zeg ik dit keer niet.
Die vergelijking is terecht. Vergelijking betekent niet '100% gelijk aan'.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:06 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Je doet nu allerlei aannames die op z'n minst discutabel zijn. En dan bedoel ik dat je een vergelijking legt tussen de situatie nu en die in de jaren '30.
Waar op baseer je dit? Dit kun je natuurlijk goed onderbouwenquote:Op zaterdag 26 september 2009 20:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die vergelijking is terecht. Vergelijking betekent niet '100% gelijk aan'.
Extra denkfout aangezien velen niet (mogen) stemmen (/ anders gedragen in de peilingen).quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |