Andere verdwenen electronicaketen: Megapool, bekend van de commercials met Van Hanegem. De bedrijfsnaam bestaat nog, maar er zit nu een webshop achter.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:15 schreef RVP67 het volgende:
Wastora !
Liep ik als tiener regelmatig naar binnen om te geilen op dikke stereo installaties.
Bron: Wiki
Wastora (Wasmachines, stofzuigers, radio's) was de naam van een keten van elektronicawarenhuizen. De keten was eigendom van de broers Cees en Klaas Molenaar. Begin jaren negentig werden in een hoog tempo nieuwe vestigingen geopend in Noord-Holland, waarna de keten in 1992 aan It's Electric (nu It's) werd verkocht. Een jaar later, in 1993, brandde het pand van Wastora aan de Westzijde in Zaandam volledig af. Deze vestiging was het boegbeeld van het bedrijf en de plek waar de ploeg van AZ '67 gehuldigd werd en diverse opnames werden gemaakt voor de film Turks Fruit. De laatste jaren tot de brand liep de vestiging al niet goed. Met shop-in-shop formules zoals de in de jaren negentig ter ziele gegane computerwinkel Escom werd gepoogd dit tegen te gaan.
Wij krijgen nu KwieBus.... ehmm Q-Buzz ofzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:42 schreef Ferdo het volgende:
Centraal Nederland hier ook (heet nu, na een korte poos als MidNet bestaan te hebben, Connexxion).
MidNet, die ken ik nog van toen ik heel klein wasquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:42 schreef Ferdo het volgende:
Centraal Nederland hier ook (heet nu, na een korte poos als MidNet bestaan te hebben, Connexxion).
Dan ga ik nog even verder:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nu we het over busbedrijven hebben kan NZH uiteraard niet ontbreken.
De EGDquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:04 schreef Leandra het volgende:
PUEM, PGEM en alle andere Provinciale ElektriciteitsMaatschappijen
Die fabriek 2 kilometer bij mijn ouderlijk huis vandaan.quote:
ZWN volgens mij. Mijn vader heeft bij Centraal Nederland gereden. Mocht ik mee als klein ventje, en op het terrein een rondje met de bus rijden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
MidNet, die ken ik nog van toen ik heel klein was. Het heeft hier in de tussentijd nog een naam gehad geloof ik.
Is samen gegaan met de Raifeissenbank.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:38 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
De Rabobank heette vroeger Boerenleenbank
Ik heb goed nieuws voor je: Kinderdrank Tjolk komt terug!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:15 schreef rozenijlpaard het volgende:
De tt zegt bedrijfsnamen, maar er wordt veel meer gepost dan bedrijfsnamen, dus de volgende merken horen er dan ook bij:![]()
Het gaat om verdwenen bedrijfsnamen he, niet om oude merken. Popla bestaat nogsteeds en Venz ook.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:15 schreef rozenijlpaard het volgende:
De tt zegt bedrijfsnamen, maar er wordt veel meer gepost dan bedrijfsnamen, dus de volgende merken horen er dan ook bij:
Tjolk:
[ afbeelding ]
Joris Driepinter:
Asjemenou!
[ afbeelding ]
Koning, Keizer, Admiraal, Popla kennen ze allemaal:
Het hagelt, het hagelt, grote korrels Venz:
Wat zijn we in die tijd eigenlijk ook gehersenspoeld
Popla en Venz zijn er nog? Oh, wacht even, ik moet even onder m'n steen vandaan kruipenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:47 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het gaat om verdwenen bedrijfsnamen he, niet om oude merken. Popla bestaat nogsteeds en Venz ook.
Is nog steeds alive and kicking.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef kwaitnait het volgende:
Compuserve![]()
Wat is er eigenlijks mee gebeurd?
SRV komt bij ons in het dorp nog steeds hoor. Nog steeds met een Spykstaal en hetzelfde logo als die foto.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:56 schreef Prutzenberg het volgende:
TVP-waardig topic dit. Vooral die SRV wagen, zijn opvolger rijdt nog steeds door het dorp.
Ik bedoelde met de opvolger een persoon en niet het merk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
SRV komt bij ons in het dorp nog steeds hoor. Nog steeds met een Spykstaal en hetzelfde logo als die foto.
Mijn overgrootopa is daar nog bezorger geweestquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:41 schreef fratsman het volgende:
Je pakjes werden bezorgd door van Gend en Loos.:
Dat was er 15 jaar geleden ook nog. Ik heb hun wagens ook nog zien rijden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:04 schreef blckbb het volgende:
[..]
Mijn overgrootopa is daar nog bezorger geweest
Van Gend & Loos is opgegaan/vernaggeld door DHLquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat was er 15 jaar geleden ook nog. Ik heb hun wagens ook nog zien rijden.
Wat is het eigenlijk geworden? Even wiki-en.
Doet me denken aan al die boeren die Porsche of Lamborghini reden (omdat ze een tractor van een van die merken haddenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:29 schreef Barcaconia het volgende:
De ijzersterke Bolinder Munktell traktoren.
Mijn overgrootopa zat daar zo'n 100 jaar geleden, was dus nog iets andewrsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat was er 15 jaar geleden ook nog. Ik heb hun wagens ook nog zien rijden.
Ze bestaan vanaf 1809quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Mijn overgrootopa zat daar zo'n 100 jaar geleden, was dus nog iets andewrs
Grappig, ik weet precies over welke je het hebt. Ik noem de AH nog steeds Miro, de bakker Arie Schoon, de Intertoys Bouhof en de bioscoop Metro. De AH heette alleen in de beginjaren Miro, volgens mij tot eind jaren '70.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:28 schreef mijndochters het volgende:
De Miro en de Vlaar, nu AH en Dekamarkt, Was wel in de jaren 80 volgens mij.
Volgens mij bestond de Miro tot ergens in de jaren '80 en was veel breder dan de Ap. In elk geval later dan eind '70 want ik kan me 'm nog herinneren (en de specifieke huisstijl!).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:43 schreef dvr het volgende:
[..]
Grappig, ik weet precies over welke je het hebt. Ik noem de AH nog steeds Miro, de bakker Arie Schoon, de Intertoys Bouhof en de bioscoop Metro. De AH heette alleen in de beginjaren Miro, volgens mij tot eind jaren '70.
Volgens mij paarden, kan me herinneren dat m'n moeder mij ooit vertelde dat hij door een slagveld in de 2e Wereldoorlog ging om te kijken of die paarden nog leefdenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ze bestaan vanaf 1809Weinig bedrijven met zo'n historie denk ik.
Reed je overgrootopa op een gemotoriseerd voertuig of op een paard-en-wagen? En heb je foto's misschien? Dat vind ik altijd interessant!
33 cl blikjequote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:22 schreef Sjoegerd het volgende:
Dr. Pepper zie ik bij ons ook nooit meer geloof ik.
Ja dus? Het ging toch om ' verdwenen namen', niet om het feit 'wanneer' die verdwenen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:19 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Was in de jaren '90 al lang Center Parks hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |